Ухвала
від 17.05.2021 по справі 947/28066/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/28066/19

Провадження № 1-кс/947/6362/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.05.2021 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУНП в Одеській області старший ОСОБА_5 , яке погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту в рамках кримінального провадження №12019160000000989 від 23.10.2019 року відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця міста Хабаровськ, Російської Федерації, з вищою освітою, працюючого директором ПП «КАЙМАН-К», одруженого, маючого на утриманні неповнолітню дитину, раніше не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , підозрюваного у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 307 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

1.Фактичні обставини даного кримінального провадження та обґрунтування поданого клопотання.

В ході досудового розслідування встановлено, що 23.02.2005 року рішенням засновника, посвідченого приватним нотаріусом Біляївського районного нотаріального округу Одеської області ОСОБА_6 , зареєстрованого в реєстрі за № 357 створено юридичну особу у формі приватного підприємства з назвою «КАЙМАН-К» з присвоєнням ідентифікаційного коду 33357122.

У подальшому, 27.10.2005 між ОСОБА_7 та ОСОБА_8 укладено договір-купівлі продажу від 27.10.2005, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , зареєстрований в реєстрі за № 10847, відповідно до якого ОСОБА_7 продав, а ОСОБА_8 придбав права учасника ПП «КАЙМАН-К», під яким розуміється право на управління та отримання прибутку від діяльності підприємства.

Рішенням засновника ПП «КАЙМАН-К» 08.10.2007 до складу засновників включено ОСОБА_10 .

Окрім цього, відповідно до вказаного рішення збільшено Статутний фонд підприємства за рахунок грошових вкладів Засновників до розміру 1 000 (одна) тисяча гривень, у зв`язку з чим розмір часток Засновників у Статутному фонді становили: ОСОБА_8 300 (триста) гривень (30%), ОСОБА_10 700 (сімсот) гривень (70%). Тим же рішенням виконання обов`язків директора покладено на ОСОБА_10 .

Далі, 15.10.2007 між ОСОБА_8 та ОСОБА_10 укладено договір купівлі продажу від 15.10.2017, посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , зареєстрований в реєстрі за № 1275, відповідно до якого встановлено, що ОСОБА_8 продав, а ОСОБА_10 придбала права власника ПП «КАЙМАН-К», в розумінні права на управління та отримання прибутку.

Протоколом №1 Загальних зборів Засновників ПП «КАЙМАН-К» 16.10.2007 прийнято рішення про вихід ОСОБА_8 зі складу Засновників на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу від 15.10.2007 та передачу його частки у Статутному фонді підприємства на користь ОСОБА_10 , частка якої відповідно стала 100 %. Таким чином ОСОБА_10 стала єдиним повноправним власником приватного підприємства.

Так, 15.05.2012 у невстановленому досудовим розслідуванням місці, ОСОБА_10 протоколом загальних зборів ПП «КАЙМАН-К», посилаючись у своєму рішенні на господарську необхідність здійснення виробничої діяльності та комерційної діяльності, яка спрямована на отримання прибутку та реалізацію на її основі інтересів Засновника та трудового колективу Підприємства та сприяння найбільш повному задоволенню потреб економіки у товарах та послугах, прийняла рішення про визначення основними видами економічної діяльності підприємства у вигляді 08.11 Добування декоративного та будівельного каменю; 08.12 Добування піску; 46.73 Оптова торгівля будівельних матеріалів.

У подальшому, 02.08.2012 ОСОБА_10 згідно протоколу №2 загальних зборів, прийняла рішення про зміну основного виду економічної діяльності підприємства з 08.11 Добування декоративного та будівельного каміння на 08.99 Добування інших корисних копалин та розроблення кар`єрів

Відповідно до статуту, ПП «КАЙМАН-К» самостійний, господарчий суб`єкт, що має права юридичної особи, здійснює виробничу, комерційну діяльність та діє на підставі Цивільного та Господарського кодексів України.

Відповідно до п.1.2 статуту Засновником Підприємства є ОСОБА_10 .

Відповідно до пункту 2.1. однієї із визначених статутом метою створення Підприємства є виробнича та комерційна діяльність, яка спрямована та отримання прибутку та реалізації на її основі інтересів Засновника та трудового колективу Підприємства.

Пунктом 2.2. визначено предметом діяльності підприємства: добування декоративного та будівельного каміння; добування піску; оптова торгівля будівельними матеріалами; виробництво, видобування та збут будівельних матеріалів та конструкцій; розробка родовищ корисних копалин.

В статі окремим пунктом вказано що Підприємство здійснює і інші види діяльності, не заборонені чинним законодавством. Виконання видів діяльності, які підлягають ліцензуванню, здійснюється згідно законодавства України.

Пунктом 3.3. розділу «Юридичний статус підприємства» визначено що підприємство у своїй діяльності керується чинним законодавством України і цим статутом.

Пунктом 3.14. розділу «Юридичний статус підприємства» визначено що підприємство має право здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яка відповідає його цілям і не суперечить чинному законодавству.

Розділ 4 «Майно підприємства» пунктом 4.5. визначає джерела формування майна, в тому числі джерелом визначено прибутки, отримані від реалізації продукції, а також від інших видів господарської діяльності Підприємства; інше майно, набуте на підставах не заборонених чинним законодавством.

Структура та управління Підприємством визначено розділом 5 Статуту, який зазначає що управління Підприємством здійснюється Засновником або Директором підприємства.

Коло повноважень Засновника визначено пунктом 5.2:

- визначає основні напрямки діяльності Підприємства, затверджує його плани та звіти про їх виконання;

- визначає порядок використання прибутку та покриття збитків Підприємства;

- затверджує ціни та тарифи на продукцію Підприємства;

- призначає директора Підприємства;

- приймає рішення про притягнення до майнової відповідальності Директора Підприємства.

Щодо повноважень Директора то пунктом 5.3. розділу 5 визначено, що керівництво оперативною та поточною діяльністю Підприємства та організацією виконання рішень Засновника здійснює директор, який призначається та звільняється з посади Засновником. Засновник може бути одночасно і Директором Підприємства.

Пунктом 5.4. вказано що Директор діє без довіреності від імені Підприємства, вирішує всі питання оперативно-господарського управління Підприємством зокрема:

- забезпечує виконання рішень Засновника;

- визначає посадових осіб, що вправі діяти від імені Підприємства за довіреністю;

- затверджує поточні плани діяльності Підприємства;

- укладає угоди, договори купівлі-продажу, дарування, міни, оренди, застави від імені Підприємства, розпоряджається його майном, затверджує інструкції, накази, розпорядження та інші акти стосовно його діяльності, видає доручення, відкриває в банках та розпоряджається розрахунковим, валютним та іншими рахунками Підприємства, підписує платіжні та інші розрахункові документи;

- приймає та звільняє працівників Підприємства, визначає його штати;

- приймає рішення про відрядження;

- організовує бухгалтерський облік та звітність Підприємства;

- подає Засновнику для затвердження річний звіт та баланс Підприємства;

- виконує інші функції по керівництву Підприємством, що не належать згідно з Цим статутом до компетенції Засновника підприємства.

Відповідно до п. 5.5 При найнятті/призначенні Засновником Директора Підприємства на посаду ним, згідно до законодавства, укладається контракт, в якому визначається права, строки найняття, обов`язки і відповідальність Директора Підприємства перед засновником та трудовим колективом, умови його матеріального забезпечення і звільнення з посади з урахуванням гарантій, передбачених законодавством України.

Пункт 5.6 передбачає можливість Засновника делегувати частину своїх повноважень Директору Підприємства.

Пунктом 5.7. вказано що бухгалтерський облік на Підприємстві здійснюється головним бухгалтером, який призначається Директором.

Розділ 7 визначає господарську, економічну та соціальну діяльність підприємства. Пунктом 7.1. визначено що узагальнюючими показниками фінансових результатів господарської діяльності Підприємства є прибуток (доход). Порядок використання прибутку (доходу) визначає Засновник Підприємства.

Знову ж таки, джерелами формування фінансових ресурсів Підприємства, відповідно до п. 7.2. є прибуток (доход); інші надходження в межах чинного законодавства;

Пункт 7.4 вказує, що прибуток, що залишається у Підприємства після сплати податків та обов`язкових платежів, надходить у повне розпорядження Засновника, який визначає порядок його використання;.

Підприємство самостійно здійснює планування своєї господарської діяльності (пункт 7.4).

Таким чином, ПП «КАЙМАН-К» створене для здійснення підприємницької діяльність з метою одержання прибутку та службові особи, відповідно до вимог ст. 49 Господарського кодексу України, зобов`язані не завдавати шкоди довкіллю, не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об`єднань, інших суб`єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави, за що встановлено майнову та іншу передбачену законом відповідальність, у тому числі кримінальну за вчинення суспільно небезпечного діяння, який містить склад кримінального правопорушення, передбачений Кримінальним кодексом України.

Так, 21.12.2017 протоколом №3 Загальних зборів ОСОБА_10 , звільнила ОСОБА_11 з посади директора ПП «КАЙМАН-К» та призначила директором ОСОБА_4 , якому відповідно доручено з правом повних повноважень, здійснити державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу та у подальшому, а саме 22.12.2017 державний реєстратор, на підставі заповненої заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, провів державну реєстрацію зміни керівника підприємства на ОСОБА_4 .

Слід зазначити, що 01.07.2013 Державною службою геології та надр України ПП «КАЙМАН-К» видано спеціальний дозвіл №4387 на користування надрами з метою геологічного вивчення надр, в тому числі дослідно промислової розробки родовища корисних копалин загальнодержавного значення на площі 66.90 га в межах географічних координат на ділянці надр «Родовище-Ділянка «Центральна»», що в межах Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області. Мета користування надрами - «геологічна, у тому числі дослідно-промислова розробка піщано-галькового матеріалу, затвердження запасів корисної копалини ДКЗ України». Термін дії дозволу 5 років, тобто до 01.07.2018.

Спеціальний дозвіл №4387 передбачає виконання особливих умов, а саме:

- виконання листа Міністерства екології та природних ресурсів України лист від 19.02.2013 №2553/06/10-13, а саме: умови дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства, у тому числі щодо режиму охорони та використання земель та особливо цінних земель.

- виконання листа Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області (лист від 15.01.2013 №265/01/-07/03/1), одна з умов це дотримання вимог природоохоронного законодавства під час проведення геологорозвідувальних та видобувних робіт; обов`язкове зняття, складування та зберігання поверхневого шару ґрунту для подальшого використання при рекультивації відробленого простору (ст.ст. 166, 168 Земельного Кодексу України); рекультивація відробленого простору; впровадження заходів щодо попередження та ліквідації забруднення довкілля та інші умови.

- виконання листа Держгірпромнагляду України лист від 25.10.2012 №9315/0/3.1-04.1/6/12, а саме наступних умов: виконання в повному обсязі програми робіт, додержання методики контролю за процесом дослідно-промислової експлуатації, термінів її проведення, норм, правил та діючого законодавства про надра; ведення геолого-маркшейдерських робіт відповідно до нормативних документів;

- виконання листа Дніпровського міжрайонного управління водного господарства Одеського обласного управління водних ресурсів від 09.01.2013 №13, а саме:

01.07.2018 термін дії спеціального дозволу №4387 від 01.07.2013, виданого Державною службою геології та надр України ПП «КАЙМАН-К» - закінчився.

Так, літом 2018 року, більш точна дата та час під час проведення досудового розслідування встановлюються, у ОСОБА_4 , який уже на той час мав досвід організації діяльності кар`єру, виник корисливий умисел направлений на особисте збагачення способом вчинення дій направлених на незаконний видобуток корисних копалин шляхом порушення встановлених правил охорони надр.

Слід зазначити, що ОСОБА_4 обізнаний про вимоги законодавства, яке регулює гірничі відносини для забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб суспільства, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, охорони прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян.

Також, ОСОБА_4 обізнаний про вимоги земельного законодавства та законодавства що визначає основи охорони земель з метою забезпечення їх раціонального використання, відтворення та підвищення родючості ґрунтів, інших корисних властивостей землі, збереження екологічних функцій ґрунтового покриву та охорони довкілля.

Таким чином, ОСОБА_4 , переслідуючи корисливий мотив, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, розробив дієвий, стійкий злочинний план, згідно якого починаючи з літа 2018 року, здійснював ряд дій спрямованих на підготовку та подальшого вчинення кримінального правопорушення.

Так, відповідно до ст. ст. 13, 14 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ст. 4 Кодексу України «Про надра», надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради.

Стаття 1 Кодексу України «Про надра» визначає, що надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.

Відповідно до ст. 2, завданням Кодексу України про надра є регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян. Відповідно до ст. 3 Кодексу України «Про надра» гірничі відносини в Україні регулюються Конституцією України, Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища», цим Кодексом та іншими актами законодавства України, що видаються відповідно до них.

Згідно ст. 6 цього ж Кодексу, корисні копалини за своїм значенням поділяються на корисні копалини загальнодержавного і місцевого значення.

Відповідно до ст. 14 Кодексу надра надаються у користування для геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин.

Відповідно до ст. 19 Кодексу України «Про надра» надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу. При укладенні угод про розподіл продукції надра надаються в користування на підставі угоди про розподіл продукції з оформленням спеціального дозволу на користування надрами та акту про надання гірничого відводу.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначення процедури продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін визначено «Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №615 від 30.05.2011. Дія цього Порядку поширюється на всі види користування надрами. Відповідно до ст. 3 «Порядку надання спеціальних дозволів на кожний вид користування надрами» в межах конкретної ділянки надається окремий дозвіл.

Крім того, ст. 17 Кодексу України «Про надра» визначено, що гірничим відводом є частина надр, надана користувачам для промислової розробки родовищ корисних копалин. Користування надрами за межами гірничого відводу забороняється.

Відповідно до ст. 24 Гірничого Закону України, гірниче підприємство при проведенні гірничих робіт повинно мати: спеціальний дозвіл на користування надрами; акт про надання гірничого відводу; технічний проект, затверджений і погоджений у встановленому порядку; геолого-маркшейдерську, технічну та обліково-контрольну документацію (календарні плани розвитку гірничих робіт, проекти, паспорти, схеми).

Кабінетом Міністрів України (Постанова № 59 від 27.01.1995) затверджено «Положення про порядок надання гірничих відводів». Це Положення встановлює порядок надання гірничих відводів (частини надр) користувачам на території України для розробки родовищ твердих, рідких та газоподібних корисних копалин, а також будівництва і експлуатації підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі на континентальному шельфі та у виключній (морській) економічній зоні.

Так, акт гірничого відводу видається на підставі розробленого проекту гірничого відводу.

Відповідно до ст. 24 Кодексу України «Про надра» користувачі надр зобов`язані забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві. Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами.

Відповідно до ст. 65 Кодексу України «Про надра», порушення законодавства про надра тягне за собою відповідальність, в тому числі кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Відповідальність за порушення законодавства про надра несуть особи, винні у: самовільному користуванні надрами, невиконанні правил охорони надр та вимог щодо безпеки людей, майна і навколишнього природного середовища від шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами та інше.

Відповідно до пункту «з» ч. 1 ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні, зокрема у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів.

Згідно вимог цієї ж статті, підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Незаконно добуті в природі ресурси та виготовлена з них продукція підлягають безоплатному вилученню, а знаряддя правопорушення - конфіскації. Одержані від їх реалізації доходи спрямовуються в Автономної Республіки Крим і місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Стаття 70 вказаного закону передбачає, що визначення складу екологічних правопорушень і злочинів, порядок притягнення винних до адміністративної та кримінальної відповідальності за їх вчинення встановлюються Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України.

Так, ОСОБА_4 надав до Державної служби геології та надр України заяву на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, з посиланням на підставу видачі дозволу підпункт 1 пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2021, а саме здійснення ПП «КАЙМАН-К» за власний рахунок геологічного вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено ДКЗ (протокол № 4067 від 06.09.2017).

Державною службою геології та надр України підприємству ПП «КАЙМАН-К» 08.11.2018 видано спеціальний дозвіл № 6292 на користування надрами з метою видобування корисних копалин (промислова розробка родовищ), а саме «піску, піщано-галечника» на площі 57.70 га в межах визначених дозволом географічних координат на ділянці надр «Родовище Біляївське, Ділянка Центральна», що в межах Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області. Мета користування надрами - «видобування піщано-галькових порід та піску придатних після збагачення для улаштування шарів дорожнього полотна, як компонент в`яжучий для виробництва щільних силікатових бетонів та для дорожнього будівництва, а також для благоустрою, рекультивації та планування. Термін дії дозволу 20 років, тобто до 08.11.2038 р.

Особливі умови:

- Виконання листа Міністерства екології та природних ресурсів України лист від 02.10.2018 №5/4-11/10383-18

- Обов`язкове проведення процедури оцінки впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінки впливу на довкілля»

ОСОБА_4 08.11.2018 підписав угоду № 6292 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин що є Додатком до спеціального дозволу на користування надрами, наданого з метою видобування корисних копалин, піщано-галькової сировини Центральної ділянки Біляївського родовища.

Відповідно до п. 1.1. угоди вбачається, що Держгеонадра надає Надрокористувачу право тимчасового користування ділянкою надр з метою видобування корисних копалин, а Надрокористувач зобов`язується виконувати та дотримуватись умов користування ділянкою надр, передбачених Дозволом, цією Угоди та нормами діючого законодавства.

Місцезнаходження ділянки надр визначено п. 2.1, а саме: 0,5 км на північний захід від міста Біляївка, в 3.2 км на схід від села Яськи.

Відповідно до п. 3.1. Умови користування надрами, види, обсяги, джерело фінансування та строки виконання Надрокористувачем робіт з видобування корисних копалин піщано-галькових порід та піску протягом строку дії Дозволу визначається в Програмі робіт з видобування корисних копалин, яка підписується Сторонами, є Додатком 2 та невід`ємною частиною цієї Угоди (далі Програма робіт).

Пунктом 3.6. передбачено що Особливі умови користування надрами визначаються в Дозволі та цією Угодою і є обов`язковими до виконання Надрокористувачем.

Обов`язки директора ОСОБА_4 , як директора ПП «КАЙМАН-К», як Надрокористувача визначені пунктом п.5.3, відповідно до якого ОСОБА_4 зобов`язаний:

- Забезпечувати охорону надр та довкілля в межах ділянки, наданої в користування, а також забезпечувати приведення порушених земель у стан, придатний для використання за призначенням або придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві відповідно до Програми робіт;

- Проводити роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт;

- Дотримуватись вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користування надрами;

- Відшкодовувати збитки, заподіяні підприємствам, установам, організаціям, громадянам та довкіллю в установленому законодавством порядку;

- Відшкодовувати у встановленому порядку власникам землі та землекористувачам збитки та витрати, завдані внаслідок користування земельними ділянкам відповідно до мети користування надрами визначеної Дозволом;

- Використовувати надра відповідно до мети, для якої їх було надано;

- Забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;

- Дотримуватись вимог та умов, передбачених Дозволом та цією Угодою.

- Забезпечувати раціональне комплексне використання і охорону надр згідно з цією Угодою та Програмою робіт;

- У встановленому порядку забезпечити виконання вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля;

Розділом 12.1. вказано що невід`ємною частиною цієї Угоди є: Додаток 1 Характеристика ділянки надр; Додаток 2 Програма робіт;

Директор ПП «КАЙМАН-К» ОСОБА_4 , 08.11.2018, підписав Програму робіт, якою чітко визначено види робіт, обсяги, вартість робіт, джерело фінансування та строк проведення робіт, а саме:

1. За власні кошти отримання спеціального дозволу на користування надрами, строк виконання 4 квартал 2018 року;

2. За власні кошти складання та затвердження проекту на розробку і рекультивації в порядку встановленому законодавством 4 квартал 2018 року 1 квартал 2019 року;

3. За власні кошти Підготовка матеріалів для отримання акту надання гірничого відводу і отримання його в установленому порядку 2-3 квартал 2019 року;

4. Оформлення у встановленому порядку правовстановлюючих документів на земельну ділянку для потреб пов`язаних з користування надрами, власні кошти, - 3-4 квартал 2019 року;

5. За власні кошти Підготовка родовища до розробки: проходка в`їзних, розрізних траншей та утворення першочергової відробки; проходження гірничих виробок; - 1-2 квартал 2020;

6. За власні кошти Початок видобування в об`ємі 70 тис.м.3 2 квартал 2020 року;

7 . За власні кошти Вихід на проекту потужність 150 тис.м.3 3 квартал 2020 року;

У подальшому, починаючи з літа 2018 року, більш точна дата встановлюється в ході досудового розслідування, отримавши при вищевказаних обставинах спеціальний дозвіл №6292 від 08.11.2018 директор ПП «КАЙМАН-К» ОСОБА_4 , будучи достовірно обізнаними із законодавством у галузі видобування корисних копалин, на ділянці надр на території Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області, реалізуючи свій умисел, почав вчиняти дії, щодо незаконного видобування корисних копалин за межами дії отриманого спеціального дозволу, шляхом видобутку корисних копалин на суміжних земельних ділянках, залучивши до цього спеціальну техніку та осіб з числа працівників ПП «КАЙМАН-К», які не були обізнані про протиправний характер дій ОСОБА_4 .

Так, ОСОБА_4 в порушення спеціального дозволу № 6292 від 08.11.2018 на користування надрами у вигляді «видобування корисних копалин (промислова розробка родовищ)», вид корисної копалини «пісок, піщано-галечник» на території площею 57.70 га в межах визначених дозволом географічних координат на ділянці надр «Родовище Біляївське, Ділянка Центральна», що в межах Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області, організував незаконне видобування корисних копалин (піску) на земельних ділянках за межами дії отриманого спеціального дозволу, а саме:

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0828

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0375

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0374

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0355

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0354

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0353

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0362

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0361

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0385

- земельна ділянка з кадастровим номером 5121085600:01:001:0829

В порушення вищевказаних вимог, за період з літа 2018 року по літо 2020 року, більш точна дата встановлюється в ході проведення досудового розслідування, директор ПП «КАЙМАН-К» ОСОБА_4 за відсутності спеціального дозволу на користування надрами в межах вищевказаних земельних ділянок, діючи умисно, залучивши при цьому працівників ПП «КАЙМАН-К», які не були обізнані про злочинний намір останнього, здійснювали видобуток корисних копалин, які згідно листа ДП ПрАТ «НАК «Надра України» «Український геологічний науково-виробничий центр» представлені піщаними ґрунтами, які є корисною копалиною для будівництва, та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1370 від 28.12.2011 належить до сировини піщаної і знаходяться в переліку корисних копалин місцевого значення, на території вищевказаних земельних ділянок загальною площею 1, 3634 га., загальним об`ємом незаконно видобутих корисних копалин 94 744 куб.м.

Відповідно до висновку експерта № 10462/21-18 від 23.04.2021 за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи встановлено, що внаслідок самовільного видобутку піску на вищевказаних земельних ділянках відбулися значні негативні зміни рельєфу місцевості та ґрунтового покриву, у тому числі на значній площі знищено верхній (родючий) шар ґрунту, створена загроза водної ерозії та зсуву ґрунту, виникла необхідність у виведені досліджуваних земельних ділянок з сільськогосподарського обороту. Зсувонебезпечні ділянки кар`єру становлять загрозу для життя та здоров`я людей.

Так, відповідно до Постанови пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про злочини та інші правопорушення проти довкілля» за № 17 від 10.12.2004 встановлено, що під тяжкими наслідками (статті 236, 237, частини 2 статей 238-243, ч. 2 ст. 245, статті 247, 251, ч. 2 ст. 252, ч. 1 ст. 253 КК України) слід розуміти: загибель чи масове захворювання людей; істотне погіршення екологічної обстановки в тому чи іншому регіоні (місцевості); зникнення, масові загибель чи тяжкі захворювання об`єктів тваринного і рослинного світу; неможливість відтворити протягом тривалого часу ті чи інші природні об`єкти або використовувати природні ресурси в певному регіоні; генетичне перетворення тих чи інших природних об`єктів; заподіяння матеріальної шкоди в особливо великих розмірах; тощо.

Встановлено, що внаслідок самовільного видобування піску будівельного в об`ємі 94 744 куб.м за межами спеціального дозволу на користування надрами на земельних ділянках з кадастровими номерами 5121085600:01:001:0828; 5121085600:01:001:0375; 5121085600:01:001:0374; 5121085600:01:001:0355; 5121085600:01:001:0354; 5121085600:01:001:0353; 5121085600:01:001:0362; 5121085600:01:001:0361; 5121085600:01:001:0385; 5121085600:01:001:0829 заподіяні збитки на загальну суму 75175953 грн.

Отже, ОСОБА_4 , діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи в порушення Конституції України, Закону України «Про охорону навколишнього середовища», Закону України «Про надра», Гірничого кодексу України, Земельного кодексу України, використовуючи майно належне вказаному підприємству, організував незаконне видобування корисних копалин (піску) на земельних ділянках поза межами спеціального дозволу №6292 від 08.11.2018 на користування надрами, з метою систематичного збуту піску та отримання прибутку юридичною особою приватної форми власності ОСОБА_4 безпідставно набув корисні копалини, які є власністю Українського народу (пісок) і в подальшому протиправно їх реалізував, за що очолюване ним приватне підприємство отримало прибуток, чим заподіяні збитки Державі на загальну суму 75175953(сімдесят п`ять мільйонів сто сімдесят п`ять тисяч дев`ятсот п`ятдесят три) гривень.

2.Позиції учасників судового засідання.

Прокурор в судовому засіданні вимоги поданого клопотання підтримав у повному обсязі.

Захисник в судовому засідання заперечив проти клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту, але не зазначив з яких підстав.

Підозрюваний в судовому засіданні підтримав думку захисника.

3. Норми законодавства, якими керується слідчий суддя при вирішенні клопотання про застосування запобіжного заходу.

Згідно ч.1ст.177КПК України,метою застосуваннязапобіжного заходує забезпеченнявиконання підозрюваним,обвинуваченим покладенихна ньогопроцесуальних обов`язків,а такожзапобігання спробам: 1)переховуватися відорганів досудовогорозслідування та/абосуду; 2)знищити,сховати абоспотворити будь-якуіз речейчи документів,які маютьістотне значеннядля встановленняобставин кримінальногоправопорушення; 3)незаконно впливатина потерпілого,свідка,іншого підозрюваного,обвинуваченого,експерта,спеціаліста уцьому жкримінальному провадженні; 4)перешкоджати кримінальномупровадженню іншимчином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно ч.ч.1,2,3ст.181КПК Українидомашній арештполягає взабороні підозрюваному,обвинуваченому залишатижитло цілодобовоабо упевний періоддоби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі. Строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців.

Відповідно до ч. 1, ч. 4 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

4. Висновки слідчого судді.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

4.1.Обставини,які свідчатьпро наявністьобґрунтованої підозриза фактомвчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України.

Згідно матеріалів поданого клопотання, 13.05.2021 року слідчим вручено повідомлення про підозру ОСОБА_4 , за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України, за кваліфікуючими ознаками: порушення встановлених правил використання надр, що створило небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля, що спричинило тяжкі наслідки.

Обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України підтверджується: протоколом допиту свідка від 22 листопада 2019 року; протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 02 березня 2020 року; відповідь на запит щодо надання інформації з додатками; протокол огляду від 19 листопада 2019 року; протокол допиту свідка від 19.11.2019 року; протокол тимчасового доступу до речей і документів від 05.05.2020 року; копія спеціального дозволу на користування надрами; копія угоди №6292 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин; копія довіреності від 06.11.2018 року; копія заяви на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону; копія переліку документів, які додаються до заяви на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування піску та піщано-галькових порід Центральної ділянки Біляївського родовища у Біляївському районі Одеської області; протокол тимчасового доступу до речей і документів від 30.04.2020 року; копія матеріалів справи ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ за 2018 рік ; копія акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 11.04.2018 року №861-ДК/55/АП/09/01/-18; копія матеріалів перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель, розташованих на території Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області 866 та 6-ДК; копія акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 11.04.2018 року №866-ДК/59/АП/09/01/-18; копія матеріалів справи за 2018 рік; копія матеріалів перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель, розташованих на території Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області 862 та 8-ДК; копія матеріалів перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель, розташованих на території Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області 860 та 11-ДК; копією справи 1_557_002043_34; протоколом допиту свідка від 25.06.2020 року; протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 05.05.2020 року; відповіді на запит щодо надання інформації від 28.04.2020 року №2967/2.2/9.3-20; копією акту про надання гір нічного відводу; протоколом огляду місця події від 12.08.2020 року; лист з додатками щодо надання висновку про вид корисної копалини від 11.11.2020 року №3758; копія технічного звіту з земельного аудиту та визначення об`ємів басейнів виробника породи за спеціальним дозволом №6292, наданому ПП «Кайман-К» на території Одеської області Біляївського району Яськівської сільської ради; копія свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 05.05.2021 року; копія реєстраційного посвідчення власника (користувача) апаратури супутникових радіонавігаційних систем №2045; копія кваліфікаційного сертифікату інженера-геодезиста №014512; копія обґрунтованого розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних Державі внаслідок самовільного користування надрами ПП «Кайман-К» на ділянці надр «Родовище-Біляївське, Ділянка-Центральна», що в межах Яськівської сільської ради Біляївського району Одеської області; висновок експерта за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи у кримінальному провадженні від 23.04.2021 року №10462/21-48.

Зважаючи на дані, які містяться в наданих слідчому судді матеріалах, а також приймаючи до уваги п. 175 рішення ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.07.2011 року, згідно якого термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення, слідчий суддя вважає доведеним у судовому засіданні наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_4 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України.

При цьому, слідчий суддя акцентує увагу, що слідчий суддя не вирішує питання винуватості особи у вчиненні тих чи інших кримінальних правопорушень, а лише на підставі долучених до клопотання доказів, вирішує питання наявності обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення таких кримінальних правопорушень.

4.2. Обставини, які свідчать про наявність/відсутність в рамках даного кримінального провадження ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.

Так, враховуючи обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України, тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному у разі визнання його винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до переконання, що наявний ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме ризик у вигляді можливого переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та суду.

Враховуючи також те, що підозрюваному при ознайомлені з матеріалами кримінального провадження стануть відомі анкетні дані свідків, які в подальшому, будуть допитуватися безпосередньо судом, у випадку направлення обвинувального акту до суду, враховуючи факт того, що свідки знаходяться у підпорядкуванні підозрюваного, слідчий суддя приходить до переконання про існування ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме ризику можливого незаконного впливу на свідків, схиляючи їх до надання неправдивих показань, з метою уникнення кримінальної відповідальності.

З приводу існування ризику перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, та вчинення іншого кримінального правопорушення, ( п. 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України), слідчий суддя приходить до переконання про недоведеність існування таких ризиків, оскільки у матеріалах, доданих до клопотання, відсутні будь-які відомості на підтвердження вказаних ризиків.

4.3. Обставини, які свідчать про недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Слідчий суддя враховує, метою застосування того чи іншого запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання встановленим в ході розгляду клопотання ризикам (ч. 1 ст. 177 КПК України).

Підстав для застосування інших більш м`яких запобіжних заходів відносно підозрюваного ОСОБА_4 , в судовому засіданні встановлено не було, зокрема, застосування запобіжного заходу у вигляді застави, особистого зобов`язання та особистої поруки є недоцільним, з огляду на м`якість, а також встановлені в судовому засіданні ризики, не забезпечать належне виконання підозрюваним обов`язків.

З огляду на фактичні обставини даного кримінального провадження, встановлені в ході розгляду даного клопотання відомості, в тому числі які стосуються наявності обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення підозрюваним ОСОБА_4 , кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України, а також наявних в рамках даного кримінального провадження ризиків, забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного, можливо шляхом застосування відносно такої особи запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту у нічний час, а відтак підстав для застосування відносно останнього більш м`якого запобіжного заходу слідчим суддею встановлено не було.

На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення є обґрунтованим, а відповідний запобіжний захід достатнім для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного, підстав для застосування більш м`яких запобіжних заходів відносно підозрюваного в судовому засіданні встановлено не було.

З урахуванням викладеного, слідчий суддя приходить до переконання про необхідність застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту у нічний час, з покладенням обов`язків передбачених п. 5 ст. 194 КПК України.

Керуючись ст.ст. 176-178, 181, 193, 194, 196 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУНП в Одеській області старший ОСОБА_5 , яке погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту в рамках кримінального провадження №12019160000000989 від 23.10.2019 року задовольнити.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту строком до 13.07.2021 року, в межах строку досудового розслідування, із забороною цілодобово залишати житло за адресою: АДРЕСА_2 .

Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 строком до 13.07.2021 року, в межах строку досудового розслідування, наступні обов`язки:

- прибувати по першому виклику до органів досудового розслідування, прокуратури та суду, на визначений час;

- повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Копію ухвали про застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту направити для виконання до відділ поліції № 1 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення17.05.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу96984944
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —947/28066/19

Ухвала від 03.06.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Толкаченко О. О.

Ухвала від 17.05.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 08.09.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Грідіна Н. В.

Ухвала від 04.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 04.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 01.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 01.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 01.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 19.08.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 05.08.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні