ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕ ЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.07.2010 року Справа № 35/122-10
Дніпропетровський апе ляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Лисенк о О.М. (доповідача)
суддів: Джихур О.В., Голяшкін О.В.
при секретарі судового зас ідання: Колесник Д.А.
за участю представників сторін:
від позивача: представник у судове засідання не з"явивс я, про час та місце судового за сідання повідомлений належн им чином;
від відповідача: ОСОБА_1 ., паспорт серії НОМЕР_1 ві д 29.12.1997 року, фізична особа - під приємець;
від третьої особи: Білозе ров В.А., довіреність №3 від 02 .02.2010 року, представник;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу фізичної особи-підп риємця ОСОБА_1, м.Дніпропе тровськ на рішення госп одарського суду Дніпропет ровської області від 08.06. 10р. у справі № 35/122-10
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ВВ Імекс", м. Київ
до фізичної особи підпр иємця ОСОБА_1, м.Дніпропет ровськ
третя особа товариств о з обмеженою відповідальніс тю “Триплекс”, м.Дніпропетро вськ
про стягнення 21 102,15 грн.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю “ВВ Імекс", м . Київ звернулося до господар ського суду Дніпропетровськ ої області з позовом до фізич ної особи - підприємця ОСО БА_1, м.Дніпропетровськ про с тягнення 21 102, 15 грн., з яких 12 986, 49 гр н. плати за перевезення ванта жу та 8 115, 66 грн. штрафу за прості й автомобіля.
Ухвалою господарського су ду Дніпропетровської област і від 15.04.2010 року до участі у спра ві було залучено третю особу без самостійних вимог на пре дмет спору - товариство “Три плекс”, м.Дніпропетровськ.
11.05.2010 року позивач звернувся до суду із заявою про уточнен ня позовних вимог, в якій прос ив стягнути 20 060, 30 грн., з яких 12 986, 49 грн. - плата за перевезення ва нтажу, 2794, 40 грн. - штраф за прост ій автомобіля, 2836, 26 грн. - плата з а зберігання вантажу, 557, 15 грн. п ені, 725, 93 грн. інфляційних втрат , 164, 07 грн. 3% річних.
Рішенням господарського с уду Дніпропетровської облас ті від 08.06.2010 року по справі № 35/122-10 ( суддя Широбокова Л.П.) позовні вимоги задоволені частково: з відповідача стягнено 12 986, 49 гр н. основного боргу, 1996 грн. штра фу, 557, 15 грн. пені, 132, 36 грн. 3% річних, 606, 18 грн. інфляційних втрат; в ре шті вимог відмовлено
Не погодившись із вказаним рішенням, відповідач подав д о суду апеляційну скаргу, в як ій просив рішення скасувати та прийняти нове рішення, яки м в позові відмовити, посилаю чись на наступне.
Строк оплати за Договором н е настав, позивач в порушення умов договору не надав оригі нали рахунків, СМR (копії) з від міткою одержувача вантажу, а кту виконаних робіт, податко вої накладної.
Вантаж на сьогоднішній ден ь не доставлений. Послуги по п еревезенню не надані.
Позивач не узгодив свої дії з відповідачем та передав ва нтаж на зберігання невідомій відповідачу організації.
Позивачем не надано докуме нтів, підтверджуючих факт пр остою автомобіля - 6 днів - та вину відповідача в цьому, отж е вимога про стягнення 1996 грн. є необґрунтованою.
Позивач у відзиві на апеляц ійну скаргу, просить залишит и рішення без змін
Представник третьої особи доводи апеляційної скарги п ідтримував, просив відмовити в задоволенні позовних вимо г.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, вислухавши пояс нення присутніх представник ів відповідача та третьої ос оби, обговоривши доводи апел яційної скарги та вивчивши м атеріали справи, колегія суд дів вважає, що апеляційна ска рга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Між сторонами у справі 25.11.2009 р оку було укладено договір № 7 ( далі - Договір) про організаці ю транспортно-експедиційних послуг по перевезенню ванта жів в автомобільному сполуче нні, згідно до умов якого конк ретні умови по кожному замов ленню обумовлюються в трансп ортній заявці, яка направляє ться вантажовласником експе дитору (відповідачу по справ і). На підставі транспортних з аявок вантажовласників експ едитор (відповідач) формує тр анспортну заявку перевізник у (позивачу), яка є відємною ча стиною даного договору. Допу скається отримання транспор тної заявки факсимільним звя зком або електронною поштою (п.2.3 Договору).
Пунктом 4.5 Договору сторони передбачили, що експедитор п ерераховує перевізнику нале жну відповідно заявки суму н а його розрахунковий рахунок в строк, обумовлений в заявці , але не пізніше 10 банківських днів після надання перевізн иком оригіналів рахунків, СМ R (можливо копії, завірені печа тками), з відміткою одержувач а вантажу, акту виконаних роб іт, податкової накладної, якщ о інше не обумовлено в заявці .
Термін дії Договору до 31.12.2010 р оку (п.10.1 Договору).
Відповідач направив позив ачу транспортну заявку від 26.1 1.2009 року (а.с.15) щодо перевезення вантажу за маршрутом Німечч ина-Україна, вартість переве зення 1110 Євро по курсу НБУ на пе рший день розмитнення відпов ідно до копії рахунку, оригін алу СМR, актів виконаних робіт протягом 5-7 днів (п.5 заявки).
На виконання умов договору позивач здійснив вказане пе ревезення, що підтверджено н им СМR А № 147728 від 27.11.2009 року (а.с.15-а), р ахунком № 189 від 08.12.2009 року, Актом від 08.12.2009 року, який підписаний та завірений печаткою позив ача. Вказані документи були о тримані відповідачем 28.12.2009 рок у (а.с.18).
Враховуючи наведене, довод и скаржника про те, що позивач в порушення умов договору не надав оригінали рахунків, СМ R (копії) з відміткою одержувач а вантажу, акту виконаних роб іт, податкової накладної та в ідповідно строк оплати за До говором не настав, до уваги су довою колегією не приймаютьс я.
Статтею 9 Закону України “Пр о транспортно-експедиторськ у діяльність” визначено, що п еревезення вантажів супрово джується товарно-транспортн ими документами, складеними мовою міжнародного спілкува ння залежно від обраного вид у транспорту або державною м овою, якщо вантажі перевозят ься в Україні.
Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна нак ладна (Air Waybill); міжнародна автомо більна накладна (CMR); накладна С МГС (накладна УМВС); коносамен т (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантаж на відомість (Cargo Manifest); інші докум енти, визначені законами Укр аїни.
Факт надання послуги експе дитора при перевезенні підтв ерджується єдиним транспорт ним документом або комплекто м документів (залізничних, ав томобільних, авіаційних накл адних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямуванн я вантажу від пункту його від правлення до пункту його при значення.
Частиною 2 статті 310 Господар ського кодексу України перед бачено обовязок одержувача п рийняти вантаж, який прибув н а його адресу.
Третя особа (вантажоодержу вач) здійснила митне оформле ння вантажу, який перевозивс я за СМR А № 147728 від 27.11.2009 року, по ВМ Д №№ 110000015/2009/001766, 110000015/2009/002574. При цьому ва нтаж, оформлений за ВМД № 110000015/2009 /001766, не вивантажила.
Враховуючи викладене і те, щ о доказів відмови товариства з обмеженою відповідальніст ю “Триплекс” від вантажу та д оказів вини перевізника (поз ивача) в не вивантаженні част ини вантажу сторонами не над ано, також і не надано доказів звернення вантажоодержувач а з вимогою до перевізника пр о доставку на його адресу час тини вантажу, та оскільки в г рафі 24 “Вантаж одержано” СМR А № 147728 від 27.11.2009 року проставлена п ечатка вантажоодержувача - т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Триплекс” (а.с.15-а ), доводи скаржника про те, що в антаж на сьогоднішній день н е доставлений та послуги по п еревезенню не надані, не можу ть бути прийняті до уваги суд овою колегією.
Доказів оплати наданих пос луг з перевезення відповідач ем не надано.
Відповідно до вимог статей 525, 526 Цивільного кодексу Украї ни зобовязання має виконуват ися належним чином відповідн о до умов договору та вимог ць ого Кодексу, інших актів циві льного законодавства, а за ві дсутності таких умов та вимо г - відповідно до звичаїв діло вого обороту або інших вимог , що звичайно ставляться. Одно стороння відмова від зобов'я зання або одностороння зміна його умов не допускається, як що інше не встановлено догов ором або законом.
Згідно з положеннями статт і 629 Цивільного кодексу Україн и Договір є обов'язковим для в иконання сторонами.
З огляду на викладене, задов оленню підлягає 12 986, 49 грн. плати за перевезення вантажу (1110 Євр о по курсу 11, 8059 грн. на 08.12.2009 року (а .с.15-а)).
В пункті 7 транспортної заяв ки від 26.11.2009 року сторони обумов или штраф за простій автомоб іля по вині однієї із сторін в розмірі 50 доларів США по курс у НБУ за кожну добу простою. Пу нктом 6.7 Договору сторони пере дбачили 48 годинний нормативн ий час вивантаження та здійс нення митних процедур.
Як вбачається з матеріалів справи вантаж прибув в Дніпр опетровську митницю 08.12.2009 року , про що свідчить штамп “Під ми тним контролем” на СМR А № 147728 ві д 27.11.2009 року (а.с.15-а), та митні проц едури було закінчено товарис твом з обмеженою відповідаль ністю “Триплекс” 15.12.2010 року, про що свідчить особиста номерн а печатка інспектора митниці на СМR А № 147728 від 27.11.2009 року (а.с.15-а), о тже до 16.12.2010 року вантаж не був в ивантажений; таким чином дов оди скаржника про те, що позив ачем не надано документів, пі дтверджуючих факт простою ав томобіля та вину відповідача в цьому, до уваги судовою коле гією не приймаються.
Враховуючи викладене, з огл яду на приписи статті 253 Цивіл ьного кодексу України, надно рмативний простій автомобіл я з вини відповідача з 11.12.2009 рок у по 15.12.2009 року складає 5 діб (за п овну добу), отже, задоволенню п ідлягає штраф у сумі 1996 грн. (50 до ларів США по курсу до гривні н а 08.12.2009 року - 7, 984 грн.).
Частиною 2 статті 625 Цивільно го кодексу України встановле но, що боржник, який прострочи в виконання грошового зобов' язання, на вимогу кредитора з обов'язаний сплатити суму бо ргу з урахуванням встановлен ого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простро ченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений д оговором або законом.
Враховуючи викладене, суму основного боргу та межі заяв леного позивачем періоду, за доволенню підлягають 3% річни х у сумі 132, 36 грн. за період з 07.01.2010 р оку по 11.05.2010 року, а також інфляц ійні втрати у сумі 606, 18 грн. за сі чень-березень 2010 року.
Пунктом 6.3 Договору сторони обумовили, що у випадку прост рочки платежу винна сторона оплачує іншій стороні пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прос трочки платежу, у звязку з чим задоволенню підлягає пеня у заявленій сумі 557, 15 грн. за пері од з 07.01.2010 року по 11.05.2010 року.
Щодо доводів скаржника про те, що позивач не узгодив свої дії з відповідачем та переда в вантаж на зберігання невід омій відповідачу організаці ї, то судова колегія зауважує наступне.
Частиною 1 статті 15 Конвенці ї про договір міжнародного д орожнього перевезення ванта жів (КДПВ) від 19.05.1956 року встанов лено: “Если после прибытия гр уза на место назначения возн икают препятствия к его сдач е, транспортер должен запрос ить инструкции у отправителя . Если получатель отказывает ся принять груз, отправитель имеет право распорядиться г рузом, не предъявляя первого экземпляра накладной”.
Частинами 1 та 2 статті 16 зазн аченої Конвенції передбачен о: “Транспортер имеет право н а возмещение расходов, вызва нных просьбой об инструкциях или выполнением полученных инструкций, поскольку эти ра сходы не является следствием его собственной вины. В случа ях, указанных в пункте 1 статьи 14 и в статье 15, транспортер мож ет немедленно выгрузить груз за счет лица, правомочного по договору; после такой загруз ки перевозка считается закон ченной. В таком случае трансп ортер принимает на себя хран ение груза. Он может, однако, д оверить хранение груза каком у-либо третьему лицу и в этом с лучае несет ответственность лишь за осмотрительный выбо р такого лица. Груз остается п ри этом обремененным лежащим и на нем долговыми обязатель ствами, основанными на накла дной, и всеми прочими произве денными расходами».
Частиною 3 статті 310 Господар ського кодексу України пере дбачено, якщо одержувач не за требував вантаж, що прибув, в у становлений строк або відмов ився його прийняти, перевізн ик має право залишити вантаж у себе на зберігання за рахун ок і на ризик вантажовідправ ника, письмово повідомивши й ого про це.
В Договорі сторони не перед бачили умови щодо зберігання вантажу перевізником, позив ачем не надано доказів повід омлення відповідача про не з атребування третьою особою ч астини вантажу, також позива чем не надано доказів отрима ння будь-яких інструкцій від повідача стосовно вантажу, у звязку з чим судова колегія п огоджується з висновком суду першої інстанції, що вимоги п озивача в частині стягнення з відповідача плати за збері гання вантажу в сумі 2832, 26 грн. на підставі договору з ТОВ ВКП “ АЛГ” задоволенню не підлягаю ть.
З огляду на викладене, судов а колегія не вбачає підстав д ля скасування рішення, які пе редбачені статтею 104 Господар ського процесуального кодек су України.
Державне мито за перегляд с прави по апеляційній скарзі покладається на скаржника.
Керуючись статтями 49, 101-103, 105 Го сподарського процесуальног о кодексу України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу фізи чної особи-підприємця ОСОБ А_1, м.Дніпропетровськ - зал ишити без задоволення.
Рішення господарського су ду Дніпропетровської област і від 08.06.2010 року по справі № 35/122-10- з алишити без змін.
Постанова може бути оскарж ена в касаційному порядку.
Головуючий суддя О.М .Лисенко
Суддя О.В.Джихур
Суддя О.В.Голяшкін
Повний текст постанови підписаний 15.07.2010 року.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2010 |
Оприлюднено | 26.08.2010 |
Номер документу | 10374873 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні