Справа 2-2109-10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 липня 2010 року м. Мар`їнка
Мар`їнський районний суд До нецької області у складі:
Головуючого судді Клікуно вої А.С.,
при секретарі: Харьковій Л.М .,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління пе нсійного фонду України в Мар ' їнському районі Донецької області про визнання неправ омірною відмову та визнання права на отримання невиплаче ної соціальної допомоги відп овідно до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», -
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 звер нулася до Мар' їнського райо нного суду Донецької області з вказаною позовною заявою, в якій просить
визнати неправомірними ді ї управління пенсійного фонд у України в Мар' їнському ра йоні Донецької області по не виконанню приписів статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни»; зобов' язати Управління Пенсій ного фонду України в Мар' їн ському районі Донецької обла сті нарахувати та сплатити н едоплачені з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 р оку по теперішній час суми що місячної державної соціальн ої допомоги; судові витрати п о справі.
Позивач ОСОБА_1 в обґр унтування позову зазначає, щ о вона віднесена до категорі ї дітей війни, а тому відповід но до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» ( 2195-15 ), який набрав чинності з 01.01.2006 року, має право на щоміся чне підвищення пенсії на 30 від сотків. Однак у 2006-2007 роках позив ачу така допомога не виплачу валась взагалі, а у 2008-2010 роках т ака допомога виплачувалась л ише в розмірі 10 % від мінімальн ої пенсії за віком. За таких об ставин ОСОБА_1 просить зах истити її порушене право, та с тягнути на її користь неспла чену суму підвищення до пенс ії у зазначених вище розміра х.
Позивач ОСОБА_1 у судо ве засідання не з' явилася, н адіслала на адресу суду заяв у, в якій позовні вимоги підтр имала, просить розглянути сп раву в її відсутність.
Відповідач Управлінн я пенсійного фонду України в Мар' їнському районі буду чи належним чином повідомлен им про час і місце слухання сп рави не направив в судове зас ідання свого представника, н атомість направив до суду за яву, якою просив розглянути с праву у відсутності його пре дставника та письмове запере чення на позовну заяву в яком у зазначає, що УПФ України в Ма р' їнському районі діяло в м ежах повноважень, наданих йо му законами України, підзако нними нормативно-правовими а ктами та в межах коштів, які бу ли виділені державним бюджет ом для виплат соціальної доп омоги дітям війни. Виплата пі двищення до пенсії дітям вій ни здійснюється не з коштів П енсійного фонду України, а за рахунок коштів державного б юджету України в межах видат ків, затверджених Законами У країни про Державний бюджет України на відповідний рік, я кими було передбачено виплат у підвищення до пенсії позив ачу тільки з 1 січня 2008 року у ро змірі 10 відсотків прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність. Відпові дно до п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» дітям війни до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, підвищ ення проводиться у твердих р озмірах: з 22 травня 2008 року - 48,10 гривень; з 1 липня 2008 року - 48,20 гр ивень; з 1 жовтня 2008 року по тепе рішній час - 49,80 гривень. Таким чином, відповідач зазначає, щ о позивачу сплачено підвищен ня до пенсії у відповідності до чинного законодавства.
Суд вважає, що в справі є д остатньо матеріалів про прав а та взаємовідносини сторін, а тому немає необхідності ви слуховувати особисті поясне ння осіб, які не з'явились в су дове засідання.
Дослідивши подані докум енти, суд вважає, що позовні ви моги ОСОБА_1 підлягають ча стковому задоволенню з насту пних підстав.
Закон України «Про соціа льний захист дітей війни» № 219 5-ЙV від 18 листопада 2004 року (зі зм інами та доповненнями на час розгляду спірних правовідно син), який набрав чинності з 1 с ічня 2006 року, встановлює право вий статус дітей війни та виз начає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціа льну захищеність шляхом нада ння пільг і державної соціал ьної підтримки. Статтею 1 вказ аного Закону передбачено, що дитина війни це особа, яка є г ромадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни б уло менше 18 років.
Позивач ОСОБА_1 згідн о паспорту серії НОМЕР_1 н ародилася ІНФОРМАЦІЯ_1, то бто станом на 2 вересня 1945 року їй було менше 18 років. Статус п озивача як дитини війни підт верджується посвідченням № НОМЕР_2. Позивач отримує пе нсію за віком і перебуває на о бліку в Управлінні Пенсі йного фонду України в Мар' ї нському районі. Дане управлі ння є органом Пенсійного фон ду України, вона має статус юр идичної особи, яка призначає (здійснює перерахунок) і випл ачує пенсії відповідним кате горіям громадян.
Згідно із ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України. Відповідно до ст. 22 Конституц ії України однією з конститу ційних гарантій прав та своб од людини і громадянина є нед опущення їх скасування чи зв уження їх обсягу при прийнят ті нових законів або внесенн я змін до чинних.
Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачено, що дітям ві йни пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком .
Згідно з пунктом 17 статті 77 З акону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» дію с татті 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» було зупинено на 2006 рік.
Відповідно до Закону Украї ни від 19.01.2006 № 3367-IV «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» внесено зміни, згідно з як ими виключено пункт 17 статті 7 7 цього Закону, а новою редакці єю статті 110 Закону встановлен о, що пільги дітям війни, перед бачені статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», запроваджуються у 2006 році поетапно, за результа тами виконання бюджету у пер шому півріччі, у порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Ком ітетом Верховної Ради Україн и з питань бюджету.
Кабінетом Міністрів Украї ни протягом 2006 року рішення на виконання вимог статті 110 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» не при ймалися. Отже, пільги для діте й війни, передбачені статтею 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», у 2006 ро ці запроваджено не було.
Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про державний бюджет У країни на 2007 рік» було зупинен о на 2007 рік дію статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» з урахуванням статті 111 цього Закону, якою бу ло встановлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» виплачується особам, я кі є інвалідами (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни.
Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 про соціа льні гарантії громадян був в изнаний таким, що не відповід ає Конституції України (є нек онституційним) пункт 12 статті 71, стаття 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-V , яким була зупинена на 2007 рік д ія статті 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».
Рішення Конституційного с уду України є обов' язковими до виконання на території Ук раїни, остаточними, не можуть бути оскаржені та мають прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді ними позовів у зв' яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначених законів, щ о визнані неконституційними .
Підпунктом 2 пункту 41 розділ у ЙЙ Закону України «Про держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » від 28 грудня 2007 року № 107 - VЙ, що набрав чинності з 1 січня 2008 ро ку, стаття 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» викладена в новій редак ції, яка передбачає, що дітям в ійни (крім тих, на яких поширює ться дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» ) до пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується підв ищення у розмірі надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тобто на 10 процентів прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, п ри цьому зміни, внесені підпу нктом 2 пункту 41 розділу ЙЙ Зак ону України «Про державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України» були визнані такими, що не відпові дають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного су ду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008. У вказаному рішенні Ко нституційним судом України б уло зазначено, що положення З акону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз нані неконституційними, втра чають чинність з дня ухвален ня Конституційним Судом Укра їни цього Рішення. Рішення Ко нституційного Суду України у цій справі має преюдиціальн е значення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень Закону України «Про державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України», визнаних неконституційними.
Ураховуючи положення Конс титуції України (ст. 52) щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» у редакції 2004 року поновили свою дію у 2007 р оці - з 09 липня 2007 року, у 2008 році - з 22 травня 2008 року, отже, прав о на здійснення перерахунку підвищення до пенсії у розмі рах, визначених Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», мають діти війни : за 2007 рік - з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року, за 2008 рік - з 22 т равня 2008 року. Відповідно у 2007 ро ці у період із 01 січня 2007 року до 08 липня 2007 року та у 2008 році - з 01 січня 2008 року до 21 травня 2008 року положення законів про Держа вний бюджет на ці роки були чи нними та підлягали виконанню .
Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2009 рік », «Про державний бюджет Укра їни на 2010 рік» не вносились змі ни до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», даний Закон продовжує діяти у редакції від 22 травня 2008 року , коли рішенням Конституційн ого Суду України були визнан і неконституційними положен ня п. 41 розділу Закону "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких за конодавчих актів України", а т ому ст. 6 Закону «Про соціальни й захист дітей війни» чинна в тій редакції, яка передбачає виплату підвищення до пенсі ї дітям війни в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком.
За вказаних обставин, вимог и позивача про стягнення під вищення до пенсії як дитині в ійни за період з 09липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січ ня 2010 року у розмірі 30%, а не 10% про житкового мінімуму - є обґр унтованими, та порушені прав а підлягають захисту.
Строк позовної давності, ви значений цивільним законода вством України, позивачем не порушений.
Стосовно посилань відп овідача на визначення розмір у підвищення, яке встановлен о в п. 8 Постанови Кабінету Мін істрів України від 28 травня 2008 року, то в даному випадку норм и підзаконного нормативного акту суперечать нормі статт і 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», а то му не можуть бути застосован і, виходячи із положень ч. 4 ст. 8 ЦПК України.
Суд також не приймає до у ваги заперечення відповідач а щодо невизначеності джерел фінансування, оскільки сама по собі відсутність фінансо вого забезпечення державних соціальних гарантій і відсу тність бюджетних асигнувань не може бути підставою для по рушення права громадянина на отримання соціальної допомо ги.
Доводи відповідача про від сутність механізму реалізац ії ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» також не можуть бути підстав ою для відмови в задоволенні позову, зважаючи на позицію Є вропейського Суду з прав люд ини, відповідно до якої держа ва не може посилатися на відс утність певного нормативног о акту, який визначає механіз м реалізації прав та свобод г ромадян, закріплених у конст итуційних та інших актах, а гр омадяни повинні мати змогу п окладатися на зобов'язання в зяті державою, навіть якщо та кі зобов'язання містяться у з аконодавчому акті, який зага лом не має автоматичної прям ої дії.
Так само суд не може прийнят и до уваги заперечення відпо відача щодо законодавчої нев изначеності самого поняття м інімальної пенсії за віком т а законодавчої невизначенос ті порядку обчислення мініма льної пенсії за віком, з метою реалізації положень ст. 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", оскільки ві дповідно до ч. 9 ст. 8 ЦПК України забороняється відмова у роз гляді справи з мотивів відсу тності, неповноти, нечіткост і, суперечливості законодавс тва, що регулює спірні віднос ини.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЦПК Укр аїни, якщо спірні правовідно сини не врегульовані законом , суд застосовує закон, що регу лює подібні за змістом відно сини (аналогія закону), а за ві дсутності такого - суд вихо дить із загальних засад зако нодавства (аналогія права).
Тому, з урахуванням зазначе ного, при обчисленні підвище ння до пенсії дітям війни нео бхідно застосовувати загаль ні норми, які в даному випадку містяться у ч. 1 ст. 28 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння", в яких зазначено, що міні мальний розмір пенсії встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.
З урахуванням вищезазначе них положень ч. 8, 9 ст. 8 ЦПК Украї ни, посилання відповідача на те, що управління Пенсійного фонду не відповідає за зобов 'язаннями держави, суд не може прийняти до уваги, так як відп овідно до діючого законодавс тва на виконання положень ст . 6 Закону "Про соціальний захи ст дітей війни" саме управлін ня Пенсійного фонду України в Мар' їнському районі прово дило з 01.01.2008 р. нарахування та ви плати дітям війни у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни (що складало 10% в ід прожиткового мінімуму осі б, що втратили працездатніст ь). Крім того, Пенсійний фонд У країни діє у відповідності д о Положення "Про Пенсійний фо нд України" і здійснює свої по вноваження на підставі п. 15 за значеного Положення через ст ворені в установленому поряд ку його територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання" рішення про призначенн я та перерахунок пенсій прий маються районним управління м Пенсійного фонду України з а місцем проживання пенсіоне рів. Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті допла ти до пенсії позивача, передб аченої ст. 6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" покладено на управління ПФУ за місцем проживання поз ивача.
Відповідно до ст. 15 ЦК Україн и, ст. 3 ЦПК України, кожна особа має право на захист свого цив ільного права у разі його пор ушення, невизнання або оспор ювання.
Враховуючи викладене, суд в важає, що відповідачем було п орушено право позивача як ди тини війни на отримання підв ищення до пенсії у розмірі 30% м інімальної пенсії за віком, о скільки управління Пенсійно го фонду України в Мар' їнсь кому районі неправомірно не нараховувало і не виплачувал о їй підвищення до пенсії у вс тановленому законом розмірі .
Відповідно до ст. 4 ЦПК Украї ни, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у с посіб, визначений законами У країни.
Виходячи з вимог ст. 16 ЦК Укра їни, суд з метою захисту прав т а інтересів позивача вважає необхідним стягнути з відпов ідача на її користь суму не до нарахованого і недоплаченог о підвищення до пенсії як дит ині війни.
На час розгляду цієї справи судом, розмір мінімальної пе нсії за віком визначений лиш е ст. 28 Закону України «Про заг альнообов' язкове соціальн е страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за в іком дорівнює прожитковому м інімуму встановленого для ос іб, що втратили працездатніс ть.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Зако ну України «Про прожитковий мінімум» від 15 липня 1999 року № 966 -14, прожитковий мінімум застос овується для встановлення ро змірів мінімальної заробітн ої плати та мінімальної пенс ії за віком.
Статтею 62 Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-5 був затверджений прожитк овий мінімум на одну особу, як а втратила працездатність з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня 38 7 гривень, з 1 жовтня - 395 гривен ь.
Зазначена стаття була зм інена Законом України від 15 бе резня 2007 року № 749-5 та існує в нов ій редакції з 28 березня 2007 року , якою прожитковий мінімум дл я особи, яка втратила працезд атність, визначений з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гриве нь, з 1 жовтня - 411 гривень. При ц ьому, зазначена стаття допов нена абзацом, яким передбаче но встановити, що для визначе ння мінімального розміру пен сії за віком відповідно до аб зацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» з 1 квітня т а з 1 жовтня 2007 року застосовуєт ься прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездат ність, визначений абзацом п' ятим першої частини, збільше ний на 1 відсоток, що складаєть ся відповідно 410, 06 гривень; 415,11 гр ивень.
Тобто, за період з 09 липня 2007 р оку по 31 грудня 2007 року позивач має право на отримання підви щення до пенсії на підставі с т. 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» з з астосуванням вищезазначени х прожиткових мінімумів.
Відповідно до пункту 41 розд ілу П Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законів України» від 28 груд ня 2007 року № 107-У1 текст статті 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» викладе но в новій редакції, за якою ро змір спірного підвищення дор івнює розміру надбавки, вста новленої для учасників війни .
На підставі цієї правової н орми позивачу у 2008 та 2009 роках бу ло сплачено відповідачем спі рне підвищення у розмірі: в сі чні-березні 2008 року - 47,00 грн., в кв ітні-червні - 48,10 грн., з у липні -вересня 2008 року - 48,20 грн., з жовт ня 2008 по теперішній час року - 49,80 грн. щомісячно.
Зазначена норма Закону виз нана неконституційною за ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008.
Згідно зі ст.58 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законів України » та абзацу першого частини 1 с татті 28 Закону України «Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування» у 2008 роц і діяли наступні розміри мін імальної пенсії за віком: 1 січ ня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гриве нь, з 1 липня - 482 гривень, з 1 жов тня - 498 гривень.
Рішення Конституційного С уду України набрало чинності 22 травня 2008 року, тому суд вваж ає, що за період з 22 травня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року позивач ма є право на отримання підвище ння до пенсії на підставі ст.6 Закону № 2195-1У у відповідних ро змірах з застосуванням вищез азначених показників.
Згідно із ст. 54 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2009» від 26.12.2008 року № 835-У1 розм іри соціальних державних гар антій на 2009 рік, що визначаютьс я залежно від прожиткового м інімуму, встановлюються відп овідними законами України, ц им Законом та нормативно - пра вовими актами Кабінету Мініс трів України.
Враховуючи принцип пріори тетності законів України над підзаконними нормативно-пра вовими актами, а також те, що у випадку, якщо нормативні акт и або їх окремі положення виз наються такими, що не відпові дають Конституції України (н еконституційними), вони огол ошуються не чинними і втрача ють чинність від дня прийнят тя Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність, у зв' язку з чим на даний час діє редакція статт і 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», яка була до прийняття Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законів Укра їни», суд вважає, що дії відпов ідача по виплаті позивачу пі двищення до пенсії в розмірі 49,80 гривень за період з 1 січня 20 09 року по 31 грудня 2009 року є непр авомірними та не відповідают ь вимогам діючого законодавс тва, внаслідок чого є підстав и для задоволення вимог пози вача про визнання дій відпов ідача неправомірними у відмо ві щодо нарахування і виплат и несплаченої позивачу держа вної соціальної допомоги як дитині війни з 1 січня 2009 року п о теперішній час.
Статтею 54 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік» встановлений у 2009 роц і прожитковий мінімум на одн у особу та для тих, хто відноси ться до основних і демографі чних груп населення, в розмір ах, що діяли в грудні 2008 року, що становить 498 гривень.
Статтею 1 Закону України "Пр о встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної зар обітної плати" від 20 жовтня 2009 р оку, статтею 1 Закону України " Про внесення змін до Закону У країни "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 6 листопа да 2009 року встановлений прож итковий мінімум на одну особ у, яка втратила працездатніс ть, з 1 листопада 2009 року по 31 гру дня 2009 року в розмірі 573 гривні.
Суд застосовує зазначені р озміри прожиткового мінімум у під час перевірки законнос ті дій відповідача щодо пров едення нарахування та випла ти доплати до пенсії.
Відповідно до відомосте й, що містяться у заперечення х проти позову (а.с.16), у 2009 році д оплата до пенсії позивачу з дійснювалась у розмірі 49,80 гри вень. щомісячно, що менше ніж в становлено ст. 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", відповідно до якої п ідвищення до пенсії повинно нараховуватись у розмірі 30% мі німальної пенсії за віком, ун аслідок чого є наявними прав ові підстави для визнання пр отиправною бездіяльності в ідповідача в порушенні прав а позивача на отримання підв ищення до пенсії з 1 січня 2009 ро ку по 31 грудня 2009 року відповід но до статті 6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" у розмірі 30% мінімально ї пенсії за віком.
Тобто, за період з 01 січня 2009 р оку по 31 грудня 2009 року по зивач має право на отримання підвищення до пенсії на підс таві ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» у відповідному розмірі з застосуванням вищезазначен их показників.
У 2010 році діють наступні розм іри мінімальної пенсії за ві ком (Стаття 52 Закону України « Про державний бюджет України на 2010 рік»): з 1 січня - 695 грн., з 1 кві тня - 706 грн., з 1 липня - 709 грн., з 1 ж овтня - 723 грн., з 1 грудня - 734 гр н.
Тобто, за період з 01 січня 2010 р оку по 29 липня 2010 року поз ивач має право на отримання п ідвищення до пенсії на підст аві ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » у відповідних розмірах з за стосуванням вищезазначених показників.
Разом з тим, суд звертає ува гу на роз' яснення Верховног о суду України в інформаційн о-методичному листі від 12 квіт ня 2010 року, а саме: з аналізу спе ціальних законодавчих актів , які підлягають застосуванн ю у справах із соціальних від носин, що носять публічно-пра вовий характер (Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 24 жо втня 2007 року № 1261 та Положення пр о управління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджени м постановою правління Пенсі йного фонду України від 30 квіт ня 2002 року № 8-2 (з відповідними зм інами) - Управління Пенс ійного фонду в районах, міста х, районах у містах забезпечу є своєчасне і в повному обсяз і фінансування та виплату пе нсії безпосередньо признача є (здійснює перерахунок) і вип лачує пенсії інші виплати ві дповідно до чинного законода вства) - суд може визнати дії відповідача законними чи не законними та в разі незаконн ості дій - зобов' язати про вести нарахування/перерахув ання та виплату належних сум відповідно до закону, а не ухв алювати рішення про стягненн я конкретних сум.
При вирішенні питання про с плату судового збору суд зве ртає увагу на наступне. Згідн о з п. 34 ч. 1 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про держ авне мито» визначено, що пенс ійний фонд України, його підп риємства, установи й організ ації звільняються від сплати державного мита, отже, місцев і управління пенсійного фонд у України не повинні сплачув ати судовий збір, а з цього вип ливає і обмеження щодо стягн ення з відповідача сплаченог о позивачем судового збору. О скільки позивачем заявлено н емайнові вимоги, судові витр ати сплачені в належному роз мірі, тому будь-яке відшкодув ання судових витрат, суд обме жений здійснити.
На підставі вищевикладено го, Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», ке руючись ст. ст. 10, 60, 209 ч. 2, 212-215, 218 ЦПК У країни, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги ОСОБА _1 до Управління пенсійн ого фонду України в Мар' їнс ькому районі Донецької облас ті про визнання неправомірни ми дій та стягнення не донара хованих сум доплати до пенсі ї задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії управління пенсійного ф онду України в Мар' їнському районі Донецької області що до відмови нарахувати та вип лати підвищення до пенсії О СОБА_1, як особі, що має стату с дитини війни у відповіднос ті до приписів статті 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни».
Зобов'язати відповідача Управління Пенсійного фон ду України в Мар' їнському р айоні провести нарахування т а виплати позивачу ОСОБА_1 щомісячну доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», ріше ння Конституційного Суду Укр аїни № 6-рп-2007 від 09.07.2007 року, виход ячи з розміру мінімальної пе нсії за віком, встановленої ч . 1 ст. 28 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування», з ураху ванням встановленого законо давством прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність за період з 9 липн я 2007 року до 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по теперішній час.
В іншій частині вимог відмо вити.
Рішення суду вступає в зако нну силу після закінчення те рміну подачі заяви про апеля ційне оскарження. Заява про а пеляційне оскарження рішенн я суду до Апеляційного суду Д онецької області може бути п одана через Мар' їнський рай онний суд Донецької області протягом 10 днів з дня оголошен ня рішення суду.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається до Апеляці йного суду Донецької області через Мар' їнський районний суд Донецької області протя гом 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попередньої под ачі заяви про апеляційне оск арження, якщо скарга подаєть ся у строк, встановлений для п одачі заяви про апеляційне о скарження.
Суддя
Суд | Мар`їнський районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 18.08.2010 |
Номер документу | 10730255 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Ярошенко Світлана Сергіївна
Цивільне
Мар`їнський районний суд Донецької області
Клікунова Анастасія Сергіївна
Цивільне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Тверський Сергій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні