УХВАЛА
31 травня 2021 року м. ХарківСправа № 922/2243/19
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Ольшанченка В.І.
розглянувши клопотання Харківської обласної прокуратури про повернення судового збору та про видачу копії ухвали суду про повернення судового збору (в порядку ст. 42, 55 ГПК України) по справі
за позовом заступника керівника Ізюмської місцевої прокуратури Харківської області (Харківська обл., м. Ізюм) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (м. Харків) , фізичної особи ОСОБА_1 (Харківська обл., с. Кіндрашівка) , ФГ "Ранг" (Харківська обл., с. Кіндрашівка) про визнання незаконним та скасування наказу, визнання недійсним договору оренди, суборенди земельної ділянки, скасування їх державної реєстрації та повернення земельної ділянки, площею 24,0581 га,
ВСТАНОВИВ:
27.05.2021 за вх.№12353 Харківська обласна прокуратура надала клопотання №15/1-2243вих21 від 27.05.2021 про повернення судового збору та про видачу копії ухвали суду про повернення судового збору (в порядку ст. 42, 55 ГПК України) по справі №922/2243/19, в якому просить повернути судовий збір в розмірі 1718,99 грн, сплачений на підставі платіжного доручення №1531 від 16.05.2021, а також судовий збір в розмірі 202,01 грн, сплачений на підставі платіжного доручення №2506 від 10.10.2019.
В обґрунтування поданої заяви про повернення судового збору в загальній сумі 1921,00 грн прокурор посилається на положення п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" та ст. 123 ГПК України.
Так, зокрема, прокурор, зазначає, що згідно з ч. 2 ст. 123 ГПК України порядок повернення судового збору встановлюється законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 та ч. 2 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про прокуратуру" прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави.
Відповідно до ст. 131-1 Конституції України прокуратура здійснює функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
За змістом ч. 1 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Функції прокуратури України здійснюються виключно прокурорами. Делегування функцій прокуратури, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускається (ст. 5 Закону України "Про прокуратуру").
Систему прокуратури України становлять: Офіс Генерального прокурора; обласні прокуратури; окружні прокуратури; Спеціалізована антикорупційна прокуратура (ч. 1 ст. 7 Закону України "Про прокуратуру").
Єдність системи прокуратури України забезпечується, зокрема, єдиними засадами організації та діяльності прокуратури; єдиним статусом прокурорів (ч. 5 ст. 7 Закону України "Про прокуратуру").
При цьому процесуальний статус прокурора у господарському процесі за змістом ст. 53 ГПК України опосередковується не через статус установи відповідної прокуратури як юридичної особи, а через відповідний статус прокурора як особи, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Згідно зі ст. 2 Закону України "Про судовий збір" платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи-підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Як вказує прокурор у поданому клопотанні, Закон України "Про судовий збір" пов`язує статус платника судового збору - не фізичної особи, з його правосуб`єктністю як юридичної особи.
Місцеві (з 15.03.2021 - окружні) прокуратури не мають статусу юридичної особи, таким статусом наділена прокуратура Харківської області (з 11.09.2020 - Харківська обласна прокуратура) тому судовий збір за подання даного позову Ізюмською місцевою прокуратурою до господарського суду, як платник судового збору, сплатила прокуратура Харківської області.
Відповідно до п. 4 Розділу II Закону № 113-ІХ від 19.09.2019 день початку роботи Офісу Генерального прокурора, обласних прокуратур, окружних прокуратур визначається рішеннями Генерального прокурора стосовно Офісу Генерального прокурора, усіх обласних прокуратур, усіх окружних прокуратур. Вказані рішення публікуються у газеті Голос України .
Відповідно до наказу Генерального прокурора від 03.09.2020 №410 "Про окремі питання забезпечення початку роботи обласних прокуратур" вирішено, зокрема:
- перейменувати без зміни ідентифікаційних кодів юридичних осіб в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридичну особу "Прокуратура Харківської області" у "Харківська обласна прокуратура";
- керівникам обласних прокуратур, прокуратури Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, Київської міської прокуратури протягом п`яти робочих днів із дня набрання чинності цим наказом повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про рішення щодо перейменування шляхом надання йому у встановленому законодавством порядку документів, необхідних для внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та здійснити інші передбачені законодавством заходи, пов`язані із перейменуванням регіональних прокуратур в обласні.
- Визначено, що цей наказ набирає чинності з дня початку роботи обласних прокуратур відповідно до рішення Генерального прокурора, прийнятого в порядку, визначеному пунктом 4 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" від 19.09.2019 №113-ІХ (копія наказу Генерального прокурора від 03.09.2020 №410 додається).
В газеті "Голос України" за 09.09.2020 опубліковано наказ Генерального прокурора від 08.09.2020 №414, відповідно до якого днем початку роботи обласних прокуратур визначено 11.09.2020.
Відповідно до ст. 89 ЦК України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.
Прокурор зазначає, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на офіційному веб-сайті: usr.minjust.gov.ua, станом на 27.05.2021 міститься запит про юридичну особу Харківську обласну прокуратуру, код ЄДРПОУ 02910108 (відомості з ЄДРЮОФОП станом на 27.05.2021 надаються).
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
У липні 2019 заступником керівника Ізюмської місцевої прокуратури Харківської області була подана господарському суду позовна заява до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (м. Харків), фізичної особи ОСОБА_1 (Харківська обл., с. Кіндрашівка) та до ФГ "Ранг" (Харківська обл., с. Кіндрашівка) (відповідачі) про визнання незаконним та скасування наказу, визнання недійсним договору оренди, суборенди земельної ділянки, скасування їх державної реєстрації та повернення земельної ділянки, площею 24,0581 га.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 164 ГПК України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру розмір судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921,00 грн) та не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (672350,00 грн), а за подання позовної заяви немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921,00 грн).
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Оскільки прокурором в позовній заяві об`єднано сім позовних вимог немайнового характеру, судовий збір повинен бути сплачений в сумі 13447,00 грн, а прокурор був сплачений судовий збір частково - у сумі 13244,99 грн платіжним дорученням №1531 від 14.06.2019. У зв`язку з викладеним, ухвалою Господарського суду Харківської області від 30.09.2019 було залишено без руху позовну заяву заступника керівника Ізюмської місцевої прокуратури Харківської області та надано йому строк 10 днів з дня вручення йому цієї ухвали для усунення недоліків, а саме для подання Господарському суду Харківської області наступних документів: платіжного доручення про сплату (доплату) судового збору в сумі 202,01 грн за подання позову до Господарського суду Харківської області.
15.10.2019 прокурор надав Господарському суду Харківської області супровідним листом №05/2-792вих19 від 15.10.2019 платіжне доручення №2506 від 10.10.2019 про сплату (доплату) судового збору в сумі 202,01 грн за подання позову до Господарського суду Харківської області по справі №922/2243/19. У зв`язку з вищевказаним, ухвалою суду від 21.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №922/2243/19 за правилами загального позовного провадження.
22.12.2020 Господарським судом Харківської області було ухвалено рішення, яким в позові відмовлено повністю.
Згідно з ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Статтею 7 Закону України "Про судовий збір" врегульовано загальні питання повернення сплачених сум судового збору з підстав, які визначено цією статтею і перелік яких є вичерпним.
Так, згідно з ч. 2 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Як убачається з матеріалів справи, прокурором не було внесено судовий збір в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Також прокурор не заявляв про зменшення розміру позовних вимог.
За таких обставин, суд не вбачає підстав для повернення прокурору судового збору в сумі 1921,00 грн з Державного бюджету України.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне відмовити Харківській обласній прокуратурі про повернення судового збору та про видачу копії ухвали суду про повернення судового збору (в порядку ст. 42, 55 ГПК України) по справі №922/2243/19 у поверненні Харківській обласній прокуратурі з Державного бюджету судового збору в сумі 1921,00 грн, сплаченого згідно платіжних доручень №1531 від 14.06.2019 та №2506 від 10.10.2019, у справі №922/2243/19.
Керуючись ст. 7 Закону України "Про судовий збір", ст. 123, 232 - 235 ГПК України,
УХВАЛИВ:
Відмовити Харківській обласній прокуратурі у поверненні їй з Державного бюджету судового збору в сумі 1921,00 грн, сплаченого згідно платіжних доручень №1531 від 14.06.2019 та №2506 від 10.10.2019, у справі №922/2243/19.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Повне судове рішення складено та підписано 31.05.2021.
Суддя В.І. Ольшанченко
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі - http:// reyestr.court.gov.ua.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2021 |
Оприлюднено | 02.06.2021 |
Номер документу | 97349903 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Ольшанченко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні