Справа № 466/7465/17 Головуючий у 1 інстанції: Невойт П.С.
Провадження № 22-ц/811/2711/19 Доповідач в 2-й інстанції: Левик Я. А.
Категорія:84
У Х В А Л А
судового засідання
25 травня 2021 року колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Львівського апеляційного суду в складі:
головуючого-судді: Левика Я.А.,
суддів: Приколоти Т.І., Шандри М.М.,
секретар: Бадівська О.О.,
за участі в судовому засіданні позивачки ОСОБА_1 , представниці позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 - ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові при розгляді цивільної справи за апеляційними скаргами ОСОБА_2 та ОСОБА_1 на рішення Шевченківського районного суду м. Львова в складі судді Невойта П.С. від 10 липня 2019 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Брюховицької селищної ради, ОСОБА_4 , треті особи: відділ Держгеокадасту у м.Львові, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, ТзОВ ОРДО ПЛЮС про визнання недійсними та скасування рішень та позовом ОСОБА_2 до Брюховицької селищної ради, ОСОБА_4 , треті особи: Відділ Держгеокадастру у м.Львові Львівської області, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, ТзОВ ОРДО Плюс про визнання недійсним та скасування рішень та державного акту на право приватної власності на земельну ділянку, клопотання Львівської міської ради про заміну відповідача та залучення правонаступника , -
в с т а н о в и л а :
рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 10 липня 2019 року у задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Брюховицької селищної ради, ОСОБА_4 треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача відділ Держгеокадасту у м.Львові, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, ТзОВ ОРДО ПЛЮС про визнання недійсними та скасування рішень виконавчого комітету Брюховицької селищної Ради народних депутатів №138 від 07.05.1997 р. та Брюховицької селищної ради №127 від 26.10.2006р.; державного акту на право приватної власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий №4610166300:07:003:0029, виданий ОСОБА_4 ; державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий №4610166300:07:003:0029 за ОСОБА_4 та запис про проведену державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий №4610166300:07:003:0029 за ОСОБА_4 - відмовлено.
Вказане рішення оскаржили ОСОБА_2 та ОСОБА_1 .
В своїй апеляційній скарзі ОСОБА_2 просить скасувати рішення та постановити нове рішення, яким позов задоволити в повному обсязі.
Вважає, що оскаржуване рішення за своїм змістом та висновками викладеними в мотивувальній частині, є суперечливими, побудованими виключно на припущеннях та не підтверджене жодними доказами. Зазначає, що у справі відсутні будь-які докази: того, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 кадастровий №4610166300:07:003:0029, перебувала в користуванні ОСОБА_4 ; виготовлено документацію із землеустрою на земельну ділянку кадастровий №4610166300:07:003:0029; надано матеріали, що підтверджують її розмір (земельно-кадастрова документація, дані бюро технічної інвентаризації, правлінь товариств і кооперативів тощо); земельні ділянки не накладаються; як і немає доказів того, що відповідач заявив про застосування строків позовної давності щодо позовних вимог ОСОБА_2 . Звертає увагу, що ухвала суду від 16.11.2017р. суттєво відрізняється від клопотання яке заявляли позивачі, оскільки суд витребував документи, які не мають відношення до справи, а щодо державного акту, який є предметом спору, суд першої інстанції так і не вирішив клопотання. Вказує, що у матеріалах справи відсутні належні й допустимі докази того, що земельні ділянки не накладаються. Також зазначає, що відповідач заявив про застосування строків позовної давності щодо позовних вимог ОСОБА_1 і така заява викладена у відзиві Відповідача 2 (поступив до суду 26.01.2018р.) на позовну заяву ОСОБА_1 , а щодо позовних вимог ОСОБА_2 - така заява від жодного з відповідачів не надходила, в матеріалах справи - відсутня. Позовна давність, як загальна, так і спеціальна, є диспозитивною, а не імперативною в застосуванні. Отже, без заяви сторони у спорі ні загальна, ні спеціальна позовна давність застосовувавтись не може за жодних обставин, оскільки можливість застосування позовної давності пов`язана лише з наявністю про це заяви сторони.
В своїй апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить скасувати рішення та постановити нове рішення, яким позов задоволити в повному обсязі.
Вважає, що рішення за своїм змістом та висновками, викладеними в мотивувальній частині, є суперечливим, побудованим виключно на припущеннях та не підтверджене жодними доказами. Зазначає, що суд першої інстанції так і не визначився, чи вважає він права позивачів порушеними, чи ні; при цьому, вказує, як на висновок земельно-технічної експертизи, так і на власні здогади, що земельна ділянка відповідача знаходиться між ділянками позивачів, а також, що на момент набуття відповідачем у власність земельної ділянки, виготовлення документації із землеустрою не передбачалось, бо така ділянка начеб то перебувала в користуванні відповідача. Вказує, що висновок суд першої інстанції об`єктивно могли довідатися про рішення Брюховицької селищної ради про передачу земельної ділянки ОСОБА_4 і яке б впливало на їх право власності на земельну ділянку грунтується виключно на припущеннях, та спростовується матеріалами справи. Земельні ділянки позивачів, відповідно до правовстановлюючих документів знаходяться в АДРЕСА_1 , в той час як спірними рішеннями ОСОБА_4 надано земельну ділянку в районі урочища Крукова гора №16 ; окрім того, земельні ділянки, що належить позивачам, є без кадастрових номерів, оскільки зареєстровані до 2004р., під час прийняття спірних рішень, земельній ділянці, що передана Відповідачу 2 кадастрового номера також не присвоєно, оскільки не було документації із землеустрою та не прийнято обмінний файл. Ідентифікатором земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, відповідно до п. 26 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від17 жовтня 2012р. №1051, є її кадастровий номер. Відповідно до абз. 1 п.2 Розділ VII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ Про державний земельний кадастр від 07.07.2011р. №3613-VI, земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. Відповідно, інформація про ці землі у Державному земельному кадастрі - відсутня. Знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, відповідно до ч.6 ст. 24 ЗУ Про державний земельний кадастр , можливо лише при державній реєстрації земельної ділянки, що для земельних ділянок, набутих у власність до 2004р., здійснюється після розробки технічної документації про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та присвоєння кадастрового номеру (абз. 2 п.2 Розділ VII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ Про державний земельний кадастр ). Зміст права власності на землю, права та обов`язки власників земельних ділянок визначені ст.ст. 78, 90, 91 ЗК України, однак у переліку таких відсутній обов`язок власника виготовляти будь-яку документацію із землеустрою на сформовану земельну ділянку чи проводити її перереєстрацію, після прийняття нових законів. Викладене об`єктивно спростовує висновки суду про те, що позивачі могли довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила. Викладене свідчить про неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, що відповідно до вимог ст. 376 ЦПК України, є підставами для скасування судового рішення повністю та ухвалення нового рішення.
27.01.2021 року та 01.04.2021 року до апеляційного суду надійшло клопотання Львівської міської ради про заміну учасника та залучення правонаступника. В клопотанні просять замінити Брюховицьку селищну раду її правонаступником Львівською міською радою та відкласти розгляд справи на іншу дату для надання представнику Львівської міської ради можливості ознайомитися з матеріалами даної справи та підготуватися до представництва інтересів Львівської міської ради.
В обґрунтування клопотання зазначають, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 718-р. на виконання статті 7-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області згідно з додатком. Додаток до вищезазначеної постанови передбачає утворення Львівської територіальної громади до складу якої увійшли території Львівської, Брюховицької, Винниківської, Грибовицької, Грядівської, Дублянської, Зашківської, Лисиничівської, Малехівської, Рудненської, Рясне-Руської територіальних громад. Адміністративним центром новостворенної територіальної громади визначено місто Львів. 6 грудня 2020 року набув чинності прийнятий 17.11.2020 року Верховною Радою України Закон Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 1009-ІХ. Вказаним Законом України внесені зміни до ряду законів України, в тому числі Закону Про місцеве самоврядування в Україні . Зокрема, вказаним Законом передбачено, у розділі V Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні доповнити пунктом 6-1 такого змісту: до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади); сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту; не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом; юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою. Вказують, що ч. ч. 1, 8 статті 45 Закону України Про місцеве самоврядування передбачає, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах. Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795- IX на 25 жовтня 2020 року було призначено чергові місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які проводились, серед іншого, на території Львівської територіальної громади. 24.11.2020 року відбулась перша сесія депутатів Львівської міської ради. Вказують, що із цього моменту закінчились повноваження усіх місцевих рад, які були обранні на попередніх місцевих виборах, у тому числі Брюховицької селищної ради. Слідуючи із норм Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій , правонаступником прав та обов`язків зазначеної ради стала Львівська міська рада. Також, Львівською міською радою були прийнята ухвала №6 від 29.12.2020 Про функціонування Львівської міської територіальної громади якою визначено Львівську міську територіальну громаду правонаступником всього майна та обов`язків територіальних громад, територія яких включена до території Львівської міської територіальної громади.
Судом постановлено на обговорення питання про заміну третьої особи Брюховицької селищної радита залучення правонаступника.
Позивачка ОСОБА_1 та представниця позивачів ОСОБА_3 стосовно задоволення клопотання заперечили.
Частиною 1 ст. 55 ЦПК України передбачено, що у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Усі дії вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив (частина 2 ст. 55 ЦПК України).
Відповідно до змісту ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до змісту п. 6 1 розділу V Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:
- у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);
- сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;
- не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
- юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Відповідно до ч.ч. 1, 8 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 718-р. на виконання статті 7-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області згідно з додатком. Додаток до вищезазначеної постанови передбачає утворення Львівської територіальної громади до складу якої увійшли території Львівської, Брюховицької, Винниківської, Грибовицької, Грядівської, Дублянської, Зашківської, Лисиничівської, Малехівської, Рудненської, Рясне-Руської територіальних громад. Адміністративним центром новостворенної територіальної громади визначено місто Львів.
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795- IX на 25 жовтня 2020 року було призначено чергові місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які проводились, серед іншого, на території Львівської територіальної громади.
24.11.2020 року відбулась перша сесія депутатів Львівської міської ради.
Як, також, вбачається з матеріалів справи, відповідно до ухвали Львівською міської ради №6 від 29.12.2020 Про функціонування Львівської міської територіальної громади визначено Львівську міську територіальну громаду правонаступником всього майна та обов`язків територіальних громад, територія яких включена до території Львівської міської територіальної громади, у тому числі і Брюховицької селищної ради.
Відповідно слід вважати, що 24.11.2020 року Брюховицька селищна рада - припинила свої повноваження, а Львівська міська рада, як уповноважена особа Львівської територіальної громади, з цього числа відповідно набула статусу правонаступника Брюховицької селищної ради.
Враховуючи наведене, судом встановлено наявність підстав для залучення Львівської міської ради, як правонаступника відповідача за обома позовами Брюховицької селищної ради до участі у даній справі.
У зв`язку із заміною відповідача (залученням правонаступника відповідача) у розгляді справи слід оголосити перерву та надати можливість особі, що залучена до у часті у справі ознайомитись з матеріалами справи, з можливістю висловити свої письмові міркування по суті розгляду.
Керуючись ст.ст. 55, 222, 368 ЦПК України, -
у х в а л и л а :
клопотання Львівської міської ради про заміну відповідача та залучення правонаступника - задовольнити.
Залучити Львівську міську раду , як правонаступника відповідача Брюховицької селищної ради до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Брюховицької селищної ради, ОСОБА_4 , треті особи: відділ Держгеокадасту у м.Львові, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, ТзОВ ОРДО ПЛЮС про визнання недійсними та скасування рішень та позовом ОСОБА_2 до Брюховицької селищної ради, ОСОБА_4 , треті особи: Відділ Держгеокадастру у м.Львові Львівської області, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, ТзОВ ОРДО Плюс про визнання недійсним та скасування рішень та державного акту на право приватної власності на земельну ділянку.
У розгляді справи - оголосити перерву до 14 год. 40 хв. 7 вересня 2021 року надавши можливість особі, що залучена до участі у справі ознайомитися з матеріалами справи, з можливістю висловити свої письмові міркування по суті розгляду.
Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повної ухвали безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст ухвали складено 27 травня 2021 року.
Головуючий : Я.А. Левик
Судді: Т.І. Приколота
М.М. Шандра
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 28.05.2021 |
Номер документу | 97230096 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Львівський апеляційний суд
Левик Я. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні