Рішення
від 07.07.2010 по справі 2-276-10
ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-276/10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

7 липня 2010 року

Троїцький районний суд Луганської області у складі:

головуючого судді Бондаре нко Л.І,

при секретарі Соломіній В.В .,

розглянувши у відкритому попередньому судовому засід анні в залі суду смт.Троїцьке цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсі йного Фонду України в Троїць кому районі Луганської обла сті про визнання дій неправ омірними та зобов»язання зді йснити нарахування та виплат у щомісячної соціальної держ авної допомоги до пенсії, -

В С Т А Н О В И В:

До суду з зазначеним п озовом звернулася ОСОБА_1 в обгрунтування якого зазна чила, що вона має статус «дити ни війни» у зв»язку з чим, у ві дповідності до ст.. 6 Закону Ук раїни №2195-ІV від 18.11.2004 року «Про со ціальний захист дітей війни» (далі по тексту Закон України № 2195-ІУ) виплачувана їй пенсія повинна підвищуватись на 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком, але у 2007 році не виплат или зовсім. За період з 2008 року по теперішній час соціальна допомога виплачувалась част ково, у розмірі 10 % прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність. Вважає, щ о положення закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» в частині зупиненн я дії статті 6 Закону України № 2195-ІУ не відповідають Констит уції України, тому не можуть застосовуватись. З підстав н е відповідності п.п. 2 п. 41 розді лу 11 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» статті 22 Конституції Україн и вважає можливим застосуван ня статті 6 Закону України № 2195- ІУ з 01.01.2008 року. На підставі чого просить суд визнати неправо мірними дії управління пенсі йного Фонду України в Троїць кому районі Луганської облас ті по невиплаті їй щомісячно ї соціальної державної допом оги до пенсії, передбаченої с таттею 6 Закону України № 2195-ІУ та зобов»язати управління пе нсійного Фонду України в Тро їцькому районі Луганської об ласті здійснити нарахування та виплату на її користь щомі сячної соціальної державної допомоги до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної пенсії за в іком, а саме за період з липня по грудень 2007 в сумі 742 грн. 65 коп., з травня по грудень 2008 року в с умі 780 грн. 40 коп., з січня 2009 року п о травень 2010 року в сумі 2040 грн. 30 коп., а всього за період з липн я 2007 року по травень 2010 року нара хувати та виплатити 3563 грн. 35 ко п.

Представник позивача та позивач в судове засідання н е з»явилися, про дату, час та м ісце розгляду справи були по відомлені належним чином. На дали суду заяви про розгляд с прави без їх участі. Позовні в имоги підтримують у повному обсязі.

Представник відповідач а у судове засідання не з`явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином. На адресу суду, че рез канцелярію надійшли запе речення проти позову, довідк а про нарахування та виплати надбавки позивачу, як дітям в ійни, заява про розгляд справ и у його відсутність. Просить суд відмовити у задоволенні заявлених вимог у повному об сязі, за необґрунтованістю.

Дослідивши та перевірив ши матеріали справи, оцінивш и все в сукупності, суд вважає , що заявлені вимоги підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЦПК України кожна особа має прав о в порядку, встановленому ци м Кодексом, звернутися до суд у за захистом своїх порушени х, невизнаних або оспорювани х прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст.15 ЦП К України суди розглядають у порядку цивільного судочинс тва справи щодо спорів з прив оду призначення, обчислення, перерахунку, здійснення, над ання, одержання пенсійних ви плат, соціальних виплат непр ацездатним громадянам, випла т за загальнообов»язковим де ржавним соціальним страхува нням та інших соціальних вип лат, соціальних послуг, допом оги, захисту, пільг, речового м айна, пайків або грошової ком пенсації замість них.

Суд вирішує справи відпо відно до Конституції України , законів України та міжнарод них договорів, згода на обов» язковість яких надана Верхов ною Радою України ч. 1 ст. 8 ЦПК У країни).

У разі невідповідності п равового акта закону України або міжнародного договору, з года на обов»язковість якого надана Верховною Радою Укра їни, суд застосовує акт закон одавства, який має вищу юриди чну силу (ч. 4 ст. 8 ЦПК України).

Згідно з підпунктом 6 пун кту 2.2. розділу 2 Положення про у правління Пенсійного фонду У країни в районах, містах і рай онах у містах, затвердженого Постановою Пенсійного фонд у України від 30.04.2002 року № 8-2, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України від 13.03.2008 року № 209/14900 саме на територіальні упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в районах, містах, в район ах в містах покладені обов' язки щодо призначення (здійс нення перерахунку) і виплати пенсії.

Таким чином, суд приходит ь до висновку, що здійснювати нарахування та виплату щомі сячної державної соціальної допомоги зобов`язане, відпов ідно до ст.6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни, ст.58 Закону України «Про з агальнообов`язкове пенсійне страхування», Управління Пе нсійного фонду України у Тро їцькому районі Луганської об ласті.

При розгляді цивільних справ щодо спорів з приводу н адання дітям війни соціально ї підтримки, суди перевіряют ь, чи прийняті вони на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України, обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено) , добросовісно, розсудливо.

Утверджуючи та забезпеч уючи права і свободи громадя н, держава окремими законами України встановила певні со ціальні пільги, компенсації і гарантії, що є складовою кон ституційного права на соціал ьний захист і юридичними зас обами здійснення цього права , а тому відповідно до частини 2 статті 6, частини 2 статті 19, час тини 1 статті 68 Конституції Ук раїни вони є загальнообов' я зковими, однаковою мірою маю ть додержуватися органами де ржавної влади, місцевого сам оврядування, їх посадовими о собами. Невиконання державою своїх соціальних зобов' яза нь щодо окремих осіб ставить громадян у нерівні умови, під риває принцип довіри особи д о держави, що закономірно при зводить до порушення засад с оціальної правової держави.

Зазначені вимоги до держ ави викладені і у статті 12 Євр опейської соціальної хартії (переглянутої), вчиненої 3 тра вня 1996 року у м. Страсбурзі, яка підписана від імені України 7 травня 1999 року у м. Страсбурзі , ратифікованої Законом Укра їни від 14 вересня 2006 року № 137-V, ві дповідно до якої держава зоб ов' язана підтримувати функ ціонування системи соціальн ого забезпечення, її задовіл ьний рівень, докладати зусил ь для її поступового посилен ня.

Правовий статус дітей в ійни, основи їх соціального з ахисту та гарантії їх соціал ьної захищеності шляхом нада ння пільг і державної соціал ьної підтримки встановлені З аконом України "Про соціальн ий захист дітей війни" № 2195-ІУ в ід 18.11.2004 року ( набрав чинності 0 1.01.2006 року).

Відповідно до ст.1 Закону України № 2195-ІУ дитина війни - о соба, яка є громадянином Укра їни та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світо вої війни було менше 18 років.

Судом встановлено, що поз ивач ОСОБА_1 народилась у ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтвердж ується паспортом серії НОМ ЕР_1 (а.с. 6), тобто станом на час закінчення Другої світової війни їй було менше 18 років, то му вона являється особою, яка віднесена до категорій осіб , визнаних дітьми війни.

Відповідно до ст. 6 Закону України № 2195-ІУ дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Позивач ОСОБА_1 має пр аво на пільги, встановлені за конодавством України для діт ей війни, що підтверджується посвідченням НОМЕР_2 вида ним Троїцьким УТСЗН 29.08.1994 року, де зазначена відмітка «Дитин а війни» (а.с.7).

Законом України від 19.12.2006 № 489-V "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік", зокрема пунктом 12 с татті 71, було зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України № 2195-ІУ та статтею 111 установлено , що у 2007 році підвищення до пен сії або щомісячного довічног о грошового утримання чи дер жавної соціальної допомоги, яка виплачується замість пен сії, відповідно до статті 6 Зак ону України № 2195-ІУ виплачуєть ся особам, які є інвалідами (кр ім тих, на яких поширюється ді я Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розм ірі 50 відсотків від розміру на дбавки, встановленої для уча сників війни. Однак рішенням Конституційного Суду Україн и від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 (спра ва про соціальні гарантії гр омадян) визнані неконституці йними положення пункту 12 стат ті 71 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» щодо зупинення дії на 2007 рік ст атті 6 Закону України № 2195-ІУ.

Після прийняття Констит уційним Судом України вказан ого рішення знову почали дія ти положення статті 6 Закону У країни № 2195-ІУ, тобто з часу при йняття цього рішення відновл ено право на підвищення пенс ії на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, і відповідач повинен нарахувати та сплат ити позивачу щомісячну держа вну соціальну допомогу за пе ріод з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року - від повідно до норм Закону Украї ни № 2195-ІУ.

Законом України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » від 28.12.2007 року №107-VI внесено змі ни до Закону України № 2195-ІУ та статтею 6 цього Закону виклад ено в такій редакції: дітям ві йни (крім тих, на яких поширюєт ься дія Закону України «Про с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту» ) до пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується підв ищення у розмірі надбавки, вс тановленої для учасників вій ни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищен ня до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, що виплачується зам ість пенсії, відповідно до ць ого Закону та Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту» таке підвищення провад иться за їх вибором згідно з о дним із законів, що становить 10 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність, згідно ст. 14 Закону Укра їни «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту». Зазначені зміни на брали чинності з 1 січня 2008 року .

Згідно з Рішенням Консти туційного Суду України від 22 т равня 2008 року № 10-рп/2008 (справа щод о предмета та змісту закону п ро Державний бюджет України) зміни щодо розміру пенсії ді тям війни визнано такими, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційними) .

Ураховуючи положення Ко нституції України щодо дії н ормативно-правових актів у ч асі, положення статті 6 Закону України № 2195-ІУ у редакції цьог о Закону від 18 листопада 2004 рок у № 2195-ІУ, поновили свою дію з 22 т равня 2008 року. Отже, з цієї дати по 31.12.2008 року, особи зі статусом дітей війни мають право на пі двищення на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком або що місячного грошового довічно го утримання чи державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії - відпо відно до норм Закону України № 2195-ІУ і відповідач повинен на рахувати та сплатити позивач у щомісячну державну соціаль ну допомогу за період з 22.05.2008 ро ку по 31.12.2008 року - відповідно д о норм Закону України № 2195-ІУ.

Статтею 71 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2009 рік» Кабінету Міністр ів України надано право у 2009 ро ці встановлювати розміри соц іальних виплат, які відповід но до чинного законодавства визначаються залежно від роз міру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у ме жах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма пе редбачає встановлення в абсо лютних сумах розмірів лише т их виплат, вихідним критеріє м розрахунку яких є розмір мі німальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширює ться на спірні відносини, оск ільки розмір зазначених соці альних виплат згідно із Зако ном України № 2195-ІУ залежить ві д розміру мінімальної пенсії за віком. Суд вважає, що розра хунок сум необхідно проводит и з розміру мінімальної пенс ії за віком, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України «Про зага льнообов»язкове державне пе нсійне страхування», оскільк и іншого розміру такої пенсі ї законодавством не передбач ено, а мінімальний розмір пен сії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність, визначеного цим законом.

Законом України «Про Дер жавний бюджет України на 2009 рі к» від 26.12.2008 року № 835-УІ установл ено у 2009 році прожитковий міні мум на одну особу та для тих, х то відноситься до основних с оціальних і демографічних гр уп населення, в розмірах, що ді яли у грудні 2008 року.

Згідно наданої до суду до відки управлінням пенсійног о Фонду України в Троїцькому районі Луганської області в ід 07.06.2010 року № 112/02-09 (а.с. 13) позивачу за період: з 01.07.2007 року по 31.12.2007 рок у надбавка не нараховувалась і не виплачувалась; надбавка нараховувалась і виплачувал ась з 01.05.2008 року по 30.06.2008 року в сум і 48,10 грн., з 01.07.2008 року по 30.09.2008 року в сумі 48,20 грн., з 01.10.2008 року по 31.05.2010 ро ку в сумі 49,80 грн.

З огляду на загальні за сади пріоритету законів над підзаконними нормативними а ктами суд вважає, що відповід ач протягом 2009 року та з 1 січня по 31 травня 2010 року повинен був нараховувати та провадити в иплату щомісячної соціально ї допомоги позивачу згідно с татті 6 Закону України № 2195-ІУ, а не постанови КМУ від 28.05.2008 року № 530, які істотно звужують обся г установлених законом прав позивача, так як Державними б юджетами України на 2009 та 2010 рок и не передбачено обмежень у з астосуванні статті 6 Закону У країни № 2195-ІУ.

Статтею 7 Закону України № 2195-ІУ передбачено, що фінансо ве забезпечення державних со ціальних гарантій, передбаче них цим Законом здійснюється за рахунок коштів Державног о бюджету України.

Відповідно до статті 4 ЦПК України, здійснюючи правосу ддя, суд захищає права, свобод и та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений законами України. В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції Україн и органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов» язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією за законами України.

Суд приходить до висновк у, що управління пенсійного Ф онду України у Троїцькому ра йоні Луганської області як о рган, якому делеговано повно важення щодо призначення і в иплати пенсій та доплат до ни х, повинно діяти у відповідно сті з вимогами статті 6 Закону України № 2195-ІУ і здійснити поз ивачу відповідні нарахуванн я, але у порушення вимог вказа ної статті таких нарахувань не проводило, чим і допустило протиправну діяльність, що п ризвело до порушення прав по зивача, тому суд вважає, що вим оги позивача підлягають задо воленню з зобов»язанням відп овідача провести перерахува ння та виплату належних сум п озивачеві відповідно до Зако ну України № 2195-ІУ. Враховуючи, що позивачу сплачується підв ищення до пенсії у розмірі 10 % п рожиткового мінімуму для осі б, які втратили працездатніс ть, то відповідач повинен про вести позивачу перерахунок т а виплату щомісячної державн ої соціальної допомоги згідн о зі статтею 6 Закону України № 2195-ІУ з урахуванням здійснени х виплат.

Відповідно до частини 1 ст атті 88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішен ня, суд присуджує з другої сто рони понесені нею і документ ально підтверджені судові ви трати. Таким чином суд вважає за необхідне стягнути на кор исть ОСОБА_1 понесені нею і документально підтверджен і судові витрати: судовий збі р в сумі 8,50 грн., витрати на інфо рмаційно-технічне забезпече ння розгляду справи в сумі 37,00 г рн., а всього 45,50 грн. (а.с. 1-2).

На підставі викладеного, відповідно ст. 12 Європейської соціальної хартії (переглян утої), вчиненої 3 травня 1996 року у м. Страсбурзі, яка підписана від імені України 7 травня 1999 р оку у м. Страсбурзі, ратифіков аної Законом України від 14 вер есня 2006 року № 137-V; Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік» від 19.12.2006 рік № 489-У; З акону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» від 28.12.2007 року №107-VI; Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 року № 835-УІ; Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2010 рік» від 27.04. 2010 року; ст.6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни” від 18.10.2004 року №2195-IV; Рішення Конституційного суду Україн и від 09.07.2007 року № 6-рп/2007; Рішення К онституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008; Закону Ук раїни “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту" N3552-XII від 22.10.93 року; ст.28 Закону України "Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування" від 09.07.2003, № 1058-IV; Пол оженням «Про управління Пенс ійного фонду України», затве рдженого Постановою Пенсійн ого фонду України від 30.04.2002 року № 8-2, зареєстрованого у Мініст ерстві Юстиції України від 13.0 3.2008 року № 209/14900, керуючись ст.ст. 6, 19,68 Конституції України; ст.ст.3 ,6,8,10,15,57-60,67,79,88,212-215,292 ЦПК України суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА _1 до управління пенсійного Фонду України в Троїцькому р айоні Луганської області пр о визнання дій неправомірним и та зобов»язання здійснити нарахування та виплату щоміс ячної соціальної державної д опомоги до пенсій задовольни ти.

Визнати неправомірним и дії управління пенсійного Фонду України в Троїцькому р айоні Луганської області, що до нарахування та виплати О СОБА_1 щомісячного підвищен ня до пенсії, як дитині війни, за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 рок у по 31.05.2010 року.

Зобов»язати управління пенсійного Фонду України в Т роїцькому районі Луганської області здійснити нарахуван ня та виплату на користь ОС ОБА_1 щомісячної соціальної державної допомоги до пенсі ї у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком, як дитині війни, передбаченої статтею 6 Закон у України « Про соціальний за хист дітей війни», за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.05.2010 ро ку,з урахуванням здійснених виплат.

Стягнути з управління пенсійного Фонду України в Т роїцькому районі Луганської області на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 8 грн. 50 коп . та витрати на інформаційно-т ехнічне забезпечення розгля ду справи в сумі 37 грн.

Рішення може бути оскар жено до апеляційного суду Лу ганської області через Троїц ький районний суд Луганської області шляхом подачі у 10-ден ний строк після оголошення р ішення заяви про апеляційне оскарження рішення суду і по данням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з п одачею її копії до апеляційн ої інстанції, або в порядку ч. 4 ст. 295 ЦПК України.

Суддя

СудТроїцький районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення07.07.2010
Оприлюднено19.08.2010
Номер документу10444483
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-276-10

Рішення від 21.01.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Смілянець Андрій Павлович

Рішення від 25.05.2010

Цивільне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Гаврищук Л. П.

Рішення від 25.05.2010

Цивільне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Гаврищук Л. П.

Рішення від 16.02.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Скуляк Ігор Анатолійович

Рішення від 07.07.2010

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Бондаренко Леонід Іванович

Ухвала від 26.03.2010

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Безрученко Анатолій Миронович

Рішення від 26.03.2010

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Безрученко Анатолій Миронович

Ухвала від 21.06.2010

Цивільне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Ухвала від 09.06.2010

Цивільне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Ухвала від 26.05.2010

Цивільне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні