Рішення
від 09.09.2021 по справі 344/16763/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/16763/17

Провадження № 2-а/344/49/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2021 року м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

в складі: головуючого-судді Татарінової О.А.

секретаря Кондратів Х.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ТОВ Агротрансбуд-ІФ про визнання нечинним рішення суб`єкта владних повноважень,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом про визнання нечинним рішення суб`єкта владних повноважень, в якому просить визнати нечинним рішення ХХХІІІ сесії 6-го демократичного скликання Черніївської сільської ради №41-33/2015 від 16.10.2015 року в частині відміни рішення 11 сесії 5 демократичного скликання Черніївської сільської ради №40-11/2008 від 07.04.2008 р. про надання дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ). В обгрунтування позову зазначив, що рішенням XXXIII сесії 6-го демократичного скликання Черніївської сільської ради №41-33/2015 від 16.10.2015р. вирішено відмінити рішення 11 сесії 5 демократичного скликання Черніївської сільської ради №40-11/2008 від 07.04.2008р. про надання дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ). Вважає рішення XXXIII сесії 6-го демократичного скликання Черніївської сільської ради №41-33/2015 від 16.10.2015р. незаконним та таким, що підлягає скасуванню оскільки рішенням 11 сесії 5 демократичного скликання Черніївської сільської ради №40-11/2008 від 07.04.2008р. надано дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ). Дане рішення прийняте Черніївською сільською радою на підставі його заяви, яка мотивована необхідністю відведення земельної ділянки для обслуговування розташованих на ній нежитлових приміщень. Оскаржуваним рішенням Черніївської сільської ради №41-33/2015 від 16.10.2015р. відмінено рішення Черніївської сільської ради №40-11/2008 від 07.04.2008р. Вважає, що приймаючи оскаржуване рішення Черніївська сільська рада, не діяла в межах та в спосіб, передбачені Конституцією України та законами України, оскільки допустила перевищення своїх повноважень, відмінивши своє ж рішення. Він не був повідомлений відповідачем про те, що питання відміни рішення розглядатиметься Черніївською сільською радою на сесії 16.10.2015 р. Хоча як зацікавлена особа повинен бути запрошений відповідачем на сесію. Оскаржуваного рішення не отримував, дізнався про нього тільки в листопаді 2017 року, коли отримав відповідь сільської ради (від 02.11.2017 року) на запит його адвоката щодо чинності рішень сільської ради, які стосуються його землекористування в с.Черніїв. А тому вважає, що наведені вище обставини вказують на протиправність рішення Черніївської сільської ради, так і на поважність причин пропуску звернення до суду щодо оскарження такого рішення.

16.01.2018 року представником відповідача Черніївської сільської ради подано до суду відзив на позовну заяву, яку обґрунтовує тим, що після прийняття оскаржуваного рішення від 16.10.2015 року (про відміну попереднього рішення від 07.04.2008 року), позивач, знаючи про його прийняття, повторно звернувся із заявою до Черніївської сільської ради щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельних ділянок для обслуговування власних нежитлових приміщень. Рішенням Черніївської сільської ради від 23-24 червня 2016 року №17-5/2016 позивачу надано дозвіл на розробку проекту відведення земельних ділянок для обслуговування власних нежитлових приміщень. За заявою позивача від 20.07.2016 року в дане рішення внесено зміни, уточнено площу земельної ділянки, яка передається в оренду. Проекту відведення станом на дату подання позову позивач не виготовив, договору оренди земельної ділянки не уклав. Надалі, згідно із Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.05.2017 року №86646040, право власності на нежитлове приміщення передані позивачем ОСОБА_1 у власність юридичній особі ТОВ Агротрансбуд-ІФ . За ТОВ Агротрансбуд-ІФ державним реєстратором 05.05.2017 року проведено реєстрацію права власності на нежитлові приміщення, що належали ОСОБА_1 . Таким чином, після проведення 05.05.2017 року державної реєстрації права власності на нежитлові приміщення, право користування відповідною частиною земельної ділянки перейшло до набувача нежитлових приміщень та відповідно припинилось щодо попереднього власника приміщень, а тому вважають позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, просять відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Івано-Франківського міського суду від 20.03.2019 року залучено до участі в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Черніївської сільської ради про визнання нечинним рішення суб`єкта владних повноважень, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, - ТОВ АГРОТРАНСБУД-ІФ .

Ухвалою Івано-Франківського міського суду від 29.01.2021 року замінено Черніївську сільську раду на її правонаступника - Івано-Франківську міську раду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Черніївської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ТОВ Агротрансбуд-ІФ про визнання нечинним рішення суб`єкта владних повноважень.

05.03.2021 року представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, який обґрунтовують тим, що 07.04.2008 року рішенням Черніївської сільської ради №40-11/2008 Про розгляд заяв ПП ОСОБА_1 вирішено дати дозвіл ПП ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу згідно договорів купівлі продажу нежитлових приміщень та надати проекти землеустрою на затвердження рішенням Черніївської сільської ради. 16.10.2015 року рішенням Черніївської сільської ради №41-33/2015 Про відміну рішення від 07.04.2008 №40-11/2008 , вирішено відмінити рішення від 07.04.2008 року №40-11/2008, яким ПП ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу згідно договорів купівлі-продажу нежитлових приміщень. Зокрема, у оскаржуваному рішенні зазначено, що на момент винесення даного рішення, гр. ОСОБА_1 не уклав договору оренди земельних ділянок та не сплачував земельного податку. Крім цього, до оскаржуваного рішення долучено АКТ №9 від 27.08.2015 року, згідно якого комісією у складі сільського голови, спеціаліста-землевпорядника сільської ради та двох депутатів сільської ради, на виїзному засіданні було розглянуто заяви жителів АДРЕСА_1 , в якій зазначено, що на території приватних підприємців знищено фруктові дерева, територія перетворилась на звалище побутово-промислових відходів, які спалюються у виритих котлованах, чим забруднюють повітря та становлять небезпеку для життя та здоров`я жителів села. Комісією під час виїзду на місце було встановлено, що на земельну ділянку рішенням від 07.04.2008 року, ПП ОСОБА_1 дано дозвіл на виготовлення проекту відведення для обслуговування нежитлових приміщень, які йому належать згідно договору купівлі продажу. Також на вказаній земельній ділянці вириті котловани, розкидано побутове сміття та виявлено сліди спалювання невідомих предметів. Відтак, комісія рекомендувала ПП ОСОБА_1 вжити заходів вивезення сміття та з`явитись у сільську раду для оформлення договору оренди земельної ділянки. Однак, на момент прийняття оскаржуваного рішення позивач не уклав договору оренди земельної ділянки.

Зазначають, що скасоване рішення як на момент скасування так і на момент подачі позову виконане не було, а саме позивачем не було погоджено у встановленому порядку проект відведення земельної ділянки та не укладено договору оренди щодо неї, а відтак не можуть бути взяті до уваги посилання позивача на рішення Конституційного суду. Окрім того зазначають, що позивачу рішенням Черніївської сільської ради від 23-24 червня 2016 року №93-5/2016, було відмовлено у виготовленні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,80 га для обслуговування нежитлових приміщень (дане рішення не оскаржено позивачем, тобто право не порушено) і в подальшому на підставі заяви ОСОБА_1 було прийнято рішення від 04.08.2016 року №12-6/2016 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га для обслуговування нежитлових приміщень.

Що стосується порушення, на думку позивача, його прав оскаржуваним рішенням, зазначають, що при прийнятті оскаржуваного рішення, міською радою не порушено прав та охоронюваних законом інтересів ОСОБА_1 , оскільки Рішення Про відміну рішення від 07.04.2008 року №40-11/2008 , яким відмінено надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу згідно договорів купівлі-продажу нежитлових приміщень, було прийнято 16.10.2015 року. Позивач, у 2016 звертався із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,80 га для обслуговування нежитлових приміщень. 23-24 червня 2016 року №93- 2016 рішенням Черніївської сільської ради відмовлено у наданні такого погодження (дане рішення не оскаржено). В подальшому рішенням Черніївської сільської ради від 23-24 червня 2016 року №17-5/2016 позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 0,51 га для обслуговування нежитлових приміщень. 04.08.2016 року за заявою ОСОБА_1 внесено зміни у рішення №17-5/2016 та прийнято нове рішення №12-6/2016 згідно яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 0,36 га для обслуговування нежитлових приміщень. Тобто, відповідачем не порушено інтересів позивача щодо реалізації його прав на користування земельною ділянкою. Оскільки, саме за заявами позивача у 2016 році було прийняті рішення згідно яких було надано погодження на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних під нежитлові приміщення тільки із зміною площі, просять відмовити у задоволенні позовних вимог

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав наведених у позовній заяві та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив щодо задоволення позовних вимог.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ТОВ Агротрансбуд-ІФ в судовому засіданні підтримав поданий позов.

Заслухавши представника позивача та представника відповідача, представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частина друга статті 129 Конституції України визначає основні засади судочинства, однією з яких згідно з пунктом 3 вказаної частини є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області 11 сесія У демократичного скликання від 07 квітня 2008 року №40-11/2008 с.Черніїв Про розгляд заяв ПП ОСОБА_1 вирішено дати дозвіл приватному підприємцю ОСОБА_1 виготовити проект відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ) згідно договорів купівлі-продажу нежилих приміщень, а саме: 0,884 га для реконструкції керносховища під житлове будівництво; 0,126 га для реконструкції адміністративного корпусу від мотель-кафе та пекарсько-кондитерський цех; 0,207 га для обслуговування маслоскладу; 0,306 га для обслуговування КПП з диспетчерською та профілакторією з майстернею.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому Земельним Кодексом.

З акту №9 від 27.08.2015 року складеного комісією в складі сільського голови Федоришина М.М., спеціаліста-землевпорядника сільської ради ОСОБА_2 , депутатів сільської ради ОСОБА_3 , ОСОБА_4 вбачається, що комісією було рекомендовано ПП ОСОБА_1 в тижневий термін звільнити територію від сміття шляхом вивезення на санкціоноване сміттєзвалище, не допускати захоронення сміття та постійно підтримувати порядок. З`явитись в сільську раду для оформлення договору оренди земельної ділянки. У випадку невиконання рекомендацій комісії землевпоряднику винести на розгляд сесії сільської ради питання доцільності перебування даної земельної ділянки у користуванні приватного підприємця ОСОБА_1 .

Рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області ХХХІІІ-ї сесії 6-го демократичного скликання від 16 жовтня 2015 року №41-33/2015 с.Черніїв Про відміну рішення 11 сесії 5 демократичного скликання від 07.04.2008 р. №40-11/2008 вирішено відмінити рішення 11 сесії 5 демократичного скликання №40-11/2008 року про надання дозволу ПП ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ) згідно договору купівлі-продажу нежитлових приміщень.

24.06.2016 року ОСОБА_1 звертався до Голови Черніївської сільської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для облаштування нежитлових приміщень орієнтовною площею 0,80 га на АДРЕСА_2 (т.1 а.с.33).

Рішенням V-ї сесії 7-го демократичного скликання від 23-24 червня 2016 року №93-5/2016 с.Черніїв Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою вирішено відмовити у наданні дозволу гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 0,80 га (землі комунальної власності), розташованої в межах населеного пункту с.Черніїв, для обслуговування нежитлових приміщень по АДРЕСА_2 .

Рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області V-ї сесії 7-го демократичного скликання від 23-24 червня 2016 року №17-5/2016 с.Черніїв Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою вирішено дати дозвіл гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 0,51 га (землі комунальної власності), розташованої в межах населеного пункту с.Черніїв, для обслуговування нежитлових приміщень з земель запасу по АДРЕСА_2 (т.1 а.с.26).

В подальшому 20.07.2016 року ОСОБА_1 звертався до Голови Черніївської сільської ради із заявою про внесення змін в рішення 5 сесії 7 демократичного скликання Черніївської сільської ради від 23-24.06.2016 року, та просив викласти рішення в редакції зазначивши площу земельної ділянки в розмірі 0,36 га (т.1 а.с.28).

Рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано- Франківської області ІV-ї сесії 7-го демократичного скликання від 04 серпня 2016 року №12-6/2016 с.Черніїв Про внесення змін до рішення V-ї сесії 7-го демократичного скликання від 23-24 червня 2016 року вирішено внести зміни в рішення 5 сесії 7 демократичного скликання Черніївської сільської ради від 23-24.06.2016 року, та викладено в такій редакції: 1.Дати дозвіл гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 0,36 га (землі комунальної власності), розташованої в межах населеного пункту с.Черніїв, для обслуговування нежитлових приміщень по АДРЕСА_2 (т.1 а.с.27).

Як вбачається із відповіді сільського голови від 21.08.2017 року №191/02-43 на запит адвоката рішення щодо користування земельної ділянки ОСОБА_1 не чинне, рішень про надання в користування земельної ділянки ТОВ Агротрансбуд-ІФ сільською радою не приймалось (т.1 а.с.3).

Як вбачається із відповіді сільського голови від 02.11.2017 року №255/02-43 на запит адвоката щодо підстав втрати чинності рішення Черніївської сільської ради щодо землекористування ОСОБА_1 , адвоката повідомлено про те, що згідно рішення ХХХІІІ сесії 6-го демократичного скликання №41-33/2015 вирішено відмінити Рішення 11 сесії 5 демократичного скликання №4011/2008 від 07.04.2008 року « Про надання дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ) « (т.1 а.с.5).

Згідно із Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.05.2017 року №86646040, право власності на нежитлове приміщення передані позивачем ОСОБА_1 у власність юридичній особі ТОВ Агротрансбуд-ІФ . За ТОВ Агротрансбуд-ІФ державним реєстратором 05.05.2017 року проведено реєстрацію права власності на нежитлові приміщення, що належали ОСОБА_1 (т.1 а.с.22-25).

За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Пунктом 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад входить вирішення відповідно до закону питань з врегулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною 10 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Аналіз наведених положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні дає підстави вважати, що за органами місцевого самоврядування законодавець закріпив право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб`єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну чи скасування.

Водночас, у ст. 3 Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

Цей принцип знайшов своє відображення й у ст. 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , згідно з якою органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.

Як зазначив Конституційний Суд України у своєму рішенні від 16.04.2009 року №7-рп/2009, закріплені у ст.144 Конституції України і ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" норми про акти органів місцевого самоврядування, крім юридичної форми реалізації завдань і функцій, визначають порядок прийняття і перевірки рішень органів місцевого самоврядування. В Законі встановлено, що ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України та законами України до їх відання, і що рішення відповідної ради може бути внесене на повторний розгляд цієї ж ради (ст.25, ч.4 ст.59). У Законі передбачено, що рішення виконавчого комітету ради з питань, які належать до компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою, і що раді належить право скасовувати акти виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень (ч.9 ст.59, п.15 ч.1 ст.26).

Разом з тим, Суд наголошує, що відповідно до зазначеного рішення Конституційного Суду України ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Аналіз наведених положень свідчить про можливість скасування органом місцевого самоврядування власного рішення, у той же час, реалізація зазначених повноважень можлива у разі дотримання сукупності умов, зокрема:

а) відсутність факту виконання рішення, що скасовується;

б) відсутність факту виникнення правовідносин, пов`язаних з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів або ж відсутність заперечень суб`єктів правовідносин щодо їх зміни чи припинення у разі виникнення таких правовідносин.

Натомість ключовим питанням у контексті можливості скасування органом місцевого самоврядування свого владного управлінського рішення, є визначення того, яким за своєю правовою природою є відповідний акт: нормативним чи ненормативним.

Слід зазначити, що ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Отже, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Як зазначалося вище рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області 11 сесія У демократичного скликання від 07 квітня 2008 року №40-11/2008 с.Черніїв Про розгляд заяв ПП ОСОБА_1 вирішено дати дозвіл приватному підприємцю ОСОБА_1 виготовити проект відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ) згідно договорів купівлі-продажу нежилих приміщень, а саме: 0,884 га для реконструкції керносховища під житлове будівництво; 0,126 га для реконструкції адміністративного корпусу від мотель-кафе та пекарсько-кондитерський цех; 0,207 га для обслуговування маслоскладу; 0,306 га для обслуговування КПП з диспетчерською та профілакторією з майстернею.

Однак в подальшому рішенням Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області ХХХІІІ-ї сесії 6-го демократичного скликання від 16 жовтня 2015 року №41-33/2015 с.Черніїв Про відміну рішення 11 сесії 5 демократичного скликання від 07.04.2008 р. №40-11/2008 вирішено відмінити рішення 11 сесії 5 демократичного скликання №40-11/2008 року про надання дозволу ПП ОСОБА_1 на виготовлення проекту відведення земельних ділянок з земель запасу (колишня територія Львівської ГЕ) згідно договору купівлі-продажу нежитлових приміщень.

Таким чином, в даній ситуації має місце скасування органом місцевого самоврядування власних ненормативних правових актів, одноразового застосування, які вичерпують свою дію фактом їхнього виконання.

Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Тобто, для задоволення позову адміністративний суд повинен встановити, що в зв`язку з прийняттям рішення суб`єкта владних повноважень порушуються права позивача.

При цьому захист прав позивача має бути нерозривно пов`язаним з таким фактом, що у особи існує правовий інтерес як власника або як користувача на цю земельну ділянку.

Суд звертає увагу, що ПП ОСОБА_1 не виготовлено проект відведення земельних ділянок з земель запасу згідно рішення Черніївської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області 11 сесія У демократичного скликання від 07 квітня 2008 року №40-11/2008, тобто фактично позивач не виконав рішення, яким було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою, та свідчить про відсутність факту правовідносин, пов»язаних з реалізацією прав позивача на отримання земельної ділянки.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про те, що відсутність факту виконання рішення, що скасовується та відсутність виникнення правовідносин, пов`язаних з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів позивача, свідчить, про те, що орган місцевого самоврядування діяв в межах та спосіб наданих йому повноважень.

Також слід зазначити, що у червні 2016 року позивач звертався до Черніївської сільської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлових приміщень орієнтовною площею 0,80 га на АДРЕСА_2 0,80 га. 23-24 червня 2016 року №93- 2016 рішенням Черніївської сільської ради відмовлено у наданні такого погодження (дане рішення не оскаржено). В подальшому рішенням Черніївської сільської ради від 23-24 червня 2016 року №17-5/2016 позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки АДРЕСА_2 площею 0,51 га для обслуговування нежитлових приміщень. 04.08.2016 року за заявою ОСОБА_1 внесено зміни у рішення №17-5/2016 та прийнято нове рішення №12-6/2016 згідно яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки АДРЕСА_2 площею 0,36 га для обслуговування нежитлових приміщень. Тобто, відповідачем не порушено інтересів позивача щодо реалізації його прав на користування земельною ділянкою.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2,5,9,19,21,77,78,241-246 КАС України, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ТОВ Агротрансбуд-ІФ про визнання нечинним рішення суб`єкта владних повноважень залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого Апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів з дня проголошення.

Суддя О.А. Татарінова

Повний текст рішення складено 09 вересня 2021 року

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення09.09.2021
Оприлюднено10.09.2021
Номер документу99492105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —344/16763/17

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 24.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 16.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 09.09.2021

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

Рішення від 03.09.2021

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні