Ухвала
від 14.08.2022 по справі 420/10914/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10914/22

УХВАЛА

15 серпня 2022 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши матеріали позовної заяви Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 25932851; адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003) до Управління архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003), Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003), ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) про скасування будівельного паспорту та повідомлення про початок будівельних робіт,-

ВСТАНОВИВ:

08 серпня 2022 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області до Управління архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 , в якому представник позивача просить суд:

скасувати будівельний паспорт реєстраційний номер НОМЕР_2 від 28.09.2020 року (ЄДЕССБ ВР01: НОМЕР_3 ), виданий на об`єкт будівництва: Будівництво дачного будинку з прибудовою господарської будівлі за адресою: АДРЕСА_3 , кад.№5110800000:03:001:0533, замовник ОСОБА_1 ;?

скасувати реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року, виданого відділом держаного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, замовником якого є ОСОБА_1 для будівництва дачного будинку з прибудовою господарської будівлі за адресою: АДРЕСА_3 (кадастровий номер: 5110800000:03:001:0533) та включити його з Реєстру будівельної діяльності.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа №420/10914/21 розподілена на суддю Аракелян М.М.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 160, 161,172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали позовної заяви, суд дійшов наступних висновків.

Згідно ч.1 ст.160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Відповідно до п.4 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Згідно п.9 ч.1 ст.4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

В позовній заяві позивач просить скасувати будівельний паспорт реєстраційний номер НОМЕР_2 від 28.09.2020 року та скасувати реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що будівельний паспорт від 28.09.2020 року виданий Управлінням архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області а реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року проведена Відділом державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.Крім Управління та Відділу, відповідачем також зазначений ОСОБА_1 , до якого позивач не звертає позовних вимог.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Строк звернення до адміністративного суду це строк, в межах якого особа, яка має право на позов, повинна звернутися до адміністративного суду для захисту своїх прав у публічно правових відносинах або для реалізації владних повноважень.

Строки звернення до адміністративного суду з позовом обмежують час, протягом якого такі правовідносини вважаються спірними.

Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції), наголошує, що позовна давність це законне право правопорушника уникнути переслідування або притягнення до суду після закінчення певного періоду після скоєння правопорушення. Застосування строків позовної давності має кілька важливих цілей, а саме : забезпечувати юридичну визначеність і остаточність, захищати потенційних відповідачів від прострочених позовів, та запобігати несправедливості, яка може статися в разі, якщо суди будуть змушені вирішувати справи про події, що мали місце у далекому минулому, спираючись на докази, які вже, можливо, втратили достовірність і повноту із плином часу (пункт 51 рішення від 22 жовтня 1996 року за заявами № 22083/93, 22095/93 у справі Стаббінгс та інші проти Сполученого Королівства; пункт 570 рішення від 20 вересня 2011 року за заявою у справі ВАТ Нафтова компанія Юкос проти Росії).

Приписами ч.2 ст. 122 КАС України встановлено, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Позивач, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду, зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску (ч. 6 ст. 161 КАС України).

Так, позивач в поданому адміністративному позові просить скасувати будівельний паспорт реєстраційний номер НОМЕР_2 від 28.09.2020 року та скасувати реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року

Разом з цим, адміністративний позов надісланий до суду засобами поштового зв`язку 03.08.2022р., тобто поданий з пропуском шестимісячного строку звернення до суду.

При цьому, позивач не звертається із заявою про поновлення строку на звернення до суду та не викладає доводів про те, що такий строк не пропущено.

В ухвалі від 22.01.2019 року по справі №360/2999/18 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду дійшов висновку про необхідність доведення позивачем та надання допустимих доказів на підтвердження поважності пропуску строку звернення до суду.

Крім цього, Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 30.01.2019 року по справі №706/1272/14-ц висловлена така ж позиція щодо необхідності доведення учасниками справи обставин пропуску строку звернення до суду з поважних причин.

Частиною другої статті 44 КАС України встановлено, що учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

У рішенні в справі "Каракуця проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що заявники повинні проявляти належну зацікавленість у розгляді їхньої справи.

В свою чергу суд звертає увагу позивача на обов`язок визначений приписами ч. 6 ст. 161 КАС України, а саме: у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Відтак, суд надає позивачу можливість усунути цей недолік та подати заяву про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Згідно ч.1 ст.123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Виявлені недоліки повинні бути усунені шляхом приведення заявлених позовних вимог у відповідність до суб`єктного складу відповідачів та подання заяви про поновлення пропущеного строку для звернення до адміністративного суду із зазначенням причин поважності його пропуску та підтверджуючих доказів, або пояснень та доказів на підтвердження того, що строк не пропущено.

Керуючись ст. ст. 122, 123, 160, 161, 169,171, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 25932851; адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003) до Управління архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003), Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (адреса: пр-т Миру, 33, м.Чорноморськ, Одеська область, 68003), ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) про скасування будівельного паспорту та повідомлення про початок будівельних робіт- залишити без руху.

Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви 10 днів з дня вручення копії даної ухвали позивачеві.

Копію ухвали невідкладно направити позивачеві.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2022
Оприлюднено18.08.2022
Номер документу105753712
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/10914/22

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 06.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 21.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні