Ухвала
від 29.11.2021 по справі 352/885/20
ТИСМЕНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 352/885/20

Провадження № 1-кс/352/462/21

У Х В А Л А

29 листопада 2021 року м. Івано-Франківськ

Слідча суддя Тисменицького районного суду

Івано-Франківської області ОСОБА_1

з участю прокурора ОСОБА_2

секретаря ОСОБА_3

розглянувши клопотання прокурора Івано-Франківської окружної прокуратури ОСОБА_2 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 12016090180001340 від 08.09.2016 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, -

в с т а н о в и л а :

Клопотання про накладення арешту у кримінальному провадженні №12016090180001340 від 08.09.2016 р. відповідає вимогам ст.171 КПК України.

Прокурор у судовому засіданні клопотання про арешт майна підтримав та пояснив, що Івано-Франківською окружною прокуратурою Івано-Франківської області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 12016090180001340 від 08.09.2016 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України. Установлено, що СВ відділення поліції № 1 (м. Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному проваджені за ч.1 ст.366 КК України за фактом службового підроблення посадовими особами Коломийської міської ради протоколу засідання постійно діючої комісії з питань екології, використання земель природних ресурсів та регулювання земельних відносин, а також рішення Коломийської міської ради від 18.09.2014 р. щодо надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у АДРЕСА_1 . Під час проведення досудового розслідування допитано потерпілого ОСОБА_4 , який повідомив, що його дружина ОСОБА_5 є власником будівлі площею 773 кв. м, що становить частку 5989/10000, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 . Співвласниками решти приміщень, розташованих на зазначеній території, є ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . Між співвласниками будівель на даний час тривають спори з приводу прав на користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, яка перебуває у власності Коломийської міської ради. Також ОСОБА_4 повідомив, що вважає підробленими рішення Коломийської міської ради №1906-46/2014 та №1907-46/2014 від 18 вересня 2014 року щодо надання дозволу ОСОБА_9 та ОСОБА_10 на виготовлення проектів відведення земельних ділянок за вищевказаною адресою, оскільки на сесійному засіданні, на якому були прийняті зазначені рішення, були присутні 32 депутати міської ради. До протоколів засідань були внесені відомості, згідно яких за прийняття зазначених рішень голосували 28 депутатів. Свідок зазначив, що ні він, ні його дружина на вказаному сесійному засіданні присутніми не були, однак, згодом спілкувалися із деякими депутатами, які повідомили, що голосували проти прийняття вказаних рішень або не голосували взагалі. На підтвердження своїх слів ОСОБА_4 надав слідству копії складеного ним переліку депутатів Коломийської міської ради, які були присутні на 46 (позачерговій) сесії міської ради 18 вересня 2014 року і не голосували за прийняття рішень №1907-46/2014 та №1906-46/2014 щодо надання дозволу на виготовлення проектів відведення земельних ділянок. Згідно зазначеного переліку за рішення №1907-46/2014 не голосували 7 депутатів із числа присутніх та за рішення №1906-46/2014 6 присутніх депутатів. ОСОБА_4 вважає підробленим протокол засідання 46 сесії Коломийської міської ради, оскільки на засіданні були присутні 32 депутати та за прийняття вище вказаних рішень голосували щонайбільше 25 та 26 депутатів. У першому випадку кількість голосуючих не становила більшості від загального складу депутатів. Зі слів ОСОБА_4 , встановлений ним факт не відповідає відомостям, внесеним до протоколу засідання, оскільки в ньому зазначено, що за прийняття вищенаведених рішень голосували відповідно 28 та 29 депутатів. На підставі цього ОСОБА_4 вважає підробленими рішення міської ради, оскільки в дійсності вони не були прийняті. Потерпілий ОСОБА_4 також зауважив, що рішення прийнято з порушенням Регламенту Коломийської міської ради, оскільки 46 сесія міської ради була позачерговою, на яку не повинні виноситися земельні питання. Відповідно Регламенту проекти рішень із земельних питань за 20 днів до сесійного засідання повинні бути опубліковані на веб-сайті Коломийської міської ради та за 5 днів передані депутатам для ознайомлення. У ході досудового розслідування проводилася перевірка доводів заявника ОСОБА_4 та встановлено наступне. 31 жовтня 2010 року під час виборів до місцевих рад до складу Коломийської міської ради обрано 50 депутатів. При цьому, окремі пункти Регламенту Коломийської міської ради спростовують твердження заявника ОСОБА_4 про те, що проекти рішень із земельних питань за 20 днів до сесійного засідання повинні бути опубліковані на веб - сайті Коломийської міської ради та за 5 днів передані депутатам для ознайомлення. У даному випадку мала місце позачергова сесія та згідно Регламенту проекти рішень, винесених на розгляд такого роду сесій, оприлюднюються на веб-сайті міської ради негайно та доводяться до депутатів перед її початком у друкованому вигляді. У ході досудового розслідування порушень Регламенту не виявлено. Так, 20.08.2014 р. ОСОБА_10 та ОСОБА_6 , будучи власниками будівель, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , з метою подальшої реалізації свого права на користування земельними ділянками під цими будівлями та для їх обслуговування звернулися до Коломийської міської ради із заявами про надання дозволу на виготовлення проектів відведення земельних ділянок площами відповідно 1479, 0 кв. м та 4388,0 кв. м. за вищевказаною адресою. 18 вересня 2014 року рішеннями Коломийської міської ради № 1906-46/2014 та №1907-46/2014 надано дозволи ОСОБА_10 та ОСОБА_6 на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок площами 1479, 0 кв. м та 4388,0 кв. м. за адресою: АДРЕСА_1 . У подальшому 08 жовтня 2014 року Управління архітектури, містобудування та капітального будівництва, розглянувши матеріали проектів землеустрою щодо відведення в оренду ОСОБА_10 та ОСОБА_6 земельних ділянок відповідно для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (обслуговування викупленого нежитлового приміщення) площею 1479 кв. м та для будівництва і обслуговування будівель торгівлі площею 4388 кв. м, погодило проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. 10 жовтня 2014 року Управління Держземагентства у Коломийському районі надало висновки про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_10 та ОСОБА_6 відповідно для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (обслуговування викупленого нежитлового приміщення) та будівництва і обслуговування будівель торгівлі. 17 серпня 2017 року рішенням №1835-24/2017 Коломийською міською радою затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 2610600000:18:001:0231 ОСОБА_6 та 2610600000:18:001:0220 ОСОБА_10 і надано земельні ділянки зазначеним особам в оренду терміном на 50 років за рахунок земель міської ради із встановленням орендної плати. 01 вересня 2017 року Коломийська міська рада в особі міського голови ОСОБА_11 з одного боку, та з іншого боку ОСОБА_10 та ОСОБА_6 уклали договори оренди землі, згідно яких орендарі прийняли у строкове платне користування земельні ділянки за кадастровими номерами відповідно 2610600000:18:001:0220 та 2610600000:18:001:0231, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , на підставі рішення Коломийської міської ради від 17.08.2017 №1835-24/2017 «Про надання в оренду земельних ділянок». Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 2610600000:18:001:0220 площею 0, 1479 га належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), передана у строкове платне користування ОСОБА_10 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017 р.; земельна ділянка з кадастровим номером 2610600000:18:001:0231 площею 0, 4388 га, належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), передана у строкове платне користування ОСОБА_6 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017 р. Слід також зазначити, що на даний час досудове розслідування у кримінальному провадженні не завершено, оскільки проводяться необхідні слідчі (розшукові) дії, спрямовані на встановлення обставин вчиненого кримінального правопорушення. Не залишається поза увагою і той факт, що рядом осіб, яким відповідно до договору оренди від 01.09.2017 р. передано у строкове платне користування земельні ділянки на підставі рішення Коломийської міської ради, можуть вживатись заходи щодо реєстрації права власності, з подальшим перепродажем вказаних земельних ділянок, що тягне за собою незаконне вибуття вказаних земельних ділянок із власності територіальної громади м. Коломия. Окрім цього, у ході досудового розслідування отримано інформацію про те, що земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , можуть належати до земель оборони, а тому останні передані Коломийською міською радою у строкове платне користування з порушенням чинного законодавства. Зокрема, згідно наданого архівним відділом Коломийської міської ради Івано-Франківької області архівного витягу № Т-4 від 27.03.2006 з протоколу ХХІ сесії ІІ демократичного скликання Коломийської міської ради Івано-Франківської області від 24.03.1998, рішенням № 243 затверджено матеріали інвентаризації та залишено в постійному користуванні Дирекції № 2 Військторгу № 45 земельну ділянку площею 7500 кв.м. по вул. Л. Українки, 4 для обслуговування виробничого та торгового комплексу. Згідно відповіді на запит з Коломийської оДПІ від 05.03.2007 за № 4536/10/15-307, за даними звіту ф-6зем за Дирекцією №2 Військторгу №45 ДП МО України обліковувалась земельна ділянка площею 0,7500 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Разом з цим, згідно відповіді на запит, наданої Головним управлінням майна та ресурсів Міністерства оборони України № 503.7965 від 13.10.2021, відповідно до наказу Міністра оборони України від 05.04.2007 за № 135 «Про реорганізацію державного підприємтва оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного командування» та передавального акту приймання-передачі основних фондів, оборотних активів власного капіталу та зобов`язань державного підприємтва оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного командування» у зв`язку з реорганізацією шляхом приєдання до Концерну «Військторгсервіс» нерухомого майна підприємства. Також в Івано-Франківській квартирно-експлуатаційній частині району відсутня інформація про земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 та не заперечується можливість належності в минулому вищезазначеної ділянки до земель Міністерства оборони України. Відповідно до інформації, наданої Коломийською міською радою 08.10.2021 за № 41/01.10-19/155 на запит потерпілого ОСОБА_4 , у Коломийській міській раді відсутня інформація про номери і дати наказів Міністерства оборони України про передачу земельної ділянки на АДРЕСА_1 . Враховуючи те, що вказані вище особи, яким передано земельні ділянки у строкове платне користування на підставі рішення Коломийської міської ради, можуть вживати заходів для вибуття із власності територіальної громади м. Коломия земельних ділянок, з метою запобігання можливості відчуження даних земельних ділянок та позбавлення за ухвалою слідчого судді права на відчуження та розпорядження майном, вважає, що необхідно розглядати клопотання без участі третіх осіб. З метою недопущення відчуження вищевказаних земельних ділянок, які є предметом злочинного посягання, попередження нанесення матеріальних збитків внаслідок їх незаконного відчуження, просив накласти арешт на указане майно до прийняття кінцевого рішення у кримінальному провадженні.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідча суддя приходить до висновку, що клопотання про накладення арешту не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог ч.2 ст.170 КК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У відповідності з вимогами ч.3 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно ч.4 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України. Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за вищу або нижчу ринкової вартості і знала чи повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій із ознак, зазначених у пунктах 1-4 частини першої статті 96-2 Кримінального кодексу України.

Згідно ч.5 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Згідно ч.6 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

У ході розгляду клопотання встановлено:

- відсутність даних про те, що спірні земельні ділянки, щодо яких подано клопотання про накладення арешту, які передані у строкове платне користування третім особам, визнані речовим доказом у даному кримінальному провадженні;

- відсутність достатніх підстав вважати, що земельні ділянки підлягатимуть спеціальній конфіскації.

З огляду на викладене приходжу до висновку про відсутність підстав для накладення арешту на спірні земельні ділянки, які передані у строкове платне користування третім особам.

На підставі викладеного, керуючись ст. 132, 170-173 КПК України, -

п о с т а н о в и л а:

Відмовити у задоволенні клопотання про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 12016090180001340, а саме дві земельні ділянки:

- 2610600000:18:001:0220, площею 0, 1479 га, що належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), яку передано у строкове платне користування ОСОБА_10 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017;

- 2610600000:18:001:0231, площею 0, 4388 га, що належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), яку передано у строкове платне користування ОСОБА_6 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017.

Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідча суддя ОСОБА_12

СудТисменицький районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення29.11.2021
Оприлюднено21.05.2024
Номер документу101433466
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —352/885/20

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Ухвала від 08.06.2023

Кримінальне

Івано-Франківський апеляційний суд

Васильєв О. П.

Ухвала від 06.06.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 01.06.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 07.12.2021

Кримінальне

Івано-Франківський апеляційний суд

Васильєв О. П.

Ухвала від 29.11.2021

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ХОМИНЕЦЬ М. М.

Ухвала від 17.03.2021

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Хоминець М. М.

Ухвала від 30.06.2020

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Струтинський Р. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні