ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 квітня 2010 року 10:55 № 12/275
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого судді Костенк а Д.А., при секретарі судового засідання Білову М.В.,
за участю: позивача - ОС ОБА_1,
представника відповідача - Головного управління Пен сійного фонду України в міст і Києві - Прохоренко Я.О. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом О СОБА_1 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в місті Києві (далі - УПФ) про визнання неправомірними дій , скасування рішення, зобов'яз ання вчинити дії щодо перера хунку та виплати пенсії,
в с т а н о в и в:
У жовтні 2007 року ОСОБА_1 з вернувся до суду із адмініст ративним позовом, у якому про сить визнати неправомірними дії УПФ щодо перерахунку пен сії у зв'язку із підвищенням з 1 квітня 2007 року граничного роз міру премії, яка виплачуєтьс я військовослужбовцям, зобов 'язати УПФ провести з 1 травня 2007 року перерахунок раніше пр изначеної пенсії та виплатит и недоплачену суму пенсії.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідно до полож ень Закону України ві д 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ "Про пе нсійне забезпечення осіб, зв ільнених з військової служби , та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ), постанови Кабі нету Міністрів України від 28 б ерезня 2007 року № 594 "Деякі питанн я грошового забезпечення вій ськово-службовців, осіб рядо вого і начальницького складу у 2007 році" (далі - Постанова КМ № 594), наказу Міністра оборони України від 14 квітня 2007 року № 17 5 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних сил Україн и" (далі - Наказ МО № 175) позива чу, як військовому пенсіонер у, повинна бути перерахована пенсія, однак відповідач про типравно відмовив йому у цьо му, чим порушив його законні п рава.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 28 грудня 2007 року провадженн я у справі було зупинено, а ухв алою від 16 липня 2009 року - поно влено.
У судовому засіданні позив ач підтримав позовні вимоги посилаючись на обставини заз начені у позовній заяві.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнала. У св оїх усних і письмових запере ченнях послалася на те, що згі дно із положеннями чинного з аконодавства України, Наказ МО № 175 носить внутрішній хара ктер, державну реєстрацію у М іністерстві юстиції України не проходив, органам Пенсійн ого фонду України для викона ння не направлявся, відтак ві дсутні підстави для перераху нку пенсії позивачу, згідно і з вказаним наказом, а тому від мова у такому перерахунку пр ийнята УПФ правомірно.
Заслухавши позивача, предс тавника відповідача, досліди вши матеріали пенсійної спра ви, розглянувши матеріали сп рави, суд дійшов висновку, що п ідстав для задоволення позов них вимог не має. При цьому суд виходить із такого.
Судом встановлено, що згідн о витягу із наказу Міністра о борони України № 98 в ід 7 березня 1995 року, відповідно до Тимчасового положення пр о проходження військової слу жби особами офіцерського скл аду Збройних Сил України, під полковника ОСОБА_1, звільн ено з дійсної військової слу жби у запас на підставі пункт у 65 підпункту "в" - за станом з доров' я, з правом носіння ві йськової форми одягу.
Згідно витягу з наказу нача льника Київського військово го гуманітарного інституту № 41 від 20 березня 1995 року ОСОБА_1 виключено з списків особов ого складу інституту, всіх ви дів забезпечення і направлен о на облік до Залізничного ра йонного військового комісар іату міста Києва.
Відповідно до розрахунку в ислуга років військовослужб овця склала понад 29 років.
ОСОБА_1 знаходиться на обл іку в УПФ і отримує пенсію за в ислугу років як військовий п енсіонер.
У 2007 році позивач звернувся д о УПФ із зверненням щодо пере рахунку пенсії. Листом від 9 се рпня 2007 року № 14482/12 УПФ повідомил о ОСОБА_1 про те, що підстав для перерахунку йому пенсії не має.
Статтею 105 Закону України ві д 19 грудня 2006 року № 489-V "Про Держа вний бюджет України на 2007 рік" у становлено, що умови оплати п раці працівників підприємст в, установ та організацій, що ф інансуються чи дотуються з б юджету, керівників підприємс тв, заснованих на державній, к омунальній власності, а тако ж умови грошового забезпечен ня військовослужбовців (осіб рядового і начальницького с кладу) затверджуються виключ но Кабінетом Міністрів Украї ни.
Постановою КМ № 594, прийнятою відповідно до вимог ст. 105 Зако ну України від 19 грудня 2006 року № 489-V "Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік" та з метою підви щення рівня соціального захи сту військовослужбовців, осі б рядового і начальницького складу, Міністерству оборони України дозволено здійснюва ти у поточному році (2007 рік), поч инаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб р ядового та начальницького ск ладу (насамперед осіб рядово го, сержантського та старшин ського складу, які проходять військову службу за контрак том, осіб рядового, молодшого та середнього начальницьког о складу та осіб молодшого оф іцерського складу) понад вст ановлений законодавством ро змір у межах видатків, передб ачених для грошового забезпе чення у 2007 році.
Відповідно до Постанови КМ № 594 Наказом МО № 175 встановлено граничні розміри премії вій ськовослужбовцям Збройних С ил України.
Згідно із п. 1 цього наказу ув едено у дію з 1 квітня 2007 року гр аничні розміри премії, яка мо же бути виплачена у відсотка х від грошового забезпечення військовослужбовцям рядово го, сержантського, старшинсь кого та офіцерського складу, які проходять військову слу жбу за контрактом у Збройних Силах України, виходячи з пос адових окладів і стажу безпе рервної військової служби.
Граничний розмір премії вс тановлюється з урахуванням р озмірів премії та в порядку, у становленому розділом 34 Поло ження про порядок виплати гр ошового забезпечення військ овослужбовцям Збройних Сил У країни, затвердженого наказо м Міністра оборони України в ід 5 березня 2001 року № 75, зареєст рованого у Міністерстві юсти ції України 20 березня 2001 року з а № 251/5442 (із змінами та доповнен нями).
Станом на момент розгляду с прави, Постанова КМ № 594 і Наказ МО № 175 втратили чинність. Так, зокрема, постанова КМ № 594 втра тила чинність згідно з поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 7 листопада 2007 року № 129 4 "Про упорядкування структур и та умов грошового забезпеч ення військовослужбовців, ос іб рядового і начальницького складу".
Згідно із вимогами ч. 3 ст. 63 За кону № 2262-ХІІ (у редакції стано м на 1 травня 2007 року) усі призна чені за цим Законом пенсії пі длягають перерахунку у зв'яз ку зі зміною розміру хоча б од ного з видів грошового забез печення відповідних категор ій військовослужбовців, осіб , які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із в веденням для зазначених кате горій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового з абезпечення (надбавок, допла т, підвищень) та премій у розмі рах, встановлених законодавс твом. Перерахунок пенсій зді йснюється на момент виникнен ня права на перерахунок пенс ій і провадиться у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України, у строки, передб ачені ч. 2 ст. 51 цього Закону.
Отже, підставою для перерах унку розміру пенсії є зміна р озміру хоча б одного з видів г рошового забезпечення відпо відних категорій військовос лужбовців, осіб, які мають пра во на пенсію за Законом № 2262-ХІ І, введення нових основних та додаткових видів грошового забезпечення та премій у роз мірах, встановлених законода вством.
Як убачається, премія, яку п озивач просить врахувати для перерахунку йому пенсії, нос ить тимчасовий характер, вип лата її дозволена за наявнос ті підстав лише у межах видат ків, передбачених у 2007 році, змі ни до нормативно-правових ак тів, які регулюють розмір фон ду преміювання для військово службовців, осіб начальницьк ого і рядового складу, не внос илися, а самою Постановою КМ № 594 розміри премії не встановл ювалися.
Окрім того, Наказ МО № 175 не мо жна уважати таким, що має норм ативно-правовий характер, ві н є внутрішнім документом ін шого відомства, а тому у конте ксті ст. 63 Закону №2262-ХІІ не є "за конодавством".
Відповідно до п. 1 Указу През идента України від 3 жовтня 1992 р оку № 493/92 "Про державну реєстра цію нормативно-правових акті в та інших органів виконавчо ї влади" з 1 січня 1 993 року нормативно-правові акт и, які видаються міністерств ами, іншими органами виконав чої влади, органами господар ського управління та контрол ю і які зачіпають права, свобо ди й законні інтереси громад ян або мають міжвідомчий хар актер, підлягають державній реєстрації
Доказів того, що на час розг ляду справи Наказ МО № 175 зареє стрований згідно із вимогами вищезазначеного Указу Прези дента України, суду надано не було.
З метою однакового застосу вання судами загальної юрисд икції положень Конституції т а законів України, судом врах овується правова позиція, ви словлена колегією суддів Суд ової палати в адміністративн их справах Верховного Суду У країни у постанові від 24 листо пада 2009 року по справі № 21-1486во09.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 затве рджено Положення про Пенсійн ий фонд України. Відповідно д о п. 2 цього Положення, Пенсійн ий фонд України у своїй діяль ності керується Конституціє ю та законами України, актами Президента України, Кабінет у Міністрів України та цим По ложенням.
За таких обставин, суд уважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних повноважень, діючи у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачений Конституці єю і законами України, не мав д остатніх законних підстав дл я проведення перерахунку О СОБА_1.
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Керуючись статтями 2, 6, 9, 11, 70, 71, 76, 79, 86, 158- 163, 167, КАС, суд, -
п о с т а н о в и в:
Відмовити ОСОБА_1 в за доволенні позову.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано.
Відповідно до положень КАС , Цивільного процесуального кодексу України та положень Закону України від 18 лютого 2010 року № 1691-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни щодо підвідомчості сп рав, пов'язаних із соціальним и виплатами" постанова може б ути оскаржена до Апеляційног о суду міста Києва у порядку т а строки встановлені ст.ст. 291- 296 Цивільного процесуального кодексу України.
У судовому засіданні 14 квіт ня 2010 року, відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС, проголошено вступну та резолютивну частину постано ви. Постанова у повному обсяз і складена 19 квітня 2010 року.
Суддя Д.А. Костен ко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9650010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні