Справа № 420/6377/18
УХВАЛА
23 квітня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А. розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі заяву про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бефініт ком» до Головного управління ДПС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 30.10.2018року №0047271405, №0047281405, №0047291405, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю БЕФІНІТ КОМ до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень - рішень від 30.10.2018 року №0047271405, №0047281405, №0047291405.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26.09.2019 року позовні вимоги задоволені частково та визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0047281405 від 30.10.2018р. в частині зменшення суми податкового кредиту на суму 13681933грн.; визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0047291405 та №0047271405 від 30.10.2018р.; стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ «Бефініт ком» витрати по сплаті судового збору у розмірі 401413,66грн. сплачені за платіжним дорученням №1 від 13.12.2018р.
Вказане рішення набрало законної сили та видано виконавчий лист.
Ухвалою суду від 05.02.2021 року замінити сторону виконавчого провадження (боржника) відкритого на підставі виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду №420/6377/18 Головне управління ДФС в Одеській області його правонаступником Головним управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, буд.5).
01.04.2021 року ТОВ БЕФІНІТ КОМ подало до суду письмову заяву Вх.№16151/21 про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) по справі з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 44069166), оскільки Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби вирішено ліквідувати деякі територіальні органи Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області. 24.12.2020 року ДПС України прийнято Наказ №755, відповідно до якого вирішено розпочати з 01.01.2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893.
Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч.6 ст.120 КАС України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
Так, суд вказує на те, що суддя Іванов Е.А. з 08.04.2021 року перебував на лікарняному, у зв`язку з чим заяву розглянуто після виходу.
Учасники судового процесу у судове засідання не з`явились, повідомлялись належним чином. Разом з тим, у заяві про заміну сторони виконавчого провадження представник ТОВ БЕФІНІТ КОМ вказав, що просить розглянути заяву без його участі, проти розгляду заяви в порядку письмового провадження не заперечує.
Згідно ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути заяву в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
При визначенні процесуального правонаступництва суд відповідно до п.9 Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» виходить з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховує, що якщо під час розгляду адміністративної справи встановлено, що орган державної влади, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 20.10.2011 року прийнято Постанову №1074, якою затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.
За змістом вимог пункту 5, 6 даного Порядку орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Згідно з п.13 Порядку №1074, акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.
Також судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 30.09.2020 року прийнято Постанову №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби (далі - Постанова №893) відповідно до якої ліквідовуються як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Відповідно до п.2 Постанови №893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом 4 п.3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом 4 п.3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Згідно із додатком до Постанови від 30.09.2020 року №893 ГУ ДПС в Одеській області як територіальний орган ДПС України ліквідується.
Відповідно в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься запис про перебування ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) в стані припинення від 16.10.2020 року, №1005561100018071008.
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.
Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються як відокремлені підрозділи Державної податкової служби (додаток), визначено Головне управління ДПС в Одеській області.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 44069166) створено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, про що 30.09.2020 року внесено запис №1000741030008085321.
Наказом ДПС України від 24.12.2020 року №755 визначено розпочати з 01.01.2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п.1 Постанови №893.
В свою чергу, Наказом ГУ ДПС в Одеській області від 30.12.2020 року №114 визначено розпочати з 01.01.2021 року здійснення ГУ ДПС в Одеській області, утвореним як відокремлений підрозділ ДПС згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , функцій і повноважень ГУ ДПС в Одеській області, що ліквідується відповідно до п.1 Постанови №893.
Відповідно до п.1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затвердженого Наказом ДПС України від 12.11.2020 року №643, Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Таким чином ГУ ДПС в Одеській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області та є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ 43142370).
Згідно статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку що заява представника позивача підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, та керуючись ст.ст. 52, 205, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження по справі задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження (боржника) відкритого на підставі виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду №420/6377/18 Головне управління ДПС в Одеській області його правонаступником Головним управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 44069166, місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, буд.5).
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст.256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення відповідної ухвали з урахуванням положень пункту 15.5 розділу VІІ Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Іванов Е.А.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2021 |
Оприлюднено | 26.04.2021 |
Номер документу | 96492752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні