Постанова
від 02.10.2008 по справі 4/402
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02.10.2008 р. 10 год 17 хв. № 4/402

За позовом Заступника прокурора Обо лонського району м. Києва в ін тересах держави в особі Київ ського міського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Відкритого акціонерного т овариства «Експериментальн о- механічний завод «Металіс т»- код ЄДРПОУ 05309512

про стягнення відрахувань за невиконання нормативу робоч их місць у розмірі 51288,38 грн.

Суддя Вовк П.В.

Секретар судового з асідання Жовтяк Я.В.

Представники:

Прокурор Бурмак О.С.

Від позивача Поліщук С.А.

Від відповідача Коровніков С.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 02.10.2008 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Повний текст складено 06.10.2008 ро ку.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора О болонського району м. Києва з вернувся до Окружного адміні стративного суду м. Києва в ін тересах держави в особі Київ ського міського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів (далі Позивач) з позово м до Відкритого акціонерного товариства «Експерименталь но-механічний завод «Металіс т»(надалі Відповідач) про стя гнення відрахувань за невико нання нормативу робочих місц ь у розмірі 51288,38 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 24 .06.2008 року відкрито провадження у адміністративній справі № 4/402.

У судовому засіданні проку рор та представник Позивача позов підтримали та просили суд позов задовольнити.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Відповідачам не сплач ені штрафні санкції у розмір і та порядку, передбаченому с таттею 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні»за нев иконання у 2007 році нормативу с творення робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, п ередбаченого ст. 19 цього закон у.

Представник Відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти позову з тих підста в того, що Відповідачем щоміс ячно на протязі 2007 року надава лася до Оболонського районно го центру зайнятості інформа ція про наявність на підприє мстві вакансій, з урахування м робочих місць для інваліді в. Оболонським районним цент ром зайнятості у 2007 році було н аправлено два інваліди, які н е працевлаштувались по причи ні власної відмови.

Відповідач виконав поклад ені на нього обов' язки, що ви ключає штрафну відповідальн ість за відсутністю вини.

Дослідивши матеріали спра ви, суд -

ВСТАНОВИВ:

Частиною 2 статті 4 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів" (далі - Закон) передбачено, що д ержава створює правові, екон омічні, політичні, соціально -побутові та соціально-психо логічні умови для задоволенн я потреб інвалідів у відновл енні здоров'я, матеріальному забезпеченню, посильній тру довій та громадській діяльно сті.

Згідно частини 6 статті 20 Зак ону фінансування заходів щод о соціальної, трудової, фізку льтурно-спортивної та профес ійної реабілітації інваліді в, надання позик на створення робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, забезпечення інвалідів т ехнічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюєт ься Фондом України соціально го захисту інвалідів.

Відповідно до статті 19 Зако ну (в редакції Закону № 204/94-ВР ві д 14.10.1994) місцеві Ради спільно з п ідприємствами (об'єднаннями) , установами, організаціями, г ромадськими організаціями і нвалідів, за участю відділен ь Фонду України соціального захисту населення України що річно визначають нормативи р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в.

Частиною 2 статті 19 Закону пе редбачено, що нормативи робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів, ви значаються для всіх підприєм ств (об'єднань), установ і орга нізацій (незалежно від форм в ласності і господарювання) у розмірі не менше 4 % від загаль ної кількості працюючих.

Статтею 20 Закону (в редакції Закону № 204/94-ВР від 14.10.1994) встанов лено обов'язок підприємств (о б'єднань), установ і організац ій (незалежно від форм власно сті і господарювання), де кіль кість працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим частиною 1 с татті 19 вказаного Закону, щоро ку сплачувати відповідним ві дділенням Фонду України соці ального захисту інвалідів шт рафні санкції, сума яких визн ачається у розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві (об 'єднанні), установі, організац ії за кожне робоче місце, неза йняте інвалідом.

Порядок і терміни сплати підприємствами (об'єднання ми), установами і організація ми штрафних санкцій до відді лень Фонду соціального захис ту інвалідів, акумуляції, обл іку та використання цих кошт ів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 4 Порядку сп лати підприємствами (об'єдна ннями), установами і організа ціями штрафних санкцій до ві дділень Фонду соціального за хисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих к оштів, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 28.12.2001 № 1767 (із змінами та доп овненнями, далі - Порядок) су ми штрафних санкцій перерахо вуються підприємствами в дох ід державного бюджету на рах унки органів Державного казн ачейства, відкриті в установ ах Національного банку за ба лансовим рахунком N 3510 або в уст ановах комерційних банків за балансовим рахунком N 2510. Штраф ні санкції сплачуються підпр иємствами самостійно не пізн іше 15 квітня року, що настає за звітним.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме зі звіту про за йнятість інвалідів за 2007 рік, н аданого Відповідачем 24.01.2008 рок у до Київського міського від ділення Фонду України соціал ьного захисту інвалідів, сер едньооблікова чисельність п рацівників облікового склад у підприємства у 2007 році стано вила 277 осіб. Працюючих інвалі дів 9; кількість інвалідів, які повинні працювати 11.

Згідно із ст. 18 Закону Україн и “Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” (в редакції від 01.01.2006 року) прац евлаштування інвалідів здій снюється центральним органо м виконавчої влади з питань п раці та соціальної політики, органами місцевого самовряд ування, громадськими організ аціями інвалідів. Підприємст ва, установи і організації, як і використовують працю інвал ідів, зобов'язані створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації і забезпечуват и інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством.

Відповідно до ст.ст. 18, 181 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” (в редакції від 18.03.2006 р оку) підприємства, установи, о рганізації зобов'язані надав ати державній службі зайнято сті інформацію, необхідну дл я організації працевлаштува ння інвалідів, і звітувати Фо нду соціального захисту інва лідів про зайнятість та прац евлаштування інвалідів у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України. Рішення про визнання інваліда безро бітним і взяття його на облік для працевлаштування прийма ється центром зайнятості за місцем проживання інваліда н а підставі поданих ним реком ендації МСЕК та інших передб ачених законодавством докум ентів. Державна служба зайня тості здійснює пошук підходя щої роботи відповідно до рек омендацій МСЕК, наявних у інв аліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань .

Отже, законодавство Україн и покладає обов' язок працев лаштування інвалідів на орга н державної влади з питань пр аці та соціальної політики, о ргани місцевого самоврядува ння, громадські організації інвалідів, але цьому мають пе редувати певні дії підприємс тв, установ і організацій зі с творення робочих місць для і нвалідів та з відповідного і нформування зазначених орга нів з метою працевлаштування інвалідів. Вказаний висново к підтверджується постаново ю Верховного Суду України ві д 11.01.2005 року у справі № 6/203.

З матеріалів справи вбачає ться, що Відповідачем на прот язі всього 2007 року подавалися до Оболонського районного ц ентру зайнятості звіти про н аявність вакансій для працев лаштування інвалідів.

Відповідно до Положення пр о робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування ін валідів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни № 314 від 03.05.1995 року «Про орга нізацію робочих місць та пра цевлаштування інвалідів» ст ворення робочого місця для п рацевлаштування інваліда пі дприємством здійснюється за власні кошти та вважається с твореним, якщо воно відповід ає встановленим вимогам робо чого місця для інвалідів від повідної нозології, атестова не спеціальною комісією підп риємства за участю представн иків МСЕК, органів Держнагля дохоронпраці, громадських ор ганізацій інвалідів, і введе но в дію шляхом працевлаштув ання на ньому інваліда, проте , постанова Кабінету Міністр ів України № 314 від 03.05.1995 року втр атила чинність згідно з пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 31.01.2007 року N 70, а іншого н ормативно-правового акту, як ий регулює створення та введ ення в дію місць для працевла штування інвалідів не існує.

Таким чином, з 31.01.2007 року подан ня відповідного звіту до цен тру зайнятості є належним (єд иним) підтвердженням наявнос ті на підприємстві створеног о та введеного в дію місця для працевлаштування інваліда.

З вищенаведеного виходить , що Відповідачем було викона но вимоги чинного законодавс тва України щодо створення р обочих місць для працевлашту вання інвалідів та інформува ння відповідного центру зайн ятості з метою їх працевлашт ування.

Крім того, з матеріалів спра ви вбачається, що Відповідач листом (за вих. № 672 від 08.08.2007 року) звертався до Оболонського р айонного центру зайнятості з проханням направити на прац евлаштування в 2007 році інвалі дів на вакантні місця інжене ра-конструктора - 1 чоловіка ; інженера-технолога - 1 чолов іка; підсобного робітника - 2 ч оловік; двірника - 2 чоловік, н аладчика штампів -1 чоловіка; т окаря - 1 чоловіка.

Відповідно до листа Оболон ського районного центру зайн ятості (вих. № 27-2464 від 31.07.2008 року) у 2007 році на заявлені Відповіда чем вакансії: стропальника, і нженер-конструктора, інженер -технолога, фрезерувальника інваліди не направлялися, ос кільки інваліди таких спеціа льностей на обліку не перебу вали. На підприємство Відпов ідача було направлено два ін валіди, які відмовились від з апропонованої їм роботи.

Позивачем не надано суду до казів того, що Відповідач яки мось чином ухилявся від прац евлаштування інвалідів на ва кантних посадах.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Враховуючи викладене, су д прийшов до висновку, що в дія х Відповідача відсутня вина у не працевлаштуванні інвалі дів на створені ним робочі мі сця для інваліда, наявність я кої є обов' язковою умовою н акладення на відповідача штр афних санкцій, передбачених ст. 20 Закону України «Про осно ву соціальної захищеності ін валідів в Україні», а тому поз овні вимоги про стягнення з В ідповідача штрафних санкцій є необґрунтованими та таким и, що не підлягають задоволен ню.

Керуючись ст.ст. 2, 158-163 КАС Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені позову від мовити.

Постанова відповідно д о ч. 1 ст. 254 КАС України набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, встанов леного цим Кодексом, якщо так у заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя П.В. Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.10.2008
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9625193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4/402

Рішення від 27.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 14.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 11.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 21.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Постанова від 02.10.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Рішення від 23.06.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 11.12.2008

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк О.Г.

Ухвала від 21.01.2009

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк О.Г.

Рішення від 25.02.2009

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні