ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15:15
30.04.2009 р. № 13/347
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого - судді Степаню ка А.Г. при секретарі Федорові й О.В., розглянувши справу
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого - судді Степанюка А .Г. при секретарі Федоровій О.В . розглянувши справу
за адміністративним позов ом закритого акціонерног о товариства «Фоїл Секюріті з Нью Юроп»
до Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку
до Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку у м. Києві
про визнання нечинни ми акту №117-КУ від 12.03.08 р. та поста нови №103-КУ від 25.03.08 р.; встановлен ня відсутності компетенції в имагати від учасника фондово го ринку документи та інформ ацію, яка не пов' язана з наді сланням йому розпорядженням про усунення порушень закон одавства про цінні папери.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Ук раїни в судовому засіданні п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Виг отовлення постанови у повном у обсязі відкладено, про що по відомлено сторін після прого лошення вступної та резолюти вної частини постанови в суд овому засіданні з урахування м вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що позивач не погоджу ється з актом відповідача №117- КУ від 12.03.08 р. та винесеною на йо го підставі постановою №103-КУ від 25.03.08 р., якою застосовано сан кцію у вигляді накладення шт рафу в розмірі 120 неоподаткова них мінімумів доходів громад ян, що склала 2040 грн. та зобов'яз ання усунути виявлені правоп орушення. Вважає, що відповід ачем при прийнятті рішення б уло порушено вимоги ст.ст. 8, 9 За кону України «Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні», Рішення ДКЦПФ Р від 11.12.2007р. № 2272 «Про затверджен ня Правил розгляд справ про п орушення вимог законодавств а на ринку цінних паперів та з астосування санкцій».
Відповідачі проти позовни х вимог заперечують. Предста вник відповідача Територі ального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку у м. К иєві в судовому засіданні по яснив, що на момент розгляду с прави по суті Відповідачем, у зв'язку з переглядом справи п ро правопорушення на ринку ц інних паперів за нововиявлен ними обставинами, 05.03.2009 року вин есено постанову про закриття справи про правопорушення н а ринку цінних паперів відно сно закритого акціонерного т овариства «Фоїл Секюрітіз Нью Юроп»за відсутністю ск ладу правопорушення на ринку цінних паперів, а також те, що автоматично скасовуються по станови про застосування штр афних фінансових санкцій.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, з'ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, д ослідивши подані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товар иство «Фоїл Секюрітіз Нью Ю роп»зареєстроване Печерс ькою районною у м. Києві держа вною адміністрацією та присв оєно ідентифікаційний код юр идичної особи 30970210 про що видан о свідоцтва про державну реє страцію юридичної особи сері ї А01 № 260281.
Відповідно до довідки № 13-3955 Г оловного управління статист ики у м. Києві видом діяльност і позивача є біржові операці ї з фондовими цінностями.
Державною комісією з цінни х паперів та фондового ринку було складено акт № 117-КУ від 12.03 .2008 р. про правопорушення на рин ку цінних паперів щодо встан овлення ознак ненадання пози вачем у встановлений термін до 18.02.2008 року інформації та необ хідних документів на запит Територіального управлін ня Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку у м. Києві від 13.02.08 вих. № 02/679/09- 18.
На підставі вищезазначено го акту Відповідачем було ви несено постанову №103-КУ від 25.03.08 р. якою застосовано до позива ча санкцію у вигляді накладе ння штрафу в розмірі 120 неопод аткованих мінімумів доходів громадян, що склала 2040 грн. та з обов'язання усунути виявлені правопорушення.
05.03.2009 року Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку у м. Києві вине сена постанова № 103/1-КУ про закр иття справи про правопорушен ня на ринку цінних паперів у відношенні закритого акціон ерного товариства «Фоїл Сек юрітіз Нью Юроп»за відсу тністю складу правопорушенн я, оскільки повернувся запит від 13.02.08 вих. № 02/679/09-18, що направляв ся позивачу.
Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному дос лідженні, суд прийшов до висн овку про часткове задоволенн я позову виходячи з наступно го.
Відповідно до частини 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування. їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
Комісія діє в межах повнова жень, наданих їй Законом Укра їни «Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні»(надалі - Закон) та Положен ням про Державну комісію з ці нних паперів та фондового ри нку, затвердженого відповідн им Указом Президента України від 25.09.2002р. № 861/2002.
Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону до системи комісії входять Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку, її це нтральний апарат і територіа льні органи.
Згідно з ч.2 ст. 6 Закону Комісія здійснює повнова ження через центральний апа рат і свої територіальні орг ани.
Статтею 8 Закону закріплено повноваження Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку до яких, зокрема, ві дноситься право надсилати ем ітентам, особам, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондов им біржам та саморегулівним організаціям обов' язкові д ля виконання розпорядження п ро усунення порушень законод авства про цінні папери та вимагати надання необхід них документів відповідно до чинного законодавства (п.10).
Відповідно до статті 9 Закон у уповноважені особи Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку мають прав о вимагати необхідні докумен ти та іншу інформацію у зв' я зку з реалізацією своїх повн оважень та відповідно до роз поділу обов' язків чи письмо вого доручення провадити в м ежах наданих повноважень роз гляд справ про порушення чин ного законодавства щодо випу ску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених норматив ними актами Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, ставити питання пер ед органами Прокуратури Укра їни та Міністерством внутріш ніх справ України про провед ення розслідувань або інших заходів відповідно до чинног о законодавства.
Враховуючи викладені норм и, суд вважає необгрунтовани ми вимоги Позивча в частині в становлення відсутності ком петенції вимагати від учасни ка фондового ринку документи та інформацію, яка не пов' яз ана з надісланням йому розпо рядженням про усунення поруш ень законодавства про цінні папери.
Також, на підставі вище вказ аних норм закону Відповідаче м і було направлено спочатку запит від 13.02.08 вих. № 02/679/09-18, а потім , відповідно, складено спірни й акт.
Суд вважає, що акт - це службо вий документ, який ствер джує факт проведення перевір ки та фіксує її результати, і є носієм доказової інформації про виявлені недоліків в гос подарюванні.
Так, частина 3 ст. 2 Кодексу ад міністративного судочинств а України передбачає, що у спр авах про оскарження рішень, д ій, чи бездіяльності суб' єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті вони, зокрема, н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
На думку суду, акт № 117-КУ від 12 .03.2008 прийнятий у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні законами України.
На переконання суду акт пер евірки сам по собі є суб' єкт ивним міркуванням фахівців Територіального управлі ння Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві, що зафіксува ли ненадання позивачем у вст ановлений термін до 18.02.2008 року і нформації та необхідних доку ментів на їх запит. Даний акт н е є нормативним або ненормат ивним актом, який встановлює , змінює, скасовує норми права чи породжує права та обов' я зки суб' єкта якому він адре сований.
Враховуючи вище викладене , суд приходить до висновку пр о необґрунтованість позовни х вимог в частині визнання не чинним акту № 117-КУ від 12.03.08 р.
Щодо вимоги Позивача про ск асування постанови № 103-КУ від 25.03.08 р. про накладення санкцій з а правопорушення на ринку ці нних паперів суд вважає її об ґрунтованою та такою, що підл ягає задоволення.
При цьому враховується, що Територіальним управлін ням Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у у м. Києві винесено постанов у № 103/1-КУ від 05.03.09 р. про закриття с прави про правопорушення на ринку цінних паперів, через т е, що: «ЗАТ «Фоїл Секюрітіз Н ью Юроп» не отримувало запи т від 13.02.08 вих. № 02/679/09-18, у зв' язку з чим не мало змоги ознайомити сь та виконати вимоги терито ріального управління Комісі ї у м. Києві, вважаємо факт пра вопорушення на ринку цінних паперів відсутнім». Проте зі змісту даної постанови не ви пливає того, що скасовується постанова про застосування штрафних фінансових санкцій .
Повноважний представник Територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку у м. Києві в судовому засіданн і усно повідомив, що постанов ою про закриття справи (оскіл ьки така склалась практика) а втоматично скасовується і по станова про застосування штр афних фінансових санкцій. Пр оте нормативно-правового обґ рунтування такої практики су ду не надав.
Приписом ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при виріш енні справи керується принц ипом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити частково.
2. Визнати нечинною пос танову Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку №103-КУ від 25.03.2008 р. про наклад ення санкцій за правопорушен ня на ринку цінних паперів.
3. В інший частині позо ву відмовити.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС Украї ни сторони та інші особи, які б еруть участь у справі мають п раво оскаржити в апеляційном у порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеля ційне оскарження подається п ротягом 10 днів з дня проголоше ння, апеляційна скарга подає ться протягом 20 днів після под ання заяви про апеляційне ос карження. Подаються до апеля ційного суду через суд першо ї інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова суду першої інстан ції набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Суддя А. Степанюк
Повний текст постано ви виготовлено 04.06.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626850 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Первушин Юрій Юрійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні