Постанова
від 06.02.2023 по справі 420/10914/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/10914/22Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М.М.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача судді Косцової І.П.,

суддів Осіпова Ю.В., Скрипченка В.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2022 року у справі за позовом Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області до Управління архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради, відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , про скасування будівельного паспорту та реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

Чорноморська міська рада Одеського району Одеської області звернулась до суду першої інстанції з позовом, в якому просила:

скасувати будівельний паспорт реєстраційний номер НОМЕР_1 від 28.09.2020 року (ЄДЕССБ ВР01: НОМЕР_2 ), виданий на об`єкт будівництва: «Будівництво дачного будинку з прибудовою господарської будівлі» за адресою: АДРЕСА_1 , кад.№5110800000:03:001:0533, замовник ОСОБА_2 ;?

скасувати реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року, виданого відділом держаного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, замовником якого є ОСОБА_2 , для будівництва дачного будинку з прибудовою господарської будівлі за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер: 5110800000:03:001:0533) та виключити його з Реєстру будівельної діяльності.

В обґрунтування позову зазначено, що будівельний паспорт виданий, а реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 051201008352 від 08.10.2020 року проведені з порушенням норм чинного законодавства, оскільки:

- замовником ОСОБА_2 подані недостовірні відомості в ескізних намірах забудови щодо меж сусідньої ділянки та розташованих на них об`єктах, а саме: на топографічній зйомці взагалі не вказані суміжна земельна ділянка та будівлі, які на ній розташовані;

- розпочаті ОСОБА_2 роботи пошкодили близько розташований дачний будинок ОСОБА_1 ;

- перевіркою встановлено, що геометричні показники забудови ОСОБА_2 не співпадають з показниками, наданими в будівельному паспорті. На місці дачного будинку та господарської будівлі будується суцільна будівля поверховістю більше, ніж 2 поверхи, яка має ознаки будівлі готелю, а не дачного будинку з прибудовою господарської будівлі для зберігання човнів, як то вказано у будівельному паспорті;

- відстань від стіни дачного будинку ОСОБА_1 до стін будівлі, що будується ОСОБА_3 , становить близько 2-х метрів;

- на об`єкті, що будується ОСОБА_2 , встановлено порушення ч.1 ст.9 ЗУ «Про архітектурну діяльність», ст.27 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.6.1.41, п.6.1.39 та табл. 2 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».

Оскільки замовником ОСОБА_2 були подані недостовірні відомості в ескізних намірах забудови щодо меж сусідньої ділянки та розташованих на ній об`єктів, будівельний паспорт, реєстраційний номер і реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт мають бути скасовані.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2022 року, ухваленим за правилами спрощеного позовного провадження, у задоволенні позову відмовлено.

При вирішенні спору по суті суд першої інстанції виходив із того, що будівельний паспорт не є документом, що дає право на виконання будівельних робіт, а такий вид санкції або відповідальності суб`єктів містобудування, як скасування будівельного паспорту не передбачені нормами Закону №3038 та Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994 № 208/94-ВР.

Також суд послався на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 28.11.2019 року у справі №607/9853/18, відповідно до якої будівельний паспорт вичерпує свою дію шляхом реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт, а тому його скасування не породжує жодних правових наслідків.

Крім того судом вказано, що у разі, коли було зареєстроване повідомлення про початок будівельних робіт, відповідний суб`єкт, уповноважений на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, звертається до суду з позовом про припинення права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

Судом наголошено, що саме Відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області наділений повноваженнями щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та на звернення до суду з позовом про припинення права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

Таким чином суд відмовив у скасуванні реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт з огляду на відсутність у Чорноморської міської ради Одеської області права на звернення до суду з відповідним позовом.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву (заперечень).

В апеляційний скарзі Чорноморська міська рада Одеського району Одеської області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати прийняте у справі судове рішення та постановити нове про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначив, що будівельний паспорт є підставою для проведення будівництва та є дійсним протягом усього будівництва. Відповідні висновки спростовують твердження суду про вичерпання дії будівельного паспорту після реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт.

Крім того, міська рада не має повноважень щодо скасування актів свої х же структурних підрозділів, тому єдиний спосіб захисту своїх прав є звернення до суду з даним позовом.

Також апелянт повторно навів доводи, на яких базувався позов стосовно наявних, на його погляд, порушень містобудівного законодавств, допущених ОСОБА_2

ОСОБА_2 подав відзив на апеляційну скаргу, у якому заперечує проти її задоволення та просить суд залишити оскаржуване рішення без змін.

Управління архітектури та містобудування виконавчого комітету Чорноморської міської ради, відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області та ОСОБА_1 своїм правом на подання відзиву не скористались.

Відповідно до вимог п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Фактичні обставини справи.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 21.09.2020 року ОСОБА_2 звернувся до Управління архітектури та містобудування Чорноморської міської ради із заявою, в якій просив надати будівельний паспорт забудови земельної ділянки, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . В додатки до заяви були надані ескізні наміри забудови, нотаріально посвідчена копія витягу з ДРРП на НМ, копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, копії паспорту та ідентифікаційного коду (т.1 а.с.34-54).

08.10.2020 року Управлінням архітектури та містобудування Чорноморської міської ради ОСОБА_2 був виданий будівельний паспорт за реєстраційним номером НОМЕР_1 від 28.09.2020 року (ЄДЕССБ ВР01: НОМЕР_2 ) (т.1 а.с.53-61).

08.10.2022 року Відділом ДАБК виконавчого комітету Чорноморської міської ради зареєстроване повідомлення ОСОБА_2 про початок виконання будівельних робіт №ОД 051201008352, найменування об`єкту будівництва Будівництво дачного будинку з прибудовою господарської будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , кад.№5110800000:03:001:0533 (т.1 а.с.62-68).

04.01.2022 року ОСОБА_1 звернувся до голові Чорноморської міської ради з заявою, в якій просив провести перевірку дотримання забудовником ОСОБА_2 містобудівного законодавства та зупинення будівництва багатоповерхового будинку на сусідній земельній ділянці кадастровий номер №5110800000:030010533 за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з руйнуванням його будинку. Звернення зареєстроване у виконавчому комітеті Чорноморської міської ради за №Р-2011 від 29.12.2021 року та згідно з резолюцією передано до відділу ДАБК (реєстраційний номер відділу ДАБК №01-08/02 від 04.01.2022 року) (т.1а.с.66).

Згідно листа Управління архітектури та містобудування Чорноморської міської ради №013-17 від 11.02.2022 року, в ході проведення позапланової перевірки дотримання ОСОБА_2 вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, встановлено, що замовником подані недостовірні відомості в ескізних намірах забудови щодо меж сусідньої ділянки та розташованих на них об`єктах, а саме: на топографічній зйомці взагалі не вказані суміжна земельна ділянка та будівлі, якій на ній розташовані (т.1 а.с.76).

Згідно Акту №06 від 17.02.2022 року проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, складеного Відділом державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, с.Бурлача Балка, Чорноморська дорога №2, ряд 1, буд. 22 встановлено порушення ч.1 ст.9 ЗУ «Про архітектурну діяльність», ст.27 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», а.6.1.41, 6.1.39 та табл..15.2 ДБН Б.2.2-12:2019, пункту 11 постанови Кабміну України №466, ч.8 ст.36 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідальність за порушення яких встановлена ч.4 ст.96 КУпАП. (т.1 а.с.77-84).

Вважаючи наявними підстави для скасування будівельного паспорту на будівництво дачного будинку з прибудовою господарської будівлі, реєстраційний номер 013-18-24 від 28.09.2020 року та реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт серії ОД №051201008352 від 08.10.2020, позивач звернуся до суду із даним позовом.

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та позиція суду апеляційної інстанції щодо доводів апеляції та висновків суду першої інстанції.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення, з огляду на наступне.

Згідно із ст. 6 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі ЗУ №3038) управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №671 від 16.09.2015 року «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю» та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011 року, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських адміністрацій.

За приписами ст.34 ЗУ №3038 замовник має право виконувати будівельні роботи після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI). Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 ст.36 ЗУ №3038 визначено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Відповідно до п.13 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» (далі - Порядок №466) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнюється та надсилається рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг. Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня надходження повідомлення забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до реєстру згідно з цим Порядком.

Верховний Суд у постанові від 17.02.2022 року у справі №640/9519/19 зазначив, що подання повідомлення про початок будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), здійснюється за декларативною процедурою.

Отже повідомлення про початок виконання будівельних робіт не є дозвільним документом, а має характер декларації для об`єктів, що будуються на підставі будівельного паспорту.

Відповідно до ч.2 ст.39-1 ЗУ №3038 у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі набрання законної сили судовим рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду звертається до суду із позовом про скасування реєстрації такої декларації або про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення. Відомості про набрання законної сили судовим рішенням про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, вносяться до Реєстру будівельної діяльності.

Отже, у разі, коли було зареєстроване повідомлення про початок будівельних робіт, відповідний суб`єкт, уповноважений на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, звертається до суду з позовом про припинення права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

В свою чергу, система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначена Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР.

Частиною 1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно із п.1-3, п.п.3,4 п.4 Положення про відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, затвердженого рішенням Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області від 04.02.2022 р. №189-VІІІ, Відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (надалі - відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області. Відділ підзвітний та підконтрольний Чорноморській міській раді Одеського району Одеської області, підпорядкований її виконавчому комітету і міському голові, а з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольний відповідним органам виконавчої влади. Загальне керівництво і контроль за діяльністю відділу здійснюється відповідно до розподілу посадових обов`язків між заступниками міського голови та керуючою справами. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України та Державної інспекції архітектури та містобудування, рішеннями Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням. Основним завданням відділу є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності. Відділ відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах відповідних населених пунктів; здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб відділу.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право. Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Згідно із п.3 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.

Суд зазначає, що позивач не довів порушення свого права чи законного інтересу, подав позов до своїх виконавчих органів, які підзвітні та підконтрольні Чорноморський міській раді (згідно їх положень).

Таким чином, саме Відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області згідно п.п.3,4 його Положення наділений повноваженнями щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю в даному випадку, у тому числі на звернення до суду з позовом про припинення права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

Однак у даній справі Відділ визначений відповідачем за позовом Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.

Крім того, метою подання даного позову є усунення порушень, описаних в Акті перевірки від 17.02.2022 року, які фактично були виявлені після отримання ОСОБА_2 будівельного паспорту та реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт.

За таких обставин судова колегія вважає правильним висновок суду першої інстанції, що Чорноморська міська рада не має права на подання даного позову, оскільки її права та законні інтереси як органу місцевого самоврядування оскаржуваним будівельним паспортом та реєстрацією повідомлення не порушуються.

З огляду на зазначене перевірка відповідних обставин має здійснюватися за позовом особи, права та інтереси якої порушуються, або за позовом органу ДАБК, наділеного повноваженнями на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

До того ж суд першої інстанції вірно послався на висновки Верховного Суду у постанові від 28.11.2019 року у справі №607/9853/18, відповідно до яких будівельний паспорт вичерпує свою дію шляхом реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт, а тому його скасування не породжує жодних правових наслідків.

Резюмуючи викладене, судова колегія констатує відсутність порушеного права у позивача, що виключає можливість задоволення його позовних вимог, тому доводи апеляційної скарги правильність висновків суду першої інстанції не спростовують та підстав для задоволення скарги Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області та скасування рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2022 року колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції відповідно до ст.316 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2022 року - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя Косцова І.П.Судді Осіпов Ю.В. Скрипченко В.О.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2023
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу108832700
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/10914/22

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 06.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 21.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні