Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
09 серпня 2021 р. Справа №200/512/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 08.02.2019 року позов ОСОБА_1 до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково:
Визнано протиправними дії Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області щодо припинення виплати пенсії ОСОБА_1 з 01.03.2016 року.
Зобов`язано Костянтинівсько-Дружківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з 01.03.2016 року.
До суду надійшла заява представника позивача про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом, в якій останній просив: звільнити стягувача від сплати судового збору за подання заяви про зміну способу виконання судового рішення на підставі п.п. 3 п. 2 ст. 3 ЗУ «Про виконавче провадження» ; змінити спосіб виконання судового рішення №200/512/19-а від 08.022019 року шляхом зміни з зобов`язання боржника на стягнення.
Згідно з ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
За приписами п. 6 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення встановлювалась ставка судового збору у розмірі 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
У відповідності до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 № 1082-IX, розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2021 року складає 2270 грн.
Враховуючи наведене, за подання заяви про зміну способу і порядку виконання рішення особою, що звернулась до суду із такою заявою, має бути сплачено судовий збір у розмірі 681,00 грн. (2270,00 грн. х 0,3).
Заявником заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору на підставі п.п. 3 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про судовий збір» . Дана норма визначає, що судовий збір не справляється за подання заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення.
З цього приводу суд зазначає, що дійсно з Закону України «Про судовий збір» можна побачити, що за загальним правилом цей закон звільняє особу від сплати судового збору за подання заяви про зміну способу і порядку виконання рішення. І це загальне правило розповсюджується на цивільне та господарське судочинство, оскільки ні 1, ні 2 розділ частини 2 статті 4 не визначає розміру ставок судового збору за подання таких заяв.
Разом з цим, як наголошено вище, за подання до адміністративного суду заяви про зміну чи встановлення способу виконання судового рішення визначена ставка судового збору у розмірі 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Представник позивача, посилаючись на рішення Європейського суду з прав люди, зазначає, що якість закону пов`язана з достатньою чіткістю встановлення ним тих чи інших обставин, на підставі яких діють державні органи. Він вказує, що положення закону повинні бути передбачуваними та надавати достатньо гарантіи? проти свавільного застосування.
Суд зазначає, що неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їх нормами, певні протиріччя в регулюванні одного і того ж питання є колізією норм права.
При розбіжності між загальною і спеціальною нормою перевага надається спеціальній.
В даному випадку спеціальною нормою є норма, яка визначає ставки судового збору в адміністративному судочинстві. Дана норма чітко встановлює обов`язок сплати при розгляді заяв про зміну чи встановлення способу виконання судового рішення в адміністративній справі судового збору, а також визначає його розмір.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про судовий збір» та статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Разом із цим, обов`язок сплати судового збору слугує гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду, відповідає встановленим ст. 129 Конституції України основним засадам судочинства, а саме: рівності усіх учасників судового процесу перед законам і судом.
Виключних обставин, які можуть бути підставою для звільнення позивача від сплати судового збору в даній в справі, та доказів на їх підтвердження суд не встановив.
Таким чином, підстав для звільнення заявника від сплати судового збору немає. За вказаних обставин заява про заміну способу або порядку виконання судового рішення підлягає поверненню без розгляду.
Керуючись ст. ст. 14, 133, 245, 242, 245, 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви представника позивача про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про зміну способу та порядку виконання судового рішення.
Заяву представника позивача про заміну способу та порядку виконання судового рішення повернути без розгляду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Г.П. Бабаш
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2021 |
Оприлюднено | 12.08.2021 |
Номер документу | 98916219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні