Рішення
від 10.11.2009 по справі 18/406
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 18/406 10.11.09

За позовом Заступник а прокурора м. Києва в інтерес ах держави в особі Державног о

комітету України із земе льних ресурсів;

До Київської м іської ради;

Третя особа без самостійни х вимог на предмет спору на бо ці

відповідача ОСОБА_1 ;

Про визнання нед ійсним рішення Київської міс ької ради від 28.08.2008 р.

№198/198

Суддя Мандриченко О.В.

Представники

Від прокуратури: Дьо гтяр О.А., прокурор відділу, п освідчення №148 від 05.08.2008 р.;

Від позивача: не з'явил ись;

Від відповідача: Тх орик С.М., представник, довір еність №225-КР-776 від 20.07.2009 р.;

Від третьої особи: ОС ОБА_2, представник, довірені сть б/н від 09.09.2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 10.07.2009 р. поруш ено провадження у справі №18/406, справа призначена слуханням на 27.08.2009 р.

Справа, в порядку статті 77 ГП К України, була відкладена сл уханням: з 27.08.2009 р. до 22.09.2009 р., з 22.09.2009 р. до 29.09.2009 р., з 29.10.2009 р. до 10.11.2009 р., про що г осподарським судом винесені відповідні ухвали від 27.08.2009 р. т а від 29.10.2009 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 27.08.2009 р. до уча сті у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на боці відп овідач залучено фізичну особ у ОСОБА_1

На підставі статті 77 ГПК Укр аїни у справі з 29.09.2009 р. до 29.10.2009 р. бу ла оголошена перерва.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора м іста Києва у поданій до госпо дарського суду в інтересах д ержави в особі Державного ко мітету України по земельних ресурсах позовній заяві прос ить визнати недійсним рішенн я Київської міської ради від 28.08.2008 р. №198/198 «Про передачу грома дянину ОСОБА_1 земельної д ілянки для будівництва та об слуговування житлового буди нку, господарських будівель і споруд у пров. АДРЕСА_1»з мотивів, вказаних у позовній заяві.

У вищезазначеній позовній заяві Заступник прокурора м іста Києва просить з метою за безпечення позову заборонит и будь-яким особам здійснюва ти будь-які дії з відчуження з емельної ділянки у пров. АД РЕСА_1

У судових засіданнях предс тавник прокуратури позовні в имоги підтримав, просив позо в задовольнити у повному обс язі.

Відповідач у наданому відз иві на позов та представник о станнього у судових засіданн ях позовні вимоги позивача з аперечує, у задоволенні позо ву просить відмовити, посила ючись на наведене нижче.

Механізм оформлення прав н а землю юридичними особами в изначений статтями 82, 92, 116, 123 та 124 Земельного кодексу України, Порядком набуття права на зе млю юридичними особами та гр омадянами в м. Києві, затвердж еним рішенням Київської місь кої ради від 14.03.2002 р. №313/1747, та Регла ментом розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києв і, затвердженим рішенням Киї вської міської ради від 15.07.2004 р. №457/1867. Київська міська рада, в м ежах своїх повноважень, розг лянувши проект землеустрою щ одо відведення земельної діл янки, відповідно до статей 81, 116 , 118, 121 Земельного кодексу Украї ни прийняла оспорюване рішен ня. Відповідач зазначає про т е, що рішення Київської міськ ої ради від 28.08.2008 р. №195/195 прийняте в порядку, встановленому зак онодавством України, за резу льтатами розгляду проекту ві дведення земельної ділянки, який відповідно до частини 9 с татті 118 Земельного кодексу Ук раїни погоджений з Головним управлінням містобудування , архітектури та дизайну місь кого середовища виконавчого органу Київської міської ра ди (Київської міської держав ної адміністрації), Київсько ю міською санітарно-епідеміо логічною станцією, Державним управлінням охорони навколи шнього природного середовищ а в м. Києві, Державною службою з питань національної культ урної спадщини, Головним упр авлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державно ї адміністрації).

Третя особа у наданих письм ових поясненнях та представн ик останньої у судовому засі данні позовні вимоги позивач а заперечує, зазначаючи про т е, що порушень чинного земель ного законодавства з боку Ки ївської міської ради при при йнятті рішення №198/198 від 28.08.2008 р. н е було.

Розглянувши документи і ма теріали, додані до позовної з аяви, заслухавши пояснення п редставників прокуратури, ст орін та третьої особи, всебіч но і повно з' ясувавши всі об ставини справи, оцінивши док ази, які мають значення для ви рішення спору, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Рішенням ІІ сесії Київс ької міської ради VІ скликанн я №198/198 від 28.08.2008 р. «Про передачу г ромадянину ОСОБА_1 земель ної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських буді вель і споруд у пров. АДРЕСА _1»затверджене містобудівн е обґрунтування щодо внесенн я змін до містобудівної доку ментації та визначення парам етрів об' єкту містобудуван ня «Розміщення житлових буди нків, господарських будівель і споруд по провулку АДРЕС А_1 внесено зміни до Генерал ьного плану міста Києва та пр оекту планування його приміс ької зони на період до 2020 року, а саме: територію, яка передає ться відповідно до цього ріш ення вилучено із категорії б агатоповерхової житлової за будови та переведено за функ ціональним призначенням до т ериторії садибної забудови; затверджений проект землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки громадянину ОСО БА_1 для будівництва та обсл уговування житлового будинк у, господарських будівель і с поруд у пров. АДРЕСА_1; вирі шено передати громадянину ОСОБА_1, за умови виконання п ункту 7 цього рішення, у приват ну власність земельну ділянк у площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських буді вель і споруд у пров. АДРЕСА _1 за рахунок міських земель , не наданих у власність чи кор истування.

Оцінюючи наявні в матері алах справи документи та дос ліджені в засіданні суду док ази, господарський суд не вба чає підстав для задоволення позову, виходячи з наступног о.

Відповідно до статті 19 Ко нституції України органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією України т а Законами України.

Підставами для визнання ак та недійсним є невідповідніс ть його вимогам чинного зако нодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язков ою умовою визнання акта неді йсним є також порушення у зв'я зку з прийняттям відповідног о акта прав та охоронюваних з аконом інтересів підприємст ва чи організації. Якщо за рез ультатами розгляду справи фа кту такого порушення не вста новлено, у господарського су ду немає правових підстав дл я задоволення позову.

Недодержання вимог правов их норм, які регулюють порядо к прийняття акта, у тому числі стосовно його форми, строків прийняття тощо, може бути під ставою для визнання акта нед ійсним лише у тому разі, коди в ідповідне порушення спричин ило прийняття неправильного акта.

Якщо акт відповідає вимога м чинного законодавства і пр ийнятий відповідно до обстав ин, що склались, окремі поруше ння встановленої процедури п рийняття акта не можуть бути підставою для визнання його недійсним, якщо інше не перед бачено законодавством.

Згідно зі статтею 9 Земельно го кодексу України до повнов ажень Київської міської ради належить, зокрема, організац ія землеустрою.

Межі земельних ділянок об'є ктів природно - заповідного фонду встановлюються у зага льному порядку, встановленом у чинним законодавством.

Відповідно до пункту 37 част ини 1 статті 26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»до виключної компет енції Київської міської ради належить прийняття рішень п ро організацію територій і о б'єктів природно - заповідно го фонду місцевого значення та інших територій, що підляг ають особливій охороні.

Відповідно до частини 3 стат ті 53 Закону України «Про приро дно - заповідний фонд Україн и»рішення про організацію чи оголошення територій та об'є ктів природно-заповідного фо нду місцевого значення та вс тановлення охоронних зон тер иторій та об'єктів природно-з аповідного фонду приймаєтьс я обласними, Київською та Сев астопольською міськими рада ми.

Як вбачається з матеріалів справи, 26.09.2006 р. громадянин ОС ОБА_1 звернувся з заявою до К иївської міської ради про на дання у приватну власність з емельної ділянки площею 0,10 га , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва, ек сплуатації та обслуговуванн я індивідуального житлового будинку, прибудинкових буді вель та споруд.

Відповідно до частини 5 стат ті 123 Земельного кодексу Украї ни у редакції, чинній на момен т прийняття оспорюваного ріш ення, відповідна сільська, се лищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення пр оекту відведення земельної д ілянки.

Пунктом 2 Порядку набуття пр ава на землю юридичними особ ами та громадянами в м. Києві, затвердженого рішенням Київ ської міської ради від 14.03.2002 р. № 310/1747, встановлено, що клопотанн я, подане до Київської місько ї ради, розглядається в місяч ний термін, після чого надаєт ься згода на складання проек ту відведення земельної діля нки за підписом міського гол ови або заступника міського голови - секретаря ради, що н аправляється до Головного уп равління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації для підготовк и документів, що обгрунтовую ть розмір, призначення та міс це розташування земельної ді лянки.

Заступник міського голови - секретар Київської місько ї ради відповідно до листа ви х. №225-032-6989 від 09.10.2006 р. надав згоду та направив заяву громадянина ОСОБА_1 для подальшого роз гляду до Головного управлінн я земельних ресурсів виконав чого органу Київради (Київсь кої міської державної адміні страції).

Матеріали справи свідчать про те, що на виконання вимог статей 123, 124 Земельного кодексу України було розроблено про ект відведення земельної діл янки, отримано висновки та по годження проекту землеустро ю щодо її відведення: Головно го управління містобудуванн я, архітектури та дизайну міс ького середовища №19-11889 від 19.10.2007 р ., Дочірнього підприємства «І нститут генерального плану м іста Києва»від 28.01.2008 р. №279, Київс ької міської санепідстанції №1173 від 12.02.2008 р., Київського комун ального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Ки ївзеленбуд»№148-311 від 15.02.2008р., Держ авного управління охорони на вколишнього природного сере довища в м. Києві від 28.12.2007 р. №05-08/100 10, ВАТ «Спеціалізоване управл іння протизсувних підземних робіт»від 19.12.2007 р. №8/1-1993, Головног о управління охорони культур ної спадщини №989 від 12.02.2008 р. та ві д 20.11.2006 р. №6100, Державної служби з п итань національної культурн ої спадщини від 21.11.2006 р. №22-3031/35.

Слід також зазначити про те , що згідно з листом Національ ного ботанічного саду ім. М.М. Гришка НАН України від 21.05.2008 р. № 112-8/211-7 останній не заперечує щод о відведення земельної ділян ки, що знаходиться у м. Києві п о пров. Бастіонному, 9-б, у прива тну власність для будівництв а, експлуатації та обслугову вання житлового будинку, гос подарських будівель та спору д у встановленому порядку зг ідно з чинним законодавством .

За приписами статті 43 Земел ьного кодексу України, землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного про стору з природними комплекса ми та об'єктами, що мають особл иву природоохоронну, екологі чну, наукову, естетичну, рекре аційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Частиною 2 статті 47 Закону Ук раїни «Про землеустрій»вста новлено, що проектами землеу строю щодо організації і вст ановлення меж територій прир одно-заповідного фонду та ін шого природоохоронного приз начення, оздоровчого, рекреа ційного та історико-культурн ого призначення визначаютьс я місце розташування і розмі ри земельних ділянок, власни ки земельних ділянок, землек ористувачі, у тому числі орен дарі, а також встановлюється режим використання та охоро ни територій природно-запові дного фонду та іншого природ оохоронного призначення, озд оровчого (округи і зони саніт арної (гірничо-санітарної) ох орони), рекреаційного та істо рико-культурного (охоронні з они) призначення.

Порядок розробки проектів землеустрою щодо організаці ї і встановлення меж територ ій природно-заповідного фонд у та іншого природоохоронног о призначення, оздоровчого, р екреаційного та історико-кул ьтурного призначення встано влюється Кабінетом Міністрі в України.

Відповідно до положень пун кту 10 Порядку розроблення про ектів землеустрою з організа ції та встановлення меж тери торій природно - заповідног о фонду , іншого природоохоро нного, оздоровчого, рекреаці йоного та історико - культур ного призначення, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 25.08.2004 р. №1094, про ект землеустрою з організаці ї та встановлення меж терито рій природно - заповідного ф онду розглядається та затвер джується сільською, селищною , міською радою, обласною, райо нною, Київською або Севастоп ольською міською держадміні страцією чи в установленому порядку подається іншим орга нам, до повноважень яких нале жить надання у користування або передача у власність зем ельних ділянок.

Частиною 3 статті Закону Ук раїни «Про природно-заповідн ий фонд України»визначено, щ о рішення про встановлення о хоронних зон територій та об ' єктів природно-заповідног о фонду приймається Київсько ю міською радою.

Заступником прокурора міс та Києва та позивачем не дода но доказів розробки та погод ження проекту відведення зем ельної ділянки у провулку А ДРЕСА_1 межі охоронної зони парку - пам' ятки садово-па ркового мистецтва національ ного значення - Національно го ботанічного саду ім. М.Гриш ка Національної академії нау к України не визначено.

Клопотання Заступника про курора міста Києва про забез печення позову, викладене у п озовній заяві, не підлягає за доволенню, оскільки статтею 33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довест и ті обставини, на які вона пос илається, як на підставу свої х вимог і заперечень. У даному випадку це стосувалося Заст упника прокурора міста Києва , який мав би довести наявніст ь обставин, визначених статт ями 66, 67 ГПК України. Такі доказ и не доведені та господарськ ому суду не надані, а тому у го сподарського суду відсутні п равові підстави для задоволе ння зазначеного клопотання.

Враховуючи вищезазначені обставини, господарський су д дійшов до висновку, що рішен ня ІІ сесії Київської місько ї ради VІ скликання №198/198 від 28.08.2008 р. «Про передачу громадянину ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслугов ування житлового будинку, го сподарських будівель і спору д у пров. АДРЕСА_1»відпові дає вимогам чинного законода вства України та прийняте у м ежах наданих Київській міськ ій раді повноважень, а тому у г осподарського суду відсутні правові підстави для задово лення позову.

Заява Громадської організ ації «Звіринецькі пагорби»в ід 21.09.2009 р. про залучення останн ьої до участі у справі, як трет ьої особи без самостійних ви мог на предмет спору на боці п озивача, та відповідно заява Громадської організації «Зв іринецькі пагорби»від 28.10.2009 р., в якому остання просить визн ати недійсним та скасувати р ішення Київської міської рад и №198/198 від 28.08.2008 р. «Про передачу г ромадянину ОСОБА_1 ділянк и для будівництва та обслуго вування житлового будинку, г осподарських будівель і спор уд у пров. АДРЕСА_1», не підл ягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 27 ГПК У країни треті особи, які не зая вляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступи ти у справу на стороні позива ча або відповідача до прийня ття рішення господарським су дом, якщо рішення з господарс ького спору може вплинути на їх права або обов' язки щодо однієї з сторін. Їх може бути залучено до участі у справі т акож за клопотанням сторін, п рокурора або ініціативи госп одарського суду.

Враховуючи ту обставину, що рішення у даній справі не впл ине не права та обов' язки Гр омадської організації «Звір инецькі пагорби», господарсь кий суд не вбачає підстав для залучення останньої до учас ті у справі в якості третьої о соби без самостійних вимог н а предмет спору на боці позив ача.

Враховуючи викладене та ке руючись статтями 43, 49, 82-85 ГПК Укр аїни, господарський суд,-

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Рішення набирає з аконної сили після закінченн я десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя О.В. Мандриченко

Дата ухвалення рішення10.11.2009
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу10009378
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання нед ійсним рішення Київської міс ької ради від 28.08.2008 р. №198/198

Судовий реєстр по справі —18/406

Ухвала від 10.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 09.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Рішення від 10.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 30.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Постанова від 22.12.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шапран В.В.

Постанова від 29.03.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Ковтонюк Л.В.

Ухвала від 27.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Рішення від 12.08.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 05.08.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Постанова від 12.02.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Розваляєва Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні