Постанова
від 29.07.2009 по справі 15/252
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 липня 2009 року 13:10 № 15/252

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Мазур А.С., при секретарі Би стрик О.С., за участю представн ика позивача - Стаценко-Су ргучової І.С., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Держа вної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києв а

до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Ліна ком»

про скасува ння державної реєстрації,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до су ду з позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Ліна ком»(далі - ТОВ «Ліна ко м») про скасування державної реєстрації відповідача у як ості платника податку на дод ану вартість та скасування д ержавної реєстрації відпові дача у якості юридичної особ и як такі, що відбулись внаслі док недійсного з 30.01.2008 року прав очину (вимоги з урахуванням у точнень позивача).

Представник позивача позо в підтримав, мотивуючи тим, що державна реєстрація ТОВ «Лі на ком»відбулась із порушенн ям вимог закону, які не можна у сунути, а саме: ТОВ «Ліна ком» зареєстровано на підставну о собу - ОСОБА_2, який не при четний до реєстрації та діял ьності вказаного товариства , що підтверджується письмов ими поясненнями ОСОБА_2, н аданими ним у ході слідства. Т акож представником позивача зазначено, що наслідком непр авомірної державної реєстра ції, було проведення ТОВ «Лін а ком»незаконної діяльності . Крім того, відповідно до акта про незнаходження підприємс тва за юридичною (фактичною) а дресою, ТОВ «Ліна ком»та його посадові особи за юридичною (фактичною) адресою не знаход иться, інформація про їх місц езнаходження відсутня.

Відповідач у судове засід ання не прибув. Згідно з Довід кою з Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців відпов ідач зареєстрований за адрес ою: АДРЕСА_1, зазначена адр еса співпадає з адресою відп овідача вказаною у позовній заяві, проте поштова кореспо нденція направлена за вказан ою адресою повертається до с уду за закінченням терміну з берігання.

Враховуючи наведене, суд вв ажає відповідача належним чи ном повідомленим.

У зв' язку з неявкою відпов ідача та ненаданням витребув аних доказів розгляд справи неодноразово відкладався, ві дповідно до ст. 128 КАС України с права вирішується на підстав і наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, суд дох одить висновку, що позов підл ягає задоволенню частково з таких підстав.

Відповідно до ст. 42 Конститу ції України, кожен має право н а підприємницьку діяльність , яка не заборонена законом.

Підприємницька діяльність особою може здійснюватись я к безпосередньо, так і шляхом створення та участі у суб' є ктах господарювання, у тому ч ислі, господарських товарист в.

Відповідно до ч. 1 ст. 79 Господ арського кодексу України, го сподарськими товариствами в изнаються підприємства або і нші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об 'єднання їх майна і участі в пі дприємницькій діяльності то вариства з метою одержання п рибутку.

В силу ч. 1 ст. 87 Цивільного код ексу України, для створення ю ридичної особи її учасники (з асновники) розробляють устан овчі документи, які викладаю ться письмово та підписують ся всіма учасниками (засновн иками), якщо законом не встано влений інший порядок їх затв ердження.

ТОВ «Ліна ком»з 30.01.2008р. зареєс тровано як юридична особа у Д ніпровській районній у м. Киє ві державній адміністрації т а видано свідоцтво про держа вну реєстрацію серії АОО №781181 в ід 30.01.2008р.

Одноособовим засновником (учасником) цього товариства відповідно до його статуту с тав ОСОБА_2

Проведеною відділом пода ткової міліції Державної под аткової інспекції у Дніпровс ькому районі м. Києві перевір кою встановлено, що державна реєстрація юридичної особи ТОВ «Ліна ком»відбулась з по рушенням закону, які не можна усунути, а саме: товариство за реєстровано на ОСОБА_2, як ий не здійснював та не мав нам іру здійснювати господарськ у діяльність.

Як свідчать обставини спр ави, вимоги чинного законода вства при створенні ТОВ «Лін а ком»були порушені. Про дани й факт також свідчать письмо ві пояснення ОСОБА_2 від 13.0 7.2008р. та протокол допиту свідка від 04.08.2008р., складений слідчим С В ПМ ДПІ у Дніпровському райо ні м. Києва капітаном податко вої міліції Зозулею О.П., у яких ОСОБА_2 зазначив те, щ о не причетний до діяльності даного товариства, ніяких до кументів ТОВ «Ліна ком»не пі дписував, доручень на здійсн ення реєстрації підприємств а не видавав, про існування та кого товариства на момент зд ійснення реєстрації не знав.

Відповідно до акта, складен ого оперуповноваженими ГВПМ ДПА у Дніпровському районі м . Києві, ТОВ «Ліна ком»та його посадові особи за юридичною адресою: м. Київ, вул. Марини Ра скової, 19 не знаходяться.

В силу п. 2 ч. 1 ст. 110 ЦК України, ю ридична особа ліквідується з а рішенням суду про визнання судом недійсною державної р еєстрації юридичної особи че рез допущені при її створенн і порушення, які не можна усун ути, а також в інших випадках, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст. 59 Господ арського кодексу України, пр ипинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом, зокрема, ліквідації - за рішенням власника (власни ків) чи уповноважених ним орг анів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господа рювання чи їх правонаступник ів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням су ду.

Згідно ч.6 цієї ж статті суб'є кт господарювання ліквідуєт ься: за ініціативою осіб, зазн ачених у частині першій цієї статті; у зв'язку із закінченн ям строку, на який він створюв ався, чи у разі досягнення мет и, заради якої його було створ ено; у разі визнання його в уст ановленому порядку банкруто м, крім випадків, передбачени х законом; у разі скасування й ого державної реєстрації у в ипадках, передбачених законо м.

Скасування державної реєс трації позбавляє суб'єкта го сподарювання статусу юридич ної особи і є підставою для ви лучення його з державного ре єстру. Суб'єкт господарюванн я вважається ліквідованим з дня внесення до державного р еєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься після затвердженн я ліквідаційного балансу від повідно до вимог цього Кодек су (ч. 7 ст. 59 ГК України).

Припинення державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.

За змістом статей 22, 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»від 15.05.2003 р. №755-ІV вбачається, що з під став, передбачених цим Закон ом, зокрема з підстави визнан ня недійсним запису про пров едення державної реєстрації через порушення закону, допу щені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, с уд може постановити рішення щодо припинення юридичної ос оби, що не пов' язане з банкру тством юридичної особи.

Право органу державної по даткової служби звертатися д о суду з заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності передба чене п. 17 ч.1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову служ бу в Україні».

При цьому з прикінцевих по ложень розділу VІІ Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»виплива є, що закони, нормативно-право ві акти, прийнятті до набранн я чинності цим Законом, тобто до 1 липня 2004 року, діють у части ні, що не суперечить цьому Зак ону.

Тому положення пункту 17 ста тті 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні»щодо права податкового о ргану на звернення до суду з п озовом про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності; пун кту 2 частини 1 статті 110 Цивільн ого кодексу України щодо мож ливості ліквідації юридично ї особи за рішенням суду про в изнання судом недійсною держ авної реєстрації юридичної о соби через допущені при її ст воренні порушення, які не мож на усунути; частини 6 статті 59 Г осподарського кодексу Украї ни щодо скасування державної реєстрації суб' єкта господ арювання, слід розуміти як по ложення щодо припинення юрид ичної особи.

При розгляді вимог державн ої податкової адміністрації про скасування державної ре єстрації відповідача в якост і платника ПДВ суд прийшов до висновку, що зазначені вимог и не можуть бути самостійним и позовними вимогами, оскіль ки скасування даної реєстрац ії в судовому порядку не вима гається та не передбачено За коном України «Про податок н а додану вартість»від 3 квітн я 1997 року № 168/97-ВР. Скасування реє страції ТОВ «Ліна ком»в якос ті платника податку на додан у вартість може бути здійсне но за ініціативою органу под аткової служби за наявності рішення суду щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством.

Враховуючи недійсність пр авочину, який є підставою ств орення ТОВ «Ліна ком», реєстр ація відповідача в якості пл атника ПДВ має бути анульова на за ініціативою органу под аткової служби.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.

Приймаючи до уваги той факт , що запис про проведення держ авної реєстрації вчинений з порушенням закону, які не мож на усунути, а саме ТОВ «Ліна ко м»зареєстровано на підставн у особу, яка не здійснювала та не мала наміру здійснювати г осподарську діяльність, що п ідтверджується матеріалами справи, у суду є достатні підс тави для висновку про неправ омірність такої державної р еєстрації, у зв' язку з чим з апис від 30.01.2008 р. про державну ре єстрацію ТОВ «Ліна Ком»підля гає визнанню недійсним, а юри дична особа - ТОВ «Ліна Ком» - припиненню.

Керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст.ст. 69-72, 86, 94, 158-163, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити ча стково.

Визнати недійсною державн у реєстрацію Товариства з об меженою відповідальністю "Лі на Ком" (ЄДРПОУ 35646872), зареєстров аного Дніпровською районною у м. Києві державною адмініст рацією 30.01.2008 р. за адресою: АДР ЕСА_1.

Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відпо відальністю "Ліна Ком" (ЄДРПОУ 35646872), зареєстроване Дніпровсь кою районною у м. Києві держав ною адміністрацією за адресо ю: АДРЕСА_1.

В іншій частині позовних ви мог - відмовити.

Після набрання постановою законної сили направити її д ержавному реєстратору Дніпр овського району міста Києва для внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про су дове рішення та для здійснен ня заходів з припинення підп риємницької діяльності юрид ичної особи у встановленому законом порядку.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження або апеляц ійної скарги в порядку, встан овленому ст. 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни. Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Мазур А.С.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.07.2009
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10542832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —15/252

Ухвала від 04.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 01.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 04.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 16.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Рішення від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Богатир К.В.

Постанова від 29.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 11.09.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Богатир К.В.

Рішення від 07.09.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Постанова від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Клепай З.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні