ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27.06.2008 р. 13:30 № 7/360
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Коломієць Н.В. вирішив ад міністративну справу
Відкритого акціонерного товариства "Харківський нау ково-дослідний та проектно-к онструкторський інститут "Ен ергопроект"
до Генерального прокуратур а України
про зобов'язання вчинити певн і дії ,
Представники:
від позивача Вісневська О.М. - предст авник за довіреністю
від відповідача Бойко Н.О. - представник за довіреністю
Позивач звернувся до суд у з позовом до відповідача пр о зобов' язання вчинити певн і дії та просив суд визнати не правомірними дії Генерально ї прокуратури України з не пе редання реєстру власників ім енних цінних паперів позивач а незалежному реєстратору - ТОВ «Реєстратор»та зобов' я зати відповідача передати на ведення систему реєстру вла сників іменних цінних папері в позивача, зокрема, магнітні , в тому числі електронні, та п аперові носії, архів, первинн і документи, анкети, сертифік ати ,свідоцтва, журнали, реєст ри незалежному реєстратору - ТОВ «Реєстратор»для ведення системи реєстру до визначен ня загальними зборами емітен та відповідного реєстратора .
Позовні вимоги мотивовані тим, що прокуратурою Шевченк івського району м. Києва під ч ас розслідування кримінальн ої справи про розкрадання бу ли вилучені документи, які ст осуються ведення реєстру вла сників іменних цінних папері в позивача. Позивач звернувс я до відповідача про надання інформації щодо залучення в казаних документів до матері алів кримінальної справи, пр оте станом на момент звернен ня позивача до адміністратив ного суду відповідачем не бу ло надано відповіді.
У зв' язку з зазначеним поз ивач просить суд позовні вим оги задовольнити у повному о бсязі.
Ухвалою суду від 11.06.08 було від крито провадження в адмініст ративній справі та призначен о попереднє судове засідання на 27.06.08 о 12:00.
Відповідач в судовому засі данні позовні вимоги визнав у повному обсязі.
За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:
Відповідно до ст.178, 186 Кримін ально-процесуального кодекс у України передбачено порядо к проведення виїмки, зокрема , документів, які мають значен ня для кримінальної справи.
28.11.2007 прокуратурою Шевченків ського району міста Києва бу ло проведено виїмку документ ів системи реєстру власників іменних цінних паперів ВАТ « Київський науково-дослідний та проектно-конструкторськи й інститут «Енергопроект», і нтереси акціонерів якого пре дставляє позивач на підставі доручення.
Згідно з п.1 Положення про по рядок ведення реєстрів власн иків іменних цінних паперів, затвердженого рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 17 жо втня 2006 р. № 1000 передбачено, що си стема реєстру власників імен них цінних паперів (далі - сист ема реєстру) - сукупність дани х, що забезпечує ідентифікац ію зареєстрованих у цій сист емі власників, номінальних у тримувачів та емітента, а так ож іменних цінних паперів, за реєстрованих на їх ім'я, облік усіх змін інформації щодо ви щевказаних осіб та цінних па перів, одержання та надання і нформації цим особам і склад ання реєстру власників іменн их цінних паперів;
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про Національну депоз итарну систему та особливост і електронного обігу цінних паперів»передбачено наступ не. Діяльність щодо ведення р еєстру власників іменних цін них паперів здійснює емітент або реєстратор. Якщо кількіс ть власників іменних цінних паперів емітента перевищує к ількість, визначену Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку як максима льну для організації самості йного ведення реєстру емітен том, емітент зобов'язаний дор учити ведення реєстру реєстр атору шляхом укладення відпо відного договору. Ведення ре єстрів власників іменних цін них паперів передбачає облік та зберігання протягом певн их строків інформації про вл асників іменних цінних папер ів та про операції, внаслідок яких виникає необхідність в несення змін до реєстру влас ників іменних цінних паперів .
Таким чином відсутність у р еєстратора системи реєстру в ласників іменних цінних папе рів порушує права акціонерів , унеможливлює визначення ре єстру акціонерів, а також пер ешкоджає реєстроутримувачу виконувати відповідні функц ії, покладені на нього в силу д оговору емітентом.
З наданих позивачем поясне нь судом з' ясовано, що у пози вача відсутні відомості щодо юридичної долі вилучених до кументів.
Відповідно до ст.12 Закону Ук раїни «Про прокуратуру»прок урору надано повноваження що до розгляду заяв громадян та юридичних осіб.
10.04.2008 позивачем було подано д о відповідача заяву на предм ет надання відповіді про зал учення вилучених документів до матеріалів кримінальної справи.
Згідно зі ст. 9 Закону Україн и «Про інформацію»передбаче но, що юридичні особи мають пр аво на інформацію, що передба чає можливість вільного одер жання, використання, поширен ня та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізаці ї ними своїх прав, свобод і зак онних інтересів, здійснення завдань і функцій.
Реалізація права на інформ ацію юридичними особами не п овинна порушувати громадськ і, політичні, економічні, соці альні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, пра ва та інтереси юридичних осі б.
Згідно зі ст.10 цього ж Закону передбачено, що право на інфо рмацію забезпечується обов'я зком органів державної влади , а також органів місцевого і р егіонального самоврядуванн я інформувати про свою діяль ність та прийняті рішення; ст воренням у державних органах спеціальних інформаційних с лужб або систем, що забезпечу вали б у встановленому поряд ку доступ до інформації; віль ним доступом суб'єктів інфор маційних відносин до статист ичних даних, архівних, бібліо течних і музейних фондів; обм еження цього доступу зумовлю ються лише специфікою ціннос тей та особливими умовами їх схоронності, що визначаютьс я законодавством; створенням механізму здійснення права на інформацію; здійсненням д ержавного контролю за додерж анням законодавства про інфо рмацію; встановленням відпов ідальності за порушення зако нодавства про інформацію.
Згідно зі ст. 42 Закону Ук раїни «Про інформацію»до уча сників інформаційних віднос ин віднесено громадян, юриди чних осіб, державу, які набува ють передбачених законом пра в і обов'язків у процесі інфор маційної діяльності.
Відповідно до ст.43 цього ж За кону передбачено, що учасник и інформаційних відносин маю ть право одержувати (виробля ти, добувати), використовуват и, поширювати та зберігати ін формацію в будь-якій формі з в икористанням будь-яких засоб ів, крім випадків, передбачен их законом.
Кожний учасник інформацій них відносин для забезпеченн я його прав, свобод і законних інтересів має право на одерж ання інформації, зокрема, про те, що стосується його особис то.
Відповідно до ст.33 Закону Ук раїни «Про інформацію»перед бачено, що термін вивчення за питу на предмет можливості й ого задоволення не повинен п еревищувати десяти календар них днів.
Протягом вказаного термін у державна установа письмово доводить до відома запитува ча, що його запит буде задовол ено або що запитуваний докум ент не підлягає наданню для о знайомлення.
Задоволення запиту здійсн юється протягом місяця, якщо інше не передбачено законом .
Аналогічний термін розгля ду встановлюється і щодо зап иту про надання письмової ін формації.
Враховуючи, що позивач звер нувся до відповідача про над ання інформації ще 10.04.2008 а до да ти звернення позивачем з поз овом до суду, відповіді остан ньому не надано, системи реєс тру власників іменних цінних паперів ВАТ «Київський наук ово-дослідний та проектно-ко нструкторський інститут «Ен ергопроект»не повернуто, що свідчить про порушення вимо г чинного законодавства.
Як вбачається з позовних ви мог, позивач як представник з а дорученням ТОВ «Цитадель М ега Сіті», який є акціонером В АТ «Київський науково-дослід ний та проектно-конструкторс ький інститут «Енергопроект », просить суд зобов' язати в ідповідача передати систему ведення реєстру власників і менних цінних паперів не ТОВ «Аргус-реєстр», а ТОВ «Реєстр атор», оскільки договір на ве дення системи реєстру був ук ладений з ТОВ «Аргус-реєстр» без врахування вимог Розпоря дження ДКЦПФР від 17.10.06 № 1000 «Про з атвердження Положення про по рядок ведення реєстрів власн иків іменних цінних паперів» .
Відповідно до ч.3 ст.9 Закону У країни «Про національну депо зитарну систему та особливос ті електронного обігу цінних паперів»передбачено, що Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку, будь-як і інші органи державної влад и, а також юридичні та фізичні особи не можуть приймати ріш ення обов'язкового чи рекоме ндаційного характеру щодо ве дення реєстрів власників іме нних цінних паперів, забезпе чення ведення таких реєстрів чи їх розподілу, що суперечат ь частині другій цієї статті .
Згідно з ч.2 ст.9 цього ж Закон у рішення про передачу веден ня реєстру власників іменних цінних паперів приймається виключно на загальних зборах акціонерів.
Загальні збори акціонерів або спостережна рада акціон ерного товариства затверджу ють умови договору на веденн я реєстру власників іменних цінних паперів в порядку, виз наченому статутом товариств а. У разі неукладення договор у протягом тридцяти календар них днів Державна комісія з ц інних паперів та фондового р инку надсилає товариству роз порядження про необхідність його укладення, а у разі невик онання зазначеного розпоряд ження протягом п'ятнадцяти к алендарних днів притягує пос адових осіб товариства до ві дповідальності відповідно д о Закону України "Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні".
Рішення про передачу веден ня тимчасового реєстру акціо нерів до проведення перших з агальних зборів приватизова ного підприємства і до розмі щення не менше 60 відсотків акц ій для підприємств, що знаход яться в процесі приватизації , приймається правлінням під приємства, що приватизується .
Виходячи із зазначеного, су д зауважує, що вибір реєстрат ора є виключним правом загал ьних зборів емітента, а відта к вимога позивача в частині з обов' язання відповідача пе редати систему реєстра іншом у реєстратору є цілком обґру нтованою.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.2 Коде ксу адміністративного судоч инства України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єкта владних повноваж ень обов'язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.
Відповідач визнав пред' я влений позивачем адміністра тивний позов у повному обсяз і.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України передбачено, що у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Судом встановлено, що безді яльність відповідача вчинен і всупереч вищезазначеним пр инципам, що свідчить про їх пр отиправність та порушення пр ав, свобод та інтересів позив ача.
Таким чином, оцінивши за пра вилами, встановленими ст.86 Код ексу адміністративного судо чинства України наявні у мат еріалах справи докази та поя снення сторін, надані під час розгляду справи, суд вважає, щ о заявлений адміністративни й позов обґрунтований частко во.
Відповідно до ч.4 ст.121 Кодекс у адміністративного судочин ства України суду надано пра во прийняття постанови про з адоволення адміністративно го позову, якщо під час попере днього засідання відповідач визнає позов.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, ч.4 ст.121, 160 -165, 167, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, Окр ужний адміністративний суд м іста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Відкритого акціон ерного товариства „Харківсь кий науково-дослідний та про ектно-конструкторський інст итут „Енергопроект” задовол ьнити повністю.
Визнати неправомірними ді ї Генеральної прокуратури Ук раїни з не передання реєстру власників іменних цінних па перів Відкритого акціонерно го товариства «Київський нау ково-дослідний та проектно-к онструкторський інститут «Е нергопроект» (реєстр власник ів іменних цінних паперів) не залежному реєстратору Товар иству з обмеженою відповідал ьністю „Реєстратор" (Код ЄДРП ОУ 24252485, м. Київ, пров. Попова, 5А, 04074)
Зобов'язати Генеральну про куратуру України передати на ведення систему реєстру вла сників іменних цінних папері в Відкритого акціонерного то вариства «Київський науково -дослідний та проектно-конст рукторський інститут «Енерг опроект»(01135, м. Київ, пр. Перемог и, код ЄДРПОУ 16392628), зокрема, магн ітні, в тому числі електронні , та паперові носії, архів, пер винні документи, анкети, серт ифікати, свідоцтва, журнали, р еєстри незалежному реєстрат ору Товариство з обмеженою в ідповідальністю „Реєстрато р" (Код ЄДРПОУ 24252485, м. Київ, пров. П опова, 5а, 04074) для ведення систем и реєстру до визначення зага льними зборами емітента відп овідного реєстратора.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у вс тановлений строк постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата підписання повного тексту постанови - 04.07.2008
Суддя Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2008 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9625172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні