ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 квітня 2021 року Справа № 280/8916/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Стрельніковаої Н.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою
Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вайн-Шоп"
про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вайн-Шоп" (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 6783,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 29.09.2020 на підставі матеріалів справи про порушення законодавства України про рекламу ГУ Держпродспоживслужби в Івано - Франківській області встановлено порушення відповідачем вимог ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу , а саме - неподання на вимогу позивача документів щодо вартості розповсюдження реклами, прийнято рішення №01-05/211, яким до відповідача за неподання вартості розповсюдження реклами відповідно до вимог ч. 2 ст. 26 Закону Про рекламу , застосовано штрафні санкції в розмірі 1700,00 грн., а також прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №01-05/212 від 29.09.2020, яким до відповідача за порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами відповідно до вимог ч. 2 ст. 22 Закону Про рекламу , застосовано штрафні санкції в розмірі 5083,00 грн. Відповідачем сума штрафу самостійно сплачена не була, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду із вказаним позовом про стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 6783,00 грн.
Ухвалою суду від 14.12.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін; з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи приписи ч. 5 ст. 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
18 серпня та 28 вересня 2020 року завідувачем сектору з контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області Сенчук В.В. складено протоколи № 36, №41 про порушення законодавства про рекламу представниками ТзОВ Вайн-Шоп .
На підставі вищезазначених протоколів про порушення законодавства про рекламу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області були прийняті Рішення №01-05/202 від 15 вересня 2020 року, №01-05/210 від 28 вересня 2020 року про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.
29.09.2020 року відбулось засідання комісії в складі начальника управління захисту споживачів ОСОБА_1 , завідувача сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Сенчук В.В. стосовно справи про порушення законодавства про рекламу за результатом якого складено протокол № 29 від 29.09.2020 та вирішено передати матеріали на розгляд керівництву Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області для прийняття рішення. Представники ТзОВ Вайн- Шоп на засідання не з`явились.
За результатом розгляду справи про порушення законодавства про рекламу винесено рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 01-05/212 від 29 вересня 2020 року, відповідно до якого, встановлено, що представниками ТзОВ Вайн-Шоп розповсюджено, для невизначеного кола осіб, зовнішню рекламу алкогольних напоїв на віконних вітринах магазину ІНФОРМАЦІЯ_1 , вул. Галицька, 93, чим порушено вимоги ч.2 ст.22 Закону України Про рекламу .
Представниками ТзОВ Вайн-Шоп , на вимоги Управління від 06.07.2020 року № Вих-06.2/2827-20, від 03.08.2020р. № Вих-06.2/3261-20, від 18.08.2020 року № Вих-06.2/3522-20,від 17.09.2020 року № Вих-06.2/3971-20, не надано інформації щодо вартості розповсюдженої, для невизначеного кола осіб, зовнішньої реклами алкогольних напоїв , чим порушено вимоги ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу . У зв`язку з чим, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №01 -05/211 від 29 вересня 2020 року.
Рішення № 01-05/211 від 29 вересня 2020 року та рішення №01-05/212 від 29 вересня 2020 року були надіслані ТзОВ Вайн-Шоп рекомендованим листом з трековим номером відправлення 7601866996090 від 30.09.2020 та вручено 09 жовтня 2020 року.
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості у розмірі 6783,00 грн. у добровільному порядку ГУ Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області звернулось із даним позовом до суду.
Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України Про рекламу №270/96-ВР від 03.07.1996 (надалі - Закон № 270/96-ВР), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
За приписами ч. 1 ст. 26 Закону України №270/96-ВР, контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень, зокрема, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
При цьому, Законом, який регулює відносини, які пов`язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України є Закон №270/96-ВР, а нормативним документом, що регулює питання накладення уповноваженими особами Держпродспоживслужби та її територіальними органами в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав), є Постанова Кабінету Міністрів України №693 від 26.05.2004, якою затверджений Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу.
Так, на підставі ч. 1 ст. 16 Закону №270/96-ВР, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил (2067-2003-п), що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.
Частиною 2 ст. 26 Закону №270/96-ВР визначено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до ч.1 ст. 27 Закону №270/96-ВР особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Частиною 4 ст. 27 Закону №270/96-ВР передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зокрема, на рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами.
На підставі п. 1 ч. 2 ст. 27 Закону №270/96-ВР, відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
Відповідно до ч.6 ст. 27 Закону №270/96-ВР, за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч.7 ст. 27 Закону №270/96-ВР, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України Про рекламу , на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. п. 8-12, 14, 16, 18 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право Голова Держспоживінспекції, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції. Підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів. Протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках не пізніш як за один день.
За приписами п.16, 18 згаданого Порядку № 693, справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи. За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Як вбачається з матеріалів справи, за порушення ч. 2 ст. 26 Закону №270/96-ВР до ТОВ ВАЙН-ШОП за неподання вартості розповсюдження реклами застосовано штрафні санкції в розмірі 1700,00 грн., про що прийнято рішення №01-05/211 від 29.09.2020, а також прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №01-05/212 від 29.09.2020, яким до відповідача за порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами відповідно до вимог ч. 2 ст. 22 Закону №270/96-ВР, застосовано штрафні санкції в розмірі 5083,00 грн.
При цьому, частиною 11 статті 27 Закону №270/96-ВР передбачено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.
Крім того, у відповідності до п. 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Оскільки, у суду відсутні докази скасування рішень про накладення штрафу №01-05/211 від 29.09.2020 та №01-05/212 від 29.09.2020 у судовому порядку, відтак зазначені рішення підлягають виконанню та наразі не виконані відповідачем у добровільному порядку, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на положеннях згаданих вище правових актів є обґрунтованими, з урахуванням чого надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби в Івано - Франківській області (76019, м. Івано - Франківськ, вул. Берегова, буд. 24, код ЄДРПОУ 40309088) до Товариства з обмежено відповідальністю Вайн -Шоп (70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Героїв Крут, 113, код ЄДРПОУ 41997333)- задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЙН-ШОП на користь державного бюджету України штрафи за порушення законодавства про рекламу у розмірі у розмірі 6783,00 грн.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2021 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96527778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні