Рішення
від 14.09.2021 по справі 522/14655/20
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2021 року м. Одеса Справа № 522/14655/20

Провадження № 2/522/961/21

Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді - Кузнецової В.В.

за участю секретаря судового засідання - Довгань Ж.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Одесі за правилами загального позовного провадження цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 , про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій, позов третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій,-

ВСТАНОВИВ:

31.08.2020 року до Приморського районного суду м. Одеси найшла позовна заява ОСОБА_1 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 , про зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 07.09.2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено підготовче судове засідання на 16.10.2020 року.

05.10.2020 року в.о. директора Комунального підприємства Одестранспарксервіс надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову, оскільки на думку відповідача у позивача у дійсності відсутнє порушене право.

16.10.2020 року у зв`язку із знаходженням судді Кузнецової В.В. на лікарняному підготовче судове засідання відкладене на 23.11.2020 року.

23.11.2020 року ОСББ Сахарова-26 звернулося до суду як третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору з позовом до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, про визнання дій протиправними та визнання недійсним договору.

23.11.2020 року представник Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 , Фізична особа - підприємець Франчук Сергій Володимирович, представник Одеської міської ради, представник Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради у підготовче судове засідання відкладене на 20.01.2021 року.

20.01.2021 року у зв`язку з неявкою сторін підготовче судове засідання відкладене на 25.02.2021 року.

25.02.2021 року Фізична особа підприємець ОСОБА_2 , представники Одеської міської ради, Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради у підготовче судове засідання не з`явилися, у зв`язку з чим підготовче судове засідання відкладене на 23.03.2021 року.

23.03.2021 року від представника ОСОБА_1 , який також є представником ОСББ Сахарова-26 , надійшли заяви про відмову від частини позовних вимог ОСОБА_1 та ОСББ Сахарова-26 .

Ухвалою суду від 23.03.2021 року прийнято до спільного розгляду з первісним позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 , про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій, позов третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; прийнято відмову ОСОБА_1 та третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 від частини позовних вимог про визнання недійсним Договору балансоутримування місць для паркування №186/С-КР-2019/03-01 від 01.08.2019 року, між Комунальним підприємством Одестранспарксервіс , Код ЄДРПОУ 38018133, та Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 (оператором) щодо організації та проведення діяльності із забезпеченням паркування транспортних засобів на місцях для паркування (спеціально відведена автостоянка) загальною площею 646,25 м.кв. за адресою: АДРЕСА_1 ; та про зобов`язання Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 не чинити будь-яких перешкод у безоплатному та вільному користуванні земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , на якій розташований майданчик для паркування; закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 , про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій, позов третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 до Комунального підприємства Одестранспарксервіс , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , треті особи: Одеська міська рада, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій, в частині позовних вимог про визнання недійсним Договору балансоутримування місць для паркування №186/С-КР-2019/03-01 від 01.08.2019 року, між Комунальним підприємством Одестранспарксервіс , Код ЄДРПОУ 38018133, та Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 (оператором) щодо організації та проведення діяльності із забезпеченням паркування транспортних засобів на місцях для паркування (спеціально відведена автостоянка) загальною площею 646,25 м.кв. за адресою: АДРЕСА_1 ; та про зобов`язання Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 не чинити будь-яких перешкод у безоплатному та вільному користуванні земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , на якій розташований майданчик для паркування; закрито підготовче провадження та призначено до судового розгляду по суті на 19 квітня 2021 року.

19.04.2021 року представник Удовицького С.М., який також є представником ОСББ Сахарова-26 звернувся до суду із заявою про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим судове засідання відкладене на 01.06.2021 року.

01.06.2021 року у зв`язку з неявкою сторін судове засідання відкладене на 24.06.2021 року.

24.06.2021 року у зв`язку з відсутністю відомостей щодо вручення судових повісток Фізичній особі підприємцю ОСОБА_2 , представнику Одеської міської ради, Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради судове засідання відкладене на 27.07.2021 року.

27.07.2021 року у зв`язку з неявкою представника ОСОБА_1, який також є представником ОСББ Сахарова-26 , Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , представника Одеської міської ради судове засідання відкладене на 14.09.2021 року.

Сторони у судове засідання не з`явилися.

Представник ОСОБА_1 , який також є представником ОСББ Сахарова-26 , надав суду заяву про проведення підготовчого судового засідання згідно ч. 2 ст. 247 ЦПК України.

Інші учасники судового процесу у підготовче судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомили.

Відповідно до частини 1 статті 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

При викладених обставинах суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності осіб, які сповіщені про розгляд справи належним чином, від яких не надійшло повідомлення про причини неявки, ухваливши рішення у справі, так як надані матеріали є повними і достатніми для розгляду справи.

У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.

Суд, дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши обставини справи, дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ч. 1 ст. 16 ЦК України).

Згідно ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 на праві власності належить квартира АДРЕСА_3 .

Напроти будинку АДРЕСА_2 розташований майданчик для паркування, яким позивач, будучі інвалідом ІІ групи, а також інші мешканці будинку АДРЕСА_2 , щодня користувалися.

У вересні 2019 року невідомі особи встановили будку та перекрили усі місця для паркування зазначивши, що дана територія є спеціальною відведеною стоянкою, за яку необхідно сплачувати кошти.

На вимогу надати документи, які б підтверджували право отримання плати за припарковані машини, був наданий для огляду договір балансоутримування місць для паркування №186/С-КР-2019/03-01 від 01.08.2019 року, укладений між КП Одестранспарксервіс та ФОП ОСОБА_2 , згідно умов якого КП Одестранспарксервіс надало право ФОП ОСОБА_2 організовувати та проводити діяльність із забезпеченням паркування транспортних засобів на місцях для паркування (спеціально відведена автостоянка) загальною площею 646,25 м.кв. за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно виписки з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань 04.11.2009 року у будинку АДРЕСА_2 зареєстроване ОСББ Сахарова 26 .

Відповідно до Акту приймання-передачі жилий будинок розташований за адресою: АДРЕСА_2 , у Будинку є: 158- однокімнатних квартир; 44 -двокімнатних квартири; 37 - трикімнатних квартир. Всього - 239 квартир.

У відповідно до вимог ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудова територій , для Будинку з такою кількістю квартир, який знаходиться у периферійній частині міста необхідно 137 машино-місць (119 машино-місць для постійного зберігання автотранспорту мешканців Будинку; 18 машино-місць для тимчасового зберігання автотранспорту).

Частину машино-місць для зберігання автотранспорту мешканців Будинку, які розташовані напроти будинку по АДРЕСА_2 , ФОП ОСОБА_2 зайняв, та розпочав надавати послуги з паркування транспортних засобів на платній основі, та заборонив позивачу та іншим мешканцям будинку користуватися зазначеними машино-місцями на безоплатній основі.

Пункт 1.1. Договору №186/С-КР-2019/03-01 зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 р. № 1342 Про затвердження Правил паркування транспортних засобів , ст. 268-1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., рішення Одеської міської ради від 23.12.2011 року № 1631-VІ Про затвердження Правил благоустрою території м. Одеси (текстової частини) у новій редакції , рішення Одеської міської ради від 22.11.2011 року № 1534-VІ, рішення Одеської міської ради від 27.08.2014 р. № 5286-VI Про затвердження переліку земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси, у новій редакції , рішення Одеської міської ради від 20.09.2011 р. №1251-VІ Про затвердження Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі , рішення Одеської міської ради від 14.12.2017 р. №2781- VІІ про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 31 січня 2011 р. № 281- VІ Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів , Уповноважений орган надає право Оператору організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на місцях для паркування (спеціально відведена автостоянка) загальною площею 646,25 м.кв., що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 (646,25м.кв.).

Відповідно до п.1.2. Договору №186/С-КР-2019/03-01 оператор здійснює обслуговування (експлуатацію) місць для паркування з метою надання послуг паркування та перерахування збору за місця для паркування транспортних засобів у розмірі та порядку, передбаченому Розділом 3 цього договору Розмір і порядок розрахунків .

Згідно п.3.1. Договору №186/С-КР-2019/03-01 ставка збору за місця для паркування транспортних засобів встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності. Розмір ставки збору за місця паркування встановлюється згідно з Податковим кодексом України, рішенням Одеської міської ради від 31.01.2011 року № 281-VI.

У п. 3.2. Договору №186/С-КР-2019/03-01 вказується, що оператор перераховує збір за місця для паркування транспортних засобів у повному обсязі до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому до 28 (29) включно) на розрахунковий рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області 33213889015009, банк - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38016923, одержувач УДКСУ у м. Одесі в Одеській області по коду бюджетної класифікації 18020200 Збір за місця для паркування транспортних засобів, сплачених фізичними особами по Суворовському району згідно з розрахунком викладеним у Додатку №1 до Договору.

Рішенням Одеської міської ради Про затвердження Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі №1251-VI від 20.09.2011 року затверджено Типовий договір балансоутримання місць для паркування.

Відповідно до ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Згідно ч. 3 ст. 184 Господарського кодексу України укладення господарських договорів на основі типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених ст. 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами ст. 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування типового договору.

Таким чином, Договір №186/С-КР-2019/03-01 за своїм змістом не повинен протирічити умовам типового договору, але відповідачем КП Одестранспарксервіс , без попередньої згоди із ОМР, внесені зміни до Договору №186/С-КР-2019/03-01, а саме пункт 2.1.1 Типового договору Уповноважений орган зобов`язаний надати право Оператору за конкурсом організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на місцях для паркування викладено в новій редакції: Уповноважений орган зобов`язаний надати право Оператору організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на місцях для паркування .

Такими чином, відповідач, у порушення вимоги Типового договору, а також Правил відмовився від проведення конкурсу, який є обов`язковим.

Також слід зазначити, що відповідач, КП Одестранспарксервіс , не мав право передавати відповідачу, ФОП ОСОБА_2 земельну ділянку напроти Будинку, оскільки дана земельна ділянка є частиною проїзної частини вулиці Ак. Сахарова та відповідно до вимог Правил паркування транспортних засобів, затверджених Постановою КМУ №1342 від 03.12.2009 року та пункту 1.3. Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі, затвердженого рішенням ОМР №1251-VI від 20.09.2011 року - є відведеним майданчиком для паркування.

Правила №1342 регламентують організацію та порядок паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах населених пунктів України.

Дія Правил №1342 поширюється на осіб, які розміщують транспортні засоби на майданчиках для паркування, а також на суб`єктів господарювання, які утримують такі майданчики.

Суб`єктами господарювання, згідно Правил №1342, є підприємства державної та комунальної форми власності.

Відведеними майданчиками для паркування згідно Правилам №1342 є майданчики для паркування, розміщені в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані відповідно до вимог цих Правил і Правил дорожнього руху.

Згідно пункту 8-1 Правил №1342, забороняється обладнання суб`єктами господарювання, крім операторів, місць для паркування на тротуарах та проїзній частині автомобільних доріг. Операторам забороняється передавати майданчики для паркування на тротуарах та проїзній частині автомобільних доріг у користування іншим суб`єктам господарювання.

Таким чином, утримувати та використовувати майданчики для паркування має право тільки КП Одестранспарксервіс .

Згідно п. 1.3. Положення №1251, відведені майданчики для паркування - майданчики для паркування, розміщені в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані відповідно до вимог Правил паркування транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1342, та Правил дорожнього руху.

В порушення вимог Правил №1342 та Положення №1251 КП Одестранспарксервіс передав у користування ФОП ОСОБА_2 майданчики для паркування, які розташовані на тротуарах та проїзній частині автомобільної дороги по вулиці Ак. Сахарова в м.Одесі.

Згідно п. 5.5. Положення, Оператори майданчиків для платного паркування в місті Одесі визначаються на конкурсних засадах, визначених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 11 листопада 2005 року № 160 Про затвердження Положення про порядок конкурсного відбору підприємств з утримання об`єктів благоустрою населених пунктів .

Поняття відведені майданчики для паркування , майданчики для платного паркування та Спеціально відведена автостоянка за своїми призначеннями не є тотожними.

Спеціально відведена автостоянка - розміщається на території гаражів, стоянки, паркінгів (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету з метою здійснення організації паркування транспортних засобів. Згідно ДСТУ 3587-97, автомобільні стоянки повинні бути розташовані не ближче ніж 10 метрів до кромки проїзної частини, відокремлені від неї огородженням згідно з ДСТУ 2735 або розділювальними смугами і обладнанні під`їздами.

Майданчики для платного паркування - це площа території (землі), що належить на правах власності територіальній громаді або державі, на якій відповідно до рішення органу місцевого самоврядування здійснюється платне паркування транспортних засобів. Майданчики для платного паркування в розумінні Податкового кодексу України підпадають під сплату збору за місця для паркування транспортних засобів, можуть бути відведеними та спеціально обладнаними. Відповідно до пункту 14 Правил №1342, відведені майданчики для платного паркування повинні обов`язково бути обладнані паркувальними автоматами, платіжними пристроями та/або інформаційними знаками про способи та порядок оплати вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування.

Відведені майданчики для паркування - майданчики для паркування, відповідно до пунктів 4, 12, 13 Правил №1342, розміщені в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані відповідно до вимог цих Правил і Правил дорожнього руху. Відведені майданчики для паркування позначаються дорожніми знаками та суцільною синьою (блакитною) смугою на проїзній частині і на бордюрі, який відокремлює проїзну частину від пішохідної. Майданчик для паркування, повинен бути розміченим по місцях стоянки й пронумерованим у відповідності зі схемою розміщення транспортних засобів.

Майданчики для паркування є об`єктами благоустрою, відповідно до ст. 15 Закону України Про благоустрій населених пунктів органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності або проводити конкурс з визначення балансоутримувача таких об`єктів.

Відповідно до вимог рішення Одеської міської ради Про затвердження переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси, у новій редакції №5286-VI від 27.08.2014 року, яким затверджено Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси (спеціально відведені стоянки), для укладання договору балансоутримання місць для паркування на спеціально відведених автостоянках необхідно, наявність земельної ділянки у Переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси (спеціально відведені стоянки), який затверджується рішенням сесії ОМР.

Згідно Додатку №2 до рішення Одеської міської ради Про затвердження переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси, у новій редакції № 5286-VI від 27.08.2014 року, земельна ділянка, розташована за адресою: АДРЕСА_2 - відсутня.

Таким чином, відповідач КП Одестранспарксервіс в порушення вимог пункту 8-1 Правил №1342 без проведення конкурсу передав ФОП ОСОБА_2 земельну ділянку, яка не зазначена у Додатку №2 рішення Одеської міської ради Про затвердження переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси, у новій редакції №5286-VI від 27.08.2014 року та уклав договір, зміст якого не відповідає вимогам Типового договору, затвердженого рішенням Одеської міської ради Про затвердження Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі №1251-VI від 20.09.2011 року.

Згідно ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Згідно ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним.

Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Таким чином, на теперішній час порушуються права позивача та інших мешканців, які проживають у будинку, на вільне використання ними відведеним майданчиком для паркування.

З огляду на вкладене суд вважає, що позов ОСОБА_1 та ОСББ Сахарова 26 підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом (ст. 81 ЦПК України).

Отже, в силу вимог ст.ст. 2, 4, 12, 76-81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести належними та допустимими доказами ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 263 ЦПК України, законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Підсумовуючи вищенаведене, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об`єктивно наявні у справі докази, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, з`ясувавши усі обставини справи, на які посилався позивач як на підставу своїх вимог, з урахуванням того, що відповідно до ст. 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів сторони по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 та Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України, якщо сторону на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат (судового збору), позивач є інвалідом 2 групи та на підставі ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір звільнений від сплати судового збору, то з відповідача на користь держави підлягає стягненню судовий збір за подання позову до суду у даному випадку з відповідачів на користь держави повинно бути стягнено судовий збір за дві вимоги немайнового характеру у розмірі 1816 грн.

Крім того, у відповідності до ст. 141 ЦПК України з відповідачів на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 підлягають стягненню витрати по сплаті судового збору у розмірі 4204 грн.

Керуючись ст. ст. 76, 77, 141, 259, 263-265, 268, 273, 352, 354 ЦПК України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_4 ) до Комунального підприємства Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134), Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ), треті особи: Одеська міська рада (ЄДРПОУ: 26597691, адреса: м.Одеса, Думська площа, 1), Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради (ЄДРПОУ: 23987115, адреса: м.Одеса, вул. Б.Хмельницького, 18), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 (ЄДРПОУ: 36611966, адреса: м.Одеса, вул. Академіка Сахарова, 26), про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій, позов третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 (ЄДРПОУ: 36611966, адреса: м.Одеса, вул. Академіка Сахарова, 26) доКомунального підприємства Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134), Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ), треті особи: Одеська міська рада (ЄДРПОУ: 26597691, адреса: м.Одеса, Думська площа, 1), Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради (ЄДРПОУ: 23987115, адреса: м.Одеса, вул. Б.Хмельницького, 18), про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій - задовольнити.

Визнати протиправними дії Комунального підприємства Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134) та Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ) щодо організації та проведення діяльності спеціально відведеної автостоянки загальною площею 646,25 м.кв. розташованою за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Комунальне підприємство Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134) не чинити будь-яких перешкод у безоплатному та вільному користуванні земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , на якій розташований майданчик для паркування.

Стягнути солідарно з Комунального підприємства Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134) та Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ) на користь держави судовий збір у розмірі 1816 (одна тисяча вісімсот шістнадцять) грн.

Стягнути солідарно з Комунального підприємства Одестранспарксервіс (ЄДРПОУ: 38018133, адреса: м.Одеса, вул. Канатна, 134) та Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Сахарова-26 (ЄДРПОУ: 36611966, адреса: м.Одеса, вул. Академіка Сахарова, 26) витрати по сплаті судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається шляхом подання апеляційної скарги через Приморський районний суд м. Одеси до Одеського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повний текст рішення складений та підписаний суддею 22 вересня 2021 року.

Суддя В.В. Кузнецова

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення14.09.2021
Оприлюднено24.09.2021
Номер документу99805194
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —522/14655/20

Постанова від 16.05.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Постанова від 16.05.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Ухвала від 14.12.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Ухвала від 02.02.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Князюк О. В.

Ухвала від 02.02.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Князюк О. В.

Ухвала від 17.01.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Князюк О. В.

Рішення від 14.09.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кузнецова В. В.

Рішення від 14.09.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кузнецова В. В.

Ухвала від 23.03.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кузнецова В. В.

Ухвала від 07.09.2020

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кузнецова В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні