Справа №463/5494/22
Провадження №1-кс/463/4413/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2022 року Личаківський районний суд м. Львова
Слідчий суддя ОСОБА_1 ,з участюсекретаря судовихзасідань ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчогов ОВСГоловного слідчогоуправління ДБР ОСОБА_3 ,якепогоджене з прокуроромвідділу ОфісуГенерального прокурора ОСОБА_4 пропередачу арештованогомайна вуправління Національномуагентству Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів , -
ВСТАНОВИВ:
Старшийслідчий вОВС Головногослідчого управлінняДБР ОСОБА_3 ,звернувсяз клопотаннямдо слідчогосуддіЛичаківського районногосудум.Львова,якепогоджене зпрокурором відділуОфісу Генеральногопрокурора ОСОБА_4 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. В даному клопотанні просить передати вуправління Національномуагентству України,з питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів(кодЄДРПОУ 41037901)для здійсненнязаходів зуправління вказаниммайном,без згодивласника наступнемайно: земельної ділянки АДРЕСА_1 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; земельної ділянки № НОМЕР_1 , садівничого товариства «Пенсіонери», кадастровий номер 6310136300:09:030:0021, за адресою АДРЕСА_2 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; квартиру за адресою: АДРЕСА_3 ,а також транспортні засоби які належать на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 :
1.Автомобіль BMW X7 д.н.з НОМЕР_2 номер кузову НОМЕР_3 ;
2.Причіп Палич А03619 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;
3.Причіп Верда 1.01 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;
4.Причіп Одісей 7.11 д.н.з НОМЕР_6 номер кузову НОМЕР_7 ;
5.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_8 номер кузову НОМЕР_9 ;
6.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_10 номер кузову НОМЕР_11 ;
7.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_12 номер кузову НОМЕР_13 ;
8.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_14 номер кузову НОМЕР_15 ;
9.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_16 номер кузову НОМЕР_15 ;
10.Причіп Лев 173345 д.н.з НОМЕР_17 номер кузову НОМЕР_18 ;
11.Причіп Одісей 5.11 д.н.з НОМЕР_19 номер кузову НОМЕР_20 ;
12.Автомобіль ВАЗ 210934-20 д.н.з НОМЕР_21 номер кузову НОМЕР_22 .
Клопотання мотивує тим, що органом досудового розслідування здійснюється розслідування у кримінальному провадженні № 62019170000000552 від 04.07.2019, за підозрою заступника начальника Харківської митниці ДФС ОСОБА_6 , директора ТОВ «БК Будсервіс» ОСОБА_7 та директора ФОП « ОСОБА_5 » ОСОБА_5 у вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 19.04.2019 між в.о. заступника начальника Харківської митниці ДФС ОСОБА_6 та директором ТОВ «БК Будресурс» (ЄДРПОУ 38880202) ОСОБА_7 укладено договір № 101 про проведення робіт з капітального ремонту площадки для зберігання затриманих транспортних засобів на території міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення «Гоптівка» митного поста «Щербаківка» за адресою: 38 км траси Харків Бєлгород, Дергачівський район, Харківська область.
З метою забезпечення контролю за виконанням указаного договору В.о. заступника начальника Харківської митниці ДФС ОСОБА_6 з директором ФОП « ОСОБА_5 » - ОСОБА_5 , який у період 20162018 років являвся директором ТОВ «БК Будресурс», укладено договір від 26.04.2019 № 107 щодо технічного нагляду.
Здійснюючи контроль за виконанням вищевказаного договору, ОСОБА_7 , маючи на меті незаконно збагатитись, виконуючи обов`язки директора ТОВ «Будівельна компанія «Будресурс», зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою у групі осіб із ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , діючи умисно, не забезпечив виконання частини передбачених та запроектованих робіт визначених Локальним кошторисом на вищезазначені будівельні роботи.
Діючи в організованій ОСОБА_7 злочинній групі ОСОБА_5 , виступаючи у якості фізичної особи підприємця, зловживаючи своїм службовим становищем з особистих корисливих мотивів, маючи на меті заволодіти грошовими коштами держави шляхом реалізації заздалегідь узгодженого з ОСОБА_6 та ОСОБА_7 злочинного плану дій, свідомо, жодних дій направлених на виконання умов договору про надання послуг з технічного нагляду не вчинив, відповідних зауважень в частині невідповідності обсягів робіт вимогам проектно-кошторисної документації, які виконувалися ТОВ «Будівельна компанія «Будрерсус» в період з 06.05.2019 по 17.05.2019 року не надавав, що, в свою чергу, забезпечило подальшу можливість безперешкодно вчинити дії направлені на заволодіння грошовими коштами учасникам групи.
В подальшому, ОСОБА_6 , ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , зловживаючи своїм службовим становищем, не пізніше 20.05.2019 року, достовірно знаючи що частина робіт з капітального ремонту площадки для зберігання затриманих транспортних засобів на території міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення «Гоптівка» м/п «Щербаківка» за адресою: Харківська область, Дергачівський район, 38 км траси Харків Бєлгород не виконувалася, маючи на меті заволодіння коштами державного бюджету, склали довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат примірної форми КБ-3 за травень 2019 року, до якої внесли недостовірні відомості стосовно дійсної вартості робіт та згідно якої вартість виконаних робіт склала 1 378 995,60 грн, а також акт № 1/101 від 20.05.2019 року про приймання виконаних будівельних робіт примірної форми КБ-2в за травень 2019 року, до змісту якого внесли завідомо неправдиві відомості щодо обсягу виконаних ТОВ «Будівельна компанія «Будресурс» робіт, які в дійсності не виконувалися.
Таким чином, ОСОБА_6 , ОСОБА_5 та ОСОБА_7 офіційно підтвердили виконання умов Договору №101 від 19.04.2019 в повному обсязі, завищивши вартість виконаних робіт, згідно висновку комплексної комісійної судової будівельно-технічної та дорожньо-технічної експертизи №19883/19884/3213/3214 від 24.02.2021 на загальну суму 894 875,60 грн.
На підставі довідки форми КБ-3 б/н за травень, акта форми КБ-2в від 20.05.2019, а також рахунка фактури №20/05-1 від 20.05.2019 року, підписаного ОСОБА_7 , посадовими особами Харківської митниці ДФС України 21.05.2019 складено платіжне доручення №3602 року, на підставі якого здійснено перерахування грошових коштів з казначейського рахунку Харківської митниці ДФС на адресу ТОВ «Будівельної компанії Будрерсурс» у розмірі 1378995,60 грн., якими учасники злочину в подальшому розпорядилися на власний розсуд.
Внаслідок вказаних протиправних дій, за результатами висновків судової економічної експертизи №СЕ-19/121-21/24145-ЕК від 15.12.2021 року інтересам державі, в особі Харківської митниці ДФС, спричинено збитки у розмірі 894 875, 60 грн. (931 н.м.д. громадян), що є особливо великим розміром.
18 лютого 2022 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за №294278587, у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває будинку, за адресою: АДРЕСА_4 , земельної ділянки № НОМЕР_23 (ділянка НОМЕР_24 ), садівничого товариства «Пенсіонери», кадастровий номер 6310136300:09:030:0190, за адресою АДРЕСА_2 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , земельної ділянки № НОМЕР_1 , садівничого товариства «Пенсіонери», кадастровий номер 6310136300:09:030:0021, за адресою АДРЕСА_2 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , квартира за адресою: АДРЕСА_3 .
Окрім того, відповідно до витягу з інтернет сторінки інтегрованої автоматизованої системи ДП «Національні інформаційні системи» у приватній власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , знаходяться наступні транспортні засоби:
1.Автомобіль BMW X7 д.н.з НОМЕР_2 номер кузову НОМЕР_3 ;
2.Причіп Палич А03619 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;
3.Причіп Верда 1.01 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;
4.Причіп Одісей 7.11 д.н.з НОМЕР_6 номер кузову НОМЕР_7 ;
5.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_8 номер кузову НОМЕР_9 ;
6.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_10 номер кузову НОМЕР_11 ;
7.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_12 номер кузову НОМЕР_13 ;
8.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_14 номер кузову НОМЕР_15 ;
9.Автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_16 номер кузову НОМЕР_15 ;
10.Причіп Лев 173345 д.н.з НОМЕР_17 номер кузову НОМЕР_18 ;
11.Причіп Одісей 5.11 д.н.з НОМЕР_19 номер кузову НОМЕР_20 ;
12.Автомобіль ВАЗ 210934-20 д.н.з НОМЕР_21 номер кузову НОМЕР_22 .
Враховуючи вищенаведене просить передати в управління Національному агентству України, з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) для здійснення заходів з управління вказаним майном, без згоди власника вказане вище майно.
Дослідивши подані матеріали клопотання, приходжу до наступного висновку.
Згідно ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Ухвалою Печерського районного суду міста Києва по справі №757/9009/22-к від 23.02.2022 року накладено арешт на майно підозрюваного ОСОБА_5 включаючи рухоме та нерухоме майно останнього.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необгрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 13.1 КПК України).
Завданням арешту у кримінальному провадженні є запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження майна, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, або підлягає спеціальній конфіскації, конфіскації. За таких обставин, арешт може бути накладено на майно, яке знаходиться у віданні правоохоронних органів, так і на майно, яке знаходиться у третіх осіб, в тому числі, невстановлених.
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Інститут управління арештованим майном призначений для досягнення мети та завдань арешту у кримінальному провадженні. Таким чином, управління арештованим майном є своєрідним інструментом забезпечення арешту, який є заходом забезпечення кримінального провадження.
При цьому, сам факт такої передачі посилює арешт у кримінальному провадженні, зокрема, у зв`язку з таким на підставі судового рішення у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів виникає комплекс прав з організації управління арештованим майном, які протягом дії арешту мають правовий пріоритет над правами будь-яких третіх осіб щодо такого майна, в тому числі, правами власника.
У ст. 31 Конвенції ООН проти корупції, ратифікованій Україною 18 жовтня 2006 року, визначено, що кожна держава-учасниця вживає відповідно до її внутрішнього права таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для управління компетентними органами замороженим, арештованим або конфіскованим майном.
Відповідно до ст. 4 та 6 Конвенції Ради Європи про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, та про фінансування тероризму держава має вжити таких законодавчих заходів, які можуть бути необхідними для уможливлення її спроможності швидко визначити, виявити, заблокувати або заарештувати майно, яке підлягає конфіскації, та вживає таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для забезпечення належного управління заблокованим або заарештованим майном.
Директива ЄС № 2014/42/ЄС від 3 травня 2014 року передбачає необхідність вжиття заходів з ефективного розпорядження активами, на які накладено арешт, а також створення спеціальних інституцій, відповідальних за менеджмент таких активів, з метою їх збереження або збереження їх вартості.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Директиви держави-члени повинні гарантувати, що заходи із забезпечення адекватного управління майном, замороженим з метою подальшої конфіскації, передбачають можливість продати або передати майно, де це необхідно.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Відповідно до п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Так, п. 2 ч. 1 статті 19 Закону визначено, що активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються АРМА не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.
Згідно із ч.1 статті 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Відповідно до ч. 4 статті 21 Закону, рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) майно піддається швидкому псуванню;
2) майно швидко втрачає свою вартість;
3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.
Нерухоме майно не може бути передано для реалізації без згоди власника такого майна до винесення обвинувального вироку суду, що набрав законної сили, або іншого судового рішення, що набрало законної сили, яке є підставою для застосування спеціальної конфіскації відповідно до КПК України, або судового рішення, яке набрало законної сили, про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.
Реалізація майна у порядку, передбаченому цією частиною, здійснюється за цінами, не нижчими за ринкові.
Так, згідно із ч. 5 статті 21 Закону, активи, визначені ч. 4 цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається АРМА негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.
Відповідно до ч. 6 статті 21 Закону, одержані від реалізації активів кошти зараховуються на депозитні рахунки АРМА.
Згідно ізч.ч 2,3статті 20Закону,розмір процентіввідсоткової ставкиза користуваннябанками коштамиабо металамина депозитнихрахунках АРМАвизначається договоромна рівніне нижчеоблікової ставкиНаціонального банкуУкраїни абопроцентної ставкибанку затакий видпослуг длятретіх осіб(дляіншого банку). У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт розміщених на рахунках АРМА грошових коштів або банківських металів, АРМА перераховує відповідні кошти та нараховані за ними проценти або здійснює переказ банківських металів та нарахованих за ними процентів на рахунок їх законного власника протягом трьох робочих днів з дня надання ним інформації про реквізити рахунка.
Зважаючи на викладене, з метою збереження та збільшення економічної вартості майна, виконанням та досягненням завдань передбачених кримінальним судочинством, вжиття найбільш дієвих заходів у кримінальному провадженні, на які накладено арешт, вважаю за необхідне, передати арештоване нерухоме майно управління Національному агентству України, з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) для здійснення заходів з управління вказаним майном, без згоди власника вказане вище майно
Керуючись вимогами ст.ст. 9,100, 107, 131,132,170-173, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчогов ОВСГоловного слідчогоуправління ДБР ОСОБА_3 ,якепогоджене з прокуроромвідділу ОфісуГенерального прокурора ОСОБА_4 пропередачу арештованогомайна вуправління Національномуагентству Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів задоволити.
Передати вуправління Національномуагентству України,з питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів(кодЄДРПОУ 41037901)для здійсненнязаходів зуправління вказаниммайном,без згодивласника наступнемайно: земельної ділянки АДРЕСА_1 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; земельної ділянки № НОМЕР_1 , садівничого товариства «Пенсіонери», кадастровий номер 6310136300:09:030:0021, за адресою АДРЕСА_2 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; квартиру за адресою: АДРЕСА_3 ,а також транспортні засоби які належать на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 : автомобіль BMW X7 д.н.з НОМЕР_2 номер кузову НОМЕР_3 ;причіп Палич А03619 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;причіп Верда 1.01 д.н.з НОМЕР_4 номер кузову НОМЕР_5 ;причіп Одісей 7.11 д.н.з НОМЕР_6 номер кузову НОМЕР_7 ;автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_8 номер кузову НОМЕР_9 ;автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_10 номер кузову НОМЕР_11 ;автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_12 номер кузову НОМЕР_13 ;автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_14 номер кузову НОМЕР_15 ;автомобіль Кобальт АС-3258/1 д.н.з НОМЕР_16 номер кузову НОМЕР_15 ;причіп Лев 173345 д.н.з НОМЕР_17 номер кузову НОМЕР_18 ;причіп Одісей 5.11 д.н.з НОМЕР_19 номер кузову НОМЕР_20 ;автомобіль ВАЗ 210934-20 д.н.з НОМЕР_21 номер кузову НОМЕР_22 .
Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляція безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`яти днів з дня проголошення ухвали.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105830945 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Личаківський районний суд м.Львова
Нор Н. В.
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Стефанів Надія Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні