ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/7706/20 Суддя (судді) першої інстанції: Аблов Є.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2021 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.
за участю секретаря Островської О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2020 року (м. Київ, дата складання повного тексту - 26.11.2020) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю НІК-ЕЛЕКТРОНІКА до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю НІК-ЕЛЕКТРОНІКА звернулося з позовом до суду, в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 27 січня 2020 року №0002520504.
Позовні вимоги обґрунтовано безпідставністю та необґрунтованістю висновків контролюючого органу, які викладені в акті перевірки та стали підставою для прийняття спірного податкового повідомлення - рішення, зокрема, про донарахування відповідачем податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), оскільки висновки відповідача, викладені в акті перевірки не відповідають дійсним обставинам справи, ґрунтуються виключно на припущеннях та не підтверджуються наданими доказами
Відповідач у відзиві на позовну заяву вказав, що висновки акту перевірки є обґрунтованими, підстав для скасування спірного рішення не вбачається, оскільки, на думку податкового органу, операції по взаємовідносинах між позивачем та його контрагентами не мали реального характеру.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2020 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права та неповного з`ясування обставин у справі. Апелянт вказує, що позивачем не надано усі необхідні первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, тому такі операції фактично не відбулися, а зареєстровані в ЄРПН податкові накладні не мають юридичної сили. Крім того, податковий орган вказує, що встановлено неможливість контрагентів-постачальників виконувати послуги на адресу позивача по ланцюгу постачання. Саме по собі надання позивачем видаткових та податкових накладних, не є безумовним доказом реальності господарських операцій з цим постачальником, враховуючи відсутність основних фондів, трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності та поставки товару. За спірними операціями лише оформлювались окремі первинні документи без фактичного виконання господарських операцій.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено про безпідставність доводів апеляційної скарги, відсутність підстав для її задоволення та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ГУ ДПС у м. Києві, на підставі наказу ГУ ДПС у м. Києві від 06 листопада 2019 року та направлення на перевірку від 07 листопада 2019 року №419/26-15-14-04-04, у період з 07 листопада 2019 року по 13 листопада 2019 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово - господарських операцій з контрагентами - постачальниками ТОВ ТЕЙМЕЛ , ТОВ СЕРБЕН за червень 2018 року, ТОВ ХІОНА ГРУП за квітень 2018 року, ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ за червень 2018 року, ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ за березень, травень 2019 року, ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ , ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС за січень 2019 року, ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП за травень 2019 року, ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ , ТОВ СТОК ХОЛД , ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС , за червень 2019 року.
За результатами проведення перевірки контролюючим органом складено акт від 20 листопада 2019 року №283/26-15-05-04-04/33401202, яким встановлено порушення позивачем вимог пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижений податок на додану вартість у періоді, що перевірявся, на загальну суму 44022160,00 грн, у тому числі: травень 2018 року на суму 347500,00 грн, червень 2018 року на суму 165150,00 грн, липень 2018 року на суму 3483976,00 грн, березень 2019 року на суму 360144,00 грн, квітень 2019 року на суму 12555000,00 грн, травень 2019 року на суму 9281022,00 грн, червень 2019 року на суму 15757195,00 грн, за липень 2019 року на суму 2072173,00 грн.
Не погоджуючись з висновками Акту перевірки, позивач подав письмові заперечення до ГУ ДПС у м. Києві.
ГУ ДПС у м. Києві листом від 22 січня 2020 року №10744/10/26-15-05-04-04 повідомило позивача про залишення висновків Акту перевірки без змін, а заперечення - без задоволення.
На підставі висновків Акту перевірки, ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення - рішення від 27 січня 2020 року №0002520504, яким збільшено ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА грошове зобов`язання з податку на додану вартість на 66033240,00 грн, у тому числі за податковими зобов`язаннями на 44022160,00 грн, за фінансовими (штрафними) санкціями на 22011080,00 грн.
12 лютого 2020 року ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА подана скарга до ДПС України на податкове повідомлення - рішення від 27 січня 2020 року №0002520504.
Рішенням ДПС України від 23 березня 2020 року №10475/6/99-00-08-05-01-06 залишено без змін податкове повідомлення - рішення від 27 січня 2020 року №0002520504, а скаргу позивача - без задоволення.
Позивач, не погоджуючись з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його протиправним, прийнятим з порушенням норм податкового законодавства, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, що фінансово - господарські операції між позивачем з його контрагентами не були спрямовані на настання реальних наслідків фінансово-господарської діяльності; доказів того, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин справи, у межах повноважень та у способи, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПК України) до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 ст. 198 ПК України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Згідно п. 198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст. 198 цього ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Виходячи зі змісту наведених вище норм законодавства, право на віднесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товару, до податкового кредиту виникає у суб`єкта господарювання у разі дотримання ним наступних умов: 1) фактичності придбання такого товару, тобто, реальності відповідної господарської операції; 2) наявності податкових накладних, складених особою, зареєстрованою платником податку, чи митних декларацій на підтвердження придбання такого товару та сплати відповідної суми ПДВ; 3) подальшого використання придбаного товару в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства.
При цьому згідно з ч. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 цієї статті визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 2.1, 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).
Таким чином, іншим визначеним законодавством обов`язковим критерієм щодо підтвердження показників податкової звітності платника податків є забезпечення належного бухгалтерського обліку відповідних господарських операцій, в тому числі дотримання вимог щодо підстав для здійснення такого обліку, якими можуть бути первинні документи, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства. З урахуванням зазначеного право платника на формування податкового кредиту з податку на додану вартість є також залежним від забезпечення ведення ним належного бухгалтерського обліку відповідних господарських операцій.
Поряд з цим, у бухгалтерському та податковому обліку підприємства враховуються лише ті первинні документи, що складені за наслідками фактично проведеної господарської операції, тобто, зміст господарської операції превалює над її формою. За таких умов наявність належним чином оформлених первинних документів з приводу проведення певної господарської операції не може розглядатись як безумовне підтвердження наявності у платника податку права на формування витрат, які враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток, та податкового кредиту з податку на додану вартість по відповідних господарських операціях.
Отже, правомірність формування платником відповідних показників бухгалтерського та податкового обліку має оцінюватись з урахуванням сукупності умов, визначених законодавством України як підстави для їх формування.
Оскільки сукупний аналіз наведених вище норм законодавства свідчить, що право платника податку на формування податкового кредиту з податку на додану вартість є, перш за все, похідним від самого факту здійснення відповідних господарських операцій, з метою визначення правомірності формування позивачем вказаних показників податкової звітності з податку на додану вартість дослідженню підлягає реальність відповідних господарських операцій, що відбувались між позивачем та його контрагентами. Крім того, оцінці суду підлягають наявність належним чином оформлених первинних документів, які стали підставою для формування показників податкової звітності, використання платником податків придбаних товарів (робіт, послуг) в межах господарської діяльності.
Для вирішення спору по суті та надання оцінки правомірності проведення позивачем податкового обліку, суд перевіряє відповідність вимогам законодавства первинних документів, їх наявність, що вимагається нормативно-правовими актами та безпосередньо укладеними угодами.
Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, податковим органом встановлено господарські взаємовідносини останнього з контрагентами ТОВ ТЕЙМЕЛ , ТОВ СЕРБЕН , ТОВ ХІОНА ГРУП , ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ , ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ , ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ , ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС , ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП , ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ , ТОВ СТОК ХОЛД та ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС .
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ТЕЙМЕЛ .
Згідно договору поставки від 20 червня 2018 року №206/18, укладеного між ТОВ ТЕЙМЕЛ (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності у червні 2018 року ТОВ ТЕЙМЕЛ виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 1999539,40 грн, у тому числі ПДВ 333256,56 грн: від 21 червня 2018 року №№ 158, 159, 160; від 22 червня 2018 року № 161.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ТЕЙМЕЛ позивачем долучено: рахунки - фактур від 02 липня 2018 року №14, 15, від 03 липня 2018 року №17, від 04 липня 2018 року №21, від 21 червня 2018 року №158-161; копії видаткових накладних від 02 липня 2018 року №18, 19, від 03 липня 2018 року №21, від 04 липня 2018 року №25, від 21 червня 2018 року №160-162, від 22 червня 2018 року №163; подорожні листи від 02 липня 2018 року №438151, від 03 липня 2018 року №438153, від 04 липня 2018 року №438154.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 02.11.2018 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ТЕЙМЕЛ , договір про відступлення права вимоги від 02.11.2018 між ТОВ ТЕЙМЕЛ та ТОВ ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ФІНВЕКТОР (т.14 а.с.20-25).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ .
Згідно договору поставки від 18 березня 2019 року №1803/19, укладеного між ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: за березень 2019 року на загальну суму 50041369,00 грн, з яких ПДВ у сумі 8340228,00 грн: від 18 березня 2019 року №№2, 4, 3, 7, 5, 6, 15, 8, 14, 16, 9, 13; від 19 березня 2019 року №№ 22, 26, 27, 24, 25, 23, 28, 21, 20, 47, 49, 48, 50; від 20 березня 2019 року №№ 33, 32, 52, 60, 54, 55, 59, 53, 58, 56, 57, 51, 238; від 21 березня 2019 року №№35, 37, 36, 63, 65, 68, 64, 69, 73, 62, 66, 67, 70, 71, 72, 74, 75; від 22 березня 2019 року №№ 40, 81, 78, 82, 79, 77, 80, 76, 84, 85, 83; від 25 березня 2019 року №№90, 92, 88, 89, 91; від 26 березня 2019 року №№95, 98, 96, 97, 100, 101, 99, 103, 102, 105, 104; від 27 березня 2019 року №№112, 106, 109, 108, 111, 113, 107, 110, 114; від 28 березня 2019 року №№123, 118, 116, 125, 117, 122, 115, 120, 124, 119, 121; від 29 березня 2019 року №№137, 133, 129, 136, 131, 128, 127, 132, 130, 135, 134. За травень 2019 року на загальну суму 18098856,00 грн, з яких ПДВ у сумі 3016476, 00 грн: від 06 травня 2019 року №505, 201, 509, 503, 504, 507, 500, 502, 210, 506, 508, 511, 473, 475, 480, 481, 474, 476, 471, 482, 487, 478, 472, 488, 485, 489, 477, 483, 479, 495, 498, 484, 497, 490, 491, 493, 492, 494, 499, 496, 486.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ позивачем долучено: специфікацію від 18 березня 2019 року №1, від 06 травня 2019 року №2; видаткові накладні: від 18 березня 2019 року №№ 2, 3, 4, 5, 6, 8, 14, 15, 16; від 19 березня 2019 року №№ 20 - 28, 370 - 373; від 20 березня 2019 року №№ 32, 33, 51 - 54, 56 - 61; від 21 березня 2019 року №35, 36, 37, 62 - 75, від 22 березня 2019 року №40, 76-85, від 25 березня 2019 року №88-92, від 26 березня 2019 року №95-105, від 27 березня 2019 року №106-114, від 28 березня 2019 року №115-125, від 29 березня 2019 року №127-137, від 06 травня 2019 року №471-485.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 01.06.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ Інвестиційна Компанія Вектор Капітал , договір про відступлення права вимоги від 28.05.2020 №280520/1 між ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ та ТОВ Інвестиційна Компанія Вектор Капітал , повідомлення про відступлення права вимоги від 05.07.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ , договір про відступлення права вимоги від 01.07.2020 №010720/1 між ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ та ТОВ ІНОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ПРОГРЕСУ (т.14 а.с.40-88).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ .
Згідно договору поставки від 14 січня 2019 року №0114/19, укладеного між ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 4620384,00 грн, у тому числі ПДВ 770064,56 грн: від 14 січня 2019 року №№236, 233, 228, 229, 235, 231, 234, 232, 237, 230.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ позивачем долучено: специфікацію від 14 січня 2019 року №1; видаткові накладні: від 14 січня 2019 року №№ 228-237.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення (т.14 а.с.89-94).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС .
Згідно договору поставки від 16 січня 2019 року №0116/19, укладеного між ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 70069748,70 грн, у тому числі ПДВ 11678291,46 грн: від 16 січня 2019 року №№ 3-26; від 17 січня 2019 року №№ 27-46, від 21 січня 2019 року №№47-69, від 22 січня 2019 року №№70-91, від 23 січня 2019 року №№92-111, від 24 січня 2019 року №№112-129, від 25 січня 2019 року №№130-147.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС позивачем долучено: специфікацію від 16 січня 2018 року №1; видаткові накладні: від 16 січня 2019 року №№ 3 - 26; від 17 січня 2019 року №№ 27 - 46; від 21 січня 2019 року №№ 47 - 69; від 22 січня 2019 року №№ 70 - 91; від 23 січня 2019 року №№ 92 - 111; від 24 січня 2019 року №№ 112 - 129; від 25 січня 2019 року №№ 130 - 147; копії специфікацій на лічильники; подорожні листи від 16 січня 2019 року №022718, від 17 січня 2019 року №022719, від 21 січня 2019 року №022721, від 22 січня 2019 року №022722, від 23 січня 2019 року №022723, від 24 січня 2019 року №022724, від 25 січня 2019 року №022725.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 14.01.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС , договір про відступлення права вимоги від 14.01.2020 між ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС та ТОВ ПРОМ-ТЕХНО ГРУПА , повідомлення про відступлення права вимоги від 11.03.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС , договір про відступлення права вимоги від 09.03.2020 між ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС та ТОВ ФОРТІС КОМПАНІ , повідомлення про відступлення права вимоги від 13.01.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС , договір про відступлення права вимоги від 13.01.2020 між ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС та ТОВ МЕЛВІН ІМПУЛЬС , повідомлення про відступлення права вимоги від 27.11.2019 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС , договір про відступлення права вимоги від 27.11.2019 між ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС та ТОВ КАЛІПСО ТОРГ , повідомлення про відступлення права вимоги від 17.03.2020 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС , договір про відступлення права вимоги від 16.03.2020 між ТОВ ДИПЛОМА УНІВЕРС та ТОВ ТАЙРОНЗ (т.14 а.с.95-172).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ХІОНА ГРУП .
Згідно договору поставки від 02 квітня 2018 року №02/0418, укладеного між ТОВ ХІОНА ГРУП (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ ХІОНА ГРУП виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 2085000,70 грн, у тому числі ПДВ 347500, 00 грн: від 02 квітня 2018 року №№54, 59, 60, 67, 68.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ХІОНА ГРУП позивачем долучено: специфікацію від 02 квітня 2018 року №1; видаткові накладні: від 02 квітня 2018 року №№3, 8, 10, 17, 18; подорожні листи від 23 квітня 2018 року №005181, від 18 червня 2018 року №005182, від 23 червня 2018 року №005187.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжне доручення (т.14 а.с.35).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ .
Згідно договору поставки від 15 червня 2018 року №156/18, укладеного між ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 1989930,96 грн, у тому числі ПДВ 331655,00 грн: від 18 червня 2018 року №№1-5, від 23 червня 2018 року №№93-97.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ позивачем долучено: специфікацію від 15 червня 2018 року №1; видаткові накладні: від 18 червня 2018 року №№34-38, від 23 червня 2018 року №№ 93-97.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжне доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 09.02.2021 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ІВЕРІОН-ФОРТ , договір про відступлення права вимоги №0102/1 від 01.02.2021 між ТОВ ІВЕРІОН-ФОРТ та ТОВ ВКФ ІНТЕР ПУЛЬС (т.14 а.с.36-39).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ СЕРБЕН .
Згідно договору поставки від 15 червня 2018 року №166/18, укладеного між ТОВ СЕРБЕН (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ СЕРБЕН виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 17911287,48 грн, у тому числі ПДВ 2985214,58 грн: від 18 червня 2018 року №№31, 32, 33, 34; від 19 червня 2018 року №№28, 35, 36, 48; від 20 червня 2018 року №37, 49, 50, 51, 52; від 21 червня 2018 року №№29, 38, 62, 63; від 22 червня 2018 року №№30, 39.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ СЕРБЕН позивачем долучено: специфікацію від 15 червня 2018 року №1; видаткові накладні: від 18 червня 2018 року №№31-34, від 19 червня 2018 року №№ 35-38, від 20 червня 2018 року №№46, 47, 49, 50-52, від 21 червня 2018 року №№59, 62, 63, від 22 червня №№70,71; подорожні листи від 18 червня 2018 року №438123, від 19 червня 2018 року №438124, від 20 червня 2018 року №438125, від 21 червня 2018 року №438126, від 22 червня 2018 року №438127.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 28.10.2018 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ СЕРБЕН , договір про відступлення права вимоги №0102/1 від 26.10.2018 між ТОВ СЕРБЕН та ТОВ ТІФ НК АВА ТРЕЙД (т.14 а.с.26-34).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП .
Згідно договору поставки від 15 травня 2019 року №1505/19, укладеного між ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 4227204,61 грн, у тому числі ПДВ 704534,00 грн: від 16 травня 2019 року №№250-254; від 17 травня 2019 року №№269-273.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП позивачем долучено: специфікацію від 15 травня 2019 року №1; видаткові накладні: від 16 травня 2019 року №№250-254, від 17 травня 2019 року №№269-273.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення (т.14 а.с.173-177).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ .
Згідно договору поставки від 19 червня 2019 року №1806/19, укладеного між ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 15765869,55 грн, у тому числі ПДВ 2627644,92 грн: від 18 червня 2019 року №№245-252; від 19 червня 2019 року №№254-260, від 20 червня 2019 року №№261-272, від 21 червня 2019 року №№273-277, від 24 червня 2019 року №№280, 281, від 25 червня 2019 року №№284, 424, 425, від 26 червня 2019 року №№293, 294.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ позивачем долучено: специфікацію від 18 червня 2019 року №1, від 03 липня 2019 року №2; видаткові накладні: від 18 червня 2019 року №№245-252, від 19 червня 2019 року №№254-260, від 20 червня 2019 року №№261-272, від 23 червня 2019 року №№273-277, від 24 червня 2019 року №№280, 281, від 25 червня 2019 року №№284, 287, 288, від 26 червня 2019 року №№293, 294.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення, повідомлення про відступлення права вимоги від 19.12.2019 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ , договір про відступлення права вимоги від 19.12.2019 між ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ та ТОВ ПРАЙД-МЕДІА-АЛЬЯНС , повідомлення про відступлення права вимоги від 16.12.2019 ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА - ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ , договір про відступлення права вимоги від 16.12.2019 №2019 між ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ та ТОВ ПРОМ-ТЕХНО ГРУПА (т.14 а.с.178-218).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ СТОК ХОЛД .
Згідно договору поставки від 03 червня 2019 року №103/19, укладеного між ТОВ СТОК ХОЛД (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ СТОК ХОЛД виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 16714486,50 грн, у тому числі ПДВ 2785747,76 грн: від 03 червня 2019 року №№188-191; від 04 червня 2019 року №№207-210, від 05 червня 2019 року №№213-216, від 06 червня 2019 року №№220-223, від 07 червня 2019 року №№226-229, від 10 червня 2019 року №№233-236, від 11 червня 2019 року №№244-246, від 12 червня 2019 року №№250-253, від 13 червня 2019 року №№257-259, від 14 червня 2019 року №№261-264.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ СТОК ХОЛД позивачем долучено: специфікацію від 03 червня 2019 року №1; видаткові накладні: від 03 червня 2019 року №№188-191, від 04 червня 2019 року №№207-210, від 05 червня 2019 року №№213-216, від 06 червня 2019 року №№220-223, від 07 червня 2019 року №№226-229, від 10 червня 2019 року №№233-236, від 11 червня 2019 року №№244-246, від 12 червня 2019 року №№250-253, від 13 червня 2019 року №№257-259, від 14 червня 2019 року №№261-264.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення (т.14 а.с.219-225).
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС .
Згідно договору поставки від 03 червня 2019 року №0306/19, укладеного між ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС (постачальником) та ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА (покупцем) постачальник зобов`язується передати у встановлений строк (строки) у власність покупця на умовах визначених цим договором, специфікаціями до нього товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і оплатити його на умовах визначених цим договором.
Пунктом 2.2 вказаного договору передбачено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями. У специфікації можуть зазначатися і інші умови необхідні для поставки товару. Специфікацією може бути рахунок- фактура.
За приписами пунктів 5.1, 5.2 договору ціна та порядок оплати товару (партії товару) вказується у відповідних специфікаціях (додатках) до цього договору. Загальна вартість договору визначається як загальна сума вартостей всіх специфікацій (додатків) до нього. Оплата вартості товару здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в безготівковій формі.
При цьому, у відповідності до пункту 6.2 договору передача товару здійснюється постачальником уповноваженій особі покупця. Повноваження такої особи на отримання товару підтверджується належним чином оформленою довіреністю. У разі неналежного оформлення такої довіреності або її відсутності постачальник має право відмовити в передачі товару покупцю. Під час здійснення прийому-передачі товару сторонами оформлюється видаткова накладна та Акт прийому-передачі товару, які є підтвердженням передачі постачальником та прийому покупцем товару.
За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС виписало на адресу ТОВ НІК-ЕЛЕКТРОНІКА та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 60 615 293, 01 грн, у тому числі ПДВ 10 102 548, 85 грн: від 03 червня 2019 року №1-14; від 04 червня 2019 року №№15-29, від 05 червня 2019 року №№30-42, від 06 червня 2019 року №№43-61, від 07 червня 2019 року №№62-77, від 10 червня 2019 року №№78-82, від 11 червня 2019 року №№83-89, від 12 червня 2019 року №№90-108, від 13 червня 2019 року №№109-122, від 14 червня 2019 року №№123-132.
Також, на підтвердження реальності здійснення фінансово - господарських операцій з ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС позивачем долучено: специфікацію від 03 червня 2019 року №1; видаткові накладні: від 03 червня 2019 року №1-14, від 04 червня 2019 року №№15-29, від 05 червня 2019 року №№30-42, від 06 червня 2019 року №№43-61, від 07 червня 2019 року №№62-77, від 10 червня 2019 року №№78-82, від 11 червня 2019 року №№83-89, від 12 червня 2019 року №№90-108, від 13 червня 2019 року №№109-122, від 14 червня 2019 року №№123-132.
Крім того, на підтвердження проведення оплати по зазначеним операціям позивачем надано платіжні доручення (т.14 а.с.226-243а).
Презумпція добросовісності платника податків означає, що подані платником контролюючому органу документи податкової звітності є дійсними, повно та об`єктивно відтворюють господарські операції, що є об`єктом оподаткування та/або фінансові показники яких впливають на податковий обов`язок платника податків, якщо інше не буде доведено контролюючим органом. У площині процесуального регулювання презумпції добросовісності платника податків відповідає обов`язок доведення контролюючим органом правомірності прийнятого рішення в судовому процесі, порушеному за позовом платника податків про скасування рішення як неправомірного. У разі надання контролюючим органом доказів, які спростовують дійсність чи повноту даних поданої платником податків податкової звітності, платник податків відповідно до обов`язку кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, повинен довести наявність законних підстав, для врахування задекларованих в податковому обліку даних при визначені суми його податкового обов`язку. За змістом наведених норм, право платника податків на збільшення в податковому обліку сум податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання платником податку у інших платників цього податку товарів (послуг), призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям господарської діяльності платника податку; підтвердження податковою накладною, виписаною постачальником-платником податку, митною декларацією (іншими подібними документами згідно з п. 201.11 статті 201 ПК України) суми нарахованого (сплаченого) податку в ціні придбання товару (послуг).
Оцінюючи докази, надані сторонами, суди повинні мати на увазі, що сам факт наявності у позивача податкових накладних та інших облікових документів, виписаних від імені постачальника, не є безумовним доказом реальності господарських операцій з ним, якщо інші обставини свідчать про недостовірність інформації в цих документах, а також те, що для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 809/1337/17.
Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку, при цьому для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами ПК України.
Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, в постановах Верховного Суду від 07 серпня 2018 року у справі №826/14619/13-а, від 14 серпня 2018 року у справі № 816/2045/17.
Оцінивши наявні в матеріалах справи копії первинних документів, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що документи, складені за наслідками господарських операцій між позивачем та його контрагентом не мають дефекту форми, змісту або походження, які в силу ч. 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
При цьому, податковим органом не було спростовано реальності та достовірності наданих первинних документів, не надано доказів, які б вказували, що дані документи складено з порушеннями чи в супереч нормам чинного законодавства.
Крім того, контролюючим органом не надано доказів, щодо наявності кримінальних проваджень в межах яких досліджуються питання щодо контрагентів позивача в частині того, що господарські відносини позивача з даними підприємствами, які в подальшому і були досліджені під час проведення перевірки податковим органом, є фіктивними чи мають ознаки нереальних.
Між тим, відповідачем не надано жодних доказів того, що позивач діяв без належної обачності і йому мало бути відомо про порушення, які можливо допускаються контрагентами його контрагентів, при цьому, позивач не може нести відповідальність за можливі негативні наслідки господарської діяльності його контрагентів, а тим більше за відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачання товарів.
Під час проведення господарських операцій платник податків може бути і не обізнаним стосовно дійсного стану правосуб`єктності своїх контрагентів і реально отримати від них товари (роботи чи послуги), незважаючи на те, що контрагенти можливо і мають наміри щодо порушення податкового законодавства.
Відповідачем не доведено наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагентів, як обов`язкової ознаки для визнання правочину недійсним та застосування адміністративно-господарських санкцій. Хоча факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування.
На момент здійснення правовідносин підприємства-контрагенти позивача були зареєстровані як юридичні особи та платники податку на додану вартість.
При цьому, з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами. Тобто якщо контрагент не виконав свого зобов`язання щодо сплати податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи, а тому сама по собі несплата податку (у тому числі внаслідок ухилення від сплати) не може бути підставою для відмови у праві платника податку на податковий кредит за наявності факту здійснення господарської операції.
Окрім того, слід зазначити, що поняття добросовісний платник , яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у суб`єкта господарювання додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його контрагентами правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентами податкових зобов`язань.
Колегія суддів наголошує, що підстави, які зазначені податковим органом в акті перевірки з урахуванням усіх наданих первинних документів позивачем, не є достатніми та належними для висновку про фіктивність господарських операцій та не узгоджуються з положеннями податкового законодавства.
При цьому, будь-яких зустрічних звірок контрагентів позивача проведено не було, доказів порушення податкового законодавства з їхнього боку не надано.
Наявна первинна документація та надані платіжні документи щодо оплати по господарським операціями між позивачем та контрагентами податковим органом не спростована та у своїй сукупності є достатньою для підтвердження реальності таких операцій.
Також відповідно до висновку експертів за результатами проведення комісійної економічної експертизи від 29.05.2020 №12898/12899/20-72/14394/14395/20-72 висновки акта документальної позапланової перевірки №283/26-15-05-04-04/33401202 від 20.11.2019 в частині заниження позивачем ПДВ за період травень, червень, липень 2018 року, березень, квітень, травень, червень, липень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ ТЕЙМЕЛ , ТОВ СЕРБЕН , ТОВ ХІОНА ГРУП , ТОВ ІВЕРІОН ФОРТ , ТОВ ВЕРДЕР АКТИВ , ТОВ БАРСА ІНТЕРПРАЙМ , ТОВ ДИПЛОМАТ УНІВЕРС , ТОВ БАЗІЛІОН ГРУП , ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ АРНЕЖ , ТОВ СТОК ХОЛД та ТОВ БРАЙТОН ПУЛЬС на загальну суму 44022160,00 грн документально не підтверджуються (т.11 а.с.146-176).
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27 січня 2020 року №0002520504 прийняте не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, без врахування усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення, тому дане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Враховуючи наведене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві - залишити без задоволення , а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2020 року - без змін .
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 19.04.2021.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
В.О. Аліменко
Н.В. Безименна
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2021 |
Оприлюднено | 22.04.2021 |
Номер документу | 96387497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Усенко Є.А.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні