Постанова
від 10.03.2021 по справі 910/3915/20
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" березня 2021 р. Справа№ 910/3915/20

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Пашкіної С.А.

суддів: Буравльова С.І.

Андрієнка В.В.

За участю секретаря судового засідання : Кулачок О.А.

представників сторін:

від позивача - Андрейчик О.Л. (ордер серія ВХ №1009218 від 19.02.2021);

від відповідача - Ленько М.М. (самопредставництво);

від третьої особи - Олійник В.А. (ордер серія ХМ №009221 від 24.02.2021);

розглянувши апеляційну скаргу Фонду державного майна України

на рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020

у справі № 910/3915/20 (суддя Гумега О.В.)

за позовом ОСОБА_1 , як Акціонерна товариства "Хмельницькобленерго"

до Фонду державного майна України

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Акціонерне товариство Хмельницькобленерго

про визнання незаконними дій акціонера

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 10.12.2020 у справі №910/3915/20 позов задоволено повністю. Визнано незаконними дії Фонду державного майна України щодо заміни членів Наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" (Україна, 29018, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Храновського, буд. 11А; ідентифікаційний код 22767506) - представників акціонера Держава Україна в особі Фонду державного майна України, що полягають в прийнятті рішення (наказу Фонду державного майна України "Про заміну членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" № 351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 . Стягнуто з Фонду державного майна України на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 2102,00грн. судового збору.

Рішення місцевого господарського суду ґрунтується на тому, що:

- Фонд державного майна України рекомендованим поштовим повідомленням направив на адресу АТ Хмельницькобленерго повідомлення №10-17-4194 від 28.02.2020 Про заміну членів Наглядової ради Акціонерного товариства Хмельницькобленерго , проте в порушення п.17.7.3 Статуту АТ Хмельницькобленерго та ч.7 ст. 53 Закону України Про акціонерні товариства , таке повідомлення про заміну членів Наглядової ради, фактично не містить інформації про нових членів Наглядової ради, які призначаються на заміну відкликаних; водночас, саме письмове повідомлення, яке має містити інформацію про нового члена Наглядової ради, розміщується Товариством на власному веб-сайті відповідно до п.17.7.3 Статуту АТ Хмельницькобленерго та ч.7 ст. 53 Закону України Про акціонерні товариства ;

- оскільки 31.07.2019 повноваження членів Наглядової ради Товариства ОСОБА_6 та ОСОБА_7 припинились (тобто такі члени Наглядової ради були неправомочними), то відповідно, у Фонду державного майна України були відсутні підстави для їх заміни на нових представників у складі Наглядової ради Товариства - ОСОБА_8 і ОСОБА_2 та, в подальшому, для заміни членів Наглядової ради Товариства ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 (наказ ФДМУ №351 від 28.02.2020).

Не погоджуючись з рішенням, відповідач звернувся до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовної заяви.

В апеляційній скарзі відповідач зазначає про те, що:

- рекомендоване поштове відправлення Фонду від 28.02.2020 про заміну у складі наглядової ради АТ Хмельницькобленерго працівниками ДП Укрпошта неодноразово доставлялось товариству, але у товаристві приймати відмовились. Зважаючи на це, зазначений лист по закінченню місячного терміну зберігання ДП Укрпошта повернула до Фонду. Повторне рекомендоване поштове відправлення Фонду від 16.04.2020 №10-17-7522 товариство отримало 22.04.2020, про що підтвердило листом від 22.04.2020 №2020-0513-1628;

- 26.04.2017 річними загальними зборами ПАТ Хмельницькобленерго (протокол №26) було обрано членів наглядової ради Товариства у кількості 7 (семи) осіб, з яких 5 було обрано з числа представників акціонера - Фонду; у зв`язку з цим, позбавлення Фонду державного майна України як акціонера ПАТ Хмельницькобленерго права на заміну члена Наглядової ради - представників Фонду шляхом голосування на Загальних зборах, є обмеженням прав Фонду як акціонера;

- призначення Фондом представників до органів наглядової ради належить до повноважень Фонду, визначених законодавством;

- вирішальним під час обрання членів наглядової ради є саме кількісний показник представників акціонера наглядової ради, в той час як конкретного представника може бути замінено у будь-який час;

- позивач не наводить жодного прикладу наявності суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 19.01.2021 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Фонду державного майна України на рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020, справу №910/3915/20 призначено до розгляду на 24.02.2021.

Від позивача (22.02.2021) надійшло клопотання про долучення доказів, копії трудової книжки ОСОБА_3 , копії трудової книжки ОСОБА_7 .

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду, яка занесена до протоколу судового засідання 24.02.2021 відмовлено позивачу в задоволенні зазначеного клопотання з огляду на вимоги ч.3 ст. 269 ГПК України.

Крім того, ухвалою Північного апеляційного господарського суду, яка занесена до протоколу судового засіданні 24.02.2021 залучено до участі у справі Акціонерне товариство Хмельницькобленерго , як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

22.02.2021 від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому позивач просить відмовити апелянту в задоволенні апеляційної скарги та залишити в силі рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає про те, що:

- як обрання так і заміна члена Наглядової ради є призначенням на дану посаду, з єдиною різницею, що обрання члена Наглядової ради здійснюється Загальними зборами акціонерів Товариства, а заміна здійснюється безпосередньо акціонером, в даному випадку ФДМ України; однак, призначені шляхом обрання чи заміни члени Наглядової ради наділені однаковим обсягом прав та обов`язків згідно Статуту Товариства та чинного законодавства України, та відповідно їх кандидатури повинні визначатись та затверджуватись в однаковий спосіб;

- суд першої інстанції дав належну оцінку наданим доказам по справі, нормам Закону України Про акціонерні товариства та Статуту АТ Хмельницькобленерго та встановив, що дії Фонду державного майна України, які полягали в прийнятті рішення (наказу №351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа №10-17-4194 від 28.02.2020), не відповідають Порядку визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належить державі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №143. Фонд Державного майна не довів, що у нього є право не застосовувати цей Порядок у спірному випадку.

В судовому засіданні апеляційного господарського суду 24.02.2021 оголошено перерву до 10.03.2021.

Дослідивши доводи апеляційної скарги, наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи судовою колегією встановлено.

Згідно з ч. 1 ст. 20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема:

справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, в тому числі у спорах між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи або між юридичною особою та її учасником (засновником, акціонером, членом), у тому числі учасником, який вибув, пов`язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності такої юридичної особи, крім трудових спорів (п. 3 ч. 1 ст. 20 ГПК України).

Під корпоративними відносинами маються на увазі відносини, що виникають, змінюються та припиняються щодо корпоративних прав (ч. 3 ст.167 ГК України).

Корпоративними є права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами (ч. 1 ст. 167 ГК України).

Позивач - ОСОБА_1 звернулась до Господарського суду міста Києва як акціонер АТ "Хмельницькобленерго" з позовом до відповідача - ФДМУ про визнання незаконними дій ФДМУ щодо заміни членів Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" - представників акціонера Держава Україна в особі Фонду державного майна України, що полягають в прийнятті рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

Звертаючись з позовом позивач вказує про те, що вказані дії відповідача (прийняття рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направлення АТ "Хмельницькобленерго" повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради суперечать чинному законодавству, оскільки вони вчинені всупереч Порядку визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 143.

Акціонерне товариство "Хмельницькобленерго" (далі - АТ "Хмельницькобленерго" або Товариство) є юридичною особою із новим найменуванням, у результаті проведення державної реєстрації змін до Статуту Публічного акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" у відповідності до Закону України "Про акціонерні товариства". Публічне акціонерне товариство "Хмельницькобленерго" було новим найменуванням Відкритого акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", що було новим найменуванням Державної акціонерної енергетичної компанії "Хмельницькобленерго", створеної шляхом корпоратизації відповідно до наказу Міністерства енергетики та електрифікації України від 17.08.1995 № 157 (п. 1.1, 1.2 Статуту Товариства, затвердженого Загальними зборами ПАТ "Хмельницькобленерго", протокол від 26.04.2018 № 27 (далі - Статут).

Статутний капітал Товариства поділено на 134 551 360 простих іменних акцій номінальною вартістю 0,25гривень кожна акція (п. 6.2 Статуту), 70,01 % з яких належить Державі Україна, в особі Фонду державного майна України (відповідач).

ОСОБА_1 (позивач) є акціонером АТ "Хмельницькобленерго", яка володіє іменними простими акціями у бездокументарній формі у кількості 116 шт. у статутному капіталі, загальною номінальною вартістю 29,00 гривень, що підтверджується випискою депозитарної установи про стан рахунку в цінних паперах на 13.03.2020.

26.04.2017 річними Загальними зборами акціонерів ПАТ "Хмельницькобленерго" (протокол № 26), членами Наглядової ради Товариства обрано :

1) ОСОБА_9 - представник акціонера - Фонду державного майна України;

2) ОСОБА_6 - представник акціонера - Фонду державного майна України;

3) ОСОБА_11 - представник акціонера - Фонду державного майна України;

4) ОСОБА_3 - представник акціонера - Фонду державного майна України;

5) ОСОБА_10 - представник акціонера - Фонду державного майна України;

6) ОСОБА_13 - представник акціонера - ТОВ "ВЛ ТЕЛЕКОМ";

7) ОСОБА_15 - представник акціонера - ТОВ "ВЛ ТЕЛЕКОМ".

Відповідно до п. 17.6 Статуту АТ "Хмельницькобленерго", зазначений склад членів Наглядової ради Товариства обрано на строк 3 роки.

Втім, з моменту обрання зазначеного складу Наглядової ради Товариства відбулись зміни на підставі повідомлень акціонера - Держави України в особі Фонду державного майна України про заміну члена Наглядової ради Товариства: 03.10.2018 ОСОБА_11 замінено на ОСОБА_7 , 20.11.2018 ОСОБА_9 на ОСОБА_12 , 31.10.2019 ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на ОСОБА_8 та ОСОБА_2 . Також, на підставі повідомлення акціонера - ТОВ "ВЛ ТЕЛЕКОМ" ОСОБА_13 замінено на ОСОБА_14

З урахуванням змін, Наглядова рада Товариства складалась із: ОСОБА_8 (голова Наглядової ради), ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_2 , ОСОБА_14 , ОСОБА_3 та ОСОБА_15

Наказом Фонду від 28.02.2020 №351 "Про заміну членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" було вирішено: замінити ОСОБА_2 та ОСОБА_3 - представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі Наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" на представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", а саме: ОСОБА_4 - головного спеціаліста відділу забезпечення функції акціонера Управління корпоративних прав держави Департаменту управління корпоративними правами держави та державними підприємствами Фонду державного майна України; ОСОБА_5 - головного спеціаліста відділу організації роботи наглядових рад Управління корпоративних прав держави Департаменту управління корпоративними правами держави та державними підприємствами Фонду державного майна України; припинити повноваження відкликаних членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Відповідно до п. 17.7.3 Статуту, Фонд державного майна України направив рекомендованим поштовим повідомленням на адресу АТ "Хмельницькобленерго" повідомлення № 10-17-4194 від 28.02.2020 "Про заміну членів Наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго".

Матеріали справи не містять доказів отримання АТ "Хмельницькобленерго" наведеного повідомлення ФДМУ № 10-17-4194 від 28.02.2020.

В апеляційній скарзі відповідач зазначає про те, що таке повідомлення отримане АТ "Хмельницькобленерго" 22.04.2020, що АТ "Хмельницькобленерго" підтвердило листом від 22.04.2020 № 2020513-1628.

Процедуру визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств (далі - підприємства), і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі встановлює Порядок визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затверджений постановою Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 143 (далі - Порядок).

Пунктом 8 Порядку (в редакції, чинній станом на час видачі спірного наказу Фонду державного майна України № 351 від 28.02.2020) передбачено, зокрема, що суб`єкт управління (яким за визначенням Порядку є суб`єкт управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством або корпоративними правами держави у статутному капіталі товариства) протягом одного робочого дня визначає та за підписом керівника суб`єкта управління надсилає до секретаріату комітету з призначення список претендентів від двох до п`яти кандидатів на кожну оголошену вакансію представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємств з відповідними документами.

Протягом одного робочого дня з дати отримання списку від суб`єкта управління секретаріат комітету з призначення подає комітету з призначення список претендентів на посаду представника держави разом з поданими документами.

Комітет з призначення визначає кандидатури претендентів на посаду представника держави на кожну оголошену вакансію протягом одного робочого дня після подання секретаріатом комітету з призначення списку претендентів на посаду представника держави разом з поданими документами.

У разі коли Кабінет Міністрів України протягом одного місяця не погодив кандидатуру претендента на посаду представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства або претендент відмовився від посади, комітет з призначення має право підготувати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо погодження іншої кандидатури претендента на посаду представника держави наглядової ради підприємства.

Згідно з пунктом 9 Порядку, міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства на підставі рішення комітету з призначення протягом одного робочого дня вносить Кабінету Міністрів України проект розпорядження щодо погодження кандидатури претендента на посаду представника держави особливо важливого для економіки підприємства.

Пунктом 11 Порядку визначено, що нова кандидатура представника держави до складу наглядової ради визначається відповідно до цього Порядку.

Звертаючись з даним позовом до суду, позивач вказує про те, що серед документів, які були направлені Фондом державного майна України на адресу АТ "Хмельницькобленерго", відсутні документи, які б свідчили про прийняття рішення про визначення кандидатур представників держави до складу Наглядової ради Товариства, складання списку претендентів та вчинення Фондом державного майна України інших дій, передбачених Порядком для суб`єкта управління. Крім того, на сайті Кабінету Міністрів України відсутня інформація про розпорядження щодо погодження кандидатури претендента на посаду представника держави у складі Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго", що свідчить про недотримання Фондом державного майна України приписів Порядку щодо заміни членів Наглядової ради. Такі твердження позивача відповідач не спростував.

Отже, позивач вважає вчинені відповідачем, як органом державної влади, суб`єктом управління корпоративними правами Держави Україна - акціонера АТ "Хмельницькобленерго", дії, що полягають в прийнятті рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5, такими, що суперечать чинному законодавству, оскільки вони вчинені без дотримання Порядку.

Відтак, доведенню при розгляді даної справи підлягає відповідність вчинених ФДМУ спірних дій, а саме прийняття наказу № 351 від 28.02.2020 та направлення повідомлення № 10-17-4194 від 28.02.2020 про заміну членів Наглядової ради, - чинному законодавству, про що обґрунтовано зазначено місцевим господарським судом. При цьому судовою колегією встановлено, що наявність порушеного права позивача, який як акціонер Товариства має право брати участь в управлінні Товариством, а також захищати свої права та інтереси, в тому числі, внаслідок їх порушення іншим акціонером, позивач обґрунтовує тим, що неправомірна заміна членів Наглядової ради Товариства та подальше прийняття рішень неправомочним складом Наглядової ради Товариства безпосередньо впливає на права та охоронювані законом інтереси позивача.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об`єктів державної власності, що належать до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності (ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Фонд державного майна України").

Відповідно до ст.2 Закону України "Про Фонд державного майна України", діяльність Фонду державного майна України ґрунтується на принципах верховенства права, законності, безперервності, відкритості, прозорості та відповідальності.

Статтею 113 Цивільного кодексу України встановлено, що господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками. Господарські товариства можуть бути створені у формі повного товариства, командитного товариства, товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю, акціонерного товариства.

Відповідно до ч.1 ст. 152 Цивільного кодексу України та ст. 3 Закону України "Про акціонерні товариства", акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями.

Статтею 160 Цивільного кодексу України встановлено, що в акціонерному товаристві може бути створена наглядова рада акціонерного товариства, яка здійснює контроль за діяльністю його виконавчого органу та захист прав акціонерів товариства. Статутом акціонерного товариства і законом встановлюється виключна компетенція наглядової ради. Питання, віднесені статутом до виключної компетенції наглядової ради, не можуть бути передані нею для вирішення виконавчому органу товариства.

Згідно з ч.1 ст.51 Закону України "Про акціонерні товариства" наглядова рада акціонерного товариства є органом, що здійснює захист прав акціонерів товариства, і в межах компетенції, визначеної статутом та цим Законом, контролює та регулює діяльність виконавчого органу.

Відповідно до ст. 52 Закону України "Про акціонерні товариства" до компетенції наглядової ради належить вирішення питань, передбачених цим Законом, статутом, а також переданих на вирішення наглядової ради загальними зборами.

Відповідно до приписів статті 53 Закону України "Про акціонерні товариства":

1. Члени наглядової ради акціонерного товариства обираються акціонерами під час проведення загальних зборів товариства на строк не більший ніж три роки. Статутом приватного акціонерного товариства може бути передбачено інший строк повноважень наглядової ради, але такий строк не може перевищувати три роки. Якщо у встановлений цим Законом строк загальними зборами не прийняті рішення, передбачені пунктами 17 та 18 частини другої статті 33 цього Закону, повноваження членів наглядової ради припиняються, крім повноважень з підготовки, скликання і проведення загальних зборів. Особи, обрані членами наглядової ради, можуть переобиратися необмежену кількість разів.

2. Членом наглядової ради акціонерного товариства може бути лише фізична особа. Член наглядової ради не може бути одночасно членом виконавчого органу та/або членом ревізійної комісії (ревізором) цього товариства.

3. До складу наглядової ради обираються акціонери або особи, які представляють їхні інтереси (далі - представники акціонерів), та/або незалежні директори.

5. Під час обрання членів наглядової ради разом з інформацією про кожного кандидата (прізвище, ім`я, по батькові (найменування) акціонера, розмір пакета акцій, що йому належить) у члени наглядової ради в бюлетені для кумулятивного голосування зазначається інформація про те, чи є такий кандидат акціонером, представником акціонера або групи акціонерів (із зазначенням інформації про цього акціонера або акціонерів) або чи є він незалежним директором.

6. Повноваження члена наглядової ради, обраного кумулятивним голосуванням, за рішенням загальних зборів можуть бути припинені достроково лише за умови одночасного припинення повноважень усього складу наглядової ради. У такому разі рішення про припинення повноважень членів наглядової ради приймається загальними зборами акціонерів простою більшістю голосів акціонерів, які зареєструвалися для участі у зборах та є власниками голосуючих з відповідного питання акцій. Положення цієї частини не застосовується до права акціонера (акціонерів), представник якого (яких) обраний до складу наглядової ради, замінити такого представника - члена наглядової ради. Член наглядової ради, обраний як представник акціонера або групи акціонерів згідно з частиною п`ятою цієї статті, може бути замінений таким акціонером або групою акціонерів у будь-який час.

7. Повноваження члена наглядової ради дійсні з моменту його обрання загальними зборами. У разі заміни члена наглядової ради - представника акціонера повноваження відкликаного члена наглядової ради припиняються, а новий член наглядової ради набуває повноважень з моменту отримання акціонерним товариством письмового повідомлення від акціонера (акціонерів), представником якого є відповідний член наглядової ради. Повідомлення про заміну члена наглядової ради - представника акціонера повинно містити інформацію про нового члена наглядової ради, який призначається на заміну відкликаного (прізвище, ім`я, по батькові (найменування) акціонера (акціонерів), розмір пакета акцій, що йому належить (або їм сукупно належить). Порядок здійснення повідомлення про заміну члена наглядової ради - представника акціонера може бути визначений наглядовою радою товариства. Таке письмове повідомлення розміщується публічним акціонерним товариством на власному веб-сайті протягом одного робочого дня після його отримання товариством. Акціонер (акціонери), представник якого (яких) обраний членом наглядової ради, може обмежити повноваження свого представника як члена наглядової ради.

10. Обрання членів наглядової ради публічного акціонерного товариства та банку здійснюється виключно шляхом кумулятивного голосування. Обрання членів наглядової ради приватного акціонерного товариства здійснюється шляхом кумулятивного голосування, якщо інший спосіб не встановлений статутом акціонерного товариства.

11. Кількісний склад наглядової ради встановлюється статутом акціонерного товариства. Мінімальна кількість членів наглядової ради публічного акціонерного товариства не може бути меншою ніж 5 осіб.

12. Якщо кількість членів наглядової ради, повноваження яких дійсні, становить менше половини її кількісного складу, обраного відповідно до вимог закону загальними зборами акціонерного товариства, товариство протягом трьох місяців має скликати позачергові загальні збори для обрання решти членів наглядової ради, а в разі обрання членів наглядової ради шляхом кумулятивного голосування - для обрання всього складу наглядової ради акціонерного товариства.

13. У разі якщо членом наглядової ради акціонерного товариства обирають особу, яка була головою або членом виконавчого органу цього товариства, така особа не має права протягом трьох років з моменту припинення її повноважень як голови або члена виконавчого органу вносити пропозиції щодо кандидатур аудитора товариства та не має права голосу під час голосування з питання обрання аудитора товариства.

Відповідно до ч. 1 ст. 57 Закону України "Про акціонерні товариства" без рішення загальних зборів повноваження члена наглядової ради припиняються, зокрема: за його бажанням за умови письмового повідомлення про це товариства за два тижні; у разі отримання акціонерним товариством письмового повідомлення про заміну члена наглядової ради, який є представником акціонера.

Відповідно до чинної редакції Статуту АТ "Хмельницькобленерго" (затверджена Загальними зборами ПАТ "Хмельницькобленерго", протокол від 26.04.2018 № 27) (далі також - Статут):

- Органами управління Товариством є: Вищий орган Товариства - Загальні збори; Наглядова рада; Виконавчий орган - Дирекція (п. 15.2);

- Посадовими особами органів Товариства є фізичні особи - Голова та члени Наглядової ради, Генеральний директор та члени Дирекції (п. 15.4);

- Обрання та припинення повноважень посадових осіб органів Товариства здійснюється відповідно до Статуту та законодавства України (крім керівників відокремлених підрозділів) (п. 15.5);

- Вищим органом Товариства є Загальні збори (п. 16.1);

- Загальні збори можуть вирішувати будь-які питання діяльності Товариства, крім тих, що віднесені до виключної компетенції Наглядової ради законом або Статутом (п. 16.2);

- До виключної компетенції Загальних зборів належить, зокрема, обрання членів Наглядової ради (пп. 22 п. 16.2.1);

- Наглядова рада є колегіальним органом, що здійснює захист прав акціонерів Товариства, і в межах компетенції, визначеної Статутом та Законом України "Про акціонерні товариства", здійснює управління Товариством, а також контролює та регулює діяльність Дирекції (п. 17.1);

- До компетенції Наглядової ради належить вирішення питань, передбачених Законом України "Про акціонерні товариства" та Статутом (п. 17.3);

- Наглядова рада складається з 7 (семи) осіб, включаючи Голову Наглядової ради (п. 17.5);

- Члени Наглядової ради обираються акціонерами під час проведення Загальних зборів, шляхом кумулятивного голосування на строк 3 роки. У разі не обрання нового складу Наглядової ради по закінченню трирічного строку, повноваження членів Наглядової ради припиняються, крім повноважень з підготовки, скликання і проведення Загальних зборів, на яких, у тому числі, буде обраний новий склад Наглядової ради (п. 17.6);

- Особи, обрані членами Наглядової ради, можуть переобиратися необмежену кількість разів (п. 17.6.1);

- Членом Наглядової ради може бути лише фізична особа. Член Наглядової ради не може бути одночасно членом Дирекції (п. 17.6.2);

- До складу Наглядової ради обираються акціонери або особи, які представляють їхні інтереси та/або Незалежні директори (п. 17.6.3);

- Обрання членів Наглядової ради на Загальних зборах здійснюється шляхом кумулятивного голосування, відповідно до якого одночасно проводиться голосування з обрання по всіх кандидатах в члени Наглядової ради, при цьому кожний акціонер має право віддати належні йому голоси: повністю за одного кандидата або розподілити їх між кількома кандидатами. Під час проведення кумулятивного голосування загальна кількість голосів кожного акціонера помножується на кількість членів Наглядової ради. Підраховані у такий спосіб голоси складають загальну кумулятивну кількість голосів акціонера, якими він може розпоряджатися під час проведення кумулятивного голосування за обрання членів Наглядової ради. Кожна голосуюча акція під час проведення кумулятивного голосування надає право акціонерам Товариства та/або їх, уповноваженим представникам розпоряджатися під час голосування кумулятивними голосами у кількості, що відповідає загальному кількісному складу Наглядової ради, встановленому Статутом Товариства (п. 17.6.6);

- Кожен акціонер Товариства (уповноважений представник акціонера) має право у строки, передбачені цим Статутом, подати кандидатури для обрання їх в члени Наглядової ради Загальними зборами, порядок денний яких передбачає вирішення питання про обрання членів Наглядової ради (п. 17.6.7);

- Обраними до складу Наглядової ради вважаються кандидати, які набрали найбільшу кількість кумулятивних голосів акціонерів Товариства порівняно з іншими кандидатами. При підрахунку кумулятивних голосів, відданих за кандидатів у члени Наглядової ради, мають значення та підлягають урахуванню тільки кумулятивні голоси, віддані за відповідного кандидата. Члени Наглядової ради вважаються обраними, а Наглядова рада вважається сформованою виключно за умови обрання повного кількісного складу Наглядової ради (п. 17.6.10);

- Повноваження члена Наглядової ради за рішенням Загальних зборів можуть бути припинені достроково лише за умови одночасного припинення повноважень усього складу Наглядової ради. У такому разі рішення про припинення повноважень членів Наглядової ради приймається Загальними зборами простою більшістю голосів акціонерів, які зареєструвалися для участі у Загальних зборах та є власниками голосуючих з відповідного питання акцій (п. 17.7);

- Положення п.17.7 Статуту не застосовується до права акціонера (акціонерів), представник якого (яких) обраний до складу Наглядової ради, замінити такого представника - члена Наглядової ради. Член Наглядової ради, обраний як представник акціонера або групи акціонерів відповідно, може бути замінений таким акціонером або групою акціонерів у будь-який час (п. 17.7.1);

- Повноваження члена Наглядової ради дійсні з моменту його обрання Загальними зборами. У разі заміни члена Наглядової ради - представника акціонера повноваження відкликаного члена Наглядової ради припиняються, а новий член Наглядової ради набуває повноважень з моменту отримання Товариством письмового повідомлення від акціонера (акціонерів), представником якого є відповідний член Наглядової ради (п. 17.7.2);

- Повідомлення про заміну члена Наглядової ради - представника акціонера повинно містити інформацію про нового члена Наглядової ради, який призначається на заміну відкликаного (прізвище, ім`я, по батькові (найменування) акціонера (акціонерів), розмір пакета акцій, що йому належить або їм сукупно належить). Таке повідомлення направляється акціонером (акціонерами) рекомендованим поштовим відправленнями на адресу місцезнаходження Товариства. Таке письмове повідомлення розміщується Товариством на власному веб-сайті протягом одного робочого дня після його отримання Товариством. Акціонер (акціонери), представник якого (яких) обраний членом Наглядової ради, може обмежити повноваження свого представника як члена Наглядової ради (п. 17.7.3);

- Без рішення Загальних зборів повноваження члена Наглядової ради припиняються, зокрема, (1) за його бажанням за умови письмового повідомлення про це Товариства за два тижні; (5) у разі отримання Товариством письмового повідомлення про заміну члена Наглядової ради, який є представником акціонера (п. 17.7.4);

- Якщо кількість членів Наглядової ради, повноваження яких дійсні, становить менше половини її кількісного складу, обраного відповідно до вимог закону Загальними зборами, Товариство протягом трьох місяців має скликати позачергові Загальні збори для обрання всього складу Наглядової ради. Якщо кількість членів Наглядової ради, повноваження яких дійсні, становитиме половину або менше половини її обраного відповідно до вимог закону Загальними зборами кількісного складу, Наглядова рада не може приймати рішення, крім рішень з питань скликання Загальних зборів для обрання всього складу Наглядової ради. У випадку, якщо Наглядова рада у повному складі припинила свої повноваження, або з інших причин не має повноважень на скликання Загальних зборів, всі повноваження Наглядової ради по скликанню позачергових Загальних зборів, передбачені цим Статутом, тимчасово до проведення таких Загальних зборів, покладаються на Дирекцію (п. 17.7.6);

- Засідання Наглядової ради є правомочним, якщо в ньому бере участь більше половини членів Наглядової ради від загального складу Наглядової ради. У разі дострокового припинення повноважень одного чи кількох членів Наглядової ради і до обрання всього складу Наглядової ради засідання Наглядової ради є правомочними для вирішення питань відповідно до її компетенції за умови, що кількість членів Наглядової ради, повноваження яких є чинними, становить більше половини складу Наглядової ради (п. 17.11.5).

- Рішення Наглядової ради з усіх питань приймаються більшістю від загальної кількості членів Наглядової ради. Рішення Наглядової ради приймається, способом відкритого голосування (крім випадків заочного голосування) (п. 17.11.6. Статуту).

Господарським судом міста Києва встановлено, що Фонд державного майна України рекомендованим поштовим повідомленням направив на адресу АТ "Хмельницькобленерго" повідомлення № 10-17-4194 від 28.02.2020 "Про заміну членів Наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго".

Проте, в порушення п. 17.7.3 Статуту АТ "Хмельницькобленерго" та ч. 7 ст. 53 Закону України "Про акціонерні товариства", таке повідомлення про заміну членів Наглядової ради, фактично не містить інформації про нових членів Наглядової ради, які призначаються на заміну відкликаних.

У наведеному повідомленні лише повідомлено про заміну представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду у складі наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" та зазначено про надання копії наказу Фонду від 28.02.2020 № 351 разом з інформацією щодо нових членів Наглядової ради товариства.

Водночас, саме письмове повідомлення, яке має містити інформацію про нового члена Наглядової ради, розміщується Товариством на власному веб-сайті відповідно до п. 17.7.3 Статуту АТ "Хмельницькобленерго" та ч. 7 ст. 53 Закону України "Про акціонерні товариства".

В провадженні Господарського суду Хмельницької області перебувала справа № 924/344/20 за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фонд державного майна України, про зобов`язання АТ "Хмельницькобленерго" припинити незаконні дії щодо заміни членів Наглядової ради, шляхом виключення зі складу Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" ОСОБА_8 та ОСОБА_2 , скасування рішення Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" та визнання протоколу № 40 засідання Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" від 20.03.2020 недійсним.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 03.06.2020 у справі № 924/344/20, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.09.2020, позов ОСОБА_1 до Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" задоволено частково. Визнано недійсними рішення Наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", оформлене протоколом № 40 від 20.03.2020р. Стягнуто з Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 2102 грн. У позові в частині зобов`язання AT "Хмельницькобленерго" припинити незаконні дії щодо заміни членів Наглядової ради, шляхом виключення зі складу Наглядової ради AT "Хмельницькобленерго" ОСОБА_8 та ОСОБА_2 відмовлено.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 03.06.2020 у справі № 924/344/20, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.09.2020, встановлено, зокрема, такі обставини:

"16.07.2019 року на адресу Товариства "Хмельницькобленерго" надійшли заяви членів Наглядової ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про припинення повноважень згідно ч. 1 ст. 57 Закону України "Про акціонерні товариства".

05 серпня 2019 року заступником Голови Фонду державного майна України видано наказ №795 "Про заміну членів наглядової ради AT "Хмельницькобленерго", відповідно до якого, вирішено замінити членів Наглядової ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на ОСОБА_16 та ОСОБА_17 .

24.10.2019 Головою Фонду державного майна України видано наказ № 1053 "Про заміну членів наглядової ради AT "Хмельницькобленерго" вирішено скасувати наказ Фонду державного майна України від 05.08.2019 №795 "Про заміну членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", у зв`язку з припиненням з 31 липня 2019 року повноважень членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" ОСОБА_6 , ОСОБА_7 - представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" замінити на представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", а саме: ОСОБА_8 та ОСОБА_2 .

Наказом Фонду від 28.02.2020 №351 "Про заміну членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" було вирішено замінити ОСОБА_2 та ОСОБА_3 - представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" на представників акціонера - Держави Україна в особі Фонду державного майна України у складі наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", а саме: ОСОБА_4 - головного спеціаліста відділу забезпечення функції акціонера Управління корпоративних прав держави Департаменту управління корпоративними правами держави та державними підприємствами Фонду державного майна України; ОСОБА_5 - головного спеціаліста відділу організації роботи наглядових рад Управління корпоративних прав держави Департаменту управління корпоративними правами держави та державними підприємствами Фонду державного майна України; припинити повноваження відкликаних членів наглядової ради акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Повноваження членів Наглядової ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 - представників акціонера - Фонду державного майна України є припиненими через два тижні з моменту надходження відповідних заяв, тобто, з 31.07.2019 року без рішення загальних зборів за їх бажанням (у зв`язку із письмовим повідомленням про це товариства за два тижні).

Таким чином, Фонд державного майна України як акціонер АТ "Хмельницькобленерго" скориставшись процедурою відкликання своїх представників на підставі ч. 7 ст. 53 Закону України "Про акціонерні товариства", діяв всупереч законодавству, призначаючи нових представників у складі Наглядової ради Товариства ( ОСОБА_8 і ОСОБА_2 ) після 31.07.2019 року - припинення повноважень членів Наглядової ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 як представників акціонера".

Крім того, у постанові Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.09.2020 у справі № 924/344/20 встановлено, що 03.10.2019 Національна комісія з цінних паперів та Фондового ринку на запит AT "Хмельницькобленерго" (лист №2273 від 26.12.2018) листом №28/01/22985 роз`яснила, що заміна члена наглядової ради - представника акціонера можлива виключно в період здійснення ним своїх повноважень та суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що акціонер (група акціонерів) не може відкликати свого представника без призначення нового представника у складі наглядової ради, а також не може замінити представника, повноваження якого були припинені попередньо.

Отже, фактично рішеннями судів у справі № 924/344/20 встановлено, що після 31.07.2019 року повноваження членів Наглядової ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 припинились.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи наведену норму ст. 75 ГПК України, суд дійшов висновку, що вищезазначені обставини стосовно того, що Фонд державного майна України діяв всупереч законодавству, призначаючи нових представників у складі Наглядової ради товариства ( ОСОБА_8 і ОСОБА_2 ) після 31.07.2019 року - припинення повноважень членів Наглядової ради ОСОБА_6. та ОСОБА_7 як представників акціонера, встановлені рішенням Господарського суду Хмельницької області від 03.06.2020 у справі № 924/344/20, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.09.2020, що набрало законної сили 15.09.2020, не доказуються при розгляді даної справи Господарського суду міста Києва № 910/3915/20, у якій бере участь та сама особа (ФДМУ), стосовно якої встановлено ці обставини.

В свою чергу, оскільки з 31.07.2019 року повноваження членів Наглядової ради Товариства ОСОБА_6 та ОСОБА_7 припинились (тобто такі члени Наглядової ради були неправомочними), то відповідно, у Фонду державного майна України були відсутні підстави для їх заміни на нових представників у складі Наглядової ради Товариства - ОСОБА_8 і ОСОБА_2 та, в подальшому, для заміни членів Наглядової ради Товариства ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 (наказ ФДМУ № 351 від 28.02.2020).

Крім того, судовою колегією враховано, що відповідно до п. 1 наказу ФДМУ № 351 від 28.02.2020 вирішено замінити представників акціонера - Держави України в особі ФДМУ у складі Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 , ОСОБА_5.

При цьому у наказі ФДМУ № 351 від 28.02.2020 фактично не визначено, на якого саме представника Держави України в особі ФДМУ у складі Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" ( ОСОБА_4 чи ОСОБА_5) вирішено замінити ОСОБА_2 . Стосовно ОСОБА_3 у наказі ФДМУ № 351 від 28.02.2020 також не зазначено, на кого саме її вирішено замінити.

Відповідно до ч. 7 ст. 53 Закону України "Про акціонерні товариства" та п. 17.7.2 Статуту АТ "Хмельницькобленерго", у разі заміни члена наглядової ради - представника акціонера повноваження відкликаного члена наглядової ради припиняються, а новий член наглядової ради набуває повноважень з моменту отримання акціонерним товариством письмового повідомлення від акціонера (акціонерів), представником якого є відповідний член наглядової ради,

Виходячи з аналізу вказаної норми закону та припису статуту, заміна члена наглядової ради (представника акціонера) допускається виключно в разі відкликання члена наглядової ради - представника цього ж акціонера та безумовно до моменту припинення його повноважень.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 57 Закону України "Про акціонерні товариства", припинення повноважень за бажанням члена наглядової ради та заміна члена на наглядової ради, який є представником акціонера, є окремими, самостійними та взаємовиключними підставами припинення повноважень члена наглядової ради акціонерного товариства.

Отже, місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що наведене свідчить про незаконність дій Фонду державного майна України щодо заміни членів Наглядової ради АТ "Хмельницькобленерго" - представників акціонера Держава Україна в особі ФДМУ, що полягали у прийнятті рішення (наказ ФДМУ № 351 від 28.02.2020) про заміну ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

Відповідно, незаконними є дії Фонду державного майна України щодо направлення АТ "Хмельницькобленерго" повідомлення (лист № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5.

Звертаючись з даним позовом позивач стверджував, що відповідачем вчинені незаконні дії, що полягають в прийнятті рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направленні АТ "Хмельницькобленерго" повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради, які суперечать чинному законодавству, оскільки вони вчинені без дотримання Порядку визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 143.

Судом першої інстанції обґрунтовано встановлено, що дії Фонду державного майна України, що полягали в прийнятті рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020), не відповідають Порядку визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 143. Фонд державного майна України не довів, що у нього є право не застосовувати цей Порядок у спірному випадку.

Разом з цим, судом надано вірну правову кваліфікацію спірним відносинам сторін виходячи із фактів, установлених під час розгляду справи, та визначено, що дії Фонду державного майна України щодо заміни членів Наглядової ради Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" - представників акціонера Держава Україна в особі Фонду державного майна України, що полягають в прийнятті рішення (наказу № 351 від 28.02.2020) та направленні повідомлення (листа № 10-17-4194 від 28.02.2020) про заміну членів Наглядової ради ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та ОСОБА_5 суперечать ч. 7 ст. 53, ч. 1 ст. 57 Закону України "Про акціонерні товариства" та п. 17.7.2, 17.7.3, 17.7.4 Статуту АТ "Хмельницькобленерго".

Отже, під час судового розгляду у спірному випадку встановлено наявність у позивача (як акціонера АТ "Хмельницькобленерго") суб`єктивного матеріального права, на захист якого подано даний позов до іншого акціонера товариства (Фонду державного майна України), наявність факту порушення такого права іншим акціонером товариства, а також встановлено, що обраний позивачем спосіб захисту відповідає закону та характеру правопорушення, а його застосування не суперечить принципу верховенства права.

Враховуючи викладене, Північний апеляційний господарський суд дійшов висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020 не підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 269, 270, 273-279, 281-284, 287 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Фонду державного майна України залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду міста Києва від 10.12.2020 у справі №910/3915/20 залишити без змін.

3. Матеріали справи №910/3915/20 повернути до Господарського суду міста Києва.

4. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня її проголошення.

В разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови суду апеляційної інстанції зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 16.03.2021.

Головуючий суддя С.А. Пашкіна

Судді С.І. Буравльов

В.В.Андрієнко

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.03.2021
Оприлюднено17.03.2021
Номер документу95564893
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/3915/20

Ухвала від 22.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Селівон А.М.

Ухвала від 18.08.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Селівон А.М.

Ухвала від 19.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Селівон А.М.

Постанова від 15.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кролевець О.А.

Ухвала від 05.05.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кролевець О.А.

Ухвала від 05.05.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кролевець О.А.

Постанова від 10.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 19.01.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Рішення від 10.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

Ухвала від 10.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні