Герб України

Ухвала від 17.06.2010 по справі 2-а-46/09

Київський апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-46/09 Головуючий у 1 інстанції Рев а О.І.

Суддя-доповідач О.Г. Хрі млі

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2010 року м. Киї в

Колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого

суддів

при секретарі Хрімлі О.Г.,

Літвіної Н.М.,

Вівдиченко Т.Р.,

Черняк К.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Управління пенсійно го фонду України у м. Переясла в-Хмельницькому Київської об ласті на постанову Переяслав -Хмельницького міськрайонно го суду Київської області ві д 03 квітня 2009 року по справі за п озовом ОСОБА_6 до Управлін ня пенсійного фонду України у м. Переяслав-Хмельницькому Київської області про зобов ' язання здійснити перераху нок пенсії , -

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_6 звернувся до Переяслав-Хмельницького міс ькрайонного суду Київської о бласті із позовом до Управлі ння пенсійного фонду України у м. Переяслав-Хмельницькому Київської області про зобов ' язання здійснити перераху нок пенсії.

Постановою Переяслав-Хмел ьницького міськрайонного су ду Київської області від 03 кв ітня 2009 року позовні вимоги за доволені частково.

Визнано бездіяльність Упр авління пенсійного фонду Укр аїни у м. Переяслав-Хмельниць кому Київської області щодо відмови у здійсненні перерах унку та виплати пенсії у відп овідності до вимог ст.ст. 50, 54 За кону України «Про статус та с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи» про типравною.

Зобов'язано Управління пен сійного фонду України у м. Пер еяслав-Хмельницькому Київсь кої області провести перерах унок та виплату пенсії позив ачу відповідно до вимог ст.ст . 50, 54 Закону України «Про стату с та соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и» з 01.07.2007 року.

Заслухавши у судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга необґрунтован а та задоволенню не підлягає .

Суд першої інстанції всебі чно, повно та об'єктивно розгл янув справу, правильно встан овив обставини, яким дав прав ильну правову оцінку і прийш ов до обґрунтованого висновк у про часткове задоволення п озову.

Судом першої інстанції вст ановлено, що вимога позивача провести перерахунок пенсії підлягає задоволенню, оскіл ьки відповідачем порушено йо го право на отримання належн их виплат у розмірі, передбач еному Законом України «Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи».

З таким висновком суду не мо жна не погодитись.

Колегією суддів встановле но, що позивач є учасником лік відації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категор ії, інвалідом 2 групи внаслідо к захворювання, пов' язаного з наслідками аварії на ЧАЕС, т а перебуває на обліку в Управ лінні пенсійного фонду Украї ни у м. Переяслав-Хмельницько му Київської області, де отри мує пенсію по інвалідності в ідповідно до Закону України «Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи».

Відповідно до ч. 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи», в усіх ви падках розміри пенсій для ін валідів 2 групи, щодо яких вста новлено зв' язок з Чорнобиль ською катастрофою, не можуть бути нижчими 8 мінімальних пе нсій за віком.

Крім того, позивачу згідно з і ст. 50 Закону України «Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи» призначена додаткова пен сія за шкоду, заподіяну здоро в' ю, у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком.

Проте, ці виплати здійснюют ься відповідачем з розрахунк ової величини 19 грн. 91 коп. відп овідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.01.2002 рок у № 1 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних в иплат окремим категоріям пен сіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок кошт ів державного бюджету».

Колегія суддів дійшла висн овку, що позивач має право на о тримання пенсії як інвалід 2 г рупи, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською кат астрофою, та щомісячної дода ткової пенсії за шкоду, запод іяну здоров' ю, які мають бут и виплачені відповідачем від повідно до мінімальної пенсі ї за віком, розмір якої передб ачений ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я», а не постановою КМУ.

Наявність такого права у по зивача є визначальним для ви рішення вказаного спору, крі м того, це право гарантується Конституцією України (части на друга статті 46 Конституції України).

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни, органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Згідно з положеннями части ни четвертої статті 9 КАС Укра їни, у разі невідповідності н ормативно-правового акта Кон ституції України, закону Укр аїни, міжнародному договору, згода на обов' язковість як ого надана Верховною Радою У країни, або іншому правовому акту, суд застосовує правови й акт, який має вищу юридичну с илу.

Отже, за конституційними но рмами, виходячи з пріоритетн ості законів над підзаконним и актами, при визначенні розм іру пенсій позивачеві застос уванню підлягають стаття 50 та частина четверта статті 54 Зак ону України «Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», а не п останова Кабінету Міністрів України «Про підвищення роз мірів пенсій та інших соціал ьних виплат окремим категорі ям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахуно к коштів державного бюджету» , яка істотно звужує обсяг вст ановлених законом прав.

Зі змісту ст.ст. 50, 54 Закону Укр аїни «Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи» випливає, що під час визначення розміру п енсій, за основу їх нарахуван ня береться мінімальна пенсі я за віком.

Чинним законодавством роз мір мінімальної пенсії за ві ком визначається лише за пра вилами, передбаченими частин ою першою статті 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», іншого нормативно-пра вового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

Судовою колегією не прийма ються до уваги положення час тини третьої статті 28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування», з якої випливає, що м інімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї с татті, застосовується виключ но для визначення розмірів п енсій, призначених згідно з ц им законом, оскільки наявніс ть такої норми за відсутност і іншого мінімального розмір у пенсії за віком не є підстав ою для відмови в реалізації п озивачем конституційної гар антії та права на отримання щ омісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров' ю, та пенсії як інваліду 2 груп и, захворювання якого пов' я зано з Чорнобильською катаст рофою, виходячи з розміру мін імальної пенсії за віком, як ц е встановлено ст.ст. 50 та 54 Зако ну України «Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи».

Згідно з частиною третьою статті 67 вказаного Закону, як а набрала чинності 31 жовтня 200 6 року, у разі збільшення визна ченого законом розміру прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, п ідвищується розмір пенсії ви значений відповідно до статт і 54 цього Закону, а також розмі р додаткової пенсії за шкоду , заподіяну здоров' ю, особам , віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсац ії сім' ям за втрату годувал ьника внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи.

Перерахунок пенсії здійсн юється з дня встановлення но вого розміру прожиткового мі німуму.

Аналіз зазначеної норми, як а є імперативною, свідчить, що підставою для перерахунку п енсії є встановлення нового розміру прожиткового мініму му і цей перерахунок проводи ться з дня встановлення цьог о мінімуму.

Таким чином, оскільки пе нсія позивача має визначатис ь виходячи з мінімальної пен сії за віком, яка встановлюєт ься у розмірі прожиткового м інімуму для осіб, які втратил и працездатність, то у разі зб ільшення розміру цього прожи ткового мінімуму перерахуно к пенсії позивачу повинен пр оводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

Судом першої інстанції зр облений вірний висновок, що п озивач має право на пенсію у р озмірах, що передбачені ст.ст . 50, 54 Закону України «Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ».

Доводи апелянта спростов уються вищенаведеним, матері алами справи та не відповіда ють вимогам чинного законода вства.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду - без змін, якщо виз нає, що суд першої інстанції п равильно встановив обставин и справи та ухвалив судове рі шення з додержанням норм мат еріального і процесуального права.

На підставі вищевикладено го, колегія суддів дійшла вис новку про те, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процесу ального права.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 К АС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Управ ління пенсійного фонду Украї ни у м. Переяслав-Хмельницько му Київської області - залиши ти без задоволення, постанов у Переяслав-Хмельницького мі ськрайонного суду Київської області від 03 квітня 2009 року - б ез змін.

Повний текст ухвали вигото влений 22 червня 2010 року.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена за пра вилами цивільного судочинст ва протягом двох місяців шля хом подання касаційної скарг и безпосередньо до Верховног о суду України.

Головуючий суддя О .Г. Хрімлі

Судді Н.М. Літвіна

Т.Р. Вівдиченко

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено13.09.2010
Номер документу10311860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-46/09

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 20.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 21.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні