ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2010 р. Справа № 2-а-1143/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
головуючого судді Загороднюка Андрія Григоровича,
розглянувши у порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи
за позовом: Крижопільської міжрайонної державної податкової інспекції
до: Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" в особі Ямпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал"
про: стягнення активів в рахунок погашення боргу, -
ВСТАНОВИВ :
до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Крижопільська міжрайонна державна податкова інспекція (далі - Крижопільська МДПІ) з позовом до Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" в особі Ямпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" (далі –Ямпільський ВП ВКГ Вінницького ОКВП ВКГ «Вінницяводоканал») про стягнення активів в рахунок погашення боргу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 01.02.2010 відповідач має заборгованість у сумі 145091,63 грн., в тому числі заборгованість з податку на додану вартість в сумі 39161,32 грн., та заборгованість по податку на прибуток в сумі 105930,31 грн. (основне зобов’язання –98100,47 грн., пеня –7829,84 грн.), що виникла внаслідок порушення відповідачем Закону України «Про порядок погашення зобов’язань перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Посилаючись на те, що відповідач вчасно не сплачує визначену суму податкового боргу, за ним рахується заборгованість, в зв'язку з чим позивач змушений звернутись до суду.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, до суду надійшла його заява про розгляд справи у його відсутність. Позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, до суду надійшла його заява про розгляд справи у його відсутність. Позовні вимоги в сумі 145091,63 грн. визнає в повному обсязі.
З огляду на вищевикладене, суд, керуючись частиною 3 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішив провести розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та розглянувши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Ямпільський ВП ВКГ Вінницького ОКВП ВКГ «Вінницяводоканал» включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій згідно довідки Державного комітету статистики України № 3555 (а.с. 14), ідентифікаційний код 05391904, юридична адреса вул. Савіна, 9, м. Ямпіль, Ямпільський район, Вінницька область, 24500.
Відповідно до довідки № 73 від 28.03.2007 року Ямпільський ВП ВКГ Вінницького ОКВП ВКГ «Вінницяводоканал» узятий на облік платника податків 03.04.1997 року за № 185 у Крижопільській МДПІ.
Згідно даних облікової картки по податку на додану вартість Ямпільського ВП ВКГ Вінницького ОКВП ВКГ «Вінницяводоканал», станом на 10.02.2010 року у відповідача існує заборгованість по сплаті податку на додану вартість в розмірі 39161,32 грн. (а.с. 67) та заборгованість по сплаті податку на прибуток в розмірі 105930,31 грн., з яких 98100,47 грн. – основний платіж, 7829,84 грн. –пеня (а.с. 68).
Крижопільською МДПІ вжито заходи, щодо погашення Ямпільським ВП ВКГ Вінницького ОКВП ВКГ «Вінницяводоканал» боргу, зокрема, направлено податкові вимоги про сплату податкового боргу платника податку за узгодженими податковими зобов’язаннями від 18.10.2004 року № 1/88, від 02.12.2004 року № 2/105 (а.с. 58), проте відповідач борг так і не сплатив, вимоги не оскаржив.
Статтею 20 Закону України “Про систему оподаткування” встановлено, що контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом.
Згідно пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість”, датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) –дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
Законом України “Про податок на додану вартість” дано визначення поняттю “податковий кредит” - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість” встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ”(далі - Закон № 2181-ІІІ).
Згідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Згідно визначенню даному у пункті 1.3 статті 1 Закону №2181-ІІІ, “податковий борг” - це податкове зобов’язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Згідно пункту 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків в податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації та не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. В той же час згідно пункту 5.2.1. статті 5 даного Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Враховуючи те, що нараховані зобов’язання відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку не оскаржувалися, тому є узгодженими згідно вищенаведених норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Доказів зворотного суду не надано.
Відповідно до п.п. 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків, яка підлягає примусовому стягненню.
У відповідності до п.п 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 згаданого Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Те ж саме зазначено і в п.п. 3 пункту 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування", за якою платники податків і зборів зобов‘язані сплачувати належні суми податків і зборів, у встановлені Законами терміни. В той же час згідно ч. 1 ст. 11 даного Закону відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Беручи до уваги те, що заявлена до стягнення узгоджена сума податкового боргу в розмірі 145091.63 грн. відповідачем визнається, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Згідно п.п 3.1.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що активи платників податків можуть бути примусово стягненні в рахунок погашення його податкових зобов’язань виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевказане, а також приймаючи до уваги той факт, що відповідач визнав позовні вимоги і підстав для не прийняття визнання, під час розгляду, справи не встановлено суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі відповідно до заявлених вимог.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Жмеринської міжрайонної державної податкової інспекції до Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" в особі Ямпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" про стягнення активів в рахунок погашення боргу задовольнити повністю.
Стягнути заборгованість до бюджету по податку на додану вартість та по податку на прибуток в сумі 145091 (сто сорок п’ять тисяч дев’яносто одна) гривні 63 (шістдесят три) копійки з Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" в особі Ямпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" (ідентифікаційний код, 05391904,юридична адреса вул. Савіна, 9, м. Ямпіль, Ямпільський район, Вінницька область, 24500) за рахунок його активів.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови оформлено: 25.05.10
Суддя/підпис/ Загороднюк Андрій Григорович
21.05.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9671686 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні