Рішення
від 22.02.2021 по справі 480/5338/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 лютого 2021 року Справа № 480/5338/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В,,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - адвоката Підопригори О.П.,

представника третьої особи - адвоката Крищенко Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/5338/20 за позовом ОСОБА_1 до Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Дружба-Нова про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

18.08.2020 року позивач ОСОБА_1 , звернувся до суду з позовом, який він та його представник підтримали в судовому засіданні, мотивуючи позовні вимоги тим, що 28 листопада 2018 року позивачу видане свідоцтво про право на спадщину за законом, відповідно до якого він успадкував право на земельну частку (пай) розміром 3,14 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї земельної ділянки в натурі (на місцевості) на території Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області.

23 грудня 2019 року позивач відповідно до пункту ґ ч.1 ст. 81 ЗК України звернувся до Анастасівської сільскої ради Роменського району Сумської області із заявою про передачу у власність, тобто виділення в натурі (на місцевості) належної йому земельної частки (паю), що відповідає розміру 3,14 в умовних кадастрових гектарах, яка розташована на території Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області.

З Публічної кадастрової карти України позивач дізнався про вільні земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, право комунальної власності на які зареєстровано за територіальною громадою в особі Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області, а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами: 5924180600:03:001:0078; 5924180600:03:001:0079; 5924180600:01:002:0119; 5924180600:01:002:0120; 5924180600:01:002:0121, що розташовані за межами населеного пункту, але на території сільської ради.

27.02.2020 позивач отримав відповідь від Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області у вигляді листа, у якому зазначалося, що Анастасівська сільська рада відповідно до статті 122 Земельного кодексу України не є розпорядником земель за межами населеного пункту, а також не являється територіальною громадою. Разом з тим, Анастасівська сільська рада Роменського району Сумської області визнала той факт, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами: 5924180600:03:001:0078; 5924180600:03:001:0079; 5924180600:01:002:0119; 5924180600:01:002:0120; 924180600:01:002:0121, дійсно перебувають у комунальній власності Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області, та згідно протоколів земельних торгів передані в оренду.

При цьому на день звернення до Анастасівської сільської ради - 23 грудня 2020 року, вказані у листі земельні ділянки не перебували в оренді, оскільки державна реєстрація договорів оренди відбувалася вже після звернення ОСОБА_1 до Анастасівської сільскої ради в січні 2020 року, що підтверджується Інформацією з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 12.08.2020 року та Інформацією з Державного земельного кадастру від 15.08.2010 року. Також, Анастасівська сільська рада повідомила, що дані про земельну частку (пай) згідно сертифікату серія СМ № 0277495, який належав ОСОБА_2 , яку успадкував позивач, в Державному земельному кадастрі відсутні.

Таким чином, Анастасівською сільскою радою Роменського району Сумької області незаконно заперечується право позивача на виділення земельної ділянки йому в натурі (на місцевості), у зв`язку з тим, що ОСОБА_2 була пропущена у списках про паювання земель, та за нею фактично не була закріплена земельна ділянка при розпаюванні. Натомість, відповідно до розпорядження голови Роменської районної державної адміністрації №136 від 05 квітня 2000 року про видачу земельних сертифікатів громадянам, пропущеним у списках при паюванні земель, було прийнято рішення про видачу, зокрема, ОСОБА_2 , сертифікату на земельну частку (пай) за рахунок земель резервного фонду. Крім того, п. 2 даного розпорядження було зобов`язано районний відділ земельних ресурсів внести необхідні зміни в земельно-облікові документи. На підставі вказаного розпорядження ОСОБА_2 17.04.2001 р. Роменською районною державною адміністрацією було видано Сертифікат на право на земельну частку (пай) серії СМ №0277495. Таким чином, право ОСОБА_1 на земельну часку (пай) є беззаперечним, оскільки перейшло йому у визначеному законодавством порядку.

Згідно з пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради. Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією. Лист, як відповідь Анастасівської сільської ради на заяву ОСОБА_1 про надання у власність земельної ділянки, сам по собі є фактом протиправної бездіяльності сільської ради, адже такі питання відповідно до закону, мають вирішуватися на сесії сільської ради та оформлені у вигляді рішення.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі ділянок у власність визначені в ст.122 Земельного кодексу України. Так, відповідно до ч. 1 цієї статті сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Згідно ч. 4 ст. 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Отже, зміст наведених норм свідчить, що до компетенції сільрад належить вирішення питань щодо передання ділянок у власність для всіх потреб із земель комунальної власності незалежно від того, перебувають ділянки в межах чи за межами населених пунктів.

Таким чином, Анастасівська сільська рада Роменського району незаконно відмовила ОСОБА_1 у передачі йому у власніть однієї із земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, помилково вважаючи, що сільська рада не є розпорядником земель за межами населеного пункту, оскільки, Головне управління Держгеокадастру у Сумській області є лише розпорядником земель сільськогосподарського призначення державної форми власності за межами населеного пункту.

Юридичними підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості), згідно зі статтею 3 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. Для прийняття такого рішення необхідно, щоб власник земельної частки (паю) виявив бажання виділити її у натурі (на місцевості). Виявлення такого бажання власника виражається у формі письмової заяви, яку він подає до відповідного органу місцевого самоврядування чи органу державної влади. Також, стаття 2 цього Закону визначає перелік документів, що посвідчують право на земельну частку (пай), одним з яких і є свідоцтво про право на спадщину.

Оскільки земельні ділянки сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами: 5924180600:03:001:0078; 5924180600:03:001:0079; 5924180600:01:002:0119; 5924180600:01:002:0120; 5924180600:01:002:0121, вже були сформовані та дані про них внесені до Державного земельного кадастру, то за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 , Анастасівська сільська рада повинна була б надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на одну із земельних ділянок, що були визначені у листі ОСОБА_1 .

Згідно ст. 55 Закону України Про землеустрій встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Відповідно до п.24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16 квітня 2004 року №7 Про практику застосування судами норм земельного законодавства при розгляді цивільних справ сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості) та видачі державного акта про право власності на землю (пункт 17 розділу X "Перехідні положення" ЗК).

Член колективного сільськогосподарського підприємства (далі - КСП), включений до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю, набуває права на земельну частку (пай) з дня видачі цього акта, і в разі його смерті успадкування права на земельний пай здійснюється за нормами ЦК, у тому числі й у випадку, коли з різних причин ця особа не отримала сертифікат на право на земельну частку (пай). Невнесення до зазначеного вище списку особи, яка була членом КСП на час передачі у колективну власність землі, не може позбавити її права на земельну частку.

При неможливості надати такій особі земельну частку (пай) з колективної власності через відсутність необхідної для цього землі остання відповідно до пункту 7 Указу Президента України від 8 серпня 1995 р. N 720/95 "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" має бути надана із земель запасу, створеного місцевою радою під час передачі землі у колективну власність.

Так, згідно ч. 2 ст. 19 ЗК України земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Отже, земельні ділянки сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами: 5924180600:03:001:0078; 5924180600:03:001:0079; 5924180600:01:002:0119; 5924180600:01:002:0120; 5924180600:01:002:0121, що розташовані на території Анастасівської сільської ради Роменського району на момент звернення ОСОБА_1 із заявою про передачу у власність мали статус земель запасу, як такі, що не перебували у користуваннні ні фізчиних, а ні юридичних осіб.

На підставі викладеного позивач просить визнати бездіяльності Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області протиправною.

Оскільки Анастасівська сільська рада Роменського району Сумської області не надала дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на жодну із перелічених у заяві ОСОБА_1 земельну ділянку, позивач вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити дії - зобов`язати Анастасівську сільську раду Роменського району Сумської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,8657 га, кадастровий номер:5924180600:03:001:0078, що розташована на території Анастасівської сільської ради.

Відповідач подав відзив на позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначив, що позивач не звертався із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,8657 га, кадастровий номер:5924180600:03:001:0078, що розташована на території Анастасівської сільської ради. 23 грудня 2019 року він звернувся до Відповідача з заявою в якій просив передати у його власність земельну ділянку розміром 3,14 в умовних кадастрових гектарах, яка розташована на території Анастасівської сільської ради, яку він успадкував від ОСОБА_2 . Крім того, відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом позивач успадкував право на земельну частку ( пай) в землях, які перебувають в колективній власності Колективного сільськогосподарського підприємтсва Анастасівське , а в своїй заяві він просив надати у власність земельну ділянку комунальної власності.

Згідно п. 7 Указу Президента України «Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям» від 08.08.1995 року установлено, що створюваний під час передачі земель у колективну власність резервний фонд використовується для передачі у приватну власність або надання у користування земельних ділянок переважно громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Земельні ділянки із вказаними кадастровими номерами, про які говорить позивач, не перебувають у колективній власності та не включені до резервного фонду.

Стаття 122 ЗК України, на яку посилається позивач, не передбачає порядку передачі земельної ділянки колективної власності громадянам.

Крім того, позивач зазначає, що ним успадковано право на частку (пай) розміром 3,14 в умовних кадастрових гектарах, а просить у позові надати дозвіл на розробку технічної документації стосовно земельної ділянки в абсолютних гектарах, визначивши площу 3,8657 га. Позивачем не надано розрахунку, про те, що 3,14 умовних кадастрових гектарів, відповідає 3,8657 абсолютних гектарів.

В судове засідання представник відповідача не з`явився, про час і місце розгляду справи належним чином повідомлений.

Представник третьої особи Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Дружба-Нова подав пояснення, в яких проти позову заперечив, зазначивши у судовому засіданні, що за результатами аукціону згідно протоколу земельних торгів №13 від 24.12.2019 земельна ділянка з кадастровим номером: 5924180600:03:001:0078 передана в користування СТОВ Дружба-Нова , укладений договір оренди №6 від 24.12.2019, право оренди за СТОВ Дружба-Нова зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 31.01.2020. Відповідно до вимог ст.136, 137 Земельного кодексу України на момент звернення позивача із заявою земельна ділянка не була вільною.

Крім того, у своєму позові позивач просить зобов`язати відповідача надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 5924180600:03:001:0078, проте у своїй заяві до відповідача з таким проханням він не звертався, відмову з цього питання не отримував, тому з цього питання бездіяльності відповідачем не допущено.

Також позивач помилково ототожнює порядки отримання земельної ділянки як власником земельного паю за п. r ч.1 ст.81 Земельного кодексу України та як громадянин, що має право на безоплатне отримання земельної ділянки у власність відповідно до ст.ст. 116-118 Земельного кодексу України.

Заслухавши учасників справи, дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом позивач успадкував право на земельну частку (пай) в землях , які перебувають в колективній власності Колективного сільськогосподарського підприємства Анастасівське , місце знаходження: с.Анастасівка Роменського району Сумської області, розміром 3,14 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї земельної ділянки в натурі (на місцевості) ( а.с.9).

23 грудня 2019 року позивач звернувся до Анастасівської сільської ради із заявою про передачу йому у власність земельної ділянки, розміром 3,14 в умовних кадастрових гектарах, яка розташована на території Анастасівської сільської ради Роменського району, надавши до заяви відомості про вільні земельні ділянки 5924180600:03:001:0078; 5924180600:03:001:0079; 5924180600:01:002:0119; 5924180600:01:002:0120; 5924180600:01:002:0121, право власності на які зареєстровано за територіальною громадою в особі Анастасівської сільської ради ( а.с.11-12).

20.01.2020 відповідачем було повідомлено позивача про те, що зазначені ним земельні ділянки відповідно до протоколів земельних торгів передані в оренду ( а.с.13).

За результатами аукціону згідно протоколу земельних торгів №13 від 24.12.2019 земельна ділянка з кадастровим номером: 5924180600:03:001:0078 передана в користування СТОВ Дружба-Нова , укладений договір оренди №6 від 24.12.2019, право оренди за СТОВ Дружба-Нова зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 31.01.2020 ( а.с.90).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до ч.1 ст.81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:

а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;

б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;

в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування;

г) прийняття спадщини;

ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Зокрема, порядок безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності встановлений статтею 118 Земельного кодексу України, відповідно до якої громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). При цьому відповідно до ч.5 ст.116 Земельного кодексу земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Водночас порядок виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю) врегульований Законом України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) . Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Судом встановлено, що у своїй заяві позивач не ставить питання про виділення йому земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) і, так само, не ставить питання про безоплатну передачу земельної ділянки відповідно до ст.118 Земельного кодексу України, що на думку суду, унеможливлює прийняття рішення органом місцевого самоврядування за вище наведеними порядками.

Разом з тим, заява позивача відповідачем розглянута та надана відповідь стосовно земельних ділянок, зазначених у його заяві.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Завданням адміністративного судочинства згідно з частиною першою статті 2 КАС України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Обов`язковою умовою надання судового захисту є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, обґрунтованим, стосуватися індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення, а спосіб обраного позивачем судового захисту має має відповідати змісту порушеного права.

Так, у своєму позові позивач просить визнати протиправною бездіяльність Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області, щодо ненадання у власність ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель комунальної власності Анастасівської сільскої ради Роменського району та зобов`язати Анастасівську сільську раду Роменського району Сумської області надати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,8657 га, кадастровий номер:5924180600:03:001:0078, що розташована на території Анастасівської сільської ради.

Однак, як вже зазначалось судом, з таким клопотанням стосовно конкретної вже сформованої земельної ділянки до відповідача ОСОБА_1 , не звертався, відтак відсутні підстави стверджувати про порушення відповідачем прав позивача, а тому в задовленні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Анастасівської сільської ради Роменського району Сумської області ( вул.Шкільна, 65, с.Анастасівка, Роменський район, Сумська область, 42075), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Дружба-Нова ( код ЄДРПОУЦ 31333767, вул.Комарова, 59, смт.Варва, Чернігівська область, 17600) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складене 01 березня 2021 року.

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2021
Оприлюднено15.03.2021
Номер документу95490479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/5338/20

Рішення від 22.02.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Рішення від 22.02.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні