Ухвала
від 05.08.2021 по справі 335/8045/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/8045/19 1-кс/335/4199/2021

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2021 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , представника особи, у володінні якої перебувають запитувані документи ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні у залі суду у м. Запоріжжі клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, -

ВСТАНОВИВ:

З наданих суду матеріалів вбачається, що СУ ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018080000000391 від 21.12.2018, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що у період з 2015 року по 2019 рік невстановлені службові особи ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 та іншими невстановленими особами, вчиняють системне розкрадання бюджетних коштів, шляхом укладання договорів на організацію лікувально-профілактичного харчуванням персоналу ВП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в результаті чого завдали збитків, що в 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Так, встановлено, що відповідно до ст. 7 ЗУ «Про охорону праці» працівники, зайняті на роботах з важкими та шкідливими умовами праці, безоплатно забезпечуються лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, газованою солоною водою, мають право на оплачувані перерви санітарно- оздоровчого призначення, скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію, оплату праці у підвищеному розмірі та інші пільги і компенсації, що надаються в порядку, визначеному законодавством.

Згідно до п. 1.3, 1.4 Інструкції про порядок надання лікувально- профілактичного харчування працівникам ВП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОО.ФО.ИН.01-14 (далі - Інструкція ОО.ФО.ИН.01-14) та Інструкції про порядок надання лікувально- профілактичного харчування працівникам ВП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОО.ФО.ИН.01-17 (далі - Інструкція ОО.ФО.ИН.01-17) лікувально-профілактичне харчування видається персоналу ІНФОРМАЦІЯ_1 , якому за результатами атестації робочих місць за умовами праці встановлені особливо шкідливі умови праці, працюючим в умовах підвищеного тиску.

Службові особи ВП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », будучи обізнаними у вимогах зазначених нормативних актів, використовуючи владні повноваження, діючи умисно, з корисливих мотивів, вступивши у злочинну змову з службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », незаконно заволоділи бюджетними коштами при наступних обставинах.

Так, встановлено, що на підставі наказу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » проводило перевірку правильності формування фактичних витрат з організації лікувально-профілактичного харчування та продовольчого забезпечення персоналу ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.01.2016 по 30.06.2017.

За наслідками проведеної перевірки ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 13.10.2017 складено відповідний акт.

На підставі вказаного акту ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 15.11.2017 видано наказ № 953 «Про результати перевірки формування фактичних витрат з організації лікувально-профілактичного харчування у ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

За результатами перевірки був встановлений факт неефективного використання посадовими особами ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » грошових коштів під час організації лікувально-профілактичного харчування (далі ЛПХ) персоналу станції, що завдало збитків на суму 21524000грн.

Так, згідно з актом та наказом вбачається, що організація ЛПХ у ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » забезпечується комерційними структурами на підставі договорів, укладених за результатами відкритих торгів. У період з 01.01.2016 по 30.06.2017 послуги з ЛПХ надавало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Планова вартість послуги з організації ЛПХ (продукти харчування та інші витрати) розраховувалися відповідно до зазначеної замовником у технічних вимогах інформації про необхідність забезпечення харчування добової кількості працівників, а саме: 4349 осіб. Незважаючи на те, що фактична щодобова середня відвідуваність атестованих з особливо шкідливими умовами працівників у ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » становить 3298 осіб у грошовому вимірі договори на організацію ЛПХ виконані в повному обсязі. Таким чином, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у середньому надав ЛПХ розрахунково на 1051 особу менше, ніж планувалося ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до закупівлі цієї послуги з відповідним формуванням витрат виконавця на їх здійснення.

Внаслідок того, що ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » замовляло послуги з організації ЛПХ без врахування фактичної щодобової середньої відвідуваності атестованих з особливо шкідливими умовами працівників, підприємство сплачувало грошові кошти ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за послуги з організації ЛПХ, які фактично не надавалися. Зазначені обставини призвели до того, що ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » завдано збитків.

Крім того, посадовими особами ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з безпідставних причин відшкодовувалася вартість комунальних послуг, які поставлялися на об`єкти харчування (столові, буфети ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), якими користувалися ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » під час надання ЛПХ.

Актом перевірки було встановлено, що згідно розрахунку - обґрунтування потреби у воді ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » витрати води на приготування їжі у столових і буфетах, витрати води на посудомийні машини, витрати води на холодильні камери, витрати води на миття кухонної посуди за 1 півріччя 2017 року складає 705106, 69 грн. без ПДВ, але жодних договорів між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо часткової або повної компенсації наданих комунальних послуг посадовими особами ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не було укладено.

Окрім цього актом перевірки ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлена відсутність амортизаційних відрахувань по об`єктам громадського харчування, де надавалося ЛПХ. Перевіркою встановлена сума амортизаційних відрахувань у розмірі 78200грн. Натомість сума амортизаційних відрахувань з 01.01.2016 по 30.06.2017, внаслідок протиправної бездіяльності посадових осіб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не сплачувалася ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Витрати по амортизації в порушення Методики з планування і віднесення витрат при формуванні собівартості виробництва продукції по НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » були віднесені по рахунку «Амортизація основних засобів» замість «Лікувально-профілактичне та інше спецхарчування». Крім того, під час огляді закладів громадського харчування встановлено, що буфет № 4 (машзал) не працював з 04.04.2017 по 02.07.2017. У буфеті № 4, який входить до складу інвентарного № 85, проводився поточний ремонт силами УБ ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Витрати з поточного ремонту буфету № 4 в порушення Методики з планування і віднесення витрат при формуванні собівартості виробництва продукції по НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » були віднесені до статті «Витрати на ремонт (поліпшення) основних засобів господарським способом», замість «Лікувально-профілактичне та інше спецхарчування». Таким чином, відповідальними особами ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » витрати на поточний ремонт не були враховані у виробничій собівартості витрат , пов`язаних з організацією ЛПХ та не були віднесені на відповідну статтю.

Перевіркою встановлено, що сума витрат пов`язаних з ремонтом, які не враховані у виробничій собівартості ЛПХ у 1 півріччі 2017 року складає 63900 грн. Загальна сума збитків, внаслідок неврахованих ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » витрат у 1 півріччі 2017 року (вода, амортизація, ремонт) становить 834100 грн. (без ПДВ).

Таким чином, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яке надає послуги на об`єктах ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », не сплачує жодних грошових коштів за комунальні послуги, амортизацію та поточний ремонт об`єктів громадського харчування.

В тому числі, актом перевірки ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було встановлено факт того, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » окрім надання послуг ЛПХ також діє як заклад громадського харчування та роздрібної торгівлі поза межами організації ЛПХ. Відповідно до умов укладених договорів передбачена дислокація підприємств громадського харчування Виконавця на об`єктах ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », на робочих місцях яких не встановлені особливо шкідливі умови праці. Тому, діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на території ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюється за двома напрямками: організація ЛПХ та реалізація на сторону (розрахунки в готівковій та безготівковій формі з працівниками). При цьому умовами договору не передбачено надання Виконавцем при складенні актів здачі-приймання послуг інформації про витрати, понесені у зв`язку з реалізацією продукції, за напрямками.

Актом ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що відповідно до п. 10.3 укладеного договору між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » формуванні відпускних цін на гарячі обіди, сніданки ЛПХ, спецмолоко та харчування по кошторисах здійснюється за закупівельними цінами без врахування витрат Виконавця. Тобто реалізація продукції їдалень працівниками ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відбувається лише за вартістю використання для приготування продуктів, а вартість приготування їжі, реалізованої працівникам за кошти, повністю покривається за рахунок ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Таким чином, покриваючи за рахунок ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » частину витрат з організації громадського харчування працівників, які не працюють в особливо шкідливих умовах, ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » необґрунтовано завищує витрати на організацію ЛПХ, включаючи витрати на здешевлення харчування працівників, для посад яких ЛПХ не передбачено.

Крім того, актом ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зафіксовано факт проведення оглядів закладів харчування. За результатами проведених оглядів встановлено, що ЛПХ фактично не надається у наступних закладах харчування: їдальня № 6 з буфетом, їдальня № 11 в частині буфета, кулінарії, обіднього залу 3 поверху (фактично обідній зал № 3 поверху 2) та буфет № 29 (приміщення ТЦ ВП ІНФОРМАЦІЯ_1 "); їдальня № 18 в частині: центральний буфет і кулінарія. Перевіркою встановлено, що згідно журналу реєстрації отоварених талонів, талони ЛПХ по їдальні № 6 до бухгалтерії ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не поверталися. Також встановлено, що в їдальнях УВТК, НТЦ у касира ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » наявні талони ЛПХ, проте робочі місця у цих підрозділах не атестовані.

Отже, за рахунок коштів ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюється відшкодування витрат ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з приготування ЛПХ за умови, що фактично у вказаних закладах громадського харчування відсутню ЛПХ.

Враховуючи вище викладене, посадові особи ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » безпідставно внесли до технічних вимог в подальшому до договору про надання послуг з організації ЛПХ персоналу ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перелік об`єктів громадського харчування у яких фактично ЛПХ не надається, та надається при умові не атестації робочих місць у підрозділах ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », де ці заклади громадського харчування функціонують, чим завищено вартість послуг за договором із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та вартість ЛПХ у складі виробничої собівартості електро та теплоенергії. При цьому фактичні витрати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на виготовлення продуктів харчування без жодних законних на те підстав відшкодовуються за рахунок ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та останні несуть збитки у вигляді витрат на виготовлення вказаних продуктів харчування.

В рамках проведення призначеної у кримінальному провадженні судової економічної експертизи, виникла необхідність у отриманні табелів обліку робочого часу працівників ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 «ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для перевірки фактичного знаходження на робочому місці та отримання послуги з лікувально-профілактичного харчування, які для ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », надавало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за період часу 01.01.2016 по 30.06.2017, відповідно до укладених договорів № 75/21-15 від 26.01.2015, № 75/08-16 від 25.01.2016, №75/06-17 від 26.01.2017.

Слідчим для отримання копій табелів обліку робочого часу працівників ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 «ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за період часу 01.01.2016 по 30.06.2017, надано запит, але останніми надано відповідь про надання документів тільки відповідно до ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ.

З метою встановлення всіх обставин, які мають значення для проведення досудового розслідування, у органа досудового розслідування виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до документів, з можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: табелів обліку робочого часу працівників ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 «ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за період часу 01.01.2016 по 30.06.2017, які отримували послуги з лікувально-профілактичного харчування, відповідно до укладених договорів № 75/21-15 від 26.01.2015, № 75/08-16 від 25.01.2016, №75/06-17 від 26.01.2017 між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », у зв`язку з чим подано дане клопотання.

Слідчий у судовому засіданні підтримала подане клопотання, з підстав, викладених у клопотанні.

Представник ВП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, зазначивши, що заявлені слідчим документи на підприємстві не ведуться, а у його володінні перебувають табелі обліку працівників зі шкідливими умовами праці, проти надання копій яких він не заперечує.

Перевіривши наданні матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Прицьому, ч. 3 та ч. 5 ст.132КПК України передбачено, що під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, сторони кримінального провадження повинні подати суду докази обставин, на які вони посилаються.

З урахуванням викладеного, виходячи з потреб та мети досудового розслідування, слідчий суддя приходить до висновку, що органом досудового розслідування, відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 160 КПК України, доведено можливість використання як доказів зазначених у клопотанні документів, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На переконання слідчого судді, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України, органом досудового розслідування надано достатньо доказів для висновку, що зазначені у клопотанні документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи пояснення представника особи, у володінні якої перебувають запитувані документи, слідчий суддя вважає за необхідне клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити, надати дозвіл на тимчасовий доступ до табелів обліку працівників ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 «ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зі шкідливими умовами праці за період часу 01.01.2016 по 30.06.2017.

Беручи до уваги, що слідчим не доведено необхідність вилучення зазначених документів, а також не підтверджено, що мета отримання доступу до речей і документів виправдовує таке втручання у права особи як їх вилучення, слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на отримання їх копій.

Керуючись ст. 159-163, 369, 372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати старшому слідчому в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: табелів обліку працівників ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 «ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зі шкідливими умовами правці, за період часу 01.01.2016 по 30.06.2017, з можливістю отримання їх засвідчених копій.

Встановити строк дії даної ухвали до 05.09.2021 року включно.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

У випадку вилучення речей і документів, за відсутністю яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати свою діяльність ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення05.08.2021
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу98949458
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —335/8045/19

Ухвала від 04.03.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 01.02.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 29.12.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 05.08.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 05.08.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 05.07.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 11.02.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 11.02.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 11.02.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

Ухвала від 11.02.2021

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Макаров В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні