Постанова
від 19.07.2022 по справі 200/12152/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2022 року справа №200/12152/21

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року (повне судове рішення складено 26 листопада 2021 року у м. Слов`янську) у справі № 200/12152/21 (суддя в І інстанції Голубова Л.Б.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЗК №1» до Головне управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЗК №1» (далі ТОВ «ТЗК №1») звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі ГУ ДПС у Донецькій області) про:

- визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 30.08.2021 № 3041518/43852659;

- зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, прийняту 25.08.2021, реєстраційний номер 9242552583 датою її подачі.

Заявлені вимоги позивач обґрунтував тим, що в межах здійснення господарської діяльності з надання послуг вантажного автомобільного транспорту уклав з ОСОБА_1 договір оренди нежитлових приміщень загальною площею 603,1 кв.м від 05.04.2021.

За результатом виконання договору сторонами складено акт прийому-передачі об`єкту оренди від 05.04.2021.

Відповідно до оборотно-сальдової відомості по рахунку 01 на балансі позивача перебуває 30 одиниць автотранспорту, необхідного для забезпечення статутної діяльності ТОВ «ТЗК №1». Середньооблікова кількість штатних працівників позивача складає 15 осіб згідно з податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум, утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 6 місяців 2021 року.

Позивач склав та 25.08.2021 направив відповідачу таблицю даних платника ПДВ разом з поясненнями до таблиці, однак комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 30.08.2021 № 3041518/43852659.

Наголосив, що зазначене рішення не містить жодних посилань на обставини, що стали підставою для такого висновку, а також не зазначено, конкретно які види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам.

Зазначав, що підприємство має всі підтверджуючі документи стосовно спірного договору оренди від 05.04.2021, тому вважало рішення відповідача є протиправним та просить його скасувати.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3041518/43852659 від 30.08.2021 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Зобов`язано відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «ТЗК №1», прийняту 25.08.2021, реєстраційний № 9242552583 датою її подачі.

Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що у відповідності до пункту 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок № 1165), таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 ПК України (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P <м * 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Згідно з пунктом 15 Порядку № 1165, таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

За приписами пункту 17 Порядку № 1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Відповідач зазначає, що господарські операції позивача з оренди (найму) транспортних засобів, якими надаються послуги з перевезення вантажів, укладено з орендодавцем ОСОБА_2 , яка є одним з засновників ТОВ «ТЗК №1».

Крім того, згідно з договором суборенди транспортних засобів від 18.11.2020 № 1, суборендарем транспортних засобів є ТОВ «СПЕЦРЕСУРС-ПЛЮС», засновниками якого є ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , які водночас є орендодавцями згідно з іншими наданими договорами оренди транспортних засобів.

Таким чином, апелянт наголошує, що вбачається ймовірна мінімізація податкових зобов`язань шляхом надання в оренду/суборенду транспортних засобів пов`язаних осіб згідно відомостей інформаційних даних ДПС (ДФС), тому податковий орган при прийнятті спірного рішення діяв в порядку, на підставі та в межах чинного законодавства України.

Указом Президента України №64/2022 від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб (стаття 1).

Указом Президента України №133/2022 від 14 березня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IХ, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ затверджено Указ Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Враховуючи дистанційний режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення в Україні правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя і здоров`я та забезпечення безпеки суддів і працівників апарату суду, зазначена постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів справи.

Справа розглянута у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, встановила наступне.

ТОВ «ТЗК №1» є юридичною особою, яке зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 43852659, про що свідчать дані витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 9-11).

Позивач перебуває на податковому обліку відповідача (Краматорське управління), про що також зазначено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до відомостей з витягу, основним видом діяльності позивача є «Вантажний автомобільний транспорт» код КВЕД 49.41.

ТОВ «ТЗК №1» є платником податку на додану вартість, що доведено витягом № 2005154500108 (а.с. 12).

05.04.2021, між ОСОБА_1 як орендодавцем та ТОВ «ТЗК № 1» як орендарем укладено договір оренди нежитлових приміщень № 2/2021, згідно з умовами якого, позивач зобов`язується прийняти в строкове платне володіння та користування нежитлові будівлі та споруди загальною площею 603,1 кв. м (а.с. 75-77).

Актом прийому-передачі від 05.04.2021 року орендар передав позивачу нежитлові будівлі та споруди (а.с. 78).

Крім того, позивачем як орендарем транспортного засобу з фізичною особою ОСОБА_4 як орендодавцем 13.08.2021 було укладено договір оренди (найму) транспортного засобу (а.с. 79).

Аналогічні договори оренди (найму) транспортного засобу позивач як орендар уклав з ОСОБА_5 та ОСОБА_2 від 16.11.2020 та від 02.02.2021 (а.с.80-86).

18.11.2020 між ТОВ «Спецресурс-Плюс» як орендарем та позивачем як суборендарем укладено договір суборенди № 1, за умовами якого, орендар передає, а суборендар приймає у строкове платне користування (суборенду) для здійснення вантажних перевезень транспортні засоби у кількості 7 штук (вантажні сідлові тягачі-Е) (а.с. 87-88).

Актом прийому-передачі від 18.11.2020 орендар передав позивачу 7 вантажних сідлових тягачів (а.с.89).

Крім того, 18.11.2020 між ТОВ «Спецресурс-Плюс» як орендарем та позивачем як орендарем укладено договір оренди № 1, за умовами якого, орендар передає, а орендар приймає у строкове платне володіння та користування (оренду) транспортні засоби у кількості 9 штук (напівпричіпи спеціалізовані-самоскиди-Е) (а.с. 90-92).

Актом прийому-передачі від 18.11.2020 орендар передав позивачу 9 напівпричіпів спеціалізованих-самоскидів (а.с. 93).

Позивач засобами електронної комунікації 25.08.2021 надіслав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість разом з поясненням до таблиці даних платника податку (а.с.14-17).

Отримання відповідачем таблиці даних платника податку на додану вартість підтверджується квитанцією № 2 від 25.08.2021 (реєстраційний № 9242552583), в якій податковим органом зазначено: «Інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 25.08.2021 за № 9242552583, не враховано автоматично через невиконання вимог пункту 18 Порядку № 1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду» (а.с.18).

Крім того, 09.12.2020 та 10.12.2020 згідно договору оренди нежитлових приміщень від 01.02.2021 та 27.01.2021 позивачем подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП), в якому зазначено про орендоване нежитлове приміщення (офіс).

Згідно з квитанціями до цього повідомлення, документ доставлено до ГУ ДПС у Донецькій області (а.с.38-41).

21.02.2021 та 22.02.2021 позивачем на адресу відповідача також скеровано два повідомлення про орендовані транспортні засоби (а.с.42-47).

23.02.2021 позивачем на адресу відповідача направлено повідомлення про наявність у нього складського приміщення згідно договору оренди нежитлових приміщень від 01.02.2021 (а.с.49-52).

12.04.2021 позивачем подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП), в якому зазначено про орендоване нежитлове приміщення (склад) згідно договору оренди нежитлових приміщень від 01.02.2021.

Згідно з квитанціями до цього повідомлення, документ доставлено до ГУ ДПС у Донецькій області (а.с.53-58).

18.08.2021 позивачем на адресу відповідача також скеровано повідомлення про орендований транспортний засіб (а.с.59-61).

Згідно з податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум, утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за квітень-травень 2021 року, середньооблікова кількість штатних працівників позивача складає від 15 осіб до 20 осіб.

Зазначене підтверджується відомостями про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за вказані періоди 2021 року (а.с.67-72).

Відповідно до оборотно-сальдової відомості по рахунку 01, на балансі позивача перебуває 30 одиниць автотранспорту, необхідного для забезпечення статутної діяльності ТОВ «ТЗК №1» (а.с.73-74).

Отже, наведене вище свідчить, що у ТОВ «ТЗК №1» наявні всі ресурси для ведення статутної господарської діяльності.

30.08.2021 Комісією Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 3041518/43852659, яким визначено: «За результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 25.08.2021 за № 9242552583, відповідно до пункту 16 Порядку № 1165, прийнято рішення про її неврахування». Підставою неврахування таблиці зазначено: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (а.с.13).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 статті 61 ПК України встановлено, що податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, здійснення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України), що є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (пункт 71.1 статті 71 ПК України).

Пунктом 44.1 статті 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

На час виникнення спірних правовідносин діяв Порядок № 1165.

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку № 1165).

Пунктом 14 Порядку № 1165 встановлено, що таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (пункти 15-17 Порядку № 1165).

Згідно з пунктами 22, 23 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

У загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної податкової служби (категорія 101.18) роз`яснено, що таблиця даних платника податку це інформація про специфіку діяльності платника податку, подання якої є правом платника, тому платник податку має право подати таблицю без факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків не потрібно.

Право платника податку на оскарження в судовому порядку рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку вбачається з пункту 22 Порядку № 1165, за яким таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Право на звернення до суду також передбачено в затвердженій формі рішення (додаток 6 до Порядку № 1165), а саме «Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку».

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина 2 статті 2 КАС України).

Судами встановлено, що позивач подав до відповідача таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненням, в якому зазначив вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Як зазначено вище, відповідно до поданих ТОВ «ТЗК №1» доказів вбачається, що позивач має достатній обсяг матеріальних ресурсів, економічно необхідних для надання транспортних послуг, а також має необхідні умови для досягнення результатів відповідної підприємницької діяльності в силу наявності управлінського та/або технічного персоналу, складських приміщень, транспортних засобів.

Відтак, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що висновок Комісії ГУ ДПС у Донецькій області про невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам є неправомірним та необґрунтованим, тому спірне рішення відповідача від 30.08.2021 № 3041518/43852659 є протиправним і підлягає скасуванню.

Вимоги про зобов`язання відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, прийняту 25.08.2021, реєстраційний № 9242552583 датою її подачі є похідними від первинних, тому також підлягають задоволенню у спосіб, обраний позивачем.

Доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Суд не бере до уваги аргументи апелянта про те, що рішення про неврахування таблиці даних платників податку на додану вартість не призводить до порушення прав такого платника, оскільки безпосередньо не призводить до зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а само рішення не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки такі твердження не ґрунтуються на діючому законодавстві, аналіз якого був здійснений вище.

Частинами першою та другою статті 77 КАС України унормовано, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене та встановлені фактичні обставини справи, колегія суддів погоджується з висновком місцевого суду, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірність свого рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому вона підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись статями 291, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року в справі № 200/12152/21 залишити без змін.

Повне судове рішення 19 липня 2022 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддівІ. В. Сіваченко

А. А. Блохін

Т. Г. Гаврищук

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105311625
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/12152/21

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 01.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Постанова від 19.07.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні