ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
15 червня 2021 року м. Київ № 826/7229/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В. І., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара про заміну боржника у виконавчому листі у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 серпня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 01 листопада 2016 року та постановою Верховного Суду від 18 грудня 2018 року, задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової у Києво-Святошинському районі ГУ ДФС у Київській області від 18 листопада 2015 року №0003692200 та від 18 листопада 2015 року №003702200.
Додатковою постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2017 року задоволено заяву ТОВ Сервіс-Тара про ухвалення додаткового судового рішення, присуджено на користь ТОВ Сервіс-Тара здійснений ним судовий збір у розмірі 71 394,84 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ ДФС у Київській області.
Ухвалою суду від 23.04.2019 року замінено у справі №826/7229/16 відповідача - Державну податкову інспекцію у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС його правонаступником - Головним управлінням ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260, 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а).
Виконавчий лист видано Окружним адміністративним судом міста Києва 14 травня 2020 року.
22 березня 2021 року до суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара про заміну боржника у виконавчому листі №826/7229/16 від 14 травня 2020 року щодо стягнення судового збору з Державної податкова інспекція у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області на Державну податкову службу України в особі Головного управління ДПС у Київській області (адреса: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5А; код ЄДРПОУ ВП 44096797).
Судове засідання для розгляду вказаної заяви призначено на 01 квітня 2021 року.
У судове засідання призначене на 01.04.2021 року прибув представник Головного управління ДПС у Київській області, проте судом встановлено, що остання не є стороною у справі. Представники сторін не прибули, про день, час і місце судового засідання належним чином повідомлені, у зв`язку з чим, суд вирішив подальший розгляд заяви здійснювати в режимі письмового провадження
Розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара про заміну боржника у виконавчому листі щодо стягнення судового збору, суд встановив наступне.
Згідно виконавчого листа від 14 травня 2020 року боржником є Державна податкова інспекція у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області (адреса: 08132, Київська область, м. Вишневе, вул. Ломоносова, 34, код ЄДРПОУ 39471029).
Судом встановлено, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 року №892 Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби , перейменовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком, згідно з додатком-1, зокрема Державну податкову інспекцію у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС на Києво-Святошинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області.
У подальшому згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби Києво-Святошинську об`єднану державну податкову інспекція Головного управління ДФС реорганізовано шляхом приєднання як структурний підрозділ до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, а саме - до Головного управління ДФС у Київській області.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установивши, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізувавши деякі органи Державної фіскальної служби, зокрема Головне управління ДФС у Київській області приєднавши до Головного управління ДПС у Київській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №893 Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377).
Наказом Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року №529, відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади та Положення про Державну податкову службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України Головне управління ДПС у Київській області (адреса: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5А; код ЄДРПОУ ВП 44096797), тобто без статусу юридичної особи.
Проте, ч. 3 ст. 373 КАС України визначено, що виконавчий лист, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.
Згідно до п. 3, 4 ч. 1 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження у виконавчому документі зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності).
Відповідно до ч. 1. 2 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Таким чином, з системного аналізу положень законодавства суд дійшов висновку, що боржниками за виконавчим документом можуть бути фізичні або юридичні особи, держава.
Юридична особа - організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку (ч. 1 ст. 80 Цивільного кодексу України).
Так, ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною четвертою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
В той же час, суд зазначає, що у випадку невідповідності виконавчого документа встановленим Законом України Про виконавче провадження вимогам, такий виконавчий документ не може бути виконаний у примусовому порядку та підлягає поверненню стягувачу, згідно п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження або пп. 1 п. 8 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постанову Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845.
Враховуючи те, що Головне управління ДПС у Київській області створено без статусу юридичної особи, суд, дійшов висновку про неможливість задоволення заяви та заміни боржника за виконавчим документом на відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України, адже підрозділ юридичної особи не може бути боржником за виконавчим документом.
Керуючись ст. ст. 241, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Тара про заміну боржника у виконавчому листі.
Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та в строки, передбачені ст.ст.293-297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2021 |
Оприлюднено | 18.06.2021 |
Номер документу | 97694534 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні