ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16:03
02.03.2009 р. № 14/319
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Літвінової А.В при секрета рі Денисенко Ю.М., за участю пр едставників сторін:
від позивача: Мороза Сергія Олексійовича
від відповідача: не з' явив ся
від третьої особи: за відсу тності відповідно до клопота ння
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі м.Києва
до Приватного підприємства « Ролік»
третя особа
про Дніпровська районна у міс ті Києві державна адміністра ція
припинення юридичної особ и
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Дніпровському райо ні міста Києва звернулась з п озовом до приватного підприє мства «Ролік», третя особа Дн іпровська районна у місті Ки єві державна адміністрація п ро припинення юридичної особ и.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дач з 2001 року не подає до органі в державної податкової служб и документів податкової та ф інансової звітності, що є пор ушенням закону та підставою для припинення юридичної осо би.
Позивач зазначає про поруш ення відповідачем статті 9 За кону України „Про систему оп одаткування”, згідно якої пе редбачено обов' язки платни ків податків і зборів (обов' язкових платежів) вести бухг алтерський облік, складати з вітність про фінансово-госпо дарську діяльність і забезпе чувати її зберігання у термі ни, встановлені законами, под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерськ у звітність та інші документ и і відомості, пов' язані з об численням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів), сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.
Ухвали про відкриття пров адження у справі та призначе ння її до судового розгляду, а також повістки про виклик на правлялись відповідачу за на явною у матеріалах справи ад ресою. Зазначена адреса відп овідає адресі, за якою відпов ідач внесений до Єдиного дер жавного реєстру підприємств та організацій України. Прот е кореспонденція суду поверн улась з відміткою пошти про в ідсутність відповідача за вк азаною адресою.
Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру.
Дніпровська районна у міст і Києві державна адміністрац ія звернулась до суду з клопо танням про розгляд справи за відсутності її представника .
Розглянувши подані позив ачем документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вника позивача, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємств о «Ролік»зареєстроване Дніп ровською районною державною адміністрацією міста Києва 01 жовтня 1998 року, про що у журнал і обліку реєстраційних справ зроблений запис за №03829 (код ЄД РПОУ 30184521).
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач перебува є на податковому обліку у дер жавній податковій інспекції з 06 жовтня 1998 року, проте не пода є до органів державної подат кової служби податкових декл арацій та документів фінансо вої звітності з травня 2001 року , заборгованості перед бюдже том не має.
Відповідно до статті 9 Закон у України „Про систему опода ткування” платники податкі в і зборів (обов'язкових п латежів) зобов'язані:
1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;
2) подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів);
3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни;
4) допускати посадових осіб державних податкових орган ів до обстеження приміщень, щ о використовуються для одерж ання доходів чи пов'язані з у триманням об'єктів оподатку вання, а також для перевіро к з питань обчислення і сп лати податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” встановле не право органів державної п одаткової служби звертатися у передбачених законом випа дках до суду з заявою (позовно ю заявою) про скасування держ авної реєстрації суб'єкта пі дприємницької діяльності.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
Відповідно до частин 1 та 6 ст атті 59 Господарського кодекс у України припинення діяльно сті суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його лік відації за рішенням суду з пі дстав скасування державної р еєстрації такого суб'єкта го сподарювання.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Отже, на підтвердження пода ння до державної податкової служби податкових деклараці й та документів фінансової з вітності відповідач мав би н адати суду або примірники ві дповідних довідок зі штампом канцелярії податкового орга ну про їх прийняття, або доказ и про їх відправлення поштою , або докази про подання декла рацій та розрахунків в елект ронній формі.
Однак таких доказів відпов ідач суду не надав.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби документи фінансової з вітності, а також право орган ів державної податкової служ би звертатися до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись статтями 35, 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу приватне підприємство «Ролі к»(код ЄДРПОУ 30184521), що не пов' я зане з банкрутством юридично ї особи.
3. Постанову надіслати держа вному реєстратору Дніпровсь кого району міста Києва для в несення до Єдиного державног о реєстру запису про судове р ішення та для здійснення зах одів з припинення юридичної особи у встановленому законо м порядку.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження .
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя Літві нова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626773 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні