ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
05 травня 2022 року Справа № 160/20640/21
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ніколайчук С.В., розглянувши заяву товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7» про витребування доказів в адміністративній справі № 160/20640/21 за позовом фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до виконавчого комітету Дніпровської міської ради, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору: товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», товариство з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариство з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та Комунальне підприємство «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
01 листопада 2021 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, у якій позивач просить:
- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Дніпровської міської ради щодо неприведення своїх нормативно-правових актів, що регулюють питання розміщення зовнішньої реклами, у відповідність до вимог чинного законодавства України.
- зобов`язати виконавчий комітет Дніпровської міської ради привести власні нормативно-правові акти, що регулюють питання розміщення зовнішньої реклами, у відповідність до вимог чинного законодавства України шляхом введення в дію рішень виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.08.2020 № 854 «Про внесення змін до Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі» та від 22.09.2020 № 990 «Про внесення змін до Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі».
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2021 відкрито провадження у адміністративній справі № 160/20640/21. Справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.12.2021 у якості третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору залучено товариство з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА», товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7», товариство з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ» та товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН» та прийнято до провадження позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА», товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7», товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ» та товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН» до виконавчого комітету Дніпровської міської ради про визнання протиправними та нечинними рішень виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 02.07.2021 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854 щодо Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі» та від 02.07.2021 № 694 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990 «Про внесення змін до Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі».
Цією ж ухвалою в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору залучено департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та Комунальне підприємство «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради. Розгляд адміністративної справи № 160/20640/21 розпочато спочатку за правилами загального судового провадження.
На адресу суду від товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7» надійшла заява, в якій заявники просять суд витребувати від відповідача та третіх осіб без самостійних вимог ряд доказів та документів.
В обґрунтування поданої заяви зазначено, що у позивача вказані документи відсутні, і самостійно він їх надати не може, оскільки вони відсутні у відкритому доступі, а на запити про надання інформації чи адвокатські запити виконавчий комітет та його структурні підрозділи не надають жодної інформації з посиланням на карантинні обмеження та дистанційний режим роботи.
Вирішуючи заяву позивача про витребування доказів, суд виходить з наступного.
В обґрунтування заяви зазначено, що дані документи необхідні для встановлення всіх обставин справи.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі закріплено як принцип здійснення правосуддя в адміністративних судах.
Ст. 9 КАС України встановлено, що суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 44 КАС України, учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Ч. 3, 6 ст. 80 КАС України визначено, що про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
З огляду на викладене, враховуючи предмет позовних вимог фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , а також предмет позовних вимог третіх осіб із самостійними позовними вимогами, з метою повного, об`єктивного та всебічного розгляду справи, суд вважає за необхідне витребувати від виконавчого комітету Дніпровської міської ради, департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та комунального підприємства «Дніпровської міської ради» додаткові докази в даній справі, а тому заява третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору підлягає частковому задоволенню.
Суд звертає увагу сторін, що відповідно до ч. ч. 7, 8 ст. 80 КАСУ особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) гарантує право на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору.
Зупинення провадження в адміністративній справі це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.
Ч. 2 ст. 173 КАС України передбачено, що завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Відповідно до ч. 4 ст. 236 КАС України, про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.
Згідно ч. 2 ст. 74 КАС України, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Також суд звертає увагу на наявність об`єктивних причин неподання до суду витребуваних документів та доказів з огляду на оголошений в Україні воєнний стан.
З урахуванням наведеного, з метою недопущення порушення строків розгляду адміністративної справи та з метою забезпечення процесуальних гарантій повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи по суті заявлених позовних вимог, суд зробив висновок про необхідність зупинення провадження у справі № 160/20640/21.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 72, 80, 236 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7» про витребування доказів в адміністративній справі № 160/20640/21 за позовом фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до виконавчого комітету Дніпровської міської ради, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору: товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», Товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та комунальне підприємство «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Витребувати наступні докази:
1. Від виконавчого комітету Дніпровської міської ради:
- належним чином завірені копії рішень виконавчого комітету Дніпровської міської ради про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі (від 16.02.2004 № 325), з усіма подальшими змінами, внесеними до нього протягом 2004-2022 років;
- належним чином завірені копії рішень виконавчого комітету Дніпровської міської ради про затвердження Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі (від 31.08.2011 № 1148), з усіма подальшими змінами, внесеними до нього протягом 2011-2022 років;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.08.2020 № 854 «Про внесення змін до Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 22.09.2020 № 990 «Про внесення змін до Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 24.11.2020 № 1190 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 26.01.2021 № 59 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854 щодо Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 02.07.2021 № 695 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854 щодо Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 24.11.2020 № 1191 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 26.01.2021 № 58 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990 щодо Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 02.07.2021 № 694 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990 щодо Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію Положення про постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради;
- належним чином завірену копію посадового складу комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради;
- належним чином завірену копію персонального складу комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради;
- письмові пояснення з документальним підтвердженням з наступного питання: кому протягом 2021 року виконавчий комітет Дніпровської міської ради надавав доручення із здійснення демонтажу рекламних конструкцій ТОВ «СІЛЛ», ТОВ «АЛЕСАН», ТОВ ГОЛОС ДНІПРА» та ТОВ «ТЕТРАГРАММАТОН 7» (перелік Комунальних підприємств або виконавчих органів). Надати копії таких доручень, рішень, актів тощо;
- письмові пояснення з документальним підтвердженням з наступного питання: до повноважень якого виконавчого органу (виконавчих органів) чи комунального підприємства (комунальних підприємств) належить організація з проведення демонтажу рекламних конструкцій;
- письмові пояснення з документальним підтвердженням з наступного питання: яким чином виконавчим комітетом Дніпровської міської ради виконувалися ухвали та рішення по судовим справам, предметом розгляду яких є Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі;
2. Від департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради:
- належним чином завірену копію Положення про департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 13.11.2020 вх. № 8/5704, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 24.11.2020 № 1190 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854»;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 12.01.2021 вх. № 8/72, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 26.01.2021 № 59 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854 щодо Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 09.06.2021 вх. № 8/3023, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 02.07.2021 № 695 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 25.08.2020 № 854 щодо Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 13.11.2020 вх. № 8/5703, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 24.11.2020 № 1191 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990»;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 12.01.2021 вх. № 8/73, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 26.01.2021 № 58 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990 щодо Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копію листа департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради від 09.06.2021 вх. № 8/3024, що є підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 02.07.2021 № 694 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.09.2020 № 990 щодо Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі»;
- належним чином завірену копії листів департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, які стали підставою для прийняття рішень виконавчого комітету від 27.04.2021 № 441 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Набережній Перемоги (на ділянці від Мерефо-Херсонського моста до пл. Перемоги) та демонтаж рекламних засобів»; від 18.05.2021 № 454 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Робочій та демонтаж рекламних засобів»; від 03.06.2021 № 575 «Про затвердження схеми розташування великогабаритних окремо розташованих рекламних засобів на ділянках з`їзду з Амурського моста на Правий берег до вул. Вокзальної та з`їзду з Амурського моста на Лівий берег до вул. Каруни, 131 М та демонтаж рекламних засобів»; від 10.06.2021 № 593 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Олеся Гончара та демонтаж рекламних засобів»; від 17.06.2021 № 629 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по пл. Старомостовій (до вул. Привокзальної, 3) та демонтаж рекламних засобів»; від 24.06.2021 № 685 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Володимира Антоновича (на ділянці від просп. Олександра Поля до вул. Шмідта) та демонтаж рекламних засобів»; від 02.07.2021 № 692 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. В`ячеслава Липинського та демонтаж рекламних засобів»; від 02.07.2021 № 693 «Про демонтаж рекламних засобів»; від 09.07.2021 № 732 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Ливарній та демонтаж рекламних засобів»; від 14.07.2021 № 740 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по вул. Курчатова (на ділянці від пл. Вокзальної, вул. Леваневського до вул. Романа Шухевича) та демонтаж рекламних засобів»; від 16.07.2021 № 750 «Про демонтаж рекламних засобів»; від 22.07.2021 № 757 «Про затвердження схеми розташування окремо розташованих рекламних засобів по пл. Шевченка та демонтаж рекламних засобів», від 23.07.2021 № 779 «Про скасування дозволів на розміщення зовнішньої реклами» та від 13.10.2021 № 1044 «Про демонтаж рекламних засобів», та про які безпосередньо зазначено у самих рішеннях;
3. Від департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради:
- належним чином завірену копію Положення про департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради;
- письмові пояснення, з відповідним документальним підтвердженням, які підтверджують повноваження департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради із здійснення заходів демонтажу рекламних конструкцій безпосередньо працівниками департаменту та підпорядкованими йому комунальними підприємствами.
4. Від комунального підприємства «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради:
- належним чином завірену копію Статуту Комунального підприємства «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради;
- належним чином завірені акти демонтажу рекламних конструкцій ТОВ «СІЛЛ», ТОВ «АЛЕСАН», ТОВ ГОЛОС ДНІПРА» та ТОВ «ТЕТРАГРАММАТОН 7», демонтаж яких проведено протягом 2021 року;
- письмові пояснення щодо процедури здійснення демонтажу окремо власними силами та окремо із залученням сторонніх організацій.
Покласти на учасників справи обов`язок направлення витребуваних доказів, визначених цією ухвалою, іншим учасникам справи.
В іншій частині заяви про витребування доказів відмовити.
Зупинити провадження у адміністративній справі № 160/20640/21 за позовом фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до виконавчого комітету Дніпровської міської ради, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору: товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕСАН», товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛЛ», товариства з обмеженою відповідальністю «ГОЛОС ДНІПРА» та товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРАГРАММАТОН 7», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради, департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та комунальне підприємство «Дніпровські активи» Дніпровської міської ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, до надходження до суду витребуваних цією ухвалою документів.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в частині зупинення провадження у справі в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104335535 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні