ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"25" серпня 2021 р. справа № 300/4363/21
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Боршовський Т.І., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація Смарагд Прикарпаття до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про скасування внесення змін до відомостей та зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Корпорація Смарагд Прикарпаття 17.08.2021 звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, в якому просить суд: скасувати внесені зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:02:001:0501, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 2, від 03.02.2021, та зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:04:001:0184, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 1 а , 1 в від 23.02.2021; зобов`язати відповідача скасувати зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:02:001:0501, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 2, від 03.02.2021, та зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:04:001:0184, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 1 а , 1 в від 23.02.2021 до виготовлення технічної документації із землеустрою; визнати недійсними всі витяги з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:02:001:0501, площею 0,1650 га, що були виготовлені після 03.02.2021, а також всі витяги з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:04:001:0184, площею 0,2642 га, що були виготовлені після 23.02.2021.
З`ясовуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження в адміністративній справі та дотримання позивачем вимог до позовної заяви, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Пунктом 2 частини 5 статті 160 КАС України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
В даному випадку, позивач не зазначив в позовній заяві власну офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти та офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти відповідача.
Згідно з частиною 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається, в тому числі, зміст позовних вимог.
Способи судового захисту визначені в статті 5 КАС України. Так, згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно частини 1 статті 5 КАС України, який має бути сформульований максимально чітко і зрозуміло, оскільки від якості позовної заяви, юридично правильного змісту позовних вимог, зазначення способу судового захисту залежить швидкий і ефективний розгляд справи.
Так, позивач просить суд скасувати внесені зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:02:001:0501, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 2, від 03.02.2021, та зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:04:001:0184, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 1 а , 1 в від 23.02.2021.
З огляду на зміст позовних вимог, позивач обрав спосіб судового захисту, який не передбачений статтею 5 КАС України. Так, суд може визнати рішення суб`єкта владних повноважень індивідуального характеру протиправним та скасувати його, визнати дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язати вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення.
Суд зазначає про те, що за результатами розгляду адміністративної справи, в разі задоволення позову, суд приймає рішення про захист порушеного права чи інтересу особи у спосіб, що передбачений статтями 5, 245 КАС України. При цьому суд не перебирає на себе повноваження суб`єкта владних повноважень - відповідача у справі та не вчиняє дії, що входять до його компетенції. Суд лише встановлює факт протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень та відновлює порушене право чи інтерес позивача у спосіб скасування рішення чи зобов`язання вчинити дію або утриматися від її вчинення.
В спірному випадку необхідно звернути увагу на те, що згідно з частиною 1 статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Таким чином, повноваження щодо скасування в Державному земельному кадастрі відомостей про земельну ділянку, належать Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки.
Окрім цього, в прохальній частині позовної заяви позивач також просить суд зобов`язати відповідача скасувати зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:02:001:0501, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 2, від 03.02.2021, та зміни до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер 2624010100:04:001:0184, м. Надвірна, вулиця Марка Черемшини, 1 а , 1 в від 23.02.2021 до виготовлення технічної документації із землеустрою.
Натомість, згідно з частиною 1 статті 5 КАС України суд може визнати дії суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язати вчинити певні дії. Тобто під час оскарження дій, належним способом захисту є визнання таких дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а не лише зобов`язання вчинити певні дії.
Суд зазначає про те, що за результатами розгляду адміністративної справи, в разі задоволення позову, суд приймає рішення про захист порушеного права чи інтересу особи у спосіб, що передбачений статтями 5, 245 КАС України.
Отже, позивачу необхідно уточнити позовні вимоги за цим позовом.
Окрім цього, частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 01.01.2021 складає 2270 гривні.
Положенням підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В даному випадку, в позовній заяві зазначено три вимоги немайнового характеру: скасувати внесені зміни до відомостей Державного земельного кадастру, зобов`язати вчинити дії та визнати недійсними витяги.
Таким чином, за подання цього адміністративного позову позивач має сплатити судовий збір в розмірі 6810,00 грн. (2270*3=6810,00 грн.).
Суд зазначає, що до позовної заяви позивач долучив платіжне доручення № 650 від 13.08.2021 про сплату судового збору в розмірі 2270,00 грн. Таким чином, позивачу необхідно сплатити недоплачену суму судового збору в розмірі 4540,00 грн. (6810-2270=4540 грн.).
При цьому, за змістом частини 1 статті 9 Закону України "Про судовий збір" суд не вправі відкрити провадження у справі, в разі якщо до спеціального фонду Державного бюджету України не надійшов судовий збір в розмірі, передбаченому цим Законом.
За таких обставин, позовну заяву подано без додержання вимог статтей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В зв`язку з вищевикладеним, згідно з вимогами частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву належить залишити без руху та надати позивачу строк для їх усунення.
Керуючись статтями 5, 160, 169, 171, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація Смарагд Прикарпаття до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про скасування внесення змін до відомостей та зобов`язання до вчинення дій - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків до десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Виправити недоліки позовної заяви у спосіб: подати до Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву, в якій:
- зазначити власну офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти та офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти відповідача;
- уточнити зміст позовних вимог відповідно до частини 1 статі 5, частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України;
- документ про доплату судового збору в розмірі 4540,00 грн. (за умови залишення незміненої кількості позовних вимог).
Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вищезазначений строк позовна заява буде повернена.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2021 |
Оприлюднено | 26.08.2021 |
Номер документу | 99148082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні