Постанова
від 31.05.2010 по справі 12/574
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 травня 2010 року < Час п роголошення > № 12/574

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.,

за участю:

секретаря

судового засідання Кузьменкової С.П.,

- ОСОБА_2,

- представника ОСОБА _2 - ОСОБА_3,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні у мі сті Києві справу

за позовною заявою ОСОБА_2

до Головного управління Пенс ійного фонду України в місті Києві

про зобов' язання вчинити дії ,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2008 року ОСОБА_2 ( далі - ОСОБА_2, позивач) зв ернувся до суду з позовом до Г оловного управління Пенсійн ого фонду України в місті Киє ві (далі - Головне управлінн я ПФ, відповідач), в якому прос ив:

- зобов' язати відповідача усунути порушення і визнати за позивачем право на перера хунок пенсії з урахуванням п ремії з 01 квітня 2007 року у розмі рі 98%;

- зобов' язати відповідача перерахувати позивачу розмі р пенсії з урахуванням 98% прем ії;

- судові витрати покласти на відповідача і відшкодувати за його рахунок витрати на сп лату державного мита в сумі 8г рн. 50коп. та ІТЗ в сумі 7грн. 50коп.

В обґрунтування позовних в имог ОСОБА_2 послався на т е, що він був звільнений з війс ькової служби у Збройних Сил ах у запас, виключений із спис ків особового складу та всіх видів забезпечення і направ лений для зарахування на вій ськовий облік до військового комісаріату. На даний час зна ходиться на обліку в Пенсійн ому фонді України.

З 01 квітня 2007 року у Збройних С илах України, відповідно до П останови Кабінету Міністрів України «Деякі питання грош ового забезпечення військов ослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 ро ці»від 28 березня 2007 року №594 (дал і - Постанова №594) та Наказу Мі ністра оборони України «Про встановлення граничних розм ірів премії військовослужбо вцям Збройних Сил України»ві д 14 квітня 2007 року №175 (далі - Нак аз №175) відбулися зміни щодо ро зміру забезпечення військов ослужбовців, які на думку Поз ивача являються законною під ставою для перерахунку пенсі ї.

Оскільки, його оклад на час подання позовної заяви стано вив 206грн., при вислузі 23 роки, ві дповідно до вказаних норм за кону, премія з 01 квітня 2007 року п овинна нараховуватись і випл ачуватись у розмірі 98%. Проте, н араховано і сплачено 33,3%, а не с плачено премію у розмірі 64,7%, що є порушенням прав ОСОБА_2

25 січня 2010 року справу №12/574 п ередано у провадження судді Окружного адміністративног о суду м. Києва Пісоцької О.В.

В судовому засіданні пози вач та його представник позо вні вимоги підтримали та про сили їх задовольнити у повно му обсязі.

Представник відповідач а у судове засідання не прибу в, про причини неявки суд не по відомив.

Відповідно до статті 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа вирішу ється на підставі наявних в н ій доказів.

На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 31 травня 2010 року у відкритом у судовому засіданні проголо шено вступну та резолютив ну частини постанови про в ідмову у задоволенні позовн их вимог.

Ознайомившись з матеріал ами справи та поданими докум ентами, заслухавши пояснення позивача та представника по зивача, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтуються позов ні вимоги, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору, Окружни й адміністративний суд міста Києва дійшов наступних висн овків.

Відповідно до статті 19 К онституції України від 28 черв ня 1996 року №254к/96-ВР органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їхні поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

У статті 9 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни визначено принцип законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно з частиною першою т а другою статті 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни завданням адміністра тивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.

Як встановлено судом та під тверджується матеріалами сп рави, позивач у 1994 році був звіл ьнений в запас з військової с лужби у збройних силах. На час звернення до суду ОСОБА_2 знаходився на обліку в Пенсі йному фонді України.

При цьому, позивач звернувс я до Головного управління ПФ з заявою, у якій просив зробит и перерахунок пенсії з 01 квітн я 2007 року, відповідно до статті 63 Закону України «Про пенсійн е забезпечення осіб звільнен их з військової служби та дея ких інших осіб», Постанови №594 , яка Наказом №175 введена в дію д ля виконання.

В проведенні перерахунку п енсії позивачу відмовлено, п ро що свідчить лист відповід ача від 21 вересня 2007 року №21988/12, у я кому вказано, що підстав для п роведення перерахунку раніш е призначених пенсій немає, о скільки Наказ №175, яким встано влений граничний розмір прем ії не є законодавчим актом.

Крім того, зазначено, що Пос тановою №594 надано дозвіл на в иплату премій у збільшених р озмірах тільки у 2007 році.

Відповідно до частини перш ої статті 46 Конституції Украї ни громадяни мають право на с оціальний захист, що включає право на забезпечення їх у ра зі повної, часткової або тимч асової втрати працездатност і, втрати годувальника, безро біття з незалежних від них об ставин, а також у старості та в інших випадках, передбачени х законом.

Питання перерахунку раніш е призначених пенсій вказані й категорії пенсіонерів вре гульоване статтею 63 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення військовослужбовців, ос іб начальницького і рядового складу органів внутрішніх с прав та деяких інших осіб»ві д 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ).

Законом України «Про внесе ння змін до деяких законів Ук раїни з питань соціального з ахисту військовослужбовців »від 16 грудня 2004 року №2255-IV внесен о зміни до Закону №2262-ХІІ, де ча стина третя статті 63 Закону ви кладено в такій редакції:

«Усі призначені за цим зако ном пенсії підлягають перера хунку у зв' язку зі зміною ро зміру хоча б одного з видів гр ошового забезпечення відпов ідних категорій військовосл ужбовців, осіб, які мають прав о на пенсію за цим законом, або у зв' язку із введенням для з азначених категорій осіб нов их щомісячних додаткових вид ів грошового забезпечення (н адбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах встановле них законодавством. Перераху нок пенсії здійснюється на м омент виникнення права на пе рерахунок пенсії і провадить ся у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України, у строки, передбачені частин ою другою статті 51 цього Закон у».

Постановою №594 дозволено Мі ністерству оборони, Міністер ству внутрішніх справ, Мініс терству з питань надзвичайни х ситуацій та у справах захис ту населення від наслідків Ч орнобильської катастрофи, Мі ністерству транспорту та зв' язку, Державній службі спеці ального зв' язку та захисту інформації, Службі безпеки, С лужбі зовнішньої розвідки, А дміністрації Державної прик ордонної служби, Державному департаменту з питань викона ння покарань і Управлінню де ржавної охорони здійснювати у поточному році починаючи з 1 квітня преміювання військо вослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (на самперед осіб рядового, серж антського та старшинського с кладу, які проходять військо ву службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та серед нього начальницького складу та осіб молодшого офіцерськ ого складу) понад встановлен ий законодавством розмір у м ежах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Граничні розміри премій, як і можуть бути виплачені війс ьковослужбовцям особам рядо вого і начальницького складу , встановлюються керівниками зазначених органів у межах з атвердженого фонду грошовог о забезпечення.

На виконання вказаної пост анови Міністром оборони Укра їни Прийнято Наказ №175, яким з 01 квітня 2007 року встановлено гр аничні розміри премії, яка мо же бути виплачена військовос лужбовцям у межах видатків н а грошове забезпечення за 2007 р ік.

Преміювання військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу здійснюєть ся в межах фонду преміювання , який створюється у розмірі ч отиримісячного фонду грошов ого забезпечення, без обмеже ння індивідуальних премій ма ксимальними розмірами.

Як було зазначено вище, Пост ановою №594 Міністерству оборо ни України та іншим силовим м іністерствам і відомствам до зволено з 1 квітня 2007 року здійс нювати преміювання військов ослужбовців, осіб рядового і начальницького складу понад встановлений законодавство м розмір у межах видатків, пер едбачених для грошового забе зпечення у 2007 році, проте внесе ння змін до інших нормативно -правових актів в частині роз міру фонду преміювання для в ійськовослужбовців, осіб нач альницького та рядового скла ду зазначеною постановою не передбачено.

Пунктом 23 Порядку надання т а оформлення документів для призначення (перерахунку) пе нсій відповідно до Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених з війсь кової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постан овою Правління Пенсійного фо нду України №3-1 від 30 січня 2007 ро ку та зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України за №135/13402 15 лютого 2007 року, визначено , що про виникнення підстав дл я проведення перерахунку пен сій згідно зі статтею 63 Закону №2262-ХІІ міністерства та інші о ргани зобов' язані у п' ятид енний строк після прийняття відповідного нормативно-пра вового акта, на підставі яког о змінюється хоча б один з вид ів грошового забезпечення дл я відповідних категорій осіб , або у зв' язку із введенням д ля зазначених категорій війс ьковослужбовців нових щоміс ячних додаткових видів грошо вого забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах встановлених закон одавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Ор гани, що призначають пенсії, п ротягом п' яти робочих днів після надходження такого пов ідомлення подають до відпові дних уповноважених структур них підрозділів списки осіб, яким необхідно провести пер ерахунок пенсії. Після одерж ання списків осіб, уповноваж ені структурні підрозділи за значають у них зміни розмірі в грошового забезпечення для перерахунку раніше призначе них пенсій і в п' ятиденний с трок після надходження перед ають їх до відповідних орган ів, що призначають пенсії.

Проте, судом встановлено , що Постанова №594 втратила чин ність згідно з Постановою Ка бінету Міністрів України «Пр о упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду»від 7 листопада 2007 року №1294.

Разом з тим, в пункті 1 Указу П резидента «Про державну реєс трацію нормативно-правових а ктів та інших органів викона вчої влади» від 03 жовтня 1992 рок у №493/92, передбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові ак ти, які видаються міністерст вами, іншими органами викона вчої влади, органами господа рського управління та контро лю і які зачіпають права, своб оди й законні інтереси грома дян або мають міжвідомчий ха рактер, підлягають державній реєстрації

В суді не підтвердилося, що на час розгляду справи Наказ №175 зареєстрований згідно із вищезазначеним Указом Прези дента України.

Як вбачається з пункту п' я того Положення про державну реєстрацію нормативно-право вих актів міністерств, інших органів виконавчої влади, ор ганів господарського управл іння та контролю, що зачіпают ь права, свободи й законні інт ереси громадян або мають між відомчий характер, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 28 грудня 1992 року №731, Наказ №175 не підлягає д ержавній реєстрації як норма тивно-правовий акт.

Відповідно до Указу Презид ента України «Про опублікува ння актів законодавства Укра їни в інформаційному бюлетен і «Офіційний вісник України» від 13 грудня 1996 року №1207/96 у інфор маційному бюлетені публікую ться державною мовою: закони України; укази і розпоряджен ня Президента України, поста нови і розпорядження Кабінет у Міністрів України, що мають нормативний характер; акти К онституційного Суду України ; нормативно-правові акти Нац іонального банку України; мі жнародні договори України, щ о набрали чинності; норматив ні акти міністерств, інших це нтральних органів виконавчо ї влади, зареєстровані Мініс терством юстиції України. То ж у інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України»п ублікуються закони та інші н ормативно-правові акти Украї ни, акти Конституційного Суд у України.

Крім того, у підпункті 1 пунк ту 8 Порядку оприлюднення у ме режі Інтернет інформації про діяльність органів виконавч ої влади, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 4 січня 2002 року №3, пере дбачено, що на веб-сайті мініс терства, іншого центрального органу виконавчої влади роз міщується така інформація, з окрема, нормативно-правові а кти з питань, що належать до ко мпетенції органу. Даний Поря док не передбачає розміщення на веб-сайті міністерства, ін шого центрального органу вик онавчої влади усіх правових актів, виданих відповідним о рганом влади.

Підстав вважати, що Наказ №1 75 повинен пройти державну реє страцію у Міністерстві юстиц ії України та бути офіційно о прилюднений немає.

Отже, вбачається, що відпові дний наказ Міністра оборони України не має ознак нормати вно-правового акта.

Відповідно до частини пе ршої статті 71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґр унтуються її вимоги та запер ечення, крім випадків, встано влених статтею 72 цього Кодекс у.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

За таких обставин, суд вважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних не має достатніх підс тав для виконання наказу №175 т а проведення перерахунку пен сії позивачу.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги ОСОБА_2 щодо перераху нку пенсії з 01 квітня 2007 року у р озмірі 98% необґрунтовані та за доволенню не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 11 , 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України Окр ужний адміністративний суд м іста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити ОСОБА_2 у задоволенні позову у повном у обсязі.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя О.В. Піс оцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2010
Оприлюднено28.07.2010
Номер документу10479674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/574

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 31.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 19.03.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Постанова від 06.12.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 12.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Рішення від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 08.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Рішення від 13.03.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні