Постанова
від 28.05.2021 по справі 160/9938/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 травня 2021 року м. Дніпросправа № 160/9938/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 року (головуючий суддя Тулянцева І.В.)

у справі №160/9938/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова група "Вершина" до відповідачів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ТОВ "Торгівельно-промислова група "Вершина", звернувся 19.08.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (відповідач-1), Державної податкової служби України (відповідач-2), в якому просив:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427, від 26.05.2020 №1583283/36641427 та від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020, відповідно, в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позов обґрунтований тим, що позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 3 від 01.05.2020 на загальну суму 2333,33 грн., в т.ч. 466,66 грн. ПДВ., №4 від 04.05.2020 на загальну суму 3000,грн. та № 6 від 06.05.20201 від 04.05.2020 року на загальну суму 1250 грн., в т.ч. 250 грн. ПДВ. Згідно із квитанціями №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкові накладні, однак їх реєстрацію зупинено. У квитанціях зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті рішення:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика.

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Рішення комісії були оскаржені позивачем шляхом подання скарг на адресу ДПС України, проте відповідно до рішень про результати розгляду скарги №23059/36641427/2 від 10.06.2020, №23088/36641427/2 від 10.06.2020, №23211/36641427/2 від 10.06.2020 скарги залишено без задоволення. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, передчасними та такими прийняті без належного дослідження обставин справи та первинних документів наданих на розгляд комісії, оскільки позивачем було надано документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та № 6 від 06.05.2020.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 року позов задоволено: визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА №3 від 01.05.2020;

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА №4 від 04.05.2020;

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №6 від 06.05.2020.

- зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020 датою їх фактичного отримання податковим органом.

Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу документи, щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена. Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020, №6 від 06.05.2020. При цьому, в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020 підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; від 26.05.2020 № НОМЕР_1 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика; від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. У свою чергу, позивачем надано докази на підтвердження реальності господарських операцій у тому числі підтвердження наявності транспортних засобів; орендованої стоянки для транспортних засобів; дозвіл на здійснення діяльності з перевезень підтверджується ліцензією ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ (рішення № 285 від 07.06.2016 р.); ТТН, акти виконаних робіт, подорожні листи, а також інші документи на підтвердження транспортування ТМЦ по кожній господарській операції, що являють собою предмет розгляду, відтак дійшов висновку, що оскаржені рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області (відповідач-1) було подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА подано до податкового органу податкові накладні № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020 та № 6 від 06.05.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, з номенклатурою: Транспортні послуги. Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН реєстрація здійснюється відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН , який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 шляхом подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті спірні рішення. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахувань наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Згідно з рішенням комісії реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підставою визначено: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, відтак визначені в Рішенні комісії підстави для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до ст. 311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА зареєстровано в якості юридичної особи 17.09.2009 року, що підтверджується записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №12241020000047463 від 17.09.2009 року.

Позивачем складено податкову накладну №3 від 01.05.2020 року на адресу ТОВ Швидкій світ та направлено для реєстрації до податкового органу (а.с.38).

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН форми 1-ТН/алкогольні напої/ на переміщення алкогольних напоїв від 29.04.2020 р., ТТН № 8626, №8627, №8630, №8680, акт надання послуг № 104 від 01.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 - відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 01.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Також позивачем складено податкову накладну № 4 від 04.05.2020 року на адресу ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: СMR від 27.04.2020, акт надання послуг № 107 від 04.05.2020 р., подорожній лист в міжнародному сполученні № 014451 від 17.04.2020р. та контрольний лист до нього.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.05.2020 №1583283/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Також, позивачем складено податкову накладну № 6 від 06.05.2020 року на адресу ТОВ ЕКСПОРАЙС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН № 290 від 05.05.2020 р., акт надання послуг № 109 від 06.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575802/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Позивач вважає протиправними рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкових накладних за №3 від 01.05.2020 року, № 4 від 04.05.2020 року, № 6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Податкового кодексу України, Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році № 2245-VIII від 07.12.2017 року, норми Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, норми Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (ПК України).

За приписами абзаців а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

В абзаці першому пункту 201.1статті201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 2 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня(абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з абзацами 9-11 пункту 201.1статті 201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.1 статті201 ПК України).

Матеріалами справи підтверджується, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності Товариства ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА є:

- 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний);

- 22.11 Виробництво гумових шин, покришок і камер; відновлення протектора гумових шин і покришок;

- 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;

- 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;

- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

- 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (а.с.26,27).

При цьому, для здійснення господарської діяльності у підприємства є орендовані:

- офісне приміщення за адресою: м. Дніпро, вул. Гоголя, будинок 2;

- стоянка за адресою: м. Дніпро, вул. Лісопильна, 10, що підтверджується Договором № 30 від.31.12.2019 (а.с.82).

Згідно штатного розкладу у ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА працює 13 осіб (а.с.28).

Водночас, на балансі ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА знаходяться наступні автотранспортні засоби (а.с.69-81):

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.390 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_2 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_3 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_4 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_5 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_6 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_7 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_8 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_9 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_10 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_11 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_12 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_13 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_14 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_15 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_16 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.390 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_17 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_18 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_19 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_20 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_21 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_22 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_23 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_24 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_25 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_26 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_27 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_28 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_29 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_30 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_31 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_32 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_33 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_34 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_35 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_36 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_37 );

- Автомобіль вантажний KENWORTH T800 1NKDXBTX87J174628, рік випуску 2007, колір чорний, державний номер НОМЕР_38 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_39 ).

На думку колегії суддів апеляційної інстанції вказані обставини дають підстави для висновку, що позивач здійснює господарську діяльність.

Також, матеріали справи містять дозвіл на здійснення діяльності з перевезень, що підтверджується ліцензією ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ (рішення № 285 від 07.06.2016 р.) (а.с.83).

В рамках здійснення господарської діяльності 29.04.2020 року ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА укладено договір - заявку про надання транспортних послуг з ТОВ Швидкій світ (код за ЄДРПОУ 39497430), відповідно до умов якого ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) надає послуги з перевезення вантажу - пиво до 23 т., пункт завантаження: м.Запоріжжя, вул. В. Стуса 6 Карлсберг Україна , пункт розвантаження: м. Дніпро (смт. Слобожанське). Перевезення автомобілем МАN держномер НОМЕР_3 (напівпричіп НОМЕР_27 ), водій ОСОБА_1 .

Згідно п. 3.1 зазначеного договору Замовник здійснює оплату послуг Виконавця шляхом перерахування грошей на розрахунковий рахунок Виконавця на протязі десяти банківських днів з дня отримання Замовником належним чином оформлених товарно-транспортних документів, рахунку до оплати, акту здачі-приймання робіт, податкової накладної. У випадку, якщо перевізник (виконавець) є платником ПДВ, оплата послуги перевезення здійснюється за умови реєстрації перевізником (виконавцем) податкової накладної в ЄДРПН .

Термін дії Договору пунктом 7.1 визначено з моменту його підписання і до повного виконання сторонами своїх зобов`язань по даному договору. (а.с.44)

За результатами здійснення перевезення складено ТТН форми 1-ТН/алкогольні напої/ на переміщення алкогольних напоїв від 29.04.2020 р., ТТН № 8626, № 8627, № 8630, № 8680, акт надання послуг № 104 від 01.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р. (а.с.45-56).

На виконання вимог податкового законодавства Товариством ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА складено податкову накладну № 3 від 01.05.2020 року на адресу ТОВ Швидкій світ та направлено для реєстрації до податкового органу (а.с.38).

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

При цьому, позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН форми 1-ТН/алкогольні напої/ на переміщення алкогольних напоїв від 29.04.2020 р., ТТН № 8626, № 8627, № 8630, № 8680, акт надання послуг № 104 від 01.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23059/36641427/2 від 10.06.2020 року, однак скаргу залишено без задоволення.

Також в рамках здійснення господарської діяльності 23.04.2020 року ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) укладено договір перевезення №2304 з ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС (Замовник) (код ЄДРПОУ 35348880).

Відповідно до п.1.1 Договору Перевізник зобов`язується доставити довірений йому Замовником вантаж (товар) до пункту призначення та видати його особі, яка має право на його одержання, а Замовник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу (товару) встановлену плату в строки та на умовах, визначених угодою сторін.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що найменування і обсяг вантажу, маршрути, види транспорту, вартість послуг з перевезення та строки доставки Вантажу (товару) в пункт призначення узгоджуються сторонами на кожне перевезення в додатках до цього договору, які є його невід`ємними частинами.

Здійснення перевезення вантажу відповідно до п.2.3 Договору відбувається за заявкою у вигляді транспортного замовлення.

Ціна послуг, як передбачено п. 4.1 Договору визначається сторонами в додатку на кожне окреме перевезення.

Згідно Заявки на перевезення вантажу від 23.04.2020 ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС передбачено перевезення за маршрутом Явожно(Польща)-Харків(Україна) вантажу: кришки у коробках, 1 палета 1.20*08*1,95, 200 кг, оплата за перевезення обумовлена в 3000 грн.

За результатами здійснення перевезення було складено СMR від 27.04.2020, акт надання послуг № 107 від 04.05.2020 р., подорожній лист в міжнародному сполученні № 014451 від 17.04.2020р. та контрольний лист до нього.

Оплата перевезення в сумі 3000 грн підтверджується рахунком на оплату № 109 від 04.05.2020 та платіжним дорученням № 219 від 14.05.2020.

На виконання вимог податкового законодавства Товариством ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА складено податкову накладну № 4 від 04.05.2020 року на адресу ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: СMR від 27.04.2020, акт надання послуг № 107 від 04.05.2020 р., подорожній лист в міжнародному сполученні № 014451 від 17.04.2020р. та контрольний лист до нього.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.05.2020 №1583283/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23088/36641427/2 від 10.06.2020 року, однак скаргу залишено без задоволення.

Також в рамках здійснення господарської діяльності 29.04.2020 року Товариством ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА укладено договір - заявку транспортного експедирування № 02/05а з ТОВ ЕКСПОРАЙС (код за ЄДРПОУ 42841604) (Експедитор), відповідно до умов якого ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) надає послуги з перевезення вантажу - кабель 2,3 т., адреса завантаження: м. Харків вул. Автогенна, 7, пункт розвантаження: м. Дніпро, п-д. Гальченко 4. Перевезення автомобілем МАN держномер НОМЕР_6 (напівпричіп НОМЕР_33 ), водій ОСОБА_2 .

За результатами здійснення перевезення складено ТТН № 290 від 05.05.2020 р., акт надання послуг № 109 від 06.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Оплата у розмірі 1500 грн. за перевезення проведена, що підтверджено рахунком на оплату № 111 від.06.05.2020 та платіжним дорученням від 14.05.2020 № 219.

На виконання вимог податкового законодавства Товариством ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА складено податкову накладну № 6 від 06.05.2020 року на адресу ТОВ ЕКСПОРАЙС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН № 290 від 05.05.2020 р., акт надання послуг № 109 від 06.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575802/36641427 відмовлено в реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23211/36641427/2 від 10.06.2020 року, однак скаргу залишено без задоволення.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок №1246).

Відповідно до пунктів 12-15 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

В той же час, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Матеріалами справи підтверджується, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020.

Згідно із змісту Квитанцій до зазначених накладних, вбачається, що контролюючим органом документ прийнято, проте реєстрацію податкових накладених зупинено та сформовано висновки: коди УКТЗЕД товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Положеннями п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Водночас, аналіз квитанцій про зупинення податкових накладних та рішень відповідача-1 про відмову в реєстрації податкових накладних дають підстави для висновку, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих позивачем податкових накладних №3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020 до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідачами не зазначено.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-7 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

При цьому, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях .

Також, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Проте, аналіз Квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних свідчить про те, що відсутній конкретний перелік копій документів , необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що відповідач-1 зазначає про ненадання платником податку копій первинних документів, однак вказані аргументи спростовуються тим, що вимоги суб`єкта владних повноважень, зазначені у Квитанціях не були конкретизовані, не зазначено документів, які позивач мав надати для усунення сумніву.

В силу положень частини 2 статті 77 КАС України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу документи, щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена, отже позивач виконав вимоги, щодо надання документів, що підтверджують інформацію, що міститься в зазначених податкових накладних.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020.

При цьому, в рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не зазначено, які саме документи не були подані:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020 підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити ), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити ), додатково зазначено, що не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика.

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити ), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Отже, суб`єкт владних повноважень не виконав вимоги податкового законодавства, водночас невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Крім того, позивачем надано копію Договору № 30 від.31.12.2019 на підтвердження наявності орендованої стоянки для транспортних засобів.

Дозвіл на здійснення діяльності з перевезень підтверджується ліцензією ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ (рішення № 285 від 07.06.2016 р.).

Також позивачем надано ТТН, акти виконаних робіт, подорожні листи, а також інші документи на підтвердження транспортування ТМЦ по кожній господарській операції, що являють собою предмет розгляду.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020, від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесено відповідачем безпідставно, не у спосіб, передбачені законодавством, тому підлягає скасуванню як протиправне. Щодо позовних вимог про реєстрацію спірних податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Відтак, оскільки спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020, №6 від 06.05.2020 підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року №1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020, №6 від 06.05.2020

З огляду на вищевикладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи відповідача спростовуються доводами, викладеними позивачем та нормами законодавства України, що регулює дані правовідносини.

Доводи апеляційної скарги щодо суті спору не спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

Керуючись 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили 28.05.2021 та може бути оскаржена до Верховного Суду згідно статті 328 КАС України протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 04.06.2021.

Головуючий - суддя Ю. В. Дурасова

суддя Л.А. Божко

суддя О.М. Лукманова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2021
Оприлюднено30.06.2021
Номер документу97930678
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9938/20

Ухвала від 29.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 28.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні