ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2021 року
м. Харків
Справа № 624/575/18
Провадження № 22-ц/818/2738/21
Харківський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого - судді Тичкової О.Ю.,
суддів - Маміної О.В., Пилипчук Н.П.
сторони справи:
позивач - Акціонерне товариство Оператор газорозподільної системи Харківгаз
відповідач - ОСОБА_1
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 , на рішення Сахновщинського районного суду Харківської області, ухвалене 18 січня 2021 року у складі судді Єрьоміної О.В.,
у с т а н о в и в:
У вересні 2018 року Публічне акціонерне товариство Харківгаз ( правонаступником якого є Акціонерне товариство Оператор газорозподільної системи Харківгаз ) звернулося до суду із позовом, у якому просило стягнути з ОСОБА_1 на свою користь вартість не облікованого (донарахованого) об`єму природного газу в сумі 72513 грн 55 коп.
Позовна заява мотивована тим, що 27.07.2016 за адресою: АДРЕСА_1 , працівниками ПАТ Харківгаз в присутності відповідача було виявлено несанкціонований газопровід-ввід діаметром ? 15 мм перед газовим лічильником, закопаний в ґрунті, на кінці якого встановлено шаровий кран. При відкритті шарового крану на несанкціонованому газопроводі проводиться самовільний, не облікований відбір природного газу на потреби даного домоволодіння та опалення приміщення автомийки поза лічильником газу. В домоволодінні встановлено газоспоживаюче обладнання. За фактом виявлення несанкціонованого газопроводу складено акт про порушення № Г.Б.-33/3 від 27.07.2016. 28.07.2016 проведено засідання комісії з розгляду актів про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушень вимог Кодексу газорозподільних систем в присутності відповідача, за результатами якого прийнято рішення про його повне задоволення та проведення дорахування об`ємів природного газу за цінами закупівлі природного газу ПАТ Харківгаз з урахуванням проміжків часу , за який необхідно визначити об`єм необлікованого природного газу, пропускної спроможності площі отвору несанкціонованого газопроводу за формулою, з моменту останньої перевірки, оскільки неможливо класифікувати граничні об`єми споживання природного газу через те, що газовий відвід без наявного підключення газового обладнання за період з 15.06.2016 по 30.06.2016 в обсязі 10748, 29 мв кубі вартістю 72513, 55 грн. на підставі чого складено акт-розрахунок.
Заочним рішенням Сахновщинського районного суду Харківської області від 10 червня 2019 року позовні вимоги ПАТ Харківгаз задоволено. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь АТ Оператора Газорозподільної системи Харківгаз вартість не облікованого (донарахованого) об`єму природного газу у сумі 72513, 55 грн. та 1 762, 00 грн. судового збору.
12.03.2020 ОСОБА_1 звернувся до суду з заявою про перегляд заочного рішення Сахновщинського районного суду Харківської області від 10 червня 2019 року, в якій просив скасувати заочне рішення та призначити справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Сахновщинського районного суду Харківської області від 27 квітня 2021 року, заяву ОСОБА_1 задоволено, заочне рішення Сахновщинського районного суду Харківської області від 10 червня 2019 року скасоване.
Рішенням Сахновщинського районного суду Харківської області від 18 січня 2021 року позовні вимоги АТ Харківгаз задоволено. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь АТ Оператора Газорозподільної системи Харківгаз вартість не облікованого (донарахованого) об`єму природного газу у сумі 72513, 55 грн. та 1 762, 00 грн. судового збору.
Рішення суду мотивоване тим, що відповідач є споживачем природного газу, відносини між сторонами регулюються типовим договором розподілу природного газу, що затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015. 27.07.2016 за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Кегичівка, вулиця Першотравнева, будинок 32. Працівниками ПАТ Харківгаз в присутності відповідача було виявлено несанкціонований газопровід-ввід діаметром ? 15 мм перед газовим лічильником, закопаний в ґрунті, на кінці якого встановлено шаровий кран. При відкритті шарового крану на несанкціонованому газопроводі проводиться самовільний, не облікований відбір природного газу на потреби даного домоволодіння та опалення приміщення автомийки поза лічильником газу. В домоволодінні встановлено газоспоживаюче обладнання. За фактом виявлення несанкціонованого газопроводу складено акт про порушення № Г.Б.-33/3 від 27.07.2016. 28.07.2016 проведено засідання комісії з розгляду актів про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушень вимог Кодексу газорозподільних систем в присутності відповідача, за результатами якого прийнято рішення про його повне задоволення та проведення донарахування об`ємів природного газу за цінами закупівлі природного газу ПАТ Харківгаз з урахуванням проміжків часу, за який необхідно визначити об`єм необлікованого природного газу, пропускної спроможності площі отвору несанкціонованого газопроводу за формулою, з моменту останньої перевірки, оскільки неможливо класифікувати граничні об`єми споживання природного газу через те, що газовий відвід без наявного підключення газового обладнання за період з 15.06.2016 по 30.06.2016 в обсязі 10748, 29 м. куб. вартістю 72513, 55 грн. на підставі чого складено акт-розрахунок. 09.08.2016 відповідач отримав рахунок на оплату, акт- розрахунок, копію протоколу засідання комісії, але оплату не здійснив. Відповідач не надав суду належних та допустимих доказів відсутності своєї вини в порушенні вимог типового договору розподілу природного газу.
Не погоджуючись з рішенням суду ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду скасувати, ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги АТ Харківгаз задовольнити частково та стягнути на користь позивача фактичну кількість необлікованого газу в розмірі 20 600, 44грн.
Апеляційна скарга мотивована тим, що він погоджується з порушенням, однак вважає розрахунок необлікованого об`єму та обсягу природного газу та його вартості за період з 15.06.2016 по 30.06.2016 в обсязі 10748, 29 м. куб., тобто за 15 днів необґрунтованим та з завищеними об`ємами, посилаючись на п. 10 Правил надання населенню послуг з газопостачання. Крім того згідно його підрахункам сума за фактичну кількість не облікованого природного газу складає 20 600, 44 грн., з якою він погоджується. Також зазначає, що судом вже винесено заочне рішення від 10.06.2019, в той час як за виконавчим листом виданим по цій справі з нього вже було стягнуто 17 247, 81 грн., що повинно було бути враховано судом при розрахунку суми заборгованості.
Романенко О.М, який діє в інтересах АТ Харківгаз , у відзиві проти задоволення апеляційної скарги заперечує. Посилається на те, що договірні відносини з ОСОБА_1 оформлені відповідно до Кодексу газорозподільних систем, нарікань з боку відповідача щодо існуючих правовідносин не виникало. Відповідачем не спростована наявність несанкціонованого відбору газу за адресою: АДРЕСА_1 . Стосовно розрахунку об`ємів необлікованого природного газу за період 15.06.2016 по 30.06.2016, вказав що нарахування здіснено відповідгно до вимог розділу XI п.5 п.п.11 Кодексу ГТС , згідно вимог якого вартість природного газу визначається за цінами закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу; ціна закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу визначається кожного місяця згідно інформативного письма Державного підприємства ПАТ Укртрансгаз , яке є єдиним джерелом постачання газу для виробничих потреб та безперебійного постачання природного газу населенню. Відповідно до п. 9 розділу 3 Глави XI Кодексу встановлено, якщо при порушеннях, визначених в пунктах 1-7 цієї глави, неможливо класифікувати граничні об`єми споживання природного газу населенням (відмова в доступі до об`єкта споживача, газовий відвід без наявного підключеного газового обладнання, несертифіковане обладнання, відсутність заводських паспортів, маркувань тощо), визначення об`єму спожитого природного газу здійснюється з урахуванням проміжку часу, ~за який необхідно визначити об`єм необлікованого природного газу, помноженого на коефіцієнт сезонності (коефіцієнт сезонності приймається рівним 0,5 в опалювальний період та рівним 1 у міжопалювальний період) та на величину об`ємної максимальної секундної витрати газу, що визначається за формулою, яка зазначена в цьому Кодексі. До того ж ОСОБА_1 визнав факт порушення зазначений в акті та підписуючи акт про порушення № Г.Б.-33/3 від 27.07.2016 жодних претензій до змісту вказаного документа не мав.
Згідно із частинами 1, 2 статті 367 Цивільного процесуального кодексу України (надалі ЦПК України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Судова колегія, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, відзиву на неї в межах вимог, заявлених в суді першої інстанції, вважає, що апеляційну скаргу ОСОБА_1 необхідно залишити без задоволення, рішення суду - залишити без змін.
Згідно ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як установлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Акціонерне товариство Оператор газорозподільної системи Харківгаз ( надалі АТ Харківгаз ) є правонаступником ПАТ Харківгаз ( а.с. 79-88).
ОСОБА_1 є споживачем послуг газопостачання за адресою: АДРЕСА_1 , за якою відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 ( а.с. 179).
27.07.2016 працівниками ПАТ Харківгаз при проведенні огляду стану газопроводу за адресою: АДРЕСА_1 , власником якого є відповідач, складено акт про порушення Г.Б.-33/з від 27.07.2016, з якого вбачається, що виявлено несанкціонований газопровід, проведений шляхом прихованих заходів, а саме при розкопуванні ґрунту виявлено врізаний у підземний газопровід-ввід несанкціонований газопровід, на кінці якого встановлено шаровий кран. При відкритті шарового крану газ надходить з газопроводу та не обліковується лічильником природного газу. Зі слів відповідача несанкціонований газопровід використовується для потреб домоволодіння та опалення приміщення автомийки. В акті відповідачем зазначено, що претензій до співробітників газового господарства він не має, з обставинами викладеними в акті згоден, просить дане питання розглядати без співробітників правоохороних органів, вину визнає та кається. Того ж дня домоволодіння відключено від системи газопостачання механічним шляхом.(а.с.6-8).
Крім того в матеріалах справи знаходяться копії фотографій з зафіксованими в вищезазначеному акті порушеннями та діаметром відводу газу ( а.с.222-256)
28.07.2016 на засіданні комісії ПАТ Харківгаз (правонаступником якого є АТ Оператор Газорозподільної системи Харківгаз ) з розгляду актів про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушення вимог Кодексу газорозподільних систем комісією прийнято рішення про його повне задоволення та проведення донарахування об`ємів природного газу за цінами закупівлі природного газу ПАТ Харківгаз . за період з 15.06.2016 по 30.06.2016 в обсязі 10748,29 м.куб. вартістю 72513,55 грн., з 01.07.2016 по 11.07.2016 в обсязі 7882,08 м.куб. вартістю 54220,83 грн., на підставі чого складений акт-розрахунок. Від підпису протоколу вищезазначеного засідання комісії абонент - ОСОБА_1 відмовився (а.с.9-10).
На підставі протоколу засідання комісії від 28.07.2016 складено акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу та його вартості за період з 15.06.2016 року по 30.06.2016 року в обсязі 10748,29 м. куб. вартістю 72513,55 грн., з 01.07.2016 по 11.07.2016 в обсязі 7882,08 м. куб. вартістю 54220,83 грн (а.с.11-12).
05.08.2016 ОСОБА_2 отримав рахунок на оплату, акт -розрахунок та протокол комісії від 28.07.16, що підтверджується поштовим повідомленням. (а.с.16-17).
Відповідно до пояснень представника позивача у відзиві на апеляційну скаргу вартість необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу складає 72513 грн.55 коп., оскільки донарахування необлікованого об`єму природного газу в розмірі 7882,08 м.куб. на суму 54220 грн. 83 коп. припало на період після 1-го числа місяця, в якому було прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення, цей об`єм включено в баланс поточного календарного місяця за загальними правилами та він є об`ємом постачання природного газу споживачу його постачальником.
Відносини між суб`єктами ринку природного газу та оператором газорозподільних систем, регулюються нормами Кодексу газорозподільних систем, затвердженим Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2494, в редакції, що діяли станом на день виникнення спірних правовідносин.
В Кодексі газорозподільних систем (далі за текстом - Кодекс ГРС) термін несанкціонований газопровід визначений як самовільно під`єднаний газопровід (газовий відвід, штуцер, патрубок), у тому числі без наявного підключеного газового обладнання, фізично з`єднаний, зокрема вварений, врізаний, з газорозподільною системою або газовою мережею внутрішнього газопостачання, витрата (споживання) природного газу через який не обліковується комерційним вузлом обліку (лічильником газу) (п. 4 гл. 1 розділу І Кодексу).
Відповідно до п. 1 глави 2 розділу 11 Кодексу ГРС до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать: 1) наявність несанкціонованого газопроводу.
Відповідно до пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу ГРС несанкціонований газопровід - самовільно під`єднаний газопровід (газовий відвід, штуцер, патрубок), у тому числі без наявного підключеного газового обладнання, фізично з`єднаний, зокрема вварений, врізаний, з газорозподільною системою або газовою мережею внутрішнього газопостачання, витрата (споживання) природного газу через який не обліковується комерційним вузлом обліку (лічильником газу).
Відповідно до абз. 1,2 ч. 1 глави 3 розділу 11 Кодексу ГРС, у разі виявлення Оператором ГРМ несанкціонованого газопроводу або несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу розрахунок об`єму необлікованого природного газу здійснюється за граничними об`ємами споживання природного газу населенням (додаток Х цього Кодексу) з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв споживача (фізичної особи) за період з дня останнього контрольного зняття показань лічильника (контрольного огляду вузла обліку або його перевірки) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення. Якщо несанкціонований газопровід проведений шляхом прихованих заходів або фізичною особою, яка є несанкціонованим споживачем, початок періоду, за який визначається об`єм необлікованого природного газу, визначається з дня набуття споживачем (фізичною особою) права власності/користування на житлові (підсобні) приміщення, але не більше двох років, що передували дню виявлення порушення.
Згідно пункту 6 абзацу першого та абзацу другого пункту 7 глави 9 розділу X Кодексу ГРС у разі виявлення під час перевірки комерційного ВОГ чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак нижченаведених порушень представник Оператора ГРМ на місці перевірки складає у порядку, визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема про: 1) пошкодження пломб; 2) пошкодження ЗВТ (лічильника газу); 3) наявність зміни параметрів параметризації обчислювача чи коректора об`єму газу;4) непрацездатність комерційного ВОГ чи його складових та/або його (їх) невідповідність умовам експлуатації чи узгодженій проектній документації або умовам договору; 5) наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ; 6) наявність несанкціонованого газопроводу; 7) несанкціоноване підключення газових приладів, внаслідок чого перевищується діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу). Розрахунок необлікованого або облікованого частково об`єму природного газу внаслідок порушення здійснюється за наявності акта про порушення та у порядку, визначеному в розділі XI цього Кодексу.
Акт про порушення складається в двох примірниках, один з яких залишається у споживача (несанкціонованого споживача), який має право внести до акта про порушення свої зауваження та заперечення. Представник Оператора ГРМ перед складанням акта про порушення зобов`язаний повідомити споживача (несанкціонованого споживача) про його право внести зауваження та заперечення до акта про порушення, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.
Споживач (несанкціонований споживач) та представники Оператора ГРМ під час виявлення порушення та складання акту про порушення мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявленого порушення чи інших дій та фактів, про що зазначається в акті про порушення.
До акту про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження.
Під час складання акту про порушення, акту про усунення порушення, акту про припинення/відновлення газопостачання тощо представниками Оператора ГРМ обов`язково фіксуються та зазначаються у вищезазначених актах показання лічильника газу (ЗВТ), за винятком випадків відмови у доступі до об`єкта споживача, де розташований лічильник газу (ЗВТ).
Акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.
При складанні акту про порушення представник Оператора ГРМ зазначає в ньому про необхідність споживача (несанкціонованого споживача) бути присутнім на засіданні комісії, на якому буде розглянуто складений акт про порушення, та визначає: 1) місцезнаходження комісії з розгляду актів про порушення; 2) дату та орієнтовний час проведення засідання комісії, на якому буде розглядатися складений акт про порушення; 3) контактний телефон особи Оператора ГРМ (для уточнення інформації щодо часу та місця засідання комісії).
Споживач (несанкціонований споживач) зобов`язаний бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення, на якому буде розглядатися складений на нього акт про порушення.
За неможливості бути присутнім на засіданні особисто споживач (несанкціонований споживач) має право дати письмову згоду у довільній формі на проведення засідання без його присутності або у присутності його уповноваженої особи.
У разі неприбуття споживача (несанкціонованого споживача) та/або уповноваженої ним особи на засідання комісії остання розглядає складений акт про порушення без його (її) участі.
За результатами розгляду акту про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення.
При задоволенні комісією акту про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.
При складанні акту-розрахунку враховується таке: 1)розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період до 01 числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення (тобто до закритого балансового періоду), не потребує коригування (включення до) закритих періодів, а його вартість в повному обсязі має бути компенсована споживачем (несанкціонованим споживачем) Оператору ГРМ. При цьому вартість природного газу визначається за цінами закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу; 2)розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період після 01-го числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акту про порушення, включається в баланс поточного календарного місяця за загальними правилами і вважається об`ємом постачання природного газу споживачу його діючим постачальником. Виключенням є об`єм природного газу, нарахований несанкціонованому споживачу та споживачу, у якого відсутній постачальник, вартість якого має бути компенсована Оператору ГРМ за цінами закупівлі ним природного газу в поточному календарному місяці; 3)при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу має бути віднятий об`єм природного газу, фактично сплачений споживачем протягом періоду порушення. Виключенням є несанкціонований відбір природного газу поза охопленням комерційного вузла обліку;4)при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу пільги та субсидії, на які має право побутовий споживач, не враховуються.
Відповідно до п. 9 розділу 3 Глави XI Кодексу встановлено, якщо при порушеннях, визначених в пунктах 1-7 цієї глави, неможливо класифікувати граничні об`єми споживання природного газу населенням (відмова в доступі до об`єкта споживача, газовий відвід без наявного підключеного газового обладнання, несертифіковане обладнання, відсутність заводських паспортів, маркувань тощо), визначення об`єму спожитого природного газу здійснюється з урахуванням проміжку часу, ~за який необхідно визначити об`єм необлікованого природного газу, помноженого на коефіцієнт сезонності (коефіцієнт сезонності приймається рівним 0,5 в опалювальний період та рівним 1 у міжопалювальний період) та на величину об`ємної максимальної секундної витрати газу, що визначається за формулою, яка зазначена в цьому Кодексі.
Акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.
За результатами розгляду акту про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення.
При задоволенні комісією акту про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.
Вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акту про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.
Пунктом 1 глави 7 розділу 6 Кодексу ГРС визначено, що оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання (розподіл природного газу) на об`єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у випадках несанкціонованого відбору природного газу або втручання в роботу ЗВТ чи газорозподільні мережі.
Судовою колегією вбачається, що після виявлення порушення газоспоживання з боку ОСОБА_1 працівниками ПАТ Харківгаз було дотримано всі вимоги законодавства, про що свідчать наявні в матеріалах справи докази: акт про порушення № Г.Б.-33/з від 21.07.2016, акт про відключення газоспоживаючих приладів споживача від 21.07.2016, протокол засідання комісії з розгляду актів про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушень вимог Кодексу ГРС від 28.07.2016, акт-розрахунок від 28.07.2016, розрахунок на оплату .
Доводи апелянта про те, що зазначені в акті-розрахунку не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 28.07.2016 відомості не конкретизовані та не підтверджені будь-якими іншими доказами спростовуються наявними матеріалами справи. Так, 28.07.2016 року було проведено засідання комісії з розгляду актів про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушень вимог Кодексу газорозподільних систем за результатами якої, відповідно до п. 1 глави 3 розділу ХІ Кодексу ГРС, комісія вирішила: за наявність несанкціонованого прихованого газопроводу провести абоненту ОСОБА_1 донарахування об`ємів природного газу з урахуванням проміжку часу, за який необхідно визначити об`єм необлікованого природного газу, пропускної спроможності площі отвору несанкціонованого газопроводу за формулою, так як неможливо класифікувати граничні об`єми споживання природного газу з- моменту останньої перевірки за період 15.06.2016 по 30.06.2016. Таким чином комісією була вжита формула, згідно до п. 9 розділу 3 Глави XI Кодексу ГРС, яка відображена в акті розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 28.07.2016 (а.с. 95-107).
Відповідно до змісту пункту 12 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС передбачено, що вимога відповідача про оскарження рішення комісії про порушення та проведення перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу, оформленого протоколом з розгляду актів про порушення, має розглядатися судом як вимога про визнання повністю або частково недійсним акту про порушення.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається судовою колегією з матеріалів справи, ОСОБА_1 з зустрічним позовом про оскарження рішення комісії від 28.07.2016 року, скасування акту чи акту-розрахунку не звертався.
Судова колегія не враховує доводи апелянта, про те, що судом першої інстанції при стягненні заборгованості, не взято до уваги, що за виконавчим провадження про примусове виконання виконавчого листа від 10.06.2019 за заочним рішенням від 11.06.2019№ 624/575/18, яке скасовано, з нього фактично стягнуто на користь АТ Харківгаз 17247 грн. 81 коп. з огляду на те, що ухвалою суду першої інстанції від 18.01.2021 про поворот виконання заочного рішення від 11.06.2019 № 624/575/18 ОСОБА_1 відмовлено, у зв`язку із передчасністю. Вищезазначена ухвала ним не оскаржена.
Оскільки після скасування заочного рішення від 10.06.2019 року, судом ухвалене аналогічне рішення про задоволення позову, відповідач не позбавлений права звернутися до виконавчої служби для врахування здійсненої ним оплати у межах виконавчого провадження з виконання ухваленого судом рішення у дійсній цивільній справі.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги представника відповідача не знайшли свого підтвердження та не дають підстав для висновку про неправильне застосування норм матеріального права та порушення судом норм процесуального права. Тому апеляційну скаргу ОСОБА_1 , належить залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції - залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 367, 368, п. 1 ч. 1 ст.374, ст.375, ст. ст. 381 - 384, 389 ЦПК України
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Сахновщинського районного суду Харківської області від 18 січня 2021 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку тільки в випадках передбачених частиною 3 статті 389 Цивільного процесуального кодексу України безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складено 26 квітня 2021року.
Головуючий О. Ю. Тичкова
Судді О.В. Маміна
Н.П. Пилипчук
Суд | Харківський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2021 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96544831 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Харківський апеляційний суд
Тичкова О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні