Рішення
від 26.05.2021 по справі 360/4668/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

26 травня 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4668/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до Комунального підприємство Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (далі також - відповідач), в якій після уточнення позовних вимог просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Денатек від 16.07.2018 № 10701070007063214 у Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Денатек (далі - ТОВ Денатек ) перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 16.08.2018. За попереднім місцем обліку перебував в ДПІ у Печерському районі міста Києва Головного управління ДПС у м. Києві.

Підставою для зміни місця обліку платника податків стала здійснена ним зміна юридичної адреси з м. Києва на м. Сєвєродонецьк Луганської області, вул. Горького, буд. 70, яка була зареєстрована Комунальним підприємством Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.07.2018 за № 10701070007063214.

Засновником підприємства є Страттон Оакмонт Ребут ЛТД - юридична особа з адресою: Домініка, місто Розо Бамбу Ривер Коптхол. Керівником та головним бухгалтером підприємства є Толстих Олена Вікторівна (особа віком від 60 до 80 років), яка відповідно до даних АІС Податковий блок одночасно є керівником 11 підприємств.

Підприємство має податковий борг у розмірі 9215,3 тис. гривень.

Відповідно до листа Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 31.08.2020 № 204 адреса: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, будинок 70 (місцезнаходження ТОВ Денатек ) в реєстрі адрес міста відсутня.

Податковий облік підприємства контролюючим органом здійснюється саме за місцезнаходженням платника податків. Враховуючи, що ТОВ Денатек було неправомірно внесено недостовірні відомості до ЄДР щодо своєї юридичної (фактичної) адреси - на неіснуючий адрес у м. Сєвєродонецьку, Головне управління ДПС у Луганській області об`єктивно позбавлено можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, проведення контрольно перевірочної роботи та роботи зі стягнення податкового боргу.

На думку позивача, відповідачем було внесено завідомо неправдиві відомості до ЄДР з метою спрямованою на ухилення від сплати податків та унеможливлення відповідних перевірок його діяльності.

Позивач вважає, що наявні всі обставини вважати що зареєстровані зміни є змінами в установчі документи, а їх реєстрація проведена з порушенням статей 14, 15, 17, 33 Закону України № 755 Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , оскільки зазначена юридична адреса ТОВ Денатек (код ЄДРПОУ 39523149, Луганська області, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, буд. 70) не існує, а сама юридична особа ніколи не перебула там і не здійснювала господарську діяльність.

Ухвалою суду від 02.04.2021 позовну заяву прийнято до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі, справу визначено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДПС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити (а.с. 121, 126).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручено адресату (а.с. 122). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, суд встановив такі обставини справи.

Комунальним підприємством Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень запис стосовно скасування запису від 16.07.2018 № 10701070007063214 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Денатек (ідентифікаційний код 39523149), зокрема, зміни інформації для здійснення зв`язку з юридичною особою на: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, буд. 70 (а.с. 123-125).

Листом від 18.08.2020 № 5263/9/12-32-10-02-11 позивач звернувся до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області, в якому просив надати інформацію щодо підстав присвоєння адреси (за наявності) м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, буд. 70 , з наданням викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих з об`єктів будівництва, а також головного входу (для будинків) (а.с. 88).

Відповідно до листа Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 31.08.2020 № 204 адреса: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, будинок 70 (місцезнаходження ТОВ Денатек ) в реєстрі адрес міста відсутня (а.с. 89).

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями законодавства, чинного станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV (далі по тексту - Закон України №755-IV).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України №755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи.

Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.

Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (частина четверта статті 35 Закону).

Згідно частини четвертої статті 17 Закону України №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Товариство з обмеженою відповідальністю Денатек (ідентифікаційний код 39523149, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, буд. 70) перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків та зборів з 16.08.2018.

Однак, відповідно до листа Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 31.08.2020 № 204 адреса: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, будинок 70 в реєстрі адрес міста відсутня.

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Положеннями частини шостої статті 13 Закону №755-ІV передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;

дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.

Згідно зі статтею 10 Закону №755-ІV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Разом з цим, державним реєстратором внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому, відповідно до положень статті 10 Закону №755-ІV, такі відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.

Відповідно до підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України - контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням (підпункт 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Частина перша статті 25 Закону №755-ІV закріплює, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

У відповідності до пункту 3 частини п`ятої статті 25 Закону №755-ІV суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті, зокрема, проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність скасування запису про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Денатек від 16.07.2018 № 10701070007063214 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських утворень, оскільки реєстрація юридичної особи за неіснуючою адресою позбавляє контролюючі органи можливості виконати свої функції стосовно належного обліку та контрольно-ревізійної роботи даного підприємства.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В силу приписів частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746, місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72) до Комунального підприємства Правочин в особі Київської обласної філії комунального підприємства Правочин Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (ідентифікаційний код 42099492, місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 44-б) задовольнити.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Денатек (ідентифікаційний код 39523149, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Горького, буд. 70) від 16.07.2018 № 10701070007063214 у Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Борзаниця

Дата ухвалення рішення26.05.2021
Оприлюднено27.05.2021
Номер документу97177182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4668/20

Рішення від 26.05.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Постанова від 03.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні