Ухвала
від 21.09.2022 по справі 560/1373/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/1373/21

УХВАЛА

21 вересня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участі:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - Говорецького А.В., представника відповідача - Невесенко І.М., представника третьої особи - Сороки П.В. розглянувши заяву представника Служби безпеки України та Управління Служби безпеки України в Запорізькій області про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління Служби безпеки України в Запорізькій області , Служба безпеки України , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Управління Служби безпеки України в Хмельницькій області про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Хмельницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, Служба безпеки України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Управління Служби безпеки України в Хмельницькій області про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.07.2021 в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Служби безпеки України, Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, Управління Служби безпеки України в Хмельницькій області про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - відмовлено.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 липня 2021 року у справі скасовано. Прийнято постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано рішення комісії, викладене у Акті спеціального розслідування нещасного випадку, складеного за формою НВС-2 та затвердженого 31 грудня 2020 року та Акт за №30 про нещасний випадок, не пов`язаний з виконанням обов`язків військової служби, складеного за формою НТВС та затвердженого 31 грудня 2020 року. Зобов`язано Службу безпеки України та Управління Служби безпеки України в Запорізькій області провести повторне спеціальне розслідування нещасного випадку, що стався із ОСОБА_1 05 травня 2014 року. В решті позовні вимоги залишено без задоволення.

06.09.2022 на адресу суду надійшла заява позивача про відстрочення виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 по адміністративній справі №560/1373/21 до припинення чи скасування воєнного стану в Україні та закінчення відновлювального періоду.

Заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 21.09.2022 о 11:00 год.

Представник позивача в судовому засіданні проти задоволення заяви заперечив, просив суд відмовити в її задоволенні.

Представник відповідачів та представник третьої особи вимоги заяви підтримав, просив суд заяву про відстрочення виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 задовольнити.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд вважає її такою, що частково підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення врегульовуються статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (частина 3 статті 378 КАС України).

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (частина 4 статті 378 КАС України).

З аналізу наведених норм слідує, що у виняткових випадках та за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення. Обставинами, що ускладнюють виконання судового рішення, на переконання суду, є матеріальне становище, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано рішення комісії, викладене у Акті спеціального розслідування нещасного випадку, складеного за формою НВС-2 та затвердженого 31 грудня 2020 року та Акт за №30 про нещасний випадок, не пов`язаний з виконанням обов`язків військової служби, складеного за формою НТВС та затвердженого 31 грудня 2020 року. Зобов`язано Службу безпеки України та Управління Служби безпеки України в Запорізькій області провести повторне спеціальне розслідування нещасного випадку, що стався із ОСОБА_1 05 травня 2014 року. В решті позовні вимоги залишено без задоволення.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідач добровільно почав виконувати рішення , зокрема, видано наказ від 23.07.2022 № 798/ДСК "Про призначення спеціального розслідування за фактом нещасного випадку", яким створено комісію для проведення повторного спеціального розслідування нещасного випадку, що стався з ОСОБА_1 .

Водночас, із введенням воєнного стану, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та ведення безпосередніх воєнних (бойових) дій на території Запорізької області подальше виконання рішення суду за таких подій на даний час є неможливим.

Суд зазначає, що 24.02.2022 року, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Також, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України25 квітня 2022 року N 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 13 вересня 2022 року N 206) затверджено перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 вересня 2022 року, до яких включені територіальні громади Запорізької області.

Суд зазначає, що сукупність зазначених обставин істотно ускладнюють виконання рішення суду та на даний час, роблять його неможливим, а тому суд вважає за можливе частково задовольнити заяву та відстрочити виконання рішення суду до припинення чи скасування воєнного стану в Україні, із встановленням граничного строку, а саме не більше ніж на один рік з дня набрання даною ухвалою законної сили.

Щодо строків відстрочення виконання рішення суд зазначає, що строки відтермінування виконання судового рішення знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого строку не створить занадто або безпідставно привілейованих умов для боржника, натомість базуватиметься на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувача і боржника.

Відстрочення виконання судового рішення не створить боржнику можливості ухилитися від виконання судового рішення. Про це свідчать, зокрема, наміри відповідача виконати рішення.

З огляду на вищевикладене суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення до припинення чи скасування воєнного стану в Україні, але не більше ніж на один рік з дня набрання даною ухвалою законної сили.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 241,243,248,256,378 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника Служби безпеки України та Управління Служби безпеки України в Запорізькій області про відстрочення виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 по адміністративній справі №560/1373/21 - задовольнити частково.

Відстрочити виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2021 по адміністративній справі №560/1373/21 до припинення чи скасування воєнного стану в Україні, але не більше ніж на один рік з дня набрання даною ухвалою законної сили.

В задоволенні решти вимог заяви відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складене 26 вересня 2022 року

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2022
Оприлюднено28.09.2022
Номер документу106436675
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —560/1373/21

Постанова від 06.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 21.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 21.09.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні