Ухвала
від 15.07.2021 по справі 947/17883/21
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/17883/21

Провадження № 1-кс/947/9683/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.07.2021 року

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , представника власника майна Кілійської міської ради адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №12021160000000118 від 13.01.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.197-1, ч.2 ст.364 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачаєтьсяз клопотання, у провадженні слідчого управління ГУНП в Одеській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12021160000000118 від 13.01.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364 КК України.

Нагляд за додержанням законів під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється групою прокурорів Одеської обласної прокуратури.

Відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені за повідомленням Управління Служби безпеки України в Одеській області про те, що посадові особи Кілійської міської ради (код ЄДРПОУ 25426148), діючи умисно, з корисливих мотивів, всупереч покладених на них обов`язків, зловживаючи своїм службовим становищем, в інтересах третіх осіб (зокрема, ТОВ «Дебют 2005» (код ЄДРПОУ 33757219), ТОВ «Рис Бессарабії» (код ЄДРПОУ 36837333), ТОВ «Агрохолдинг Бессарабія» (код ЄДРПОУ 38849047), ТОВ «КСП Україна Груп» (код ЄДРПОУ 42563659), в порушення вимог ст. ст. 33, 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. ст. 12, 187, 189, 190 Земельного кодексу України, в період 2019-2021 р.р. умисно не здійснювали самоврядний контроль за використанням та охороною земель комунальної власності та сприяли групі невстановлених осіб у самовільному зайнятті земель сільськогосподарського призначення комунальної власності шляхом самовільних посівів на них сільськогосподарських культур, що призвело до нанесення Кілійській міській ОТГ матеріальної шкоди (збитків) загальною сумою 1 178 618 грн., що є тяжкими наслідками.

В ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи Кілійської міської ради код ЄДРПОУ 25426148 в період 2019-2020 років прийняли у комунальну власність земельні ділянки, що перебували до цього у державній власності.

Так, рішенням Кілійської міської ради від 23.07.2019 за № 694 затверджено акт прийому передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, згідно з яким ГУ Держгеокадастру в Одеській області в особі начальника ОСОБА_6 передало, а Кілійська міська рада Кілійського району Одеської області в особі міського голови ОСОБА_7 прийняла 18.06.2019 земельні ділянки загальною площею 2316,7526 га.

Рішенням Кілійської міської ради від 16.12.2020 за №84 затверджено акт прийому передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, згідно з яким ГУ Держгеокадастру в Одеській області в особі начальника ОСОБА_8 передало, а Кілійська міська рада Кілійського району Одеської області в особі міського голови ОСОБА_9 прийняла земельні ділянки 2327,5415 га.

Згідно матеріалів досудового розслідування частина переданих земельних ділянок за сприянням посадових осіб Кілійської міської ОТГ Одеської області самовільно зайняті групою юридичних та фізичних осіб та засіяна сільськогосподарськими культурами.

Згідно матеріалів перевірки ГУ Держгеокадастру в Одеській області самовільне зайняття земель сільськогосподарського призначення у 2020 році, що були передані до комунальної власності, спричинили Кілійській міській ОТГ матеріальну шкоду (збитки) на загальну суму 1 178 618 грн. Збитки не погашені, при сприянні службових осіб Кілійської міської ради урожай від самовільних посівів у 2020 році зібрано особами, які самовільно зайняли земельні ділянки.

Разом з тим, згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, у зв`язку з чим, захист інтересів держави у сфері земельних правовідносин є одним із пріоритетних напрямів представницької діяльності прокурорів.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про охорону земель» землі в межах території України є об`єктом особливої охорони держави.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать (делеговані повноваження):

- здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів;

- координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

- вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом.

Згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить:

- розпорядження землями територіальних громад;

- надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

- координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

- здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Статтею 12 Закону України Про охорону земель передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі охорони земель на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності.

Відповідно до ст. 187 Земельного кодексу України, контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Статтею 189 Земельного кодексу України передбачено, що самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.

Відповідно до статті 190 Земельного кодексу України громадський контроль за використанням та охороною земель здійснюється громадськими інспекторами, які призначаються відповідними органами місцевого самоврядування.

Одночасно, матеріали досудового розслідування вказують на те, що посадові особи Кілійської міської ради у 2020-2021 р.р. не здійснювали самоврядний контроль за використанням та охороною земель, сприяли самовільному захопленню земельних ділянок групою юридичних та фізичних осіб, які передані до комунальної власності Кілійської міської ради.

Так, 30.06.2021 на підставі ухвали Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 від 15.06.2021 слідчим за участю представників ГУ Держгеокадастру в Одеській області, Кілійської міської ради оглянуто земельні ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, які розташовані на території Кілійської міської ради Ізмаїльського (Кілійського) району Одеської області та які були передані ГУ Держгеокадастру в Одеській області Кілійській міській ради.

В ході огляду земельні ділянки, які вказані в ухвалі слідчого судді, віднайдено з допомогою картографічних матеріалів, та встановлено, що частина земельних ділянок самовільно зайняті невстановленими особами та на них самовільно вирощуються сільськогосподарські культури (посіви). Вказані ділянки обробляються, про що свідчить рядність культур, їх обробка та межі ділянок.

Самовільне захоплення земельних ділянок підтвердила під час огляду представник Кілійської міської ради ОСОБА_10 , яка вказала, що такі земельні ділянки знаходяться у комунальній власності Кілійської міської ради та в оренду нікому не передавались.

Вказані земельні ділянки за цільовим призначенням є для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (код 01.01), а також землями запасу (код 16.00).

Так, вході огляду встановлено, що земельні ділянки загальною площею 920.54 га, які передано у 2019-2020 р.р. до комунальної власності Кілійської міській раді, як і в 2020 році знову самовільно зайняті та засіяні невстановленими особами сільськогосподарськими культурами, які за зовнішніми властивостями схожі на посіви пшениці та сої (пшениця 403.29 га, соя 517.25), а саме встановлено факт самовільного зайняття (самовільних посівів) наступних земельних ділянок:

№ Кадастровий номер Площа (культура) Код цільового призн.

1) 5122381900:01:003:0319 18.8654 га (соя) 01.01

2) 5122381900:01:003:0318 7.7063 га (соя) 01.01

3) 5122381900:01:003:0320 7.625 га (соя) 01.01

4) 5122381900:01:003:0323 7.7853 га (соя) 01.01

5) 5122381900:01:003:0324 7.5746 га (соя) 01.01

6) 5122381900:01:003:0321 5.936 га (соя) 01.01

7) 5122381900:01:003:0325 12.9213 га (соя) 01.01

8) 5122381900:01:003:0322 5.7678 га (соя) 01.01

9) 5122381900:01:003:0326 12.7135 га (соя) 01.01

10) 5122381900:01:003:0327 30.7318 га (соя) 01.01

11) 5122381900:01:003:0344 28.5996 га (соя) 01.01

12) 5122381900:01:001:0818 7.4119 га (соя) 01.01

13) 5122381900:01:001:0816 2.7387 га (соя) 01.01

14) 5122381900:01:001:0793 7.8085 га (соя) 01.01

15) 5122381900:01:001:0775 10.4085 га (соя) 01.01

16) 5122381900:01:001:0794 15.4544 га (соя) 01.01

17) 5122381900:01:001:0774 1.2715 га (соя) 01.01

18) 5122381900:01:001:0795 17.618 га (соя) 01.01

19) 5122381900:01:001:0796 5.7545 га (соя) 01.01

20) 5122381900:01:001:0798 29.2818 га (соя) 01.01

21) 5122381900:01:001:0800 24.0956 га (соя) 01.01

22) 5122381900:01:001:0797 2.4908 га (соя) 01.01

23) 5122381900:01:001:0802 23.6637 га (соя) 01.01

24) 5122381900:01:001:0799 3.5096 га (соя) 01.01

25) 5122381900:01:001:0805 33.5072 га (соя) 01.01

26) 5122381900:01:001:0803 5.1805 га (соя) 01.01

27) 5122381900:01:001:0804 3.0528 га (соя) 01.01

28) 5122381900:01:001:0806 9.495 га (соя) 01.01

29) 5122381900:01:001:0807 5.257 га (соя) 01.01

30) 5122381900:01:001:0808 10.3421 га (соя) 01.01

31) 5122381900:01:001:0809 4.6498 га (соя) 01.01

32) 5122381900:01:001:0815 1.3633 га (соя) 01.01

33) 5122381900:01:002:0407 4.5664 га (соя) 01.01

34) 5122381900:01:002:0408 4.5664 га (соя) 01.01

35) 5122381900:01:002:0380 6.6843 га (соя) 01.01

36) 5122381900:01:002:0382 5.1895 га (соя) 01.01

37) 5122381900:01:002:0383 16.8674 га (соя) 01.01

38) 5122381900:01:002:0384 6.4726 га (соя) 01.01

39) 5122381900:01:002:0385 4.7738 га (соя) 01.01

40) 5122381900:01:002:0386 8.2177 га (соя) 01.01

41) 5122381900:01:002:0387 10.3827 га (соя) 01.01

42) 5122381900:01:002:0391 3.9778 га (соя) 01.01

43) 5122381900:01:002:0392 3.9543 га (соя) 01.01

44) 5122381900:01:002:0393 8.046 га (соя) 01.01

45) 5122381900:01:002:0395 4.8156 га (соя) 01.01

46) 5122381900:01:002:0396 5.1777 га (соя) 01.01

47) 5122384600:01:001:0502 17.2417 га (пшениця) 16.00

48) 5122384600:01:001:0503 11.9241 га (пшениця) 16.00

49) 5122384600:01:001:0505 13.8388 га (пшениця) 16.00

50) 5122385900:01:004:0132 33.8962 га (пшениця) 16.00

51) 5122385900:01:005:0005 115.7879 га (пшениця) 16.00

52) 5122385900:01:005:0006 107.683 га (пшениця) 16.00

53) 5122310100:01:005:0154 37.2318 га (пшениця) 16.00

54) 5122310100:01:005:0160 30.0885 га (пшениця) 16.00

55) 5122310100:01:005:0149 17.0877 га (пшениця) 16.00

56) 5122310100:01:001:0997 18.5104 га (пшениця) 16.00

57) 5122381900:01:001:0810 10.5575 га (соя) 01.01

58) 5122381900:01:001:0811 5.9917 га (соя) 01.01

59) 5122381900:01:001:0812 25.3898 га (соя) 01.01

60) 5122381900:01:001:0813 5.3669 га (соя) 01.01

61) 5122381900:01:001:0814 5.6659 га (соя) 01.01

Постановою слідчого від 01.07.2021 вказані самовільно засіяні сільськогосподарські культури (посіви) на самовільно зайнятих земельних ділянках та такі самовільно захоплені земельні ділянки, які належать та передано Кілійській міській раді, визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.

Зокрема, сільськогосподарські культури (посіви), що вирощуються на самовільно зайнятих земельних ділянках є речовими доказами у кримінальному провадженні. При цьому, посіви сільськогосподарських культур (рослини) є річчю в розумінні ст.179 Цивільного кодексу України та майном в розумінні ст.190 Цивільного кодексу України, а тому на них може бути накладено арешт.

Також, Кілійська міська рада своїм рішення від 23.06.2021 за №600-VIII-9 вирішила питання щодо проведення земельних торгів з продажу права оренди на 42 земельні ділянки, які знаходяться у комунальній власності, 38 з яких перебувають у вищенаведеному переліку. З даного факту може вбачатись намір з боку посадових осіб Кілійської міської ради знищити речові докази з метою уникнення відповідальності, передавши їх у володіння інших осіб шляхом легалізації попередніх незаконних домовленостей щодо оброблення вказаних земель та надання можливості особам, які самовільно зайняли земельні ділянки, знову безперешкодно зібрати урожай з самовільних посівів, як це було у 2020 році.

Слідчий звертається з клопотанням про накладення арешту з метою забезпечення збереження речових доказів.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити з підстав, викладених в письмовому клопотанні.

Представник Кілійської міської ради - адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні посилаючись на доводи викладені у письмових запереченнях, заперечував проти накладення арешту на земельні ділянки та на посіви на зазначених земельних ділянках. Також, представник власника майна зазначив, що прокурором не були усунуті недоліки, на які вказав слідчий суддя в попередній ухвалі про повернення клопотання про арешт майна прокурору. Що стосується індивідуально-визначених ознак майна, слідчий до кадастрового номеру земельної ділянки доповнив площу та, які нібито сільськогосподарські культури засіяні на вказаних земельних ділянках, жодних інших індивідуально-визначених ознак майна слідчий не зазначив. Також, слідчим не було прийнято до уваги, що 3 земельні ділянки перебувають на праві постійного користування у КСП «Трудове», одна земельна ділянка перебуває на праві постійного користування у СГТ «Маяк» та одна земельна ділянка перебуває на праві постійного користування у СГТ «Дружба» . Крім того, захисник ОСОБА_4 зазначив, що земельні ділянки, які належать Кілійській міській раді виставлені на аукціон, проведення якого призначено на 10, 11 та 12 серпня 2021 року, та вразі накладення арешту, проведення аукціону буде неможливим і міська рада не зможе передати в оренду земельні ділянки в результаті чого, Кілійська міська рада не отримає дохід до місцевого бюджету.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку учасників провадження, вважаю, що клопотання слідчогопідлягає задоволенню частковоз наступних підстав.

Стаття 41 Конституції Українизакріплює положення про те, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно з Конституцією України та Законом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

До основних стандартів у сфері правового регулювання відносин власності належить Загальна декларація прав людини (1948 р.) та Європейська конвенція про захист прав людини та основних свобод (1950 р.), учасником яких є Україна.

Статтею 1 Протоколу №1 (1952 р.) до Конвенції встановлено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном, ніхто не може бути позбавлений свого майна,інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п.1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п.2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «ОСОБА_9 проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).

Відповідно до ч.1, п.7 ч.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч.1 ст.98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправних шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Відповідно до матеріалів, наданих з клопотанням, постановою слідчого від 01.07.2021 зазначені в клопотанні слідчого самовільно засіяні сільськогосподарські культури (посіви) на самовільно зайнятих земельних ділянках та зазначені самовільно захоплені земельні ділянки, які належать Кілійській міській раді, визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.

Так, розглянувши клопотання та долучені до нього матеріали, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна самовільно засіяних сільськогосподарських культур (посівів) на самовільно зайнятих земельних ділянках, які належать на праві власності (передані від ГУ Держгеокадастр в Одеській області у комунальну власність ) Кілійській міській раді, а саме:

- сої на земельних ділянках: 5122381900:01:003:0319, 5122381900:01:003:0318, 5122381900:01:003:0320, 5122381900:01:003:0323, 5122381900:01:003:0324, 5122381900:01:003:0321, 5122381900:01:003:0325, 5122381900:01:003:0322, 5122381900:01:003:0326, 5122381900:01:003:0327, 5122381900:01:003:0344, 5122381900:01:001:0818, 5122381900:01:001:0816, 5122381900:01:001:0793, 5122381900:01:001:0775, 5122381900:01:001:0794, 5122381900:01:001:0774, 5122381900:01:001:0795, 5122381900:01:001:0796, 5122381900:01:001:0798, 5122381900:01:001:0800, 5122381900:01:001:0797, 5122381900:01:001:0802, 5122381900:01:001:0799, 5122381900:01:001:0805, 5122381900:01:001:0803, 5122381900:01:001:0804, 5122381900:01:001:0806, 5122381900:01:001:0807, 5122381900:01:001:0808, 5122381900:01:001:0809, 5122381900:01:001:0815, 5122381900:01:002:0407, 5122381900:01:002:0408, 5122381900:01:002:0380, 5122381900:01:002:0382, 5122381900:01:002:0383, 5122381900:01:002:0384, 5122381900:01:002:0385, 5122381900:01:002:0386, 5122381900:01:002:0387, 5122381900:01:002:0391, 5122381900:01:002:0392, 5122381900:01:002:0393, 5122381900:01:002:0395, 5122381900:01:002:0396;

- пшениці на земельних ділянках: 5122385900:01:004:0132, 5122385900:01:005:0005, 5122385900:01:005:0006, 5122310100:01:005:0160, 5122310100:01:001:0997, оскільки існує необхідність в забезпечення збереження речових доказів.

В свою чергу не накладення арешту на зазначені самовільно засіяні сільськогосподарські культури (посіви) на самовільно зайнятих земельних ділянках, які належать на праві власності (передані від ГУ Держгеокадастр в Одеській області у комунальну власність ) Кілійській міській раді може призвести до їх знищення або приховання, тобто можливості невстановленими особами, які самовільно зайняли земельні ділянки, безперешкодно зібрати врожай з самовільних посівів, тобто знищення речового доказу у кримінальному провадженні, що в свою чергу призведе до втрати доказів в рамках кримінального провадження та суттєво ускладнить процес встановлення істини по кримінальному провадженню.

Так, в судовому засіданні було з`ясовано, що на час розгляду клопотання про арешт майна власника самовільно засіяних сільськогосподарських культур (посівів) не встановлено, а представником Кілійської міської ради зазначено, що жодній фізичній або юридичній особі не надавалось право користуватись належними Раді земельними ділянками для вирощування сільськогосподарських культур, та зазначені земельні ділянки в оренду не передавались.

Крім того, враховуючи той факт, що земельні ділянки з кадастровими номерами 5122381900:01:003:0319, 5122381900:01:003:0318, 5122381900:01:003:0320, 5122381900:01:003:0323, 5122381900:01:003:0324, 5122381900:01:003:0321, 5122381900:01:003:0325, 5122381900:01:003:0322, 5122381900:01:003:0326, 5122381900:01:003:0327, 5122381900:01:003:0344, 5122381900:01:001:0818, 5122381900:01:001:0816, 5122381900:01:001:0793, 5122381900:01:001:0775, 5122381900:01:001:0794, 5122381900:01:001:0774, 5122381900:01:001:0795, 5122381900:01:001:0796, 5122381900:01:001:0798, 5122381900:01:001:0800, 5122381900:01:001:0797, 5122381900:01:001:0802, 5122381900:01:001:0799, 5122381900:01:001:0805, 5122381900:01:001:0803, 5122381900:01:001:0804, 5122381900:01:001:0806, 5122381900:01:001:0807, 5122381900:01:001:0808, 5122381900:01:001:0809, 5122381900:01:001:0815, 5122381900:01:002:0407, 5122381900:01:002:0408, 5122381900:01:002:0380, 5122381900:01:002:0382, 5122381900:01:002:0383, 5122381900:01:002:0384, 5122381900:01:002:0385, 5122381900:01:002:0386, 5122381900:01:002:0387, 5122381900:01:002:0391, 5122381900:01:002:0392, 5122381900:01:002:0393, 5122381900:01:002:0395, 5122381900:01:002:0396, 5122385900:01:004:0132, 5122385900:01:005:0005, 5122385900:01:005:0006, 5122310100:01:005:0160, 5122310100:01:001:0997, в оренду, або в користування Кілійською міською радою жодній фізичній або юридичній особі не передавались, з метою недопущення можливості в подальшому самовільному незаконному використанню зазначених земельних ділянок та з метою збереження самовільно засіяних на самовільно зайнятих земельних ділянках сільськогосподарських культур (посівів) які є речовим доказом у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає за необхідне накласти арешт на зазначені вище земельні ділянки в частині заборони їх відчуження та розпорядження.

Враховуючи встановлені в судовому засіданні обставини, те, що Кілійською міською радою приймаються заходи щодо проведення аукціону для визначення в подальшому користувачів земельних ділянок на законних підставах, а прокурором в свою чергу зазначено, що для встановлення всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення та виявлення осіб, які причетні до незаконного використання земель Кілійської міської ради достатньо строку в один місяць, слідчий суддя вважає за необхідне визначити строк дії заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна до 10 серпня 2021 року.

Разом з тим, слідчий суддя вважає, що підстав для заборони користування зазначеними ділянками законним власником таких земельних ділянок, яким є Кілійська міська рада на теперішній час не існує.

Щодо накладення арешту на засіяні сільськогосподарські культури (посіви) та на земельні ділянки з кадастровиминомерами 5122384600:01:001:0502,5122384600:01:001:0503,5122384600:01:001:0505,5122310100:01:005:0154,122310100:01:005:0149,слідчий суддязазначає,що всудовому засіданнібуло встановлено,що зазначеніземельні ділянкиперебувають направі постійногокористування КСП«Трудове»,СГТ «Маяк»та СВТ«Дружба»,тобто органомдосудового розслідуванняне наданодостатніх доказівтого,що вказаніземельні ділянки самовільно зайняті та самовільно засіяні сільськогосподарськими культурами, а тому у слідчого судді немає жодних правових підстав для задоволення клопотання слідчого про арешт зазначених земельних ділянок та арешт засіяних сільськогосподарських культур (посівів) на цих земельних ділянках.

Також, слідчий суддя звертає увагу на те, що в клопотанні слідчий просить наклати арешт на самовільно засіяні сільськогосподарські культури (посіви) на самовільно зайнятих земельних ділянках, які належать на праві власності (передані від ГУ Держгеокадастр в Одеській області у комунальну власність ) Кілійській міській раді, та на самі земельні ділянки з кадастровими номерами: 5122381900:01:001:0810, 5122381900:01:001:0811, 5122381900:01:001:0812, 5122381900:01:001:0813, 5122381900:01:001:0814.

Однак, як встановлено в судовому засіданні, зазначені земельні ділянки та засіяні на них сільськогосподарські культури (посіви) під час проведення огляду не оглядались, та з яких підстав вони були визнані слідчим речовим доказом у кримінальному провадженні є незрозумілим.

За таких обставин, органом досудового розслідування не доведено необхідності накладення арешту на зазначені в клопотанні земельні ділянки з кадастровими номерами: 5122381900:01:001:0810, 5122381900:01:001:0811, 5122381900:01:001:0812, 5122381900:01:001:0813, 5122381900:01:001:0814.

Разом з тим, слідчий суддя звертає увагу на ту обставину, що у разі встановлення обставин, які б вказували на наявність законних власників арештованих сільськогосподарських культур(посівів),які визнаніречовим доказом, однак у випадку відповідності такого майна в подальшому критеріям, передбаченим п.1 ч.6 ст.100 КПК України, слідчий повинен вирішити питання про передачу зазначеного майна на відповідальне зберігання законному власнику, з метою не порушення прав останнього.

Враховуючи викладенета керуючись ст.ст.170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №12021160000000118 від 13.01.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.197-1, ч.2 ст.364 КК України задовольнити частково.

Накласти арешт на самовільно засіяні сільськогосподарські культури (посіви) на самовільно зайнятих земельних ділянках, які належать на праві власності (передані від ГУ Держгеокадастр в Одеській області у комунальну власність ) Кілійській міській раді, а саме:

№ Кадастровий номер Площа (культура) Код цільового призн.

1) 5122381900:01:003:0319 18.8654 га (соя) 01.01

2) 5122381900:01:003:0318 7.7063 га (соя) 01.01

3) 5122381900:01:003:0320 7.625 га (соя) 01.01

4) 5122381900:01:003:0323 7.7853 га (соя) 01.01

5) 5122381900:01:003:0324 7.5746 га (соя) 01.01

6) 5122381900:01:003:0321 5.936 га (соя) 01.01

7) 5122381900:01:003:0325 12.9213 га (соя) 01.01

8) 5122381900:01:003:0322 5.7678 га (соя) 01.01

9) 5122381900:01:003:0326 12.7135 га (соя) 01.01

10) 5122381900:01:003:0327 30.7318 га (соя) 01.01

11) 5122381900:01:003:0344 28.5996 га (соя) 01.01

12) 5122381900:01:001:0818 7.4119 га (соя) 01.01

13) 5122381900:01:001:0816 2.7387 га (соя) 01.01

14) 5122381900:01:001:0793 7.8085 га (соя) 01.01

15) 5122381900:01:001:0775 10.4085 га (соя) 01.01

16) 5122381900:01:001:0794 15.4544 га (соя) 01.01

17) 5122381900:01:001:0774 1.2715 га (соя) 01.01

18) 5122381900:01:001:0795 17.618 га (соя) 01.01

19) 5122381900:01:001:0796 5.7545 га (соя) 01.01

20) 5122381900:01:001:0798 29.2818 га (соя) 01.01

21) 5122381900:01:001:0800 24.0956 га (соя) 01.01

22) 5122381900:01:001:0797 2.4908 га (соя) 01.01

23) 5122381900:01:001:0802 23.6637 га (соя) 01.01

24) 5122381900:01:001:0799 3.5096 га (соя) 01.01

25) 5122381900:01:001:0805 33.5072 га (соя) 01.01

26) 5122381900:01:001:0803 5.1805 га (соя) 01.01

27) 5122381900:01:001:0804 3.0528 га (соя) 01.01

28) 5122381900:01:001:0806 9.495 га (соя) 01.01

29) 5122381900:01:001:0807 5.257 га (соя) 01.01

30) 5122381900:01:001:0808 10.3421 га (соя) 01.01

31) 5122381900:01:001:0809 4.6498 га (соя) 01.01

32) 5122381900:01:001:0815 1.3633 га (соя) 01.01

33) 5122381900:01:002:0407 4.5664 га (соя) 01.01

34) 5122381900:01:002:0408 4.5664 га (соя) 01.01

35) 5122381900:01:002:0380 6.6843 га (соя) 01.01

36) 5122381900:01:002:0382 5.1895 га (соя) 01.01

37) 5122381900:01:002:0383 16.8674 га (соя) 01.01

38) 5122381900:01:002:0384 6.4726 га (соя) 01.01

39) 5122381900:01:002:0385 4.7738 га (соя) 01.01

40) 5122381900:01:002:0386 8.2177 га (соя) 01.01

41) 5122381900:01:002:0387 10.3827 га (соя) 01.01

42) 5122381900:01:002:0391 3.9778 га (соя) 01.01

43) 5122381900:01:002:0392 3.9543 га (соя) 01.01

44) 5122381900:01:002:0393 8.046 га (соя) 01.01

45) 5122381900:01:002:0395 4.8156 га (соя) 01.01

46) 5122381900:01:002:0396 5.1777 га (соя) 01.01

47) 5122385900:01:004:0132 33.8962 га (пшениця) 16.00

48) 5122385900:01:005:0005 115.7879 га (пшениця) 16.00

49) 5122385900:01:005:0006 107.683 га (пшениця) 16.00

50) 5122310100:01:005:0160 30.0885 га (пшениця) 16.00

51) 5122310100:01:001:0997 18.5104 га (пшениця) 16.00

заборонивши відчуження, розпорядження та користування самовільно засіяними сільськогосподарськими культурами (посівами) на вказаних самовільно зайнятих земельних ділянках.

Накласти арешт на самовільно зайняті земельні ділянки, які належать на праві власності (передані від ГУ Держгеокадастр в Одеській області у комунальну власність ) Кілійській міській раді, а саме:

№ Кадастровий номер

1) 5122381900:01:003:0319 18.8654 га

2) 5122381900:01:003:0318 7.7063 га

3) 5122381900:01:003:0320 7.625 га

4) 5122381900:01:003:0323 7.7853 га

5) 5122381900:01:003:0324 7.5746 га

6) 5122381900:01:003:0321 5.936 га

7) 5122381900:01:003:0325 12.9213 га

8) 5122381900:01:003:0322 5.7678 га

9) 5122381900:01:003:0326 12.7135 га

10) 5122381900:01:003:0327 30.7318 га

11) 5122381900:01:003:0344 28.5996 га

12) 5122381900:01:001:0818 7.4119 га

13) 5122381900:01:001:0816 2.7387 га

14) 5122381900:01:001:0793 7.8085 га

15) 5122381900:01:001:0775 10.4085 га

16) 5122381900:01:001:0794 15.4544 га

17) 5122381900:01:001:0774 1.2715 га

18) 5122381900:01:001:0795 17.618 га

19) 5122381900:01:001:0796 5.7545 га

20) 5122381900:01:001:0798 29.2818 га

21) 5122381900:01:001:0800 24.0956 га

22) 5122381900:01:001:0797 2.4908 га

23) 5122381900:01:001:0802 23.6637 га

24) 5122381900:01:001:0799 3.5096 га

25) 5122381900:01:001:0805 33.5072 га

26) 5122381900:01:001:0803 5.1805 га

27) 5122381900:01:001:0804 3.0528 га

28) 5122381900:01:001:0806 9.495 га

29) 5122381900:01:001:0807 5.257 га

30) 5122381900:01:001:0808 10.3421 га

31) 5122381900:01:001:0809 4.6498 га

32) 5122381900:01:001:0815 1.3633 га

33) 5122381900:01:002:0407 4.5664 га

34) 5122381900:01:002:0408 4.5664 га

35) 5122381900:01:002:0380 6.6843 га

36) 5122381900:01:002:0382 5.1895 га

37) 5122381900:01:002:0383 16.8674 га

38) 5122381900:01:002:0384 6.4726 га

39) 5122381900:01:002:0385 4.7738 га

40) 5122381900:01:002:0386 8.2177 га

41) 5122381900:01:002:0387 10.3827 га

42) 5122381900:01:002:0391 3.9778 га

43) 5122381900:01:002:0392 3.9543 га

44) 5122381900:01:002:0393 8.046 га

45) 5122381900:01:002:0395 4.8156 га

46) 5122381900:01:002:0396 5.1777 га

47) 5122385900:01:004:0132 33.8962 га

48) 5122385900:01:005:0005 115.7879 га

49) 5122385900:01:005:0006 107.683 га

50) 5122310100:01:005:0160 30.0885 га

51) 5122310100:01:001:0997 18.5104 га

заборонивши відчуження та розпорядження вказаними земельними ділянками.

Встановити строк накладення арешту до 10 серпня 2021 року.

Виконання ухвалипро арештмайна покластина слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 .

Відповідно до ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення15.07.2021
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу98440437
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/17883/21

Ухвала від 27.10.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 18.08.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 18.08.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 09.08.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 15.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 15.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 08.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 09.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 08.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 16.06.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні