Рішення
від 12.05.2021 по справі 600/863/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/863/20-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заставнівської міської ради до Заставнівської районної ради, треті особи Заставнівська районна державна адміністрація, Веренчанська сільська рада Заставнівського району Чернівецької області, Управління державної казначейської служби України у Заставнівському районі Чернівецької області, про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові Заставнівська міська рада (далі - позивач) просить суд: - визнати протиправним та не чинним рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області № 435-41/2020 від 13.05.2020 року «Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами» .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішення Заставнівської районної ради Чернівецької області № 435-41/2020 від 13.05.2020 року «Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами» прийнято з порушенням встановленої законом процедури, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою суду про відкриття провадження у справі відповідачу в разі заперечення проти позову запропоновано надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам, встановленим частиною другою та частиною четвертою статті 162 КАС України.

Вказану ухвалу відповідач отримав 13.07.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак своїм правом не скористався. (а. с. 126).

Частиною 6 ст. 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Третя особа, Веренчанська сільська рада Заставнівського району Чернівецької області надала пояснення, відповідно до яких зазначила, що не є отримувачем податку на доходи фізичних осіб. Веренчанська сільська рада не отримує до бюджету податок на доходи фізичних осіб і не отримувала його з 13.05.2020 року. (а. с. 62).

Третя особа, Управління державної казначейської служби України у Заставнівському районі Чернівецької області надала пояснення, відповідно до яких зазначила, що податок з доходів фізичних осіб зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням), а тому просило позовні вимоги задовольнити. (а. с. 66-67).

З урахуванням заявлених вимог, пояснень представників сторін, судом з метою з`ясування обставин справи було зобов`язано сторони надати письмові докази на підтвердження, або спростування позовних вимог, заперечень.

Оскільки сторонами на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, заперечення не було надано належні письмові докази, що вказувало на їх недостатність для встановлення обставин справи, суд відповідно до вимог ч. 4 ст. 9 КАС України зобов`язував сторони ухвалою суду надати суду письмові докази в обґрунтування заявлених вимог, заперечень, у зв`язку з чим розгляд справи неодноразово відкладався, оголошувалась перерва.

Частиною 1 статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 4 ст. 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

У судове засідання позивач, відповідач, треті особи не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені, проте надали клопотання про розгляд справи без їх участі, про складено відповідну довідку. (а. с. 253).

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно, повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.

Рішенням 29 позачергової сесії VII скликання Заставнівської міської ради від 12.12.2017 року № 476/29-2017 Про добровільне об`єднання територіальних громад об`єднано територіальну громаду міста Заставна Заставнівської міської ради з територіальною громадою села Вербівці, Вербовецької сільської ради в Заставнівську міську об`єднану територіальну громаду Заставнівського району, Чернівецької області, з адміністративним центром у місті Заставна. (а. с. 14).

29.04.2020 року голова Заставнівської районної державної адміністрації Козарійчук Д.В. листом № 01-34/3-666 звернувся до Заставнівської районної ради Чернівецької області з проханням розглянути можливість сплачувати (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб працівників комунальних підприємств за такими реквізитами: населений пункт Заставна; отримувач Заставнівське УДК, м. Заставна; код отримувача (ЄДРПОУ) 36752386; банк отримувача казначейство України (ЕАП); код банку (МФО) 899998; номер рахунку UA 518999980333199340000024076; код класифікації доходів бюджету 11010100. (а. с. 6, 116-117).

Рішенням XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами вирішено підтримати пропозицію голови Заставнівської районної державної адміністрації Козарійчука Д.В., викладеному в листі № 01-34/3-666 від 29.04.2020 року щодо сплати комунальними підприємствами, засновниками яких є районна рада, податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).

Пунктом 2 вказаного рішення вирішено керівникам комунальних закладів Заставнівської районної ради забезпечити сплачувати податку на доходи фізичних осіб за такими реквізитами: населений пункт Заставна; отримувач Заставнівське УДК, м. Заставна; код отримувача (ЄДРПОУ) 36752386; банк отримувача казначейство України (ЕАП); код банку (МФО) 899998; номер рахунку UA 518999980333199340000024076; код класифікації доходів бюджету 11010100. (а. с. 5).

Вважаючи, рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з адміністративним позовом, до суду.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає, що Заставнівська районна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Регламентом Заставнівської районної ради VII скликання затвердженого рішенням I-ої сесії Заставнівської районної ради VII скликання ІІ пленарне засідання 19.11.2015 року № 06-1/2015 (далі - Регламент) та іншими законами України.

Пунктом 1 частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Частиною 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Законом України «Про місцеве самоврядування в України» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (Далі - Закон № 280/97-ВР) визначено компетенція міських рад, порядок організації роботи міських рад, постійних комісій та порядок скликання сесій для прийняття рішення та принципи діяльності місцевого самоврядування в Україні, яке здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

Статтею 2 Закону № 280/97-ВР від 21.05.1997 року передбачено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 4 Закону № 280/97-ВР від 21.05.1997 визначено основні принципи місцевого самоврядування в Україні яке здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР від 21.05.1997 року передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 25 Закону № 280/97-ВР від 21.05.1997 року визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У відповідності п. п. 1, 2, 10 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: - затвердження регламенту ради; - утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій; прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові.

Згідно ч. 1 ст. 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною 4 ст. 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Відповідно ч. 6 ст. 46 Закону № 280/97-ВР у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради.

У цих випадках сесія скликається:

1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом;

2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Згідно ч. 10 ст. 46 Закону № 280/97-ВР рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Частинами 1, 2, 8, 10 ст. 47 Закону № 280/97-ВР постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету; постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією; організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії; за результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Частиною 11 статті 49 Закону № 280/97-ВР визначено, що повноваження депутатів, порядок організації і гарантії депутатської діяльності визначаються Конституцією України, цим Законом, законом про статус депутата, іншими законами.

Згідно ч. 1 ст. 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною 2 ст. 59 Закону № 280/97-ВР визначено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Відповідно ч. 11 ст. 59 Закону № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI).

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 15 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Згідно ч. 3 ст. 15 Закону № 2939-VI проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Вимоги цієї частини щодо строку оприлюднення не застосовуються до проектів рішень органів місцевого самоврядування, спрямованих на надання адміністративних послуг, якщо це призведе до порушення встановленого законом строку надання відповідної адміністративної послуги.

Статтею 1.2. Регламенту Заставнівської районної ради VII скликання затвердженого рішенням I-ої сесії Заставнівської районної ради VII скликання ІІ пленарне засідання 19.11.2015 року № 06-1/2015 (далі - Регламент) передбачено, що порядок діяльності районної ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , іншими законодавчими і нормативними актами та цим Регламентом.

Згідно ст. 1.6 Регламенту регламент Заставнівської районної ради є документом, обов`язковим для виконання районною радою, який встановлює порядок скликання і проведення сесій районної ради, процедуру окремих видів діяльності районної ради, депутатів, посадових осіб ради та її виконавчого апарату

Відповідно ст. 2.1.1. Регламенту районна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія ради є основною організаційно-правовою формою діяльності ради. Робота ради складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій, а також засідань інших комісій, створених радою.

Згідно ст. 2.1.3. Регламенту наступні сесії районної ради скликаються головою ради в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. У разі немотивованої відмови голови районної ради або неможливості ним скликати сесію ради, сесія скликається заступником голови районної ради.

У цих випадках сесія скликається:

якщо сесія не скликається головою районної ради у строки, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та цим Регламентом, якщо голова районної ради без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк на вимогу однієї третини депутатів від загального складу ради або голови районної державної адміністрації.

Відповідно ст. 2.1.4. Регламенту сесія районної ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради або голови районної державної адміністрації.

У разі якщо голова, заступник голови районної ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу однієї третини депутатів від загального складу ради або голови районної державної адміністрації або у разі якщо посади голови та заступників голови районної ради є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Статтею 2.1.6. Регламенту визначено, що розпорядження голови районної ради про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Винятковість випадків визначається ініціатором скликання сесії і обумовлюється у розпорядженні про її скликання. Пропозиції про скликання сесії районної ради, вмотивовані і підписані ініціатором, подаються голові районної ради із зазначенням питань та проектами документів, розгляд яких пропонується.

Відповідно ст. 2.2.2. Регламенту порядок підготовки і розгляду питань визначається районною радою. Порядок денний і проекти рішень з питань порядку денного узгоджуються колегією районної ради та затверджуються радою більшістю від її загального складу.

Районна рада приймає рішення з питань порядку денного сесії.

Згідно ст. 2.2.3. Регламенту пропозиції щодо внесення питань до порядку денного сесії подаються з супровідним листом і проектом рішення не пізніше як за 23 дні до відкриття чергової сесії.

Проекти рішень, що належать до регуляторних актів районної ради подаються до районної ради не пізніше 40 днів до відкриття чергової сесії.

У виняткових випадках, за яких необхідно терміново прийняти рішення районної ради, метою якого є запобігання загрозі життю, здоров`ю та/або майну осіб, проект рішення може бути поданий - не пізніш як за день до пленарного засідання районної ради.

Проекти рішення надаються на паперових та електронних носіях у виконавчий апарат районної ради.

Судом встановлено, що 13.05.2020 року відбулась XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області на якій прийнято, зокрема рішення № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами .

Однак відповідач не надав суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те що, голова районної ради у відповідності ч. 10 ст. 46 Закону № 280/97-ВР, ст. 2.1.6. Регламенту рішення про скликання сесії ради довів до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії.

Також судом встановлено, що відповідно до відомостей з офіційного сайту відповідача видно, що рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами опубліковано на сайті.

Однак відповідач не надав суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те що, проект рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами не пізніш як за 20 робочих днів до дати його розгляду з метою прийняття. Тобто відповідачем порушено вимоги ч. 11 ст. 59 Закону № 280/97-ВР, ч. 3 ст. 15 Закону № 2939-VI.

Згідно з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 8 серпня 2019 року у справі №500/6108/16-в, порушення вимог закону щодо оприлюднення проекту рішення відповідної ради є підставами для визнання рішення протиправним та його скасування.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно ст. 2.2.4. Регламенту питання, що вносяться на розгляд районної ради, готують постійні комісії, депутати, виконавчий апарат ради, спеціально створені комісії, районна державна адміністрація, її відділи, управління, інші органи виконавчої влади.

Проекти рішень районної ради і пропозиції до них попередньо розглядаються головою районної ради, постійними комісіями, колегією районної ради.

При підготовці проектів рішень беруться до уваги лише письмові пропозиції, що надійшли голові, постійним комісіям ради і були ними враховані або відхилені з тих чи інших причин.

Згідно ст. 2.2.5. Регламенту проекти рішень, інші документи і матеріали з питань, що вносяться на розгляд ради, доводяться до відома депутатів не пізніш як за 3 дні до/або перед початком роботи сесії.

Проекти нормативно-правових актів, рішень районної ради, не пізніше як за 20 днів до дати їх розгляду підлягають оприлюдненню на веб-сайті районної ради, за винятком проектів регуляторних актів районної ради, порядок оприлюднення яких встановлюється п.7.7. Регламенту.

Проекти рішень, що вносяться на розгляд ради суб`єктами, зазначеними у п.2.2.1 Регламенту, подаються до виконавчого апарату ради після їх погодження (візування) авторами проектів та заступником голови районної державної адміністрації, керівником секретаріату, керівниками управлінь та відділів районної державної адміністрації, якщо питання стосується її діяльності чи компетенції, керівниками інших державних органів, підприємств, установ чи організацій, яких стосується запропонований проект рішення.

Проекти рішень повинні бути юридично обґрунтованими. Водночас з проектом рішення його автор подає пропозиції щодо розсилки рішення, вказавши найменування підрозділу, установи чи організації, якій слід направити документ, та кількість примірників.

Всі проекти рішень підлягають обов`язковій перевірці юрисконсультом виконавчого апарату районної ради на відповідність їх чинному законодавству, узгодженість з попередніми рішеннями з цього ж питання та візуванню.

Візи розміщуються на лицьовому або зворотному боці останнього аркуша проекту (внизу, нижче тексту). Якщо проект рішення має додатки, вони візуються автором проекту. У випадку, коли додатком є положення, структура чи інший нормативний акт, він візується також юрисконсультом виконавчого апарату районної ради. У додатках, що складаються з декількох сторінок, підлягає візуванню кожна сторінка.

Віза включає: найменування посади, особистий підпис, ініціали і прізвище особи, яка візує документ, та дату візування.

Заперечення і зауваження зазначених посадових осіб до проектів рішень додаються до них у письмовій формі.

Керуючий справами ради візує проект рішення останнім і вносить його на розгляд колегії ради.

Однак із змісту рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами , видно , що наявні підписи погодження: голови Заставнівської районної Державної адміністрації, заступника голови районної ради, керуючого справами районної ради, начальника організаційного відділу районної ради, голови потрійної комісії районної ради з питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації.

Таким чином відсутнє погодження: авторів проекту, керівників інших державних органів, підприємств, установ чи організацій, яких стосується запропонований проект рішення, юрисконсульта виконавчого апарату районної ради, що є порушенням ст. 2.2.5. Регламенту. (а. с. 118-119).

Крім того, відповідач не надав суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те що спірне рішення прийнято з розглядом вказаного питання на засіданні відповідної комісії ради, вивчення та попереднього розгляду і підготовки питань для подальшого підготовки проекту рішення, попередніх висновків і рекомендацій комісії для подальшого винесення вказаного питання на розгляд відповідної сесії ради, інформацію про те, що висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань оприлюднювались, як передбачено Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Таким чином, спірне рішення прийнято без додержання вимог ст. 25, п. п. 1, 2, 10 ч. 1 ст. 26, частинами 1, 2, 8, 10 ст. 47, ст. 49 Закону № 280/97-ВР, зокрема: без розгляду вказаного питання на засіданні відповідної комісії ради, без вивчення та попереднього розгляду і підготовки питань для подальшого підготовки проекту рішення, без надання попередньо висновків і рекомендацій комісії для подальшого винесення вказаного питання на розгляд відповідної сесії ради як передбачено Законом. Без надання доказів про те, що висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань оприлюднювались, як передбачено Законом України "Про доступ до публічної інформації".

З урахуванням досліджених судом письмових доказів, матеріалів справи, системного аналізу Законів, нормативно правових актів, судом встановлено, що рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами , підготовлено, прийнято без додержання вимог ст. 25, п. п. 1, 2, 10 ч. 1 ст. 26, ст. 46, частинами 1, 2, 8, 10 ст. 47, ст. 49, ч. 11 ст. 59 Закону № 280/97-ВР, ч. 3 ст. 15 Закону № 2939-VI, ст. 2.2.5. Регламенту.

За таких обставин, суд вважає такі дії відповідача протиправними та такими, які не відповідають вимогам чинного законодавства при прийняті вказаного рішення.

Крім цього, вирішуючи спір, суд виходить з того, що відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, в адміністративному судочинстві обов`язок доказувати правомірність своїх рішень, дій чи бездіяльності покладено на суб`єкта владних повноважень, тобто у даному випадку на відповідача Заставнівську районну раду Чернівецької області.

Однак, відповідач не подав до суду по даній справі відзив на позовну заяву.

Частиною 4 ст. 159 КАС України передбачено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом, як визнання позову.

У даному випадку відповідачем-суб`єктом владних повноважень Заставнівською районною радою Чернівецької області не дотримано вимог Закону - не подано відзив на позов, без зазначення причин його неподання.

Указане кваліфікується судом, як визнання позову, що в свою чергу вказує на прийняття цього рішення без додержання вимог Закону, Регламенту, а також його протиправність, що дає підстави для прийняття рішення про скасування рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області від 13.05.2020 року № 435-41/2020 Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами та задоволення позову.

За таких обставин, суд вважає такі дії відповідача протиправними та такими, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 2 стаття 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

При цьому судом враховується п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Частиною 2 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 44, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення XLI позачергової сесії VII скликання Заставнівської районної ради Чернівецької області № 435-41/2020 від 13.05.2020 року «Про сплату податку на доходи фізичних осіб комунальними закладами районної ради за новими реквізитами» .

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач: Заставнівська міська рада (59400, Чернівецька область, м. Заставна, вул. Гагаріна, 9, код ЄДРПОУ 04062140)

Відповідач: Заставнівська районна рада (59400, Чернівецька область, м. Заставна, вул. В. Чорновола, 6, код ЄДРПОУ 21424276).

Третя особа: Заставнівська районна державна адміністрація (59400, Чернівецька область, м. Заставна, вул. В. Чорновола, 6, код ЄДРПОУ 04062133).

Третя особа: Веренчанська сільська рада Заставнівського району Чернівецької області (59420, Чернівецька область, Заставнівський район, село Веренчанка, вул. Шевченка, 80, код ЄДРПОУ 04418535).

Третя особа: Управління державної казначейської служби України у Заставнівському районі Чернівецької області (59400, Чернівецька область, м. Заставна, вул. В. Чорновола, 1, код ЄДРПОУ 36752386).

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2021
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96861083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/863/20-а

Рішення від 12.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Постанова від 01.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні