Ухвала
від 24.05.2021 по справі 142/645/18
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

м. Вінниця

24 травня 2021 р. Справа № 142/645/18

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Заброцька Людмила Олександрівна, розглянувши матеріали позовної заяви:

за позовом: ОСОБА_1 ,

до: Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Піщанської селищної ради Вінницької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області,

про: зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ухвали Вінницького апеляційного суду від 27 квітня 2021 року справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Піщанської селищної ради Вінницької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області про зобов`язання вчинити дії передано до Вінницького окружного адміністративного суду, як суду першої інстанції, до юрисдикції якого віднесено розгляд справи.

18.05.2021 року справа надійшла до Вінницького окружного адміністративного суду.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Заброцьку Л.О.

Вирішуючи питання щодо можливості прийняття справи до розгляду, ознайомившись з позовною заявою та доданими документами, приходжу до висновку, що позовну заяву належить залишити без руху з огляду на таке.

Частиною першою статті 171 КАС України передбачено, що після одержання позовної заяви суддя з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Водночас положення статей 160, 161 КАС України поширюються на всі випадки звернення до адміністративного суду з позовною заявою, а їх недотримання свідчить про невідповідність позовної заяви вимогам закону.

Так, способи захисту прав та інтересів фізичної та юридичної особи у публічно-правовому спорі визначено частиною першою статті 5 КАС України, згідно з якою кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Наведене узгоджується з повноваженнями суду при вирішенні справи. Зокрема, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Отже, для прийняття рішення про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії суд неодмінно повинен встановити факт його бездіяльності та констатувати її протиправний характер внаслідок порушення прав, свобод та інтересів позивача з боку відповідача-суб`єкта владних повноважень.

Водночас протиправна бездіяльність суб`єкта владних повноважень - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Разом з тим, заявлені позивачкою вимоги не відповідають вказаним приписам.

Так, згідно з прохальною частиною позовної заяви позивач просить суд:

- зобов`язати Миролюбівську сільську раду Піщанського району Вінницької області (Піщанську селищну раду Вінницької області, як процесуального правонаступника) видати їй викопіювання із плану землеустрою земельних часток (паїв) в колективному сільськогосподарському підприємстві ім. К. Маркса с. Миролюбівка Піщанського району Вінницької області, земель запасу та резервного фонду;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області виділити їй, в натурі земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель запасу (резерву) державної власності розташовану за межами населеного пункту с. Миролюбівка Піщанського району Вінницької області у розмірі 2,281 га.

Отже, позивачка заявляє вимоги про зобов`язання відповідачів до вчинення конкретних дій, направлених на отримання земельної ділянки та документів.

Проте, щодо жодного з відповідачів не зазначено, якими саме діями, рішеннями чи бездіяльністю відповідачів порушені права позивачки, не конкретизовано зміст таких рішень, дій, бездіяльності.

При цьому, позивачка не ставить вимогу щодо оскарження таких дій (бездіяльності), рішень відповідачів, визнання яких протиправними і зумовлює необхідність покладення судом певних обов`язків на суб`єкта владних повноважень з метою захисту порушених прав та інтересів позивача.

У зазначеному вигляді заявлені позовні вимоги не відповідають положенням ч. 1 ст. 5 КАС України, а також не узгоджуються з повноваженнями адміністративного суду, визначеними у ч. 2 ст. 245 КАС України за результатами розгляду справи, в разі задоволення позову.

Ще більшої ваги такі недоліки набувають з огляду на положення ч. 2 ст. 9 КАС України, відповідно до яких суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відтак позивачці необхідно конкретизувати, які саме дії, рішення або бездіяльність відповідачів позивачка вважає протиправними і такими, що порушують її права та законні інтереси, внаслідок яких позивачка звертається з позовом до адміністративного суду, сформулювавши відповідні вимоги до відповідачів.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160, 161 КАС України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи невідповідність поданого позову вимогам закону, позовну заяву ОСОБА_1 належить залишити без руху з наданням позивачці строку для усунення виявлених недоліків позовної заяви, про які зазначено в цій ухвалі.

Керуючись ст.ст. 5, 9, 77, 160, 161, 169, 171, 245, 256, 293, 294 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Піщанської селищної ради Вінницької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області про зобов`язання вчинити дії залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, зазначених у мотивувальній частині цієї ухвали, протягом 10 (десяти) днів з дня вручення (отримання) копії ухвали.

Копію ухвали надіслати позивачу - для відома та виконання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя Заброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2021
Оприлюднено28.05.2021
Номер документу97207497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —142/645/18

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 27.04.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 25.03.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 04.03.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 28.01.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 25.01.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 05.01.2021

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Ухвала від 22.12.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Панасюк О. С.

Рішення від 19.11.2020

Цивільне

Піщанський районний суд Вінницької області

Щерба Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні