Постанова
від 27.04.2010 по справі 12/261
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

27 квітня 2010 року 16:13 справа № 12/261

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Клименчук Н.М., при секрета рі Пасульки О.М., розглянувши у судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенс ійного фонду Країни в місті К иєві

про бездіяльність щодо перера хунку пенсії

за участю представник ів сторін:

від позивача: не з' яв ився,

від відповідача: Пархоме нко Я.О.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 27 квітня 2010 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови.

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій прос ив визнати протиправною відм ову відповідача в перерахунк у розміру пенсії та зобов' я зати останнього перерахуват и пенсію позивача з 1 квітня 2007 року в зв' язку з підвищення м грошового забезпечення вій ськовослужбовців наказом Мі ністра оборони України від 14 к вітня 2007 року № 175 «Про встановл ення граничного розміру прем ій військовослужбовцям Збро йних Сил України».

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечив, посилаючись н а те, що наказ Міністра оборон и України від 14 квітня 2007 року № 175 «Про встановлення гранично го розміру премій військовос лужбовцям Збройних Сил Украї ни»не має ознак нормативно-п равового акта, не зареєстров аний в Міністерстві юстиції України, внаслідок чого не мо же вважатися підставою для п ерерахунку пенсії позивача.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п редставників сторін, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об' єктивно д ослідивши докази, суд приход ить висновку, що позов не під лягає задоволенню з таких пі дстав.

Позивач знаходиться на обл іку в Головному управлінні П енсійного фонду України в мі сті Києві і отримує пенсію ві дповідно до норм чинного зак онодавства України.

У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунк у пенсії з урахуванням премі й військовослужбовців, встан овлених наказом Міністра обо рони України від 14 квітня 2007 ро ку № 175 «Про встановлення гран ичних розмірів премії військ овослужбовцям Збройних сил У країни», позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку йо го пенсії, посилаючись на від сутність підстав для проведе ння вказаного перерахунку.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно статті 105 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік»та з метою підв ищення рівня соціального зах исту військовослужбовців, ос іб рядового і начальницького складу Кабінетом Міністрів України було прийнято Постан ову від 28 березн я 2007 року № 594 «Деякі питання гро шового забезпечення військо вослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 р оці», якою дозволено, зокрема , Міністерству оборони Украї ни здійснювати у 2007 році, почин аючи з 1 квітня, преміювання ві йськовослужбовців, осіб рядо вого та начальницького склад у (насамперед осіб рядового, с ержантського та старшинсько го складу, які проходять війс ькову службу за контрактом, о сіб рядового, молодшого та се реднього начальницького скл аду та осіб молодшого офіцер ського складу) понад встанов лений законодавством розмір у межах видатків, передбачен их для грошового забезпеченн я у 2007 році (вказана постанова в тратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрі в України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу»від 7 листо пада 2007 року № 1294).

На підставі Постанови Кабі нету Міністрів України від 28 б ерезня 2007 року № 594 Міністром об орони України прийнято наказ від 14 квітня 2007 року № 175 «Про вст ановлення граничних розмірі в премії військовослужбовця м Збройних Сил України».

Даним наказом з 1 квітня 2007 ро ку введено в дію граничні роз міри премії, яка може бути вип лачена у відсотках від грошо вого забезпечення військово службовцям.

Поряд з цим, відповідно до ч астини 3 статті 43 Закону Украї ни «Про пенсійне забезпеченн я осіб, звільнених і військов ої служби та деяких інших осі б» пенсії особам офіцерськог о складу, прапорщикам і мічма нам, військовослужбовцям над строкової служби та військов ої служби за контрактом, особ ам, які мають право на пенсію з а цим Законом, та членам їх сім ей обчислюються з розміру гр ошового забезпечення за оста нньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відп овідні оклади за посадою, вій ськовим (спеціальним) звання м, процентну надбавку за висл угу років, щомісячні додатко ві види грошового забезпечен ня (надбавки, доплати, підвище ння) та премії в розмірах, уста новлених законодавством.

Згідно з частини 3 статті 63 За кону України «Про пенсійне з абезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяки х інших осіб»усі призначені за цим Законом пенсії підляг ають перерахунку у зв' язку зі зміною розміру хоча б одно го з видів грошового забезпе чення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, я кі мають право на пенсію за ци м Законом, або у зв' язку із вв еденням для зазначених катег орій осіб нових щомісячних д одаткових видів грошового за безпечення (надбавок, доплат , підвищень) та премій у розмір ах, встановлених законодавст вом. Перерахунок пенсій здій снюється на момент виникненн я права на перерахунок пенсі й і провадиться у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, у строки, передба чені частиною другою статті 51 цього Закону.

Водночас, пунктом 1 Указу Пр езидента «Про державну реєст рацію нормативно-правових ак тів та інших органів виконав чої влади»від 3 жовтня 1992 року № 493/92 передбачено, що з 1 січня 1993 р оку нормативно-правові акти, які видаються міністерствам и, іншими органами виконавчо ї влади, органами господарсь кого управління та контролю і які зачіпають права, свобод и і законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, підлягають державній р еєстрації

Відповідно до визначення н ормативно-правового акта, як е міститься у наказі Міністе рства юстиції України від 12 кв ітня 2005 року № 34/5, під нормативно -правовим актом слід розуміт и офіційний письмовий докуме нт, прийнятий уповноваженим на це суб'єктом нормотворенн я у визначеній законодавство м формі та за встановленою за конодавством процедурою, спр ямований на регулювання сусп ільних відносин, що містить н орми права, має не персоніфік ований характер і розрахован ий на неодноразове застосува ння.

Положення про державну реє страцію нормативно-правових актів міністерств та інших о рганів виконавчої влади, зат верджене Постановою Кабінет у Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 визн ачає, що державній реєстраці ї підлягають нормативно-прав ові акти, що зачіпають права, с вободи й законні інтереси гр омадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на це суб' є ктами нормотворення у визнач еній законодавством формі та за встановленою законодавст вом процедурою, що містять но рми права, мають не персоніфі кований характер і розрахова ні на неодноразове застосува ння, незалежно від строку їх д ії (постійні чи обмежені певн им часом) та характеру відомо стей, що в них містяться, у том у числі з грифами «Для службо вого користування», «Особлив ої важливості», «Цілком таєм но», «Таємно»та іншими, а тако ж прийняті в порядку експери менту.

Проаналізувавши наказ Мін істра оборони України від 14 кв ітня 2007 року № 175 в контексті нав едених норм чинного законода вства, суд приходить до висно вку, що він виданий в межах ком петенції Міністра оборони Ук раїни відповідно до постанов и Кабінету Міністрів України від 28 березня 2007 року № 594, має орг анізаційно-розпорядчий хара ктер, спрямований на виконан ня рішення Уряду і не містить нових правових норм.

Оскільки даний наказ не має ознак нормативно-правового акта, вбачається, що він не під лягає державній реєстрації т а опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як таки й акт.

Крім того, наказ Міністра об орони України від 14 квітня 2007 р оку № 175 не запроваджує нових щ омісячних додаткових видів г рошового забезпечення, нових розмірів премій, носить тимч асовий характер і не являєть ся підставою для перерахунку пенсі в розумінні частини 3 ст атті 63 Закону України «Про пен сійне забезпечення осіб, зві льнених і військової служби та деяких інших осіб».

Окрім того, у відповідності до частини 3 статті 63 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених і війсь кової служби та деяких інших осіб»перерахунок пенсій про вадиться у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни. Проте, такого порядку Кабінетом Міністрів України встановлено не було.

Відтак, відповідач, на думку суду, правомірно відмовив по зивачу у проведенні перераху нку розміру пенсії, оскільки не мав на це жодних законних п ідстав.

Відповідно статті 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, ві дповідно до якого органи дер жавної влади, органи місцево го самоврядування, їхні поса дові особи і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно із частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у довед енні перед судом їх переконл ивості.

Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Позивач достатніх беззапе речних доказів в обґрунтуван ня обставин, на яких ґрунтуют ься його позовні вимоги, суду не надав.

Водночас, відповідачем дов едено, що його дії повністю ві дповідають чинному законода вству.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги задоволенню не підляга ють.

Керуючись статтями 9, 11, 69, 70, 71, 158-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

у задоволенні позов у відмовити.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Суддя Н.М. Клименчук

Повний текст постанови складено та підписано 30 квітн я 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9650473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/261

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Рішення від 20.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 26.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

Ухвала від 20.05.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Постанова від 26.08.2009

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Кричмаржевський В.А.

Рішення від 31.07.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 15.12.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Постанова від 16.12.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні