КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 14/429 Головуючий у 1-й ін станції: Літвінова А.В.
Суддя-доповідач: Бистри к Г.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"27" липня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Бистрик Г.М.,
суддів: Данилової М.В., Бєлов ої Л.В.,
при секретарі: Пеньковій О.Г .,
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву за апеляційною скаргою ві дповідача Державної податко вої інспекції у Дніпровськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду міста Києва від 13 жовтн я 2009 року у справі за адміністр ативним позовом Приватного п ідприємства «Фенікс і К»до Д ержавної податкової інспекц ії у Дніпровському районі м. К иєва про визнання протиправ ним та скасування рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій № 0002652340 від 08.07.2008 року, -
В С Т А Н О В И Л А :
У грудні 2008 року позива ч Приватне підприємство «Фенікс і К»звернулось до су ду з позовом, в якому, посилаюч ись на порушення відповідаче м положень Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг», п.6 пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни №121 від 07.02.2001 року «Про термі ни переведення суб' єктів пі дприємницької діяльності на облік розрахункових операці й у готівковій та безготівко вій формі із застосуванням р еєстраторів розрахункових о перацій», просило визнати пр отиправним та скасувати ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій № 0002652340 від 08.07.2008 року.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 13 жовтня 2009 року вимоги п озивача задоволено.
В апеляційній скарзі відпо відач, вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуальн ого права, просить скасувати вказану постанову і прийнят и нове судове рішення, яким у з адоволенні позовних вимог ві дмовити.
Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії переглядає судові рішення першої інстанції в межах апе ляційної скарги.
Апелянтом оскаржується рі шення суду в частині задовол ення вимог позивача про скас ування рішення Державної под аткової інспекції у Дніпровс ькому районі міста Києва про застосування штрафних (фіна нсових санкцій) від 08.07.2008 року № 0002652340 в частині застосуван ня до приватного підприємств а «Фенікс і К»штрафних (фінан сових) санкцій у сумі 3 400 грн..
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача про о бставини справи, зміст судов ого рішення і апеляційної ск арги та, перевіривши доводи а пеляції наявними в матеріала х справи письмовими доказами , колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню з наступних підст ав.
З матеріалів справи вбачає ться, що Державною податково ю адміністрацією у Київській області 22.06.2008 року здійснено пе ревірку Приватного підприєм ства «Фенікс і К», щодо контро лю за здійсненням розрахунко вих операцій у сфері готівко вого та безготівкового обігу в залі гральних автоматів, що знаходиться за адресою: Київ ська обл., м. Ірпінь, вул. Центра льна, 6, за результатами якої с кладено акт, щодо порушення п озивачем пункту 1, 2, 3, 13 ст. 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» від 06.07.1995 року.
На підставі зазначеного ак ту та п. 1, 2 ст. 17 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за вия влені податковим органом пор ушення прийнято рішення № 0 002652340 від 08.07.2008 року про застосув ання до Приватного підприємс тва «Фенікс і К»штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 3900,00 грн..
Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про неправомірність винесеного податковим орган ом рішення про застосування до позивача штрафних (фінанс ових) санкцій, з наступних під став.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій визначаються Зак оном України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року.
Згідно п. 1 ст. 3 цього Закону с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товарі в (наданні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг зобов'язані прово дити розрахункові операції н а повну суму покупки (надання послуги) через зареєстрован і, опломбовані у встановлено му порядку та переведені у фі скальний режим роботи реєстр атори розрахункових операці й з роздрукуванням відповідн их розрахункових документів , що підтверджують виконання розрахункових операцій.
При цьому, автомат з продажу товарів (послуг) - це реєстрат ор розрахункових операцій, я кий в автоматичному режимі з дійснює видачу (надання) за го тівкові кошти або із застосу ванням платіжних карток, жет онів тощо товарів (послуг) і за безпечує відповідний облік ї х кількості та вартості. Таки м чином, гральні автомати, які використовуються суб'єктами підприємницької діяльності для надання послуг у сфері гр ального бізнесу належать до реєстраторів розрахункових операцій (автоматів з продаж у товарів (послуг) (ст.1 Закону № 265).
Згідно ст. 12 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», на тер иторії України у сферах, визн ачених цим Законом, дозволяє ться реалізовувати та застос овувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітч изняного та іноземного вироб ництва, які включені до Держа вного реєстру реєстраторів р озрахункових операцій та кон струкція і програмне забезпе чення яких відповідає констр укторсько-технологічній та п рограмній документації виро бника.
Відповідно до Положення пр о Державний реєстр реєстрато рів розрахункових операцій, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 29 серпня 2002 року № 1315 (у редакції постанови Кабінету Міністрі в України від 22 грудня 2006 року № 1773) Державний реєстр реєстрат орів розрахункових операцій (далі - Державний реєстр) - пере лік моделей реєстраторів роз рахункових операцій, їх моди фікацій вітчизняного та іноз емного виробництва, які відп овідають вимогам нормативно -правових актів і нормативни х документів, пройшли держав ну сертифікацію і дозволені для застосування під час зді йснення розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг.
Частиною 1 статті 13 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , визначено, що вимоги щодо реа лізації фіскальних функцій р еєстраторами розрахункових операцій для різних сфер зас тосування встановлюються Ка бінетом Міністрів України.
Постанова Кабінету Мініст рів України № 199 від 18.02.2002 року «П ро затвердження вимог щодо р еалізації фіскальних функці й реєстраторами розрахунков их операцій для різних сфе р застосування»передбача є оснащення реєстраторів роз рахункових операцій фіска льними блоками, які забезп ечують безумовне виконання н ими фіскальних функцій, міст ить вимоги до фіскального бл ока, фіскальної пам'яті збере ження інформації, тощо.
Згідно Ліцензійних умов пр овадження організації діяль ності з проведення азартних ігор, затверджених наказом Д ержавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва Міністер ства фінансів України від 18.04.20 06 року № 40/374, гральний автомат - м еханічне, електричне, електр онне обладнання або пристрій , що використовується для про ведення азартних ігор, резул ьтат яких визначається без у часті працівника ліцензіата програмою роботи цього обла днання (пристрою) з використа нням генератора випадкових ч исел, який міститься всереди ні корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нар аховується обладнанням (прис троєм) автоматично.
Дане визначення не містить вказівки на те, що гральний ав томат виконує фіскальні функ ції, а іншого виду гральних ав томатів законодавець не визн ачає.
Судом встановлено, що граль ні автомати, які використову є у своїй діяльності позивач сертифіковані відповідно до чинного законодавства, а реа лізація технічної можливост і оснащення їх фіскальною па м'яттю можлива лише за умови н аявності дозволених до засто сування запам'ятовуючих прис троїв ( фіскальної пам'яті), вн есених в установленому поряд ку до Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій.
Модель реєстратора розрах ункових операцій згідно п. 12 П оложення про Державний реєст р реєстраторів розрахункови х операцій, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 року № 13 15 включається до Державного р еєстру за поданням заявника, тобто виробника або постача льника відповідної моделі. А оскільки Приватне підпр иємство «Фенікс і К»є лише ко ристувачем даних реєстратор ів, тому не вповноважене само стійно ініціювати питання що до включення таких моделей в Державний реєстр.
Відповідно до Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», Ка бінетом Міністрів України бу ло розроблено Постанову від 07.02.2001 року № 121 «Про терміни перев едення суб'єктів підприємниц ької діяльності на облік роз рахункових операцій у готівк овій та безготівковій формі із застосуванням реєстратор ів розрахункових операцій».
Пунктом 2 цієї Постанови № 121 Міністерство промислової по літики було зобов'язане забе зпечити до 1 лютого 2003 року орга нізацію розроблення автомат ів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначе ним вимогам, а також запам'ято вуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автома тів, що вже діють.
У зв'язку з тим, що були відсу тні технічні рішення для фіс калізації гральних автоматі в, терміни переведення на обл ік із застосуванням РРО, діял ьності з використанням граль них автоматів неодноразово п ереносилися.
Згідно з останніми змінами внесеними до Постанови №121, дл я переведення суб'єктів підп риємницької діяльності які в икористовують гральні автом ати на облік із застосування м РРО, встановлено термін -31 гр удня 2006 року.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, що відсутність на з агальнодержавному рівні тех нічних рішень з фіскалізації гральних автоматів не є пров иною позивача, останній позб авлений можливостей впливу н а розв'язок проблеми застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у діяльності з використанням гральних авт оматів, і забезпечення реалі зації їх фіскальних функцій мала б здійснити держава в ос обі Міністерства промислово ї політики у визначений терм ін, чого зроблено не було.
Вимоги статті 17 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг», п ередбачає відповідальність у вигляді застосування фіна нсових санкцій за недотриман ня вимог зазначеного Закону.
Цей Закон не передбачає з астосування до суб'єктів гос подарювання штрафних (фінанс ових) санкцій за використанн я грального автомата, не осна щеного фіскальною функцією, тим більше що правових підст ав використання інших гральн их автоматів ніж тих, які не ос нащені фіскальною функцією, у позивача не було.
За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку, що позива чем, при використанні гральн их автоматів не оснащених фі скальною функцією, не поруше но положення п. 1 ст. 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», тому застосування ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва штр афних (фінансових) санкцій зг ідно п.2 ст. 17 цього Закону у роз мірі 3 400 є безпідставним.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Відповідачем як суб' єкто м владних повноважень не дов едено правомірності прийнят ого ним рішення.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у, що судом першої інстанції п ри розгляді справи допущені порушення норм матеріальног о чи процесуального права, як і передбачені ст. ст. 201 - 204 КАС Ук раїни.
Оскаржуване судове рішенн я ухвалено з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права.
Керуючись ст.ст. 158, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205 , 206, 212, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу від повідача Державної податков ої інспекції у Дніпровському районі м. Києва - залишити б ез задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 13 жовтня 2009 року у справі з а адміністративним позовом П риватного підприємства «Фен ікс і К»до Державної податко вої інспекції у Дніпровськом у районі м. Києва про визнанн я протиправним та скасування рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій № 0002652340 від 08.07.2008 року - залиши ти без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду Укра їни.
Повний текст ухвали суду ви готовлено 30.07.2010 року.
Головуючий суддя: Бистр ик Г.М.
Судді: Данилова М.В.
Б єлова Л.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2010 |
Оприлюднено | 11.08.2010 |
Номер документу | 10678233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бистрик Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні