ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 жовтня 2009 року 12:20 № 14/429
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Літвінової А.В при секрета рі судового засідання Остапе нко Д.О., за участю представник ів сторін:
від позивача: Краснящих Богдана Миколайовича
від відповідача: Шевченк о Оксани Іванівни
за позовом Приватне підприємство "Фе нікс і К"
до Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі м.Києва
про визнання протиправним та с касування рішення №0002652340 від 08.07. 2008р.
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 13 жовт ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частину пос танови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне підприємств о «Фенікс і К»звернулося до с уду з позовом про скасування рішення державної податково ї інспекції у Дніпровському районі міста Києва від 08.07.2008 №00026 52340 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 3 900 грн.
Позовні вимоги обґрунтова но відсутністю порушень, за я кі відповідачем накладено шт рафні санкції. На думку позив ача, неоснащення гральних ав томатів запам'ятовуючими п ристроями (фіскальною пам'я ттю) не може бути підставою дл я притягнення до відповідаль ності, оскільки Міністерство м промислової політики Украї ни відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 07.02.2001 №121 не розроблено запам' ятовуючих пристроїв (фіскаль ної пам'яті) для оснащення г ральних автоматів.
Відповідач проти позову за перечував з огляду на правом ірність оспорюваного рішенн я. В обґрунтування свого запе речення відповідач вказує на те, що при проведенні органом державної податкової служби 22.06.2008 перевірки позивача, встан овлено порушення пунктів 1, 2, 3, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», а саме: неп роведення розрахункових опе рацій у сфері грального бізн есу через реєстратор розраху нкових операцій, невидача ві дповідного розрахункового д окумента встановленої форми , невідповідність суми готів кових коштів на місці провед ення розрахунків сумі коштів , яка зазначена в денному звіт і та надання послуг у сфері гр ального бізнесу із застосува нням 10 гральних автоматів, які непереведені у фіскальний р ежим роботи, незареєстровані та неопломбовані.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, відповідач підтримав св ої заперечення.
Розглянувши подані сторон ами документи, заслухавши по яснення представників сторі н, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство « Фенікс і К»звернулося до суд у з позовом про скасування рі шення державної податкової і нспекції у Дніпровському рай оні міста Києва від 08.07.2008 №0002652340 пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій у сумі 3 900 грн.
Державною податковою адмі ністрацією у Київській облас ті 22.06.2008 здійснено перевірку пр иватного підприємства «Фені кс і К»щодо контролю за здійс ненням розрахункових операц ій у сфері готівкового та без готівкового обігу в залі гра льних автоматів, що знаходит ься за адресою: Київська обла сть, місто Ірпінь, вулиця Цент ральна, 6.
Перевіркою встановлено по рушення пунктів 1, 2, 3, 13 статті 3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», а саме: непроведенн я розрахункових операцій у с фері грального бізнесу через реєстратор розрахункових оп ерацій, невидача відповідног о розрахункового документа в становленої форми, невідпові дність суми готівкових кошті в на місці проведення розрах унків сумі коштів, яка зазнач ена в денному звіті та наданн я послуг у сфері грального бі знесу із застосуванням 10 грал ьних автоматів, які непереве дені у фіскальний режим робо ти, незареєстровані та неопл омбовані.
За результатами перевірки державною податковою інспек цією у Дніпровському районі місті Києва за порушення при ватним підприємством «Фенік с і К»пунктів 1 та 13 статті 3 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»винесено рішення від 08.07 .2008 №0002652340 про застосування штраф них (фінансових) санкцій у сум і 3 900 грн.
Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3 та 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»(далі - За кон) суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні:
1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
3) застосовувати реєстратор и розрахункових операцій, що включені до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій, з додержанням в становленого порядку їх заст осування;
13) забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Згідно з приписами пунктів 1 і 2 статтті 17 Закону за поруше ння вимог цього Закону до суб 'єктів підприємницької діяль ності, які здійснюють розрах ункові операції за товари (по слуги), за рішенням відповідн их органів державної податко вої служби України застосову ються фінансові санкції у та ких розмірах:
1) у п'ятикратному розмірі ва ртості проданих товарів (над аних послуг), на які виявлено н евідповідність, - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих - посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки;
2) двадцять неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н - у разі застосування при зді йсненні розрахункових опера цій непереведеного у фіскаль ний режим роботи, незареєстр ованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєст ратора розрахункових операц ій.
Відповідно статті 22 Закону у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці п роведення розрахунків сумі к оштів, яка зазначена в денном у звіті, а у випадку використа ння розрахункової книжки - за гальній сумі продажу за розр ахунковими квитанціями, вида ними з початку робочого дня, д о суб'єктів підприємницької діяльності застосовується ф інансова санкція у п'ятикрат ному розмірі суми, на яку вияв лено невідповідність.
На підставі пунктів 1 і 2 стат ті 17 та статті 22 Закону до позив ача було застосовано штрафні санкції на загальну суму 3 900 г рн.: з них 250 грн. (50*5) - за непровед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій; 250 грн. (50*5) - за не відповідність суми готівков их коштів на місці проведен ня розрахунків сумі коштів, я ка зазначена в денному звіті ; 3 400 грн. - за застосування нез ареєстрованого, неопломбова ного, не переведеного у фіска льний режим роботи реєстрато ра розрахункових операцій (10 г ральних автоматів).
Відповідно до статті 2 Закон у реєстратор розрахункових о перацій - пристрій або програ мно-технічний комплекс, в яко му реалізовані фіскальні фун кції і який призначений для р еєстрації розрахункових опе рацій при продажу товарів (на данні послуг), операцій з купі влі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих по слуг). До реєстраторів розрах ункових операцій відносятьс я: електронний контрольно-ка совий апарат, електронний ко нтрольно-касовий реєстратор , комп'ютерно-касова система, е лектронний таксометр, автома т з продажу товарів (послуг) то що;
автомат з продажу товарів (п ослуг) - реєстратор розрахунк ових операцій, який в автомат ичному режимі здійснює видач у (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіж них карток, жетонів тощо това рів (послуг) і забезпечує відп овідний облік їх кількості т а вартості.
Відповідно до розділу 1 Ліце нзійних умов провадження орг анізації діяльності з провед ення азартних ігор, затвердж ених спільним наказом Держав ного комітету з питань регул яторної політики та підприєм ництва та Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 №40/374, зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 30.05.2006 за №622/12496 гра льний автомат - механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і сум а виграшу нараховується обла днанням (пристроєм) автомати чно.
Отже, із викладеного вбача ється, що гральний автомат в а втоматичному режимі здійсню є видачу виграшу за готівков і кошти або із застосуванням жетонів як і автомат з продаж у товарів (послуг) в автоматич ному режимі за готівкові кош ти або із застосуванням плат іжних карток, жетонів здійсн ює видачу товарів (послуг), а о тже, гральний автомат - це ав томат з надання послуг у сфер і грального бізнесу.
Згідно зі статтею 12 Закону н а території України у сферах , визначених цим Законом, дозв оляється реалізовувати та за стосовувати лише ті реєстрат ори розрахункових операцій в ітчизняного та іноземного ви робництва, які включені до Де ржавного реєстру реєстратор ів розрахункових операцій та конструкція і програмне заб езпечення яких відповідає ко нструкторсько-технологічні й та програмній документації виробника.
Відповідно до статті 13 Зако ну, вимоги щодо реалізації фі скальних функцій реєстратор ами розрахункових операцій д ля різних сфер застосування встановлюються Кабінетом Мі ністрів України.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.02.2001 №121 «Про те рміни переведення суб'єкті в підприємницької діяльност і на облік розрахункових опе рацій у готівковій та безгот івковій формі із застосуванн ям реєстраторів розрахунков их операцій»дозволено прово дити розрахункові операції б ез застосування реєстраторі в розрахункових операцій з в икористанням розрахункових книжок та книг обліку розрах ункових операцій при викорис танні гральних автоматів до 31.12.2006.
Отже, виходячи з вищенаведе ного, суб'єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть підприємницьку діяльніст ь у сфері грального бізнесу ш ляхом надання послуг з викор истанням гральних автоматів зобов'язані з 01 січня 2007 року використовувати у своїй ліц ензованій діяльності з надан ня послуг грального бізнесу гральні автомати з продажу п ослуг, які оснащені запам'я товуючими пристроями (фіскал ьною пам'яттю), в т.ч. тих, що вж е задіяні у використанні.
Разом з тим, вина суб'єкта господарювання у недотриман ні вимог щодо використання г ральних автоматів, які викон ують фіскальні функції, може бути наявна лише в тому випад ку, коли існувала об'єктивн а можливість ужити всіх захо дів для забезпечення викорис тання таких пристроїв.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.07.2008 №430 «Про затвердження Дер жавного реєстру реєстраторі в розрахункових операцій у н овій редакції»до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій було включе но комп'ютерно-касову систе му «Фіскал», яка призначена д ля фіскалізації гральних авт оматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про ф ункціонування залів гральни х автоматів.
Отже, до вказаної дати у Дер жавному реєстрі реєстраторі в розрахункових операцій Укр аїни не було реєстратора роз рахункових операцій, який би забезпечував технічну можли вість виконувати фіскальні ф ункції гральним автоматом, а у суб'єктів господарювання була відсутня об'єктивна м ожливість дотримання припис ів Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг»у частині викор истання гральних автоматів, оснащених фіскальною функці єю.
Отже, підсумовуючи викладе не, лише з 1 липня 2008 року суб'є кти підприємницької діяльно сті, які надають послуги в сфе рі грального бізнесу з викор истанням рулетки чи гральних автоматів мали технічну мож ливість перейти на оснащення гральних автоматів портатив ними електронними контрольн о-касовими апаратами при зді йсненні розрахункових опера цій на окремо визначеному гр альному апараті. Враховуючи, що перевірку позивача здійс нено до 01.07.2008, застосування відп овідачем штрафних санкцій у сумі 3 400 грн. є необґрунтованим .
Разом з тим, неможливість ос нащення гральних автоматів ф іскальною пам'яттю не звіль няє суб'єкта підприємницьк ої діяльності від застосуван ня реєстратора розрахункови х операцій, що включений до Де ржавного реєстру реєстратор ів розрахункових операцій, з додержанням встановленого п орядку їх застосування. Пози вачем не спростовано, що розр ахункова операція на суму 50 гр н. не була проведена через реє стратор розрахункових опера цій. А тому застосування штра фних сакцій на загальну суму 500 грн. за непроведення розрах ункових операцій через реєст ратори розрахункових операц ій та за невідповідність сум и готівкових коштів на місц і проведення розрахунків су мі коштів, яка зазначена в ден ному звіті, є правомірним.
Відповідно до частини пер шої статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .
Відповідно до частини дру гої статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
За наведених обставин та но рмативного обґрунтування, су д дійшов висновку, що оскаржу ване рішення державної подат кової інспекції є правомірни м лише в частині застосуванн я штрафних санкцій на суму 500 г рн., а тому позовні вимоги підл ягають задоволенню частково .
На підставі викладеного, ке руючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. Позовні вимоги задов ольнити частково.
2. Скасувати рішення державн ої податкової інспекції у Дн іпровському районі міста Киє ва про застосування штрафних (фінансових санкцій) від 08.07.2008 № 0002652340 в частині застосування до приватного підприємства «Ф енікс і К»»штрафних (фінансо вих) санкцій у сумі 3 400 грн.
3. В іншій частині позовних в имог відмовити.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження .
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України
Суддя А.В. Літвінова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2009 |
Оприлюднено | 29.11.2010 |
Номер документу | 12470184 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні