ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 лютого 2010 року 11:16 № 12/260
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Погрібніченко Ю.М., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом ОСОБА_1
до Головного управління Пенс ійного фонду України в місті Києві
про бездіяльність щодо перера хунку пенсії
за участю представників с торін:
від позивача - ОСОБА_1
від відповідача - Прохоре нко Яна Олександрівна
На підставі частини 3 статт і 160 КАС України в судовому зас іданні 26 лютого 2010 року проголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :
ОСОБА_1 звернувся д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з позовом до Головного управління Пен сійного фонду України в міст і Києві про визнання протипр авною відмову Головного упра вління Пенсійного фонду Укра їни в місті Києві № 21204/12 від 18.09.2007р . в здійсненні перерахунку пе нсії в зв' язку з підвищення м грошового забезпечення від повідної категорії військов ослужбовців та зобов' язанн я здійснити такий перерахуно к з 01.04.2007р.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що згі дно з положеннями Закону Укр аїни «Про пенсійне забезпече ння осіб, звільнених з військ ової служби та деяких інших о сіб»від 9 квітня 1992 pоку № 2262-XII, Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 28 березня 2007 року №594 "Д еякі питання грошового забез печення військовослужбовці в, осіб рядового та начальниц ького складу у 2007 році", Наказу Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії в ійськовослужбовцям Збройни х сил України" йому, як військо вому пенсіонеру, повинна бут и перерахована пенсія, однак відповідач відмовив йому у ц ьому, чим порушив його законн і права.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.07.2008 року відкрито провадж ення в адміністративній спра ві.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04.08.2008 року провадження в адм іністративній справі зупине но до набрання законної сили рішення суду по адміністр ативній справі №12/224 за поз овом ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Міністра оборони України, тр еті особи - Пенсійний фонд У країни, Всеукраїнське громад ське об' єднання “Комітет по захисту прав військовослужб овців та працівників МВС і СБ України “За справедливість” про бездіяльність посадової особи та визнання незаконни м міністерського акта.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 09.06.2009 року поновлено провад ження в адміністративній спр аві та призначено справу у по переднє судове засідання на 04.08.2009 року.
Судове засідання, призначе не на 04.08.2009 року було відкладено у зв' язку з неявкою позивач а.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.01.2010 року справу було прий нято до провадження судді Са вченко А.І. у зв' язку із закін ченням строку повноважень су дді Окружного адміністратив ного суду міста Києва Цвірку на Ю.І. та призначено до судово го розгляду на 26.02.2010 року на 11 год .00 хв.
В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував з мотивів, ви кладених у запереченнях на п озовну заяву.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач знаходиться н а обліку в Головному управлі нні Пенсійного фонду України в м. Києві і отримує пенсію ві дповідно до норм чинного зак онодавства України.
У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунк у пенсії з урахуванням премі й військовослужбовців, встан овлених наказом Міністра обо рони України від 14.04.2007 № 175 «Про в становлення граничних розмі рів премії військовослужбов цям Збройних сил України», по зивачу відмовлено у здійснен ні перерахунку його пенсії, п осилаючись на відсутність пі дстав для проведення вказано го перерахунку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, установл ених законодавством (у редак ції Закону України від 04.04.2006 р. № 3591-IV)
Згідно ст. 105 Закону України " Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищенн я рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб ря дового і начальницького скла ду Кабінетом Міністрів Украї ни було прийнято Постанову в ід 28.03.2007р. № 594 "Деякі питання грош ового забезпечення військов ослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 ро ці", якою дозволено, зокрема, М іністерству оборони України здійснювати у 2007 році, починаю чи з 1 квітня, преміювання війс ьковослужбовців, осіб рядово го та начальницького складу (насамперед осіб рядового, се ржантського та старшинськог о складу, які проходять війсь кову службу за контрактом, ос іб рядового, молодшого та сер еднього начальницького скла ду та осіб молодшого офіцерс ького складу) понад встановл ений законодавством розмір у межах видатків, передбачени х для грошового забезпечення у 2007 році (вказана постанова вт ратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрі в України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу" від 01.11.2007р. № 129 4).
На підставі Постанови Кабі нету Міністрів України від 28.0 3.2007р. № 594 Міністром оборони Укра їни прийнято Наказ від 14.04.2007р. № 175 "Про встановлення гранични х розмірів премії військовос лужбовцям Збройних Сил Украї ни".
Даним наказом з 01.04.2007р. введен о в дію граничні розміри прем ії, яка може бути виплачена у в ідсотках від грошового забез печення військовослужбовця м.
Згідно із ч.3 ст. 63 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової слу жби та деяких інших осіб", усі призначені за цим Законом пе нсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хо ча б одного з видів грошового забезпечення відповідних ка тегорій військовослужбовці в, осіб, які мають право на пен сію за цим Законом, або у зв'яз ку із введенням для зазначен их категорій осіб нових щомі сячних додаткових видів грош ового забезпечення (надбавок , доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених з аконодавством. Перерахун ок пенсій здійснюється на мо мент виникнення права на пер ерахунок пенсій і провадитьс я у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України, у строки, передбачені час тиною 2 статті 51 цього Закону. Проте, такого порядку Каб інетом Міністрів України не було встановлено.
Водночас, пунктом 1 Указу Пр езидента «Про державну реєст рацію нормативно-правових ак тів та інших органів виконав чої влади»від 03.10.1992р. №493/92 передб ачено, що з 1 січня 1993 року норма тивно-правові акти, які видаю ться міністерствами, іншими органами виконавчої влади, о рганами господарського упра вління та контролю і які зачі пають права, свободи і законн і інтереси громадян або мают ь міжвідомчий характер, підл ягають державній реєстрації
Відповідно до визначення н ормативно-правового акта, як е міститься у Наказі Міністе рства юстиції України від 12.04.20 05р. № 34/5, під нормативно-правови м актом слід розуміти офіцій ний письмовий документ, прий нятий уповноваженим на це су б'єктом нормотворення у визн аченій законодавством формі та за встановленою законода вством процедурою, спрямован ий на регулювання суспільних відносин, що містить норми пр ава, має неперсоніфікований характер і розрахований на н еодноразове застосування.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 28.12.1992р. № 731 затв ерджено Положення про держав ну реєстрацію нормативно-пра вових актів міністерств та і нших органів виконавчої влад и, яке визначає, що державній р еєстрації підлягають нормат ивно-правові акти, що зачіпаю ть права, свободи й законні ін тереси громадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на це суб'єктами нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою зак онодавством процедурою, що м істять норми права, мають неп ерсоніфікований характер і р озраховані на неодноразове з астосування, незалежно від с троку їх дії (постійні чи обме жені певним часом) та характе ру відомостей, що в них містят ься, у тому числі з грифами "Дл я службового користування", "О собливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а та кож прийняті в порядку експе рименту.
Проаналізувавши Наказ Мін істра оборони України від 14.04.20 07р. № 175 в контексті наведених н орм чинного законодавства, с уд приходить до висновку, що в ін виданий в межах компетенц ії Міністра оборони України відповідно до Постанови Кабі нету Міністрів України від 28.0 3.2007р. № 594, має організаційно-роз порядчий характер, спрямован ий на виконання рішення Уряд у і не містить нових правових норм.
Оскільки даний Наказ не має ознак нормативно-правового акта, вбачається, що він не під лягає державній реєстрації т а опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як таки й акт.
Крім того, Наказ Міністра об орони України від 14.04.2007р. № 175 не з апроваджує нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, нових розмірів премій, носить тимчасовий ха рактер і не являється підста вою для перерахунку пенсі в р озумінні ч. 3 ст. 63 Закону Україн и "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військово ї служби та деяких інших осіб ".
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що в даному ви падку у відповідача були від сутні правові підстави для в иконання Наказу Міністра обо рони України №175 від 14.04.2007р. "Про в становлення граничних розмі рів премії військовослужбов цям Збройних Сил України" і пр оведення відповідного перер ахунок пенсії позивачу. (анал огічна думка з цього приводу викладена в ухвалі Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 28.01.2009 року у спр аві №22-а-9884/08 за позовом ОСОБА_5 до Головного управління Пе нсійного фонду України в м. Ки єві про скасування рішення т а зобов' язання вчинити певн і дії та в ухвалі Вищого адмін істративного суду України ві д 18.09.2009 року у справі №К-18325/08 за поз овом ОСОБА_6 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій обла сті, третя особа - Хмельниць кий обласний військовий комі саріат про визнання дій непр авомірними та зобов' язання провести перерахунок та вип лату пенсії).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.
Згідно частини першої стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судо чинстві є будь-які фактичні д ані, на підставі яких суд вста новлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Доказів, які б спростовувал и доводи відповідача, позива ч суду не надав.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задо воленню.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову ОСО БА_1 відмовити.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.І. Савченко
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 3 березня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9646767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні