ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"08" липня 2021 р. справа № 300/66/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Могили А.Б.,
за участі:
секретаря судового засідання Фолизюк Р.В.,
представника заявника Мусієнко М.Б.,
представника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Липчук В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про заміну боржника у виконавчому листі, виданому в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "Добробуд ВВ" до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0008871406, 0008881406, 0008891406, 000890406 від 11.10.2018,-
В С Т А Н О В И В:
В провадженні суду перебувала справа за позовом Приватного підприємства "Добробуд ВВ" до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0008871406, 0008881406, 0008891406, 000890406 від 11.10.2018.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 в задоволенні позову відмовлено (т.5, а.с.138-155).
Згідно постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2019 рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 скасовано та прийнято нове рішення, яким позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення №№0008871406, 0008881406, 0008891406, 000890406 від 11.10.2018 року. Вирішено питання судових витрат (т.6, а.с.20-35).
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 22.04.2021 постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2019 залишено без змін (т.6, а.с.84-96).
Представником позивача - адвокатом Харуком М.Т. 26.05.2021 отримано виконавчий лист №300/66/19 від 25.05.2021, що підтверджується відміткою на заяві про його видачу (том 6, а.с.101).
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося в суд із заявою про заміну боржника у виконавчому листі.
Представник заявника в судовому засіданні вимоги заяви підтримала. Зазначила, що на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 за №1200 утворено, зокрема Державну податкову службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. В подальшому, 31.07.2019 здійснено державну реєстрацію Головного управління ДПС в Івано-Франківській області як юридичної особи, якому передано практично всі функції та повноваження Головного управління ДФС в Івано-Франківській. При цьому, на даний час в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області працюють тільки працівники податкової міліції, до повноважень яких не входить адміністрування податків та зборів. У зв`язку із цим виникла необхідність заміни стягувача у виконавчому листі по даній справі.
Представник Приватного підприємства "Добробуд ВВ" в судове засідання не з`явився, подав суду клопотання про розгляд заяви про заміну боржника у виконавчому листі за його відсутності.
Представник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області в судовому засіданні проти заміни боржника у виконавчому листі по даній справі не заперечила.
У відповідності до частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши заяву про заміну боржника у виконавчому листі, заслухавши пояснення представника заявника та Головного управління ДПС в Івано-Франківській області суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 за №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Пунктом 2 цієї постанови установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
ДФС України продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 за №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Згідно пунктів 3, 4 Постанови №1200 територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Згідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 за №537 утворено, зокрема, Головне управління ДПС в Івано-Франківській області.
Відповідно до додатку 2 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 за №537, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області.
При цьому, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 за №682-р "Питання Державної податкової служби" передано Державній податковій службі функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Як установлено судом, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 31.07.2019 внесено записи про державну реєстрацію Головного управління ДПС в Івано-Франківській області як юридичної особи. Пізніше, 05.08.2019 внесено записи про внесення рішення засновників (учасників) Головного управління ДФС в Івано-Франківській області щодо припинення такої юридичної особи в результаті реорганізації.
Як наслідок, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області втратило повноваження державного органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики, тому відповідно, не може здійснювати права та виконувати обов`язки сторони у справі, а відтак, і відповідати за зобов`язання, які на нього покладені, в тому числі й судовими рішеннями, оскільки таке повноваження передано для виконання завдань і функцій новоствореному контролюючому органу у зазначеній сфері, яким є Головне управління ДПС в Івано-Франківській області.
Отже, з цього моменту відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від повноважень Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.
Така позиція не суперечить висновку наведеному в постанові Верховного Суду від 30.12.2020 по справі № 805/4361/17-а.
Підсумовуючи наведене, суд приходить до висновку про заміну боржника у виконавчому листі №300/66/19 від 25.05.2021 Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на Головне управління ДПС в Івано-Франківській області.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про заміну боржника у виконавчому листі по адміністративній справі № 300/66/19 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі №300/66/19 від 25.05.2021 - Головне управління ДФС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ) на Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ).
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя /підпис/ Могила А.Б.
Ухвала складена в повному обсязі 09.07.21.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2021 |
Оприлюднено | 12.07.2021 |
Номер документу | 98213476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні