Рішення
від 08.11.2022 по справі 640/35633/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2022 року м. Київ № 640/35633/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.,

при секретарі судового засідання Васильєвій Ю.В.

за участю:

представника позивача: Владики В.В.

представника відповідача: Демченка С.В.

розглянувши за правилами загального позовного провадження матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ФІРМА СМАРТ"

до Головного управління ДПС у м. Києві

про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,

На підставі частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08 листопада 2022 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ФІРМА СМАРТ» (далі по тексту - позивач, ТОВ «ЗФ Смарт») з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення № 00595470704 від 06 серпня 2021 року.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що податкове повідомлення-рішення від 06 серпня 2021 року № 00595470704, за результатами якого в інтегрованій картці платника податку за позивачем рахується податковий борг у розмірі 29 000 000,00 грн є протиправним, оскільки позивач дотримався усіх вимог, передбачених пунктом 200.4 Податкового кодексу України для отримання бюджетного відшкодування ПДВ.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 грудня 2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №640/35633/21.

17 січня 2022 року відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній заперечував проти позовних вимог, зазначивши, що висновки акту перевірки та прийняте податкове повідомлення-рішення відповідають нормам чинного законодавства України.

16 серпня 2022 року відповідачем подані до суду письмові пояснення, в яких зазначено, що під час оформлення результатів документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЗФ Смарт» подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2021, згідно якого ТОВ «ЗФ Смарт» самостійно зменшило суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за березень 2021 у повному обсязі. Проте, перевірку проведено контролюючим органом 08.06.2021 року, а враховуючи п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, у разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2021 року у розмірі 29 000 000 грн., залишаються не підтвердженими, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

В судовому засіданні 08 листопада 2022 року представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог ТОВ «ЗФ Смарт» в повному обсязі, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та письмових поясненнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

На підставі направлень від 19.05.2021 №8804/26-15-07-04-02, №8799/26-15-07-04-02 та наказу від 17.05.2021 №3907-п, виданих ГУ ДПС у м. Києві на підставі пп.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, у період з 19.05.2021 по 01.06.2021, відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ЗФ Смарт» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.04.2021 №9091223425 сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку.

Перевіркою встановлено, що на порушення п. 200.4 ст. 200 ПК України, ТОВ «ЗФ Смарт» завищено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2021 року у розмірі 29 000 000,00 грн.

На підставі встановлених перевіркою порушень, контролюючим органом складено Акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЗФ СМАРТ» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за березень 2021 року №46830/26-15-07-0-02/40990824 від 15.06.2021 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.08.2021 №00595470704.

Незгода позивача із вказаним податковим повідомленням-рішенням зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Підпунктом 14.1.181 статті 14 ПК України визначено, що податковий кредит це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно із підпунктом "а" пункту 198.1 статті 198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України, передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Абзацами першим - третім пункту 198.6 статті 198 ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 ПК України, бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначає стаття 200 ПК України.

Відповідно до пунктів 200.1, 200.2 статті 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.

Пунктом 200.4 статті 200 ПК України встановлено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.7 статті 200 ПК України, платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження. Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (абзац перший підпункту 200.7.1, підпункт 200.7.2 пункту 200.7 статті 200 ПК України).

Згідно із пунктом 200.8 статті 200 ПК України, до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону.

Відповідно до пункту 200.10 статті 200 ПК України, у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання). Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

Контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від`ємного значення, сформованого за операціями: за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками; з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу (пункт 200.11 статті 200 ПК України).

Згідно із підпунктом "ґ" пункту 200.12 статті 200 ПК України, зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 200.13 статті 200 ПК України визначено, що на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.

Водночас, пунктом 200.12 статті 200 ПК України передбачено, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

З аналізу наведених норм Податкового кодексу України можна дійти висновку, що платники податку отримують бюджетне відшкодування за умови узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 статті 200 ПК України, за результатами документальної перевірки.

При цьому, для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності. До того ж, право на бюджетне відшкодування частини від`ємного значення виникає лише у разі фактичної сплати податку на додану вартість в ціні придбаного товару (робіт, послуг) отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.

Як встановлено абзацом 5 статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року №996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (у редакції, чинній на час виникнення спірних взаємовідносин) (далі - Закон України №996-ХІV), господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Отже, господарська операція повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України №996-ХІV, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

За змістом частини 1 статті 9 Закону України №996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною 2 статті 9 Закону України №996-ХІV передбачені обов`язкові реквізити, які мають містити первинні та зведені облікові документи, а саме: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Між тим, відповідно до пунктів 2.4, 2.15 та 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 (у редакції, чинній на час виникнення спірних взаємовідносин) (далі - Положення №88), Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

Первинні документи підлягають обов`язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув`язка окремих показників.

У разі виявлення невідповідності первинного документа вимогам законодавства у сфері бухгалтерського обліку такі документи з письмовим обґрунтуванням передаються керівнику підприємства, установи. До окремого письмового рішення керівника такі документи не приймаються до виконання.

Суд зазначає, що вимоги до оформлення первинних документів, мають імперативний характер. Законом встановлені реквізити, які мають бути обов`язково вказані при складанні первинного облікового документа та які дозволяють ідентифікувати господарську операцію. Таким чином, у податковому обліку понесені витрати на придбання товарів/послуг та доходи від реалізації товарів/послуг мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, підтверджують її фактичне здійснення.

До первинних документів бухгалтерського обліку, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, належать усі документи в їх сукупності, складені щодо господарської операції, які за змістом відповідають вимогам закону та які відображають реальні господарські операції.

При цьому, сама по собі наявність належним чином оформлених первинних документів не може бути єдиною і достатньою підставою для підтвердження правомірності включення сум витрат до податкового обліку, у разі недоведення реальності здійснених господарських операцій та факту використання придбаних товарів/послуг в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. З метою податкового обліку господарські операції мають оформлюватися будь-якими первинними документами, але їх зміст та складання повинні відповідати не лише вимогам податкового законодавства, а й законодавчо установленим вимогам щодо оформлення такої операції.

Як підтверджується матеріалами справи, в податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2021 року від 20.04.2021 №9091223425, позивачем було включено до розрахунку бюджетного відшкодування від`ємне значення з ПДВ за жовтень 2020 року на суму 29 000 000 грн, (рядок 20.2, рядок 20.2.1 Податкової декларації з ПДВ за березень 2021 року), яке виникло в результаті придбання комп`ютерних комплектуючих (материнські плати, відео карти, жорсткі диски, процесори, карти пам`яті тощо), внаслідок фінансово-господарських взаємовідносин між позивачем та контрагентом-постачальником ТОВ «ТФ РОЗВИТОК».

Суд зазначає, що основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ (100% від загальної суми податкового кредиту) є: перевищення обсягів придбання над реалізацією товару (комп`ютерних комплектуючих: материнські плати, відео карти, жорсткі диски, процесори, карти пам`яті тощо) та його залишки на складі.

Причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту є: залишки комп`ютерних комплектуючих (материнські плати, відео карти, жорсткі диски, процесори;, карти пам`яті тощо) на складі відповідального зберігання за адресою: м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 64.

Відповідно до наданих відомостей по рахунку « 28» станом на 31.03.2021 у ТОВ «ЗФ Смарт» обліковується залишок товару на складі у розмірі 259364105,84 гривень.

Судом встановлено, що між ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» (Покупець) та ТОВ «ЗФ Смарт» (Постачальник) укладено договір поставки №ТФ01-01/20 від 01.09.2020 (далі по тексту - Договір поставки), за умовами якого Постачальник, здійснюючи оптову торгівлю непродовольчими товарами, поставляє та передає у власність Покупцеві, а Покупець приймає та оплачує товар (далі - Товар) згідно з умовами Договору, загальна кількість та асортимент якого вказується у накладних на Товар. Оплата поставки Товару здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника, відкритий в установі банку (пункт 2.3. Договору поставки).

Орієнтовна загальна сума цього Договору (ціна Договору) на момент його укладення становить 300 000 000,00 грн.. Вказана сума є приблизною та може змінюватися за згодою Сторін. Остаточна загальна сума цього Договору (ціна Договору) дорівнює сумі вартості партій Товару, поставленого Постачальником Покупцеві протягом дії цього Договору, та складається з вартості партій поставленого товару, зазначеній в усіх видаткових накладних, що додаються та є невід`ємною частиною Договору (пункт 2.2. Договору поставки).

Пунктами 3.1. та 3.2. Договору поставки встановлено: враховуючи, що Покупець та Постачальник користуються послугами складського обслуговування за адресою: місто Київ, проспект Повітрофлотський, будинок 64, що надається кожному з них окремо третьою особою згідно відповідних договорів, поставка товару здійснюється шляхом відвантаження та прийняття Товару за процедурою, встановленою відповідним договором складського зберігання та надання складських послуг. Передача та приймання Товару за номенклатурою, кількістю, комплектністю та зовнішнім виглядом здійснюється Сторонами в місці поставки, зазначеному в пункті 3.1. цього Договору. Після підписання накладної представниками обох Сторін претензії щодо кількості, асортименту, комплектності та зовнішнього вигляду Товару не розглядаються та задоволення не підлягають.

Відповідно до пункту 5.1. Договір поставки, останній набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до закінчення 2025 року, але в будь-якому випадку до повного та належного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором поставки.

Підтвердженням отримання TOB «ЗФ СМАРТ» в жовтні 2020 року Товару від ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» є видаткові накладні (копії яких долучено до матеріалів справи) на загальну суму 240 593 547,72 грн з ПДВ та сформовано податковий кредит з податку на додану вартість у розмірі 40 098 924,62 грн.

На виконання умов Договору, ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» (Постачальником) відповідно до ст. 201 п.201.1 ПК України, було у жовтні 2020 року виписано та зареєстровано податкові накладні на суму 240 593 547,72 грн, у т.ч. ПДВ 40 098 924,62 грн (паперові копії додаються).

Підтвердженням здійснення повного розрахунку ТОВ «ЗФ СМАРТ» (Покупець) з ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» (Постачальником) за поставлений у жовтні 2020 року на суму 240 593 547,72 грн, у т.ч. ПДВ 40 098 924,62 грн є платіжні доручення та банківські виписки (копії додаються).

Розрахунки з ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» відображені в обороно-сальдовій відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за жовтень 2020 року - жовтень 2021 року (додається).

Рух товару відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 281 «Товар на складі» за жовтень 2020 року - жовтень 2021 року (додається).

Окрім того, на підтвердження факту наявності та зберігання Товару, придбаного у ТОВ «ТФ РОЗВИТОК» за вищевказаним Договором поставки, позивачем надано копію договору складського зберігання і надання складських послуг від 09.12.2016 №SKO0216-02С (далі - Договір зберігання).

За умовами Договору зберігання, ТОВ "МБЛ Інтернешнл ІСТ Комп`ютерленд-Київ" (Оператор) зобов`язується надати ТОВ «ЗФ СМАРТ» (Замовник), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити певний комплекс послуг (далі - Послуги), пов`язані із зберіганням та складським обслуговуванням Товарів Замовника (прийом Товару, складування, зберігання, навантаження/розвантажування, відвантажування Товару, тощо) на умовах даного Договору.

В порядку та на умовах, визначених цим Договором, замовник передає Оператору на зберігання Товар (без передачі права власності), а Оператор приймає на себе зобов`язання забезпечити належним чином його зберігання, складське обслуговування та повернути Товар Замовнику на вимогу останнього (пункт 1.3. Договору зберігання).

У пункті 1.4. цього Договору вказано, що адресою зберігання Товару є 03151, м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 64.

На підтвердження надання Послуг, які складають предмет цього Договору, Оператор надає Замовнику Акти приймання-передачі послуг. Кожний обліковий період складає 1 (один) місяць. За необхідністю та/або вимогою однієї із Сторін, можливе позачергове підписання Актів приймання-передачі. Замовник протягом 5 робочих днів після отримання акту приймання-передачі послуг, зобов`язаний направити Оператору підписаний Акт приймання-передачі послуг або мотивовану відмову від їх приймання. Підписаний Сторонами акт приймання-передачі послуг є підтвердженням належного надання Виконавцем Послуг і служить основою для проведення розрахунків за даним Договором (пункт 1.8 Договору зберігання).

У відповідності до пункту 2.2. Договору зберігання підставою для приймання та відвантаження Товару та надання послуг є розпорядження Замовника, яке надсилається Оператору в електронній формі.

Розділом 3 Договору зберігання передбачена процедура обліку, звіряння та інвентаризації. Так, Оператор здійснює облік руху Товару, переданих Замовником на зберігання на основі актів приймання-передачі Товару. В кінці облікового періоду Оператор передає Замовнику разом з Актом виконаних робіт Реєстр руху матеріальних цінностей, який підписується Сторонами. Сторони проводять щомісячну інвентаризацію залишків Товару на складі за обов`язкової участі представників Оператора і замовника. Дата проведення інвентаризації погоджується Сторонами додатково. За підсумками інвентаризації й після проведення всіх документів, що відображають рух товарів (на склад та зі складу) до дати інвентаризації, у тому числі коригувань по актах, що салися за поточний міжінвентаризаційний період, Сторони складають Акт інвентаризації матеріальних цінностей.

За умовами оплати, передбачені пунктом 6.2. Договору зберігання, розрахунки за надані послуги за Договором здійснюються на підставі рахунків Оператора 1 раз на місяць за зберігання та надані послуги у період з 1-го числа до останнього числа місяця (рахунком з датою останнього числа поточного місяця) в національній валюті України в безготівковій формі шляхом перерахування Замовником на рахунок Оператора суми, вказаної в рахунку, протягом 10 календарних днів з дати рахунку.

Підтвердженням здійснення оплати ТОВ «ЗФ СМАРТ» на користь ТОВ «МБЛ ІНТЕРНЕШНЛ ІСТ КОМП`ЮТЕРЛЕНД-КИЇВ» є платіжні доручення (копії додані до матеріалів справи).

Розрахунки з ТОВ «МБЛ ІНТЕРНЕШНЛ ІСТ КОМП`ЮТЕРЛЕНД-КИЇВ» відображені в обороно-сальдовій відомості по рахунку 631 за період: жовтень 2020 року - жовтень 2021 року.

Щодо проведення інвентаризації відповідачем у ході документальної позапланової виїзної перевірки.

Із Акту перевірки вбачається, що під час проведення перевірки представнику ТОВ «ЗФ СМАРТ за довіреністю від 19.05.2021 Безручко Аллі вручено запит від 26.05.2021 щодо надання письмових пояснень щодо порядку організації роботи ТОВ «ЗФ СМАРТ » в частині оприбуткування зберіганні та вибуття запасів (ТМЦ) із зазначенням матеріально-відповідальних осіб на кожному етапі діяльності. Станом на день підписання Акта перевірки відповіді на запит не отримана.

Також а Акті зазначено, що у періоді, за який здійснювалась перевірка, на підставі наказу директора TOB «ЗФ СМАРТ» Седнєва Дмитра від 25.05.2021 №01-05/21, проведено інвентаризацію основних фондів, товарно-матеріальних цінностей тощо.

Відповідно до підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Згідно пункту 7 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань, затвердженого наказом від 02.09.2014 року № 879 Міністерства фінансів України (далі по тексту - Положення №879), проведення інвентаризації є обов`язковим на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

З системного аналізу, даних норм випливає, що податковий орган має право направити вимогу на проведення інвентаризації, а юридичні особи, що отримали таку вимогу, за умови, що вона відповідає вимогам законодавства, зобов`язані провести таку інвентаризацію.

На підтвердження викладеного в Акті перевірки, до відзиву на позовну заяву представником відповідача додано, лист ГУ ДПС у Києві від 24.05.2021 №11134/І/26-15-07-04-02-14 щодо проведення інвентаризації, згідно якого, у відповідності до підпункту 20.1.9. пункту 20.1. статті 20 ПК України та пункту 7 Положення №879, відповідач просить провести інвентаризацію фактично наявних у ТОВ «ЗФ СМАРТ» товарно матеріальних цінностей, основних фондів та інших активів підприємства в присутності представника, що здійснює перевірку.

Відповідно до пункту 1 розділу II Положення № 879, для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об`єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства.

У тих випадках, коли бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства самостійно.

За рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені члени ревізійної комісії господарського товариства.

У разі проведення інвентаризації за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації, посадові особи відповідного органу (за їх згодою) можуть бути присутні при проведенні інвентаризації.

Інвентаризація проводиться повним складом інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та у присутності матеріально відповідальної особи.

Як зазначено відповідачем в Акті перевірки та у відзиві, в результаті опрацювання податкової інформації (матеріалів, що надійшли на адресу контролюючого органу), зібраної відповідно до ст.72, ст. 74 Кодексу, встановлено, що за адресою м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 64 ТОВ «МБЛ Інтернешнл ІСТ Комп`ютерлент - Київ» (код 20045430) здає в оренду складські приміщення декільком юридичним особам, зокрема і ТОВ «ЗФ СМАРТ».

В ході інвентаризації, за адресою складу, встановлено приміщення, без вивіски, на наявних полицях для зберігання товару та картонних коробках відсутні стікери (наклейки) із найменуванням, кількістю товару та належністю тому чи іншому підприємству, у зв`язку з чим встановити належність будь-якого товару саме позивачу неможливо.

Оскільки неможливо ідентифікувати наявний на складі товар та встановити фактичний залишок товару саме ТОВ «ЗФ Смарт», суми ПДВ з придбання якого включено до розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ за березень 2021 року, теж неможливо.

Таким чином, ТОВ «ЗФ СМАРТ» на порушення п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Кодексу неправомірно включило до розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ за березень 2021 року суму ПДВ у розмірі 29 000 000 гривень.

Щодо подання позивачем уточнюючого розрахунку суд зазначає наступне.

Під час оформлення результатів документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЗФ Смарт» подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2021 (вх. від 11.06.2021 № 9154917766), згідно якого ТОВ «ЗФ Смарт» самостійно зменшило суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за березень 2021 у повному обсязі.

На підставі встановлених перевіркою порушень, контролюючим органом складено Акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки ГОВ «ЗФ СМАРТ» (код 40990824) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за березень 2021 року №46830/26-15-07-0-02/40990824 від 15.06.2021 (далі - Акт перевірки) та прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 06.08.2021 №00595470704.

В свою чергу, позивач в обґрунтування своєї правової позиції зазначає, що відповідачем без будь-яких правових підстав не враховано факт самостійного виправлення помилок позивачем, що призвело до протиправних та таких, що не відповідають фактичним обставинам справи висновків до Акта перевірки та прийняття відповідачем протиправного податкового-повідомлення рішення від 06 серпня 2021 року №00595470704.

Проте, питання оскарження дій відповідача щодо неприйняття уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виправлених помилок та зобов`язати вчинити певні дії могло би бути предметом окремого спору. Проте позивач з такими вимогами не звертався, а тому суд не може їх розглядати в межах цієї адміністративної справи.

При цьому, подання вказаного документу додатково підтверджує той факт, що позивачем неправомірно було заявлено до бюджетного відшкодування за березень 2021 року 29 000 000,00 грн.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про відсутність з боку відповідача порушень норм Податкового кодексу України під час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, у зв`язку з чим податкове повідомлення-рішення від 06 серпня 2021 року №00595470704 є правомірним.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п. 29).

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ФІРМА СМАРТ» слід відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ФІРМА СМАРТ" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення за формою "ВЗ" від 06 серпня 2021 року №00595470704 - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено 15 листопада 2022 року.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено17.11.2022
Номер документу107339450
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —640/35633/21

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Постанова від 09.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 16.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Постанова від 16.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні