Справа № 381/3469/19
1-кп/357/1307/21
Категорія 329
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 липня 2021 року м. Біла Церква
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючої - судді: ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в приміщенні суду в залі судового засідання № 3 в м. Біла Церква, Київської області клопотання захисника адвоката ОСОБА_3 в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 по кримінальному провадженню № 42014110310000019, відомості внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 27.05.2014 відносно:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України,
про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності,
сторони кримінального провадження та інші учасники судового провадження:
прокурор Білоцерківської окружної прокуратури Київської області: ОСОБА_5 ,
захисник-адвокат: ОСОБА_3 ,
обвинувачений: ОСОБА_4
У С Т А Н О В И В:
В провадження судді надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні № 42014110310000019 від 27.05.2014 відносно ОСОБА_4 , обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Так, Наказом Київського обласного управління земельних ресурсів Держкомзему України № 6-К від 17.01.2000 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області з присвоєнням 12 рангу VI категорії державного службовця.
Відповідно до наказу Київського обласного управління земельних ресурсів № 68-к від 30.04.2002, начальнику ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , згідно зі статтею 26 Закону України «Про державну службу», присвоєно 11 ранг 6 категорію державного службовця.
Відповідно до п.п. 1, 2 Типового Положення про районний відділ земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 24.02.2003 (далі Положення) районний відділ земельних ресурсів (далі Відділ) є територіальним органом Держкомзему і підзвітний та підконтрольний Держкомзему і відповідно Республіканському комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласному головному управлінню земельних ресурсів.
У своїй діяльності відділ керується Конституцію України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Держкомзему, Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної республіки Крим, обласному головному управлінню земельних ресурсів.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. п. «г», «з» ст. 15 Земельного кодексу України в редакції станом на 31.03.2006 та 25.06.2007 (далі Земельного кодексу України), до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин належить здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно вимог ст. 60 Закону України «Про землеустрій» (в редакції 2003 року), державний контроль за проведенням землеустрою, виконанням запроектованих заходів із землеустрою і дотриманням вимог, встановлених цим Законом, законами України та іншими нормативно-правовими актами при розробці документації із землеустрою, здійснюється уповноваженими органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до п. 4 Положення, основними завданнями Відділу є реалізація державної політики у сфері регулювання земельних відносин, участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель, організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства, організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель, участь у розробленні і виконанні загальнодержавних та регіональних програм у сфері використання і охорони земель підвищення родючості ґрунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру приватизації земельних ділянок.
Згідно п.п. 11, 15 п. 5 Положення, Відділ організовує розроблення, видачу і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою, бере участь у виборі земельних ділянок під розміщення об`єктів і споруд та вносить місцевій держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо погодження місця їх розташування, викупу та вилучення земель, передачі земельних ділянок у власність та надання у користування, в тому числі на умовах оренди.
Відповідно до Розподілу обов`язків між начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів та заступником начальника відділу, затвердженого начальником Київського обласного управління земельних ресурсів ОСОБА_6 від 09.01.2007 начальник Відділу:
здійснює керівництво діяльністю відділу, затверджує його структуру за погодженням з начальником Київського обласного головного управління земельних ресурсів, несе персональну відповідальність перед начальником Київського обласного головного управління земельних ресурсів за виконання покладених на відділ завдань і функцій;
організовує і координує діяльність районного відділу;
розподіляє функціональні обов`язки між працівниками відділу, затверджує посадові інструкції працівників відділу, положення про структурні підрозділи;
забезпечує контроль за станом справ у сфері діяльності відділу, вживає заходів до його поліпшення;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників районного відділу;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису відділу;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та положенням про відділ.
Таким чином, ОСОБА_4 , будучи начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів у період часу з 17.01.2000 по 20.08.2007, обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків, а тому, відповідно до примітки 1 ст. 364 КК України, був службовою особою.
Так, Листом Фастівської районної державної адміністрації № 10-19-978/576 від 21.11.2006 ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_4 , надано дозвіл на збір матеріалів зі складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення індивідуального садівництва за рахунок земель державної власності Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
Крім того, зазначених вище громадян зобов`язано замовити землевпорядній організації проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення індивідуального садівництва та погодити його у відповідності до законодавства.
Після проходження державної землевпорядної експертизи проект землеустрою подати на розгляд та затвердження райдержадміністрацїі.
На виконання вказаних умов, зазначені громадяни замовили ТОВ „Кадастр ГЕО розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
Відповідно до вимог п. 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26.05.2004 (зі змінами та доповненнями), даний проект відведення земельних ділянок повинен бути погоджений із землевласником, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.
На виконання вимог п. 9 вказаного Порядку проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 6 громадянам згідно списку передано для розгляду та погодження до вказаних контролюючих органів.
Однак, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , умисно, з метою незаконного заволодіння земельною ділянкою та незаконного надання земельних ділянок своїм рідним і знайомим, використав надані йому повноваження всупереч інтересам служби, протиставивши власні інтереси та інтереси третіх осіб інтересам держави і упродовж робочого дня 01.12.2006, перебуваючи у службовому кабінеті начальника Фастівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Київська область м. Фастів, вулиця Радянська, 3-б, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача та без зміни цільового призначення, склав і видав ТОВ „Кадастр ГЕО завідомо неправдивий документ - довідку № 1390 від 01.12.2006 про умови відведення земельних ділянок.
Так, реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на власне збагачення та збагачення його дружини ОСОБА_11 і його знайомих - ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 за рахунок незаконного одержання у власність земельної ділянки, ОСОБА_4 , будучи службовою особою та державним службовцем, діючи всупереч вимогам ст.ст. 20, 55, 56, 58. 59, 116, 141, 149 Земельного кодексу України, ст.ст. 31, 32 Лісового кодексу України, до тексту зазначеної довідки умисно вніс завідомо неправдиву інформацію про те, що відведення земельної ділянки у власність 6 громадян на території Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області загальною площею 0,6 га для ведення садівництва передбачається за рахунок земель державної власності, в тому числі 0,6 га - під багаторічними насадженнями.
При цьому ОСОБА_4 , як начальнику Фастівського районного відділу земельних ресурсів, було достовірно відомо, що відповідно до форми 6-ЗЕМ, зазначена ділянка загальною площею 0,6 га частково відноситься до земель лісового фонду та частково до земель водного фонду.
Так, відповідно до плану лісонасаджень Снітинського лісництва Фастівського держлісгоспу лісовпорядкування 2003 року, частина зазначеної земельної ділянки перебувала у постійному користуванні ДП «Фастівський лісгосп» та розташовувалась у 9 виділі 66 кварталу Снітинського лісництва і з постійного користування у передбачений законом спосіб не вилучалась та її цільове призначення не змінювалось.
Крім того, зазначена земельна ділянка частково знаходиться у прибережній захисній смузі річки Кірша у місці її впадання у річку Ірпінь, тобто відноситься до земель водного фонду.
Відповідно до листа голови державної служби з питань національної культурної спадщини ОСОБА_13 №22-193/9 від 29.01.2007, державна служба з питань національної культурної спадщини не заперечує проти відведення ділянки площею 0,6 га в адміністративних межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області для ведення індивідуального садівництва, оскільки зазначена земельна ділянка розташовується поза територіями зафіксованих обстеженнями археологічних обстежень.
01.02.2007 управлінням культури і туризму Київської обласної державної адміністрації надано висновок №11/57 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва. Відповідно до зазначеного висновку, управління культури і туризму Київської обласної державної адміністрації на підставі погодження Державної служби з питань національної культурної спадщини від 29.01.2007 №22-193/9, погоджує місце розташування об`єкту згідно діючого законодавства, за умови нагляду фахівців-археологів під час ведення будь-яких землерийних робіт.
У подальшому, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , будучи службовою особою, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на незаконне заволодіння частиною земельної ділянки лісового фонду та частиною земельної ділянки водного фонду, упродовж робочого дня 28.02.2007, перебуваючи у службовому кабінеті начальника Фастівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Київська область м. Фастів, вулиця Радянська, 3-б, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача та без зміни цільового призначення, склав і видав ТОВ „Кадастр ГЕО завідомо неправдивий документ - довідку № 541 від 28.02.2007.
До вказаної довідки ОСОБА_4 вніс завідомо неправдиві дані про те, що земельна ділянка загальною площею 0,6 га, в тому числі: під багаторічними насадженнями - 0,6 га, що відводиться 6-ти громадянам України для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області відноситься до земель державної власності.
При цьому ОСОБА_4 , як начальнику Фастівського районного відділу земельних ресурсів, було достовірно відомо, що відповідно до форми 6-ЗЕМ, частина зазначеної ділянки площею 0,3601 га відноситься до земель лісового фонду, з постійного користування ДП «Фастівський лісгосп» у визначеному законом порядку не вилучалась, її цільове призначення не змінювалось, та частина зазначеної земельної ділянки площею 0,4644 га знаходиться у прибережній захисній смузі вздовж річок, тобто відноситься до земель водного фонду та, відповідно до ч. 4 ст. 59 Земельного кодексу України, можуть передаватися громадянам на умовах оренди.
Крім того, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , будучи службовою особою та діючи всупереч вимогам ст.ст. 20, 59, 60, 116, 141, 149 Земельного кодексу України, ст.ст. 31, 32 Лісового кодексу України, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача, без зміни цільового призначення земельної ділянки та незаконного одержання у власність земельної ділянки водного фонду, склав і видав завідомо неправдивий документ - експлікацію земель у якій зазначено, що земельна ділянка загальною площею 0,6 га згідно форми 6-ЗЕМ є землями сільськогосподарського призначення, в тому числі 0,6 га - під багаторічними насадженнями.
У подальшому, 28.02.2007 начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області ОСОБА_4 , складено та підписано висновок за № 357 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам України для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, а також скріплено печаткою Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області, надавши йому статусу офіційного документу.
Відповідно до зазначеного висновку земельна ділянка загальною площею 0,6 га для ведення садівництва передається у власність 6 громадянам за рахунок земель державної власності, в тому числі під багаторічними насадженнями - 0,6 га в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
Разом з вказаним висновком начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області ОСОБА_4 підписано та скріплено печаткою Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області висновок про наявні обмеження на використання земельних ділянок за № 353 від 28.02.2007, надавши йому Статус офіційного документу.
Відповідно до зазначеного висновку про наявні обмеження на використання земельних ділянок встановлено, що земельні ділянки, які надаються у власність 6 громадянам 0,6 га для ведення садівництва за рахунок земель державної власності в тому числі: під багаторічними насадженнями 0,6 га, що знаходяться в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, повинні використовуватись за цільовим призначенням, дотримуючись обов`язків землевласника та змісту добросусідства відповідно до вимог ст. 91 Земельного кодексу України.
Згідно класифікатора обмежень прав власності на землю та використання земельних ділянок на земельні ділянки, які передаються у власність, встановлені наступні види обмежень: 1. правові: 1.1 зміна цільового використання; 1.3 дотримання режиму використання земель для охоронних і санітарно-захисних зон; 1.5 розробка корисних копалин (крім загально поширених); 2. екологічні: 2.1 дотримання граничнодопустимих концентрацій хімічних, радіоактивних та інших шкідливих речовин у ґрунті.
Обмеження накладаються на земельну ділянку на весь термін володіння земельною ділянкою, до зміни цільового призначення земельної ділянки та параметрів земельної ділянки.
02.03.2007 відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Фастівської районної державної адміністрації надано висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам у межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області за № 15, а також висновок про наявні обмеження на використання земельних ділянок. При цьому, зміст вказаних висновків аналогічний змісту вищевказаного висновку Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області.
У подальшому, 03.03.2007 головним державним санітарним лікарем Фастівського району Київської області ОСОБА_14 , враховуючи позитивні висновки Фастівського районного відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури №15 від 02.03.2007, районного відділу земельних ресурсів №357 від 28.02.2007, акт вибору земельної ділянки від 23.11.2006, схему розміщення земельної ділянки, надано погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 6 громадянам загальною площею 0,6 га для ведення садівництва за рахунок земель державної власності в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області за № 393 від 03.03.2007.
Крім цього, висновок про погодження проекту землеустрою від Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Київській області в матеріалах проекту землеустрою відсутній. Натомість наявне погодження №20/1- 08/В-023 від 05.03.2007 відділу екологічного контролю західного регіону проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам (згідно списку голови Фастівської РДА №10-19-978/576 від 21.11.2006) для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради, площею 0,6 га, при умові дотримання природоохоронного законодавства.
Відповідно до листа Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Київській області №06-11/1681 від 27.03.2008, щодо відкликання висновку про погодження проекту землеустрою відділом екологічного контролю західного регіону від 05.03.2007 №20/1-08/В-023, враховуючи лист №22-120/19 від 29.01.2008 голови Державної служби з питань охорони культурної спадщини про те, що зазначені у згаданому проекті землеустрою земельні ділянки розташовуються в межах пам`ятки археології національного значення - городища скіфського часу «Млинок» і те, що згідно положення про відділ - відділ екологічного контролю західного регіону не має права надання такого висновку, оскільки це є прерогативою відділу державної екологічної експертизи, Держуправління відкликає висновок по проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам України для ведення індивідуального садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області №20/1-08/В-023 від 05.03.2007.
Крім того, в порушення вимог ст. ст. 55, 56, 57 Земельного кодексу України, якими дано визначення землям лісогосподарського призначення, форми власності та використання земель лісогосподарського призначення, зокрема щодо надання земельних ділянок лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у постійне користування спеціалізованим державним чи комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства, в матеріалах проекту землеустрою відсутнє погодження землекористувача (ДП «Фастівське лісове господарство») про вилучення та зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок лісового фонду з наступним їх використанням для потреб не пов`язаних з веденням лісового господарства.
При цьому у відповідності до вимог ст. 57 Лісового кодексу України цільове призначення земельної ділянки з метою її використання в цілях, не пов`язаних з веденням лісового господарства, не змінювалося, земельна ділянка із категорії земель лісогосподарського призначення не виключена.
Крім того, відповідно до листа № 01-04/15 від 08.01.2008 Київського обласного управління лісового та мисливського господарства, земельні ділянки, передані у власність 6 громадянам для ведення садівництва у межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району, відносяться до земель лісогосподарського призначення та використовуються ДП «Фастівське лісове господарство». Звернень від органів виконавчої влади до землекористувача та Київського обласного управління лісового та мисливського господарства про можливість вилучення та зміни цільового призначення вказаних земельних лісових ділянок з наступним використанням для потреб не пов`язаних з веденням лісового господарства не було та такі погодження не надавались.
Відповідно до інформації Управління водних ресурсів у м. Києві та Київській області встановлено, що земельні ділянки, які відведені 6 громадянам для ведення садівництва у межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, частково потрапляють у прибережну захисну смугу ставка р. Кірша поряд з її впадінням в р. Ірпінь. Крім того, проекти землеустрою щодо відведення у власність 6 громадянам земельних ділянок загальною площею 0,6 га для садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області Управлінням водних ресурсів у м. Києві та Київській області не погоджувався.
Відповідно до вимог ст. ст. 13, 14 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Окрім того, відповідно до ч. 1 ст. 58 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 4 Водного кодексу України, до земель водного фонду серед інших належать землі зайняті прибережними захисними смугами вздовж річок та навколо водойм.
Згідно ч. 1 ст. 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм, з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах водоохоронних зон, виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Частиною 4 ст. 59 цього Кодексу передбачено, що громадянам та юридичним особам, органами виконавчої влади або місцевого самоврядування, із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, острови.
Відповідно до п. „д ч. 4 ст. 84 Земельного кодексу України, землі водного фонду належать до земель державної власності, які не можуть передаватися у приватну власність.
Згідно ст. 79 цього Кодексу земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Право власності на земельну ділянку поширюється в її межах.
Однак всупереч вимог ст. 58, 59, 60, 84 Земельного кодексу України та внаслідок допущених порушень законодавства, згідно розроблених кадастрових планів та встановлених координат поворотних точок до складу земельних ділянок 6 громадян, яким виділено земельні ділянки, неправомірно виділені 0,4644 та земель водного фонду, що знаходяться в межах прибережної захисної смуги р. Кірша у місці впадіння її у річку Ірпінь в адміністративних межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району.
Окрім того, згідно вимог ст. 9 Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації обов`язковій державній експертизі підлягають проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель водного фонду та земель лісогосподарського призначення.
Однак, при встановленні начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , того, що земельні ділянки вказаних громадян включають територію земель, які відносяться до прибережних захисних смуг, тобто є землями водного фонду та частково знаходяться на землях лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні ДП «Фастівський лісгосп», проект землеустрою відведення земельних ділянок 6-ти громадянам, згідно списків, для проведення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації до Головного управління Держкомзему в Київській області з урахуванням вищевказаної інформації умисно ОСОБА_4 , направлено із інформацією про те, що земельні ділянки, які відведені 6 громадянам, відносяться до земель державної власності, в тому числі: 0,6 га під багаторічними насадженнями.
Таким чином, під час розроблення вищевказаного проекту землеустрою, встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок, що передаються у власність 6-ти громадянам, згідно списку, та меж обмежень на їх використання і складання кадастрового плану кожної окремої земельної ділянки, ТОВ „Кадастр ГЕО не дотримані вимоги Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, вимоги розділу 2 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Держкомзему України № 43 від 04.05.1999, державних стандартів, норм і правил в сфері землеустрою, щодо порядку встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та складання кадастрового плану земельної ділянки.
За таких умов, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6-ти громадянам, для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, не підлягав затвердженню як такий, що не відповідає вимогам і нормам земельного та природоохоронного законодавства України.
Однак, незважаючи на дані порушення вимог земельного та водного законодавства України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6-м громадянам для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, передано до Фастівського районного відділу земельних ресурсів у Київській області для розгляду та затвердження.
Згідно з вимогами ст. 60 Закону України „Про землеустрій на уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів покладено обов`язок здійснення державного контролю за проведенням землеустрою і дотриманням вимог, встановлених цим законом, законами України та іншими нормативно-правовими актами при розробці документації із землеустрою.
Окрім того, відповідно до ст. 6 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, додержання вимог земельного законодавства у процесі передачі у власність земельних ділянок та інше.
На виконання покладених функцій, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , перебуваючи у службовому кабінеті в приміщенні відділу за адресою: АДРЕСА_1 , упродовж робочого дня 28.02.2007 перевірив наданий йому проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6-м громадянам, згідно списків, для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
На підставі вказаних документів 16.05.2007 Київським обласним головним управлінням земельних ресурсів надано позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації щодо можливості відведення 6-ти громадянам України ( ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ) земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
22.05.2007 начальник ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , зловживаючи своїми службовим становищем, діючи умисно, всупереч інтересам служби та покладених на нього функцій, в особистих інтересах та інтересах третіх осіб, а саме своєї дружини ОСОБА_11 та знайомих ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , достовірно знаючи про допущені істотні порушення вимог земельного та водного законодавства України при розробленні вказаного проекту землеустрою, відсутності висновку Управління водних ресурсів у м. Києві та Київській області, внаслідок чого висновки про погодження даного проекту землеустрою є недійсними, а тому проект землеустрою не підлягає затвердженню, погодився із затвердженням вказаного проекту землеустрою, затвердив його та власноручно підписав висновок за № 353 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, висновок про наявні обмеження на використання земельної ділянки, витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, а також власноручно підписав та скріпив печаткою Фастівського районного відділу земельних ресурсів схему розташувань земельних ділянок в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, у яких зазначено, що вищевказані земельні ділянки є землями сільськогосподарського призначення.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності із земель державної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Відповідно до Регламенту Фастівської РДА, передбачено, що розроблення проекту розпорядження може бути доручено іншому органу, який є головним розробником. Проекти розпоряджень погоджуються шляхом їх візування керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, інших органів, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації.
Будучи уповноваженим завізувати проекти розпоряджень голови райдержадміністрації про затвердження проектів землеустрою, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області ОСОБА_4 , діючи умисно та всупереч інтересам служби, в особистих інтересах та інтересах третіх осіб, а саме своєї дружини ОСОБА_11 та своїх знайомих ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , перебуваючи у службовому кабінеті в приміщенні відділу за адресою: АДРЕСА_1 , 22.05.2007 упродовж робочого дня, власноручно завізував проект розпорядження Фастівської РДА, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадян для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району та земельну ділянку загальною площею 0,6 га, передано у власність вказаним громадянам для ведення садівництва.
Завізований проект розпорядження ОСОБА_4 , передав до Фастівської РДА, де він, у встановленому порядку був завізований начальниками структурних підрозділів і заступником голови райдержадміністрації, та підписаний головою Фастівської РДА ОСОБА_15 .
На підставі зазначених вище документів, розпорядженням Фастівської РДА № 378 від 22.05.2007 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району.
Відповідно до висновку судово-землевпорядної експертизи №01-08-211 від 08.02.2012 земельні ділянки передані у приватну власність 6 громадянам для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району частково знаходяться у межах водного фонду (50 метрової прибережної захисної смуги річка Кірша). Зокрема, у межах водного фонду знаходиться 0,0954 га земельної ділянки виділеної ОСОБА_7 , (кадастровий номер 3224982400:05:002:0011), 0,0731 га земельної ділянки ОСОБА_8 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0010), 0,0951 га земельної ділянки ОСОБА_9 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0006), 0,0716 га земельної ділянки ОСОБА_10 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0007), 0,0651 га земельної ділянки ОСОБА_11 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0009), 0,0641 га земельної ділянки ОСОБА_4 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0008).
Земельні ділянки передані у приватну власність 6 громадянам для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району частково знаходяться у межах лісового фонду, а саме на землях, які знаходяться у постійному користуванні Фастівського державного лісогосподарського підприємства згідно плану лісонасаджень Снітинського лісництва Фастівського держлісгоспу Київської області - квартал №66 виділ 9 (матеріали лісовпорядкування 2003 року). Зокрема, у межах земель лісового фонду знаходиться 0,0871 га земельної ділянки виділеної ОСОБА_7 , (кадастровий номер 3224982400:05:002:0011), 0,0724 га земельної ділянки ОСОБА_8 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0010), 0,0211 га земельної ділянки ОСОБА_9 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0006), 0,0503 га земельної ділянки ОСОБА_10 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0007), 0,0676 га земельної ділянки ОСОБА_11 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0009), 0,0616 га земельної ділянки ОСОБА_4 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0008).
Земельні ділянки передані у приватну власність 6 громадянам для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району знаходяться на землях історико-культурного призначення, а саме пам`ятки археології національного значення - городище скіфського часу «Млинок» (охоронний номер № НОМЕР_1 ), занесеної до Державного реєстру нерухомих пам`яток України згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1761 та Постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 №928. Зокрема, на землях історико-культурного призначення знаходиться 0,1 га земельної ділянки виділеної ОСОБА_7 , (кадастровий номер 3224982400:05:002:0011), 0,1 га земельної ділянки ОСОБА_8 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0010), 0,1 га земельної ділянки ОСОБА_9 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0006), 0,1 га земельної ділянки ОСОБА_10 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0007), 0,1 га земельної ділянки ОСОБА_11 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0009), 0,1 га земельної ділянки ОСОБА_4 (кадастровий номер 3224982400:05:002:0008).
Надалі, 25.06.2007 начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 підписано та видано на підставі розпорядження Фастівської РДА № 378 від 22.05.07 державні акти на право власності на земельні ділянки 6 громадянам загальною площею 0,6 га, з яких 0,4644 га знаходяться в межах прибережної захисної смуги р. Кірша, тобто відносяться до земель водного фонду, та 0,3601 га земель лісового фонду, які зареєстровані Фастівським районним відділом Київської регіональної філії ДП „Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України, зокрема,
серії ЯГ № 202613 від 25.06.2007 на ім`я ОСОБА_7 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0011;
серії ЯГ № 202612 від 25.06.2007 на ім`я ОСОБА_8 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0010;
серії ЯГ № 202611 від 25.06.2007 на і,м`я ОСОБА_11 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0009;
серії ЯГ № 202610 від 25.06.2007 на ім`я ОСОБА_9 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0006;
серії ЯД № 675562 від 25.06.2007 на ім`я ОСОБА_10 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0007;
серії ЯГ № 675563 від 25.06.2007 на ім`я ОСОБА_4 площею 0,1 га із кадастровим номером 3224982400:05:002:0008
Експертна грошова оцінка незаконно переданих у власність 6-ом громадянам земельних ділянок розташованих в адміністративних межах Дідівщинської сільської ради складає 409 000 грн., чим державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на вказану суму, яка в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
Крім цього, начальник ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , маючи умисел на незаконне заволодіння частиною земельної ділянки, упродовж робочого дня 01.12.2006, перебуваючи у службовому кабінеті начальника Фастівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Київська область м. Фастів, вулиця І.Ступака, 3-б, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача та без зміни цільового призначення, склав та видав ТОВ „Кадастр ГЕО завідомо неправдивий документ - довідку № 1390 від 01.12.2006 про умови відведення земельних ділянок.
Так, реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на збагачення за рахунок незаконного одержання у власність земельної ділянки, ОСОБА_4 будучи службовою особою та державним службовцем, діючи всупереч вимогам ст.ст. 20, 116, 141, 149 Земельного кодексу України, ст.ст. 31, 32 Лісового кодекс України, до тексту зазначеної довідки умисно вніс завідомо неправдиву інформацію про те, що відведення земельної ділянки у власність 6 громадян на території Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області загальною площею 0,6 га для ведення садівництва передбачається за рахунок земель державної власності, в тому числі 0,6 га - під багаторічними насадженнями.
При цьому ОСОБА_4 як начальнику Фастівського районного відділу земельних ресурсів, було достовірно відомо, що відповідно до форми 6-ЗЕМ, зазначена ділянка загальною площею 0,6 га відноситься до земель лісового фонду. Крім того, відповідно до плану лісонасаджень Снітинського лісництва Фастівського держлісгоспу лісовпорядкування 2003 року, зазначена земельна ділянка перебувала у постійному користуванні ДП «Фастівський лісгосп» та розташовувалась у 9 виділі 66 кварталу Снітинського лісництва.
Зазначену довідку із внесеними завідомо неправдивими відомостями, ОСОБА_4 засвідчив своїм підписом як начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів.
В подальшому, начальник ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , будучи службовою особою та продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел направлений на незаконне заволодіння частиною земельної ділянки, упродовж робочого дня 28.02.2007, перебуваючи у службовому кабінеті начальника Фастівського районного відділу земельних ресурсів за адресою: Київська область м. Фастів, вулиця І.Ступака, 3-б, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача та без зміни цільового призначення, склав і видав ТОВ „Кадастр ГЕО завідомо неправдивий документ - довідку № 541 від 28.02.2007.
До вказаної довідки ОСОБА_4 вніс завідомо неправдиві дані про те, що земельна ділянка загальною площею 0,6 га, в тому числі: під багаторічними насадженнями - 0,6 га, що відводиться 6-ти громадянам України для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області відноситься до земель державної власності.
При цьому ОСОБА_4 , як начальнику Фастівського районного відділу земельних ресурсів, було достовірно відомо, що відповідно до форми 6-ЗЕМ, частина зазначеної ділянки площею 0,3601 га відноситься до земель лісового фонду, з постійного користування ДП «Фастівський лісгосп» у визначеному законом порядку не вилучалась, її цільове призначення не змінювалось, та частина зазначеної земельної ділянки площею 0,4644 га знаходиться у прибережній захисній смузі вздовж річок, тобто відноситься до земель водного фонду та, відповідно до ч.4 ст. 59 Земельного кодексу України, можуть передаватися громадянам на умовах оренди.
Крім того, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , будучи службовою особою та діючи всупереч вимогам ст.ст. 20, 59, 60, 116, 141, 149 Земельного кодексу України, ст.ст. 31, 32 Лісового кодексу України, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача, без зміни цільового призначення земельної ділянки та незаконного одержання у власність земельної ділянки, водного фонду, склав і видав завідомо неправдивий документ - експлікацію земель у якій зазначено, що земельна ділянка загальною площею 0,6 га згідно форми 6-ЗЕМ є землями сільськогосподарського призначення, в тому числі 0,6 га - під багаторічними насадженнями.
У подальшому, 28.02.2007 начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області ОСОБА_4 складено та підписано висновок за № 357 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 6 громадянам України для ведення садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області, а також скріплено печаткою Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області, надавши йому статусу офіційного документу.
Відповідно до зазначеного висновку земельна ділянка загальною площею 0,6 га для ведення садівництва передається у власність 6 громадянам за рахунок земель державної власності, в тому числі під багаторічними насадженнями - 0,6 га в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області.
Разом з вказаним висновком начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області ОСОБА_4 підписано та скріплено печаткою Фастівського районного відділу земельних ресурсів Київської області висновок про наявні обмеження на використання земельних ділянок за № 353 від 28.02.2007, надавши йому статус офіційного документу
Крім того, начальник Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 , будучи службовою особою та діючи всупереч вимогам ст.ст. 20, 116, 141, 149 Земельного кодексу України, ст.ст. 31, 32 Лісового кодексу України, з метою спрощення відведення земельної ділянки, без її вилучення у постійного лісокористувача та без зміни цільового призначення земельної ділянки та незаконного заволодіння частиною ділянки водного фонду, склав і видав завідомо неправдивий документ - експлікацію земель у якій зазначено, що земельна ділянка загальною площею 0,6 га згідно форми 6-ЗЕМ є землями сільськогосподарського призначення, в тому числі 0,6 га - під багаторічними насадженнями.
На підставі вказаних документів 16.05.2007 ІНФОРМАЦІЯ_3 надано позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації щодо можливості відведення 6-ти громадянам України земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва в межах Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області та в подальшому видані державні акти на право власності на вказані земельні ділянки.
Експертна грошова оцінка незаконно переданих у власність 6-ом громадянам земельних ділянок розташованих в адміністративних межах Дідівщинської сільської ради складає 409 000 грн.
Внаслідок складання і видачі начальником Фастівського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_4 завідомо неправдивих документів - довідки № 1390 про умови відведення земельних ділянок, експлікації земель, а також довідки № 541 від 28.02.2007 про те, що відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_4 на території Дідівщинської сільської ради Фастівського району Київської області загальною площею 0,6 га для ведення садівництва передбачається за рахунок земель державної власності, у розрізі земель сільськогосподарського призначення - інші багаторічні насадження, із власності держави вибули земельні ділянки площею 0,6 га, з яких 0,4644 га знаходяться в межах прибережної захисної смуги р. Кірша, тобто відносяться до земель водного фонду, та 0,3601 га земель лісового фонду, чим державі заподіяно шкоду у вигляді збитків на суму 409 000 грн., яка в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і, згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
Дії обвинуваченого ОСОБА_4 кваліфіковані за ч. 2 ст. 364 КК України, а саме у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, в особистих інтересах та інтересах третіх осіб, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки інтересам держави, а також за ч. 2 ст. 366 КК України, тобто у внесені службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, а також у видачі завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки.
У судовому засіданні захисником адвокатом ОСОБА_3 в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 заявлено клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності останнього на підставі п. 4 ч. 1 ст. 49 КК України, у зв`язку із закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
В обґрунтування заявленого клопотання захисник та обвинувачений зазначили, що вчинені злочини, які інкримінуються обвинуваченому, мали місце з 01.12.2006 по 22.05.2007, тобто минуло більш десяти років, враховуючи, що найтяжче кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України, в якому обвинувачується ОСОБА_4 відносяться до тяжких злочинів, за який встановлений строк давності десять років.
У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_4 підтримав заявлене клопотання свого захисника та зазначив, що йому цілком і повністю зрозуміла підстава звільнення від кримінальної відповідальності, у порядку ст. 49 КК України та він надає свою згоду на таке його звільнення у рамках указаного кримінального провадження, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності. Одночасно наполягав, що вину в інкримінованих злочинах за ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України він не визнає в повному обсязі при цьому зазначив, що йому зрозуміла суть обвинувачення та підстава звільнення від кримінальної відповідальності, яка не означає його виправдання чи визнання його невинним, тобто що ця підстава не є реабілітуючою.
Прокурор Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_5 вважала за необхідне дане клопотання задовольнити в зв`язку з наявності правових підстав, регламентованих ст. 49 КК України.
Суд, заслухавши позиції сторін, вивчивши наявні матеріали, приходить до наступного.
Статтею 44 КК України передбачено, що особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Згідно п. 2 ч. 3 ст. 314 КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8, 10 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу.
Відповідно з пунктом 1 частини 2 статті 284 наведеного Кодексу кримінальне провадження закривається судом, у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Згідно з ч. 1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність, яким, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КПК України, є законодавчі акти України, які встановлюють кримінальну відповідальність (Кримінальний кодекс України та закон України про кримінальні проступки), судом (ч. 1 ст. 286 КПК України).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло десять років у разі вчинення тяжкого злочину.
Згідно ч. 2 ст. 4 КК України кримінальна протиправність і карність, а також інші кримінально-правові діяння визначаються законом про кримінальну відповідальність, що діяв на час вчинення цього діяння.
Відповідно санкції за ч. 2 ст. 364 КК України (в редакції 03.02.2007), передбачена кримінальна відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Згідно з ч. 1 ст. 5 КК України закон про кримінальну відповідальність, що скасовує кримінальну протиправність діяння, пом`якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи, має зворотну дію у часі, тобто поширюється на осіб, які вчинили відповідні діяння до набрання таким законом чинності, у тому числі на осіб, які відбувають покарання або відбули покарання, але мають судимість.
Законом України № 746-VII від 21.02.2014, змінено санкцію частини 2 статті 364 КК України та її викладено у наступній редакції «карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
Тому, виходячи з положень ст. 5 КК України, оскільки зміст нової санкції викладеної Законом № 746-VII поліпшує становище обвинуваченого, а тому він має зворотню дію на всі випадки засудження за ч. 2 ст. 364 КК України.
Таким чином кримінальне правопорушення, передбачене за ч. 2 ст. 364 КК України, відповідно до ст. 12 КК України є тяжким злочином.
Санкція ч. 2 ст. 366 КК України, в редакції яка діяла на час події, яка інкримінується обвинуваченому, так і до теперішнього часу не змінювалась та передбачає позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, тобто в силу норм ст. 12 КК України, цей злочин є нетяжким злочином.
Аналізуючи питання строків у цьому провадженні судом ураховується факти встановлені в обвинуваченні, з якого вбачається, що ОСОБА_4 обвинувачуються у вчиненні зловживання службовим становищем, тобто в умисному, в особистих інтересах та інтересах третіх осіб, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки інтересам держави, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України та внесенні службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих документів, а також видача завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.
Тим самим, судом установлено, що провадження стосується подій, які мали місце у у період з 01.12.2006 по 22.05.2007.
Відповідно з дня вчинення злочинів, а саме з 22.05.2007 минуло десять років, а строк давності притягнення до кримінальної відповідальності за вказані злочини не зупинявся та не переривався.
Отже, відповідно до статей 284 - 288 КПК України підставами для звільнення особи від кримінальної відповідальності при розгляді справи в суді є наявність відповідної норми кримінального закону, яка передбачає таке звільнення, клопотання сторони кримінального провадження про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності та згода обвинуваченого на закриття кримінального провадження на цих підставах.
Оскільки судом установлено, що ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні злочинів строк притягнення до кримінальної відповідальності за які сплив, переривання перебігу давності не було, від слідства або суду обвинувачений не ухилялися, обчислення строків давності є правильним, обвинувачений не заперечував проти закриття кримінального провадження з нереабілітуючих підстав і дав згоду на звільнення його від кримінальної відповідальності - клопотання про звільнення підлягає задоволенню, особа - звільненню від кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження - закриттю.
Також судом ураховується те, що Верховний Суд колегією суддів Касаційного кримінального суду у постанові від 26.03.2020 у справі № 730/67/16-к указав, що передбачений законом (ст. 49 КК України) інститут звільнення підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності не пов`язує таке звільнення із визнанням ними своєї винуватості у вчиненні злочину. Таким чином, невизнання підозрюваним, обвинуваченим вини у вчиненні кримінального правопорушення за наявності їхньої згоди на звільнення від кримінальної відповідальності у передбачених законом випадках за умови роз`яснення їм судом суті підозри чи обвинувачення, підстав звільнення від кримінальної відповідальності та права заперечувати проти закриття кримінального провадження не є правовою підставою для відмови в задоволенні клопотання сторони кримінального провадження про таке звільнення.
Наведені Верховним Судом умови, судом було дотримано, а тому суд не пов`язує в цій справі таке звільнення із фактом визнанням обвинуваченим своєї винуватості у вчиненні злочинів, або ж з фактом його відсутності.
За таких обставин, беручи до уваги наведене, суд вважає, що клопотання захисника підлягає задоволенню зі звільненням ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, у зв`язку із закінченням строків давності, на підставі ст. 49 КК України, та із закриттям даного кримінального провадження.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49 КК України, ст. ст. 1-29, 284, 314, 369-372, 376 КПК України, суд
П О С ТА Н О В И В :
Клопотання захисника адвоката ОСОБА_3 в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 про звільнення останнього від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності - задовольнити.
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звільнити від кримінальної відповідальності у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.05.2014 за № 42014110310000019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Кримінальне провадження № 42014110310000019, відомості внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 27.05.2014 відносно ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, - закрити.
Копію ухвали вручити учасникам процесу.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Білоцерківський міськрайонний суд Київської області протягом семи днів з дня її оголошення.
СуддяОСОБА_1
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 98662750 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Ларіна О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні