Постанова
від 30.07.2010 по справі 2а-596/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2010 р. м. Черні вці Справа № 2а-596/10/2470

Чернівецький окружний а дміністративний суд в складі :

головуючого судді Дембіць кого П.Д.,

при секретарі судового за сідання Маркуц Х.М.,

за участю :

представника позивача: - М уляр Т.В. (за довіреністю);

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Державної податкової інсп екції у м. Чернівці до Приват ного підприємства «Поліс»пр о припинення юридичної особи ,-

СУТЬ СПОРУ:

Державна податкова інс пекція у м. Чернівці (далі - поз ивач) звернулась до суду з адм іністративним позовом про пр ипинення юридичної особи - Приватного підприємства «По ліс» (далі - відповідач).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з 24 серпня 20 08 року не подає до органу пода ткової служби податкових дек ларацій - звітності, відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів), докумен тів фінансової звітності, щ о є підставою для припинення юридичної особи.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі, просив п озов задовольнити.

Відповідачу неодноразово за адресою, внесеною до Єдино го державного реєстру підпри ємств та організацій України та за наданою інформацією по даткового органу щодо місць проживання посадових осіб б уло надіслано рекомендовані листи з повідомленням із заз наченням часу, дати та місця п роведення судового розгляду справи.

Статтею 17 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо міс цезнаходження юридичної осо би. Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" відомо сті внесені до Єдиного держа вного реєстру вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін. Стаття 19 вказа ного Закону регламентує поло ження про обов'язок виконавч ого органу юридичної особи п овідомляти державного реєст ратора про внесення змін до в ідомостей про юридичну особу .

Згідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адм іністративного судочинства України вважається, що повіс тку вручено особі, якщо вона д оставлена за адресою внесено ю до відповідного реєстру.

Відповідно до вимог ст. 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд вважає за можливе розглянути справ у без представника відповіда ча, на підставі наявних у ній доказів.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, однак це не пе решкоджає розгляду справи по суті, оскільки у справі наявн і поштові повідомлення, які з асвідчують повідомлення від повідача про час і місце слух ання справи. Відповідач запе речень на позовну заяву суду не надав, повноважного предс тавника у судове засідання н е направив.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши матеріали справи, встанов ивши фактичні обставини в сп раві, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, п роаналізувавши законодавст во, яке регулює спірні правов ідносини, суд, -

ВСТАНОВИВ:

До Чернівецького окру жного адміністративного суд у надійшов адміністративни й позов Державної податкової інспекцією у м. Чернівці про п рипинення юридичної особи - Приватного підприємства «По ліс» (58000, м. Чернівці, проспект Н езалежності, 106/220, ід. код 33965134).

Ухвалою суду від 20 січня 2010 ро ку відкрито провадження в ад міністративній справі та зоб ов' язано позивача надати до кази по справі.

Ухвалою суду від 11.03.10 року зоб ов' язано сторони виконати в имоги ухвали суду від 20.01.10 року .

Ухвалою суду від 19 березня 201 0 року зупинено провадження у справі для встановлення фак тичного місця перебування ві дповідача, зобов' язано пози вача надати докази по справі .

Ухвалою суду від 09 квітня 2010 р оку оголошено перерву у судо вому засіданні у зв' язку із необхідністю одержання дода ткових доказів по справі та з обов' язано позивача надат и докази.

Однак позивачем не виконан о вимоги ухвал суду та не нада но належних письмових доказ ів, на підставі яких можливо б уло б надати всебічний, повн ий аналіз, з метою прийняття р ішення у справі.

Відповідно до ч. 4 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України суб' єкт владн их повноважень повинен надат и суду всі наявні у нього доку менти та матеріали, які можут ь бути використані як докази у справі. У разі невиконання ц ього обов' язку суд витребов ує названі документи та мате ріали.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 11, ст. ст. 69-71 Кодексу адміністративног о судочинства України позива чу направлено запит щодо над ання доказів у справі, а саме н адання переліку податкових д екларацій по їх виду та кільк ості, які необхідно надавати до податкового органу та з ін ших питань. Однак позивач не н адав суду підтвердження щодо переліку податкових деклара цій по їх виду та кількості, як і необхідно надавати до пода ткового органу, а також з яког о саме часу та які саме види по даткової звітності не подав алось до податкового органу та інших органів, перевірку п латника податку не проводив, матеріалів перевірки суду н е надав, а також належних дока зів, які б довели правомірніс ть його дій пов' язаних із пр ийняттям рішення про припине ння юридичної особи ПП «Полі с».

У ході судового розгляду вс тановлено, що Приватне підпр иємство «Поліс» зареєстрова не Заліщицькою районною держ авною адміністрацією 30 січня 2006 року за № 1 649 102 0000 000138

від 30.01.2006 ро ку, видано Свідоцтва про держ авну реєстрацію юридичної ос оби.

Згідно довідки Головного у правління статистики у Терно пільській області від 31.01.2006 рок у вбачається, що ПП «Поліс» вк лючене до єдиного державного реєстру підприємств та орга нізацій України, ідентифікац ійний код - № 35659842 за видами діял ьності КВЕД, а саме:

- 51.53.1 Оптова торгівля лісома теріалами;

- 52.46.0 Роздрібна торгівля зал ізними виробами, фарбами і ск лом;

- 20.30.0 виробництво теслярськи х та столярних виробів.

14 грудня 2007 року змінено місц езнаходження юридичної особ и ПП «Поліс» та зареєстрован о за адресою м. Чернівці (58000), в ул. Л.Толстого, буд.7 кв.7.

14 серпня 2009 року змінено місц езнаходження юридичної особ и ПП «Поліс» (58000, м. Чернівці, про спект Незалежності,106/220.

Згідно довідки № 174 від 18.01.2008 ро ку ДПІ вбачається, що станом н а 18.01.2008 року ПП «Поліс» ід. код 339651 34, яке знаходилось за юридично ю адресою: 58000, м. Чернівці, пр-т. Н езалежності, 106/220 продовжувало перебувати на податковому о бліку у Заліщицькому відділе нні ДПІ Тернопільської облас ті, як платник податків.

Згідно довідки ДПІ м. Чернів ці вбачається, що 01 лютого 2006 ро ку ПП «Поліс», яке знаходилос ь за юридичною адресою: 58000, м. Че рнівці, пр-т. Незалежності, 106/220, взяте на податковий облік в Д ПІ

м. Чернівці, як платник п одатків.

Згідно довідки ДПІ № 375/29 від 06 .02.2008 року вбачається, що на адре су ДПІ у м. Чернівці від Борщів ської МДПІ Тернопільської об ласті надійшла облікова спра ва платника податку ПП «Полі с», яка складалась із реєстра ційної частини облікової сп рави платника податків на 69 ар к., звітної частини облікової справи платника податків на 267 арк., а також матеріали перев ірки на 267 арк. Однак позивач в казані матеріали облікової с прави у судове засідання не н адав, при цьому зазначивши, що перевірка вказаного платник а податку не проводилась, мат еріали перевірки відсутні.

Разом з тим слід зазначити, що статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначаються Законом Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» (далі-Закон ). Державна податкова служба у своїй діяльності керується Конституцією України, Законо м України „Про систему опода ткування”, Законом України „ Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами” та іншим и, а також відомчими Наказами .

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що коже н зобов'язаний сплачувати по датки і збори в порядку і розм ірах, встановлених законом, н еухильно додержуватися Конс титуції України та законів У країни. Частиною 1 ст. 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачено, що обов' язок плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме: ве сти бухгалтерський облік, ск ладати звітність про фінансо во-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закон ами; подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов' яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов' язко вих платежів); сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” ( Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ) передбачено, що податко ві декларації подаються за б азовий податковий (звітний) п еріод, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В порушення зазначених нор м Закону Відповідач не звіту є до ДПІ у м. Чернівці з 24.04.2008 року 2008 року (остання звітність - р озрахунок комунального пода тку та декларація по ПДВ пода ні до ДПІ у м. Чернівці 23.04.08 р.), що підтверджується довідкою по зивача від 14.09.09 року.

Пунктом 4.2.2 статті 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” п ередбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійн о визначити суму податкового зобов'язання платника подат ків у разі якщо платник подат ків не подає у встановлені ст роки податкову декларацію.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України № 2181, податковий борг ( недоїмка) - податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.

У відповідності до п.п. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону № 2181, яка регулює стр оки погашення податкового зо бов'язання, платник податків зобов'язаний самостійно спл атити суму податкового зобов 'язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації. У разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4. платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.

Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181, узгоджена сума податково го зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.

Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган застосовує штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства, а саме накладаються на платника по датків у розмірах, визначени х цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютн ого законодавства, що встано влюються окремим законодавс твом.

Пунктом 17.1.1 статті 17 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачен о, що платник податків, що не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.

Згідно пункту 17.1.2 Закону (№ 2181-І ІІ від 21.12.2000 року) передбачено, щ о у разі коли контролюючий ор ган самостійно визначає суму податкового зобов'язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 ц ього Закону, додатково до штр афу, встановленого підпункто м 17.1.1 цього пункту, платник под атків сплачує штраф у розмір і десяти відсотків суми пода ткового зобов'язання за кожн ий повний або неповний місяц ь затримки податкової деклар ації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахова ного податкового зобов'язанн я та не менше десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 17.1.7 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання протягом г раничних строків, визначених цим Законом, такий платник по датку зобов'язаний сплатити штраф у розмірах визначених законом.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України № 2181 передбач ено, що активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» (да лі Закону № 1251-ХІІ від 25.0691 року)пе редбачено,що платники податк ів і зборів(обов'язкових плат ежів) зобов'язані:

1)вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

2)подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни;

2.Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки,що проводиться державни ми податковими органами,зобо в'язані давати пояснення з пи тань оподаткування у випадка х, передбачених законами, вик онувати вимоги державних под аткових органів щодо усуненн я виявлених порушень законів про оподаткування.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» (далі Закон у 509-ХІІ від 04 грудня 1990 року) пере дбачено, що до функцій податк ових інспекцій входить контр оль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евіряють достовірність цих д окументів щодо правильності визначення об'єктів оподатк ування і обчислення податків , інших платежів.

Пунктом 6 статті 10 (Закону № 509- ХІІ від 04 грудня 1990 року) передб ачено, що податкові інспекці ї забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум ф інансових санкцій, передбаче них цим Законом та іншими зак онодавчими актами України за порушення податкового закон одавства, а також стягнення а дміністративних штрафів за п орушення податкового законо давства, допущені посадовими особами підприємств, устано в, організацій та громадянам и.

Відповідно до пункту 11 стат ті 11 далі Закону (№ 509-ХІІ від 04 гр удня 1990 року) вбачається, що на податкову інспекцію покладе но обов' язок застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених закон одавством.

Пунктом 8.2.1 розділу 8 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року «Про затвердження порядку обліку платників податків, зборів (о бов' язкових платежів)» пере дбачено, що у разі прийняття р ішення про припинення юридич ної особи призначається та о дночасно проводиться переві рка юридичної особи та її не з нятих з обліку відокремлених підрозділів. У разі прийнятт я рішення про закриття відок ремленого підрозділу призна чається і проводиться переві рка підрозділу, який закрива ється, та може бути призначен а перевірка юридичної особи в установленому законодавст вом порядку. Якщо у таких випа дках юридична особа та її від окремлений підрозділ (відокр емлені підрозділи) перебуваю ть на обліку в різних органах державної податкової служби , організацію взаємодії відп овідних органів щодо проведе ння перевірки здійснює той о рган державної податкової сл ужби, у якому перебуває на обл іку юридична особа.

Пунктом 11.2 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що підрозділи орган у державної податкової служб и - стосовно платників податк ів, якими не подано в зазначен і терміни звіти, декларації, у порядку, передбаченому зако нодавством, самостійно визна чають суму податкового зобов 'язання, проводять роботу з уз годження податкового зобов'я зання та інші заходи.

У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється перев ірка місцезнаходження (місця проживання) платника податк ів. За наслідками перевірки с кладається акт перевірки міс цезнаходження платника пода тків. Якщо встановлено відсу тність платника податків за його місцезнаходженням (місц ем проживання), то проводитьс я робота із з'ясування фактич ного місця розташування (міс цезнаходження) платника пода тків, відповідальних та афіл ійованих осіб.

Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що до кожного платни ка податків, за яким виявлена відсутність його за місцезн аходженням (місцем проживанн я) та не з'ясоване його фактичн е місцезнаходження (місце пр оживання), підрозділ органу д ержавної податкової служби, який з'ясував зазначений фак т, готує та передає підрозділ ам податкової міліції запит на встановлення місцезнаход ження (місця проживання) плат ника податків за формою, що за тверджується центральним ор ганом державної податкової с лужби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фі зичних осіб вносяться дані п ро подання запиту.

Пунктом 11.5 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, якщо за результатам и заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходженн я юридичної особи підрозділа ми податкової міліції буде п ідтверджено відсутність так ої особи за місцезнаходження м або встановлено, що фактичн е місцезнаходження юридично ї особи не відповідає зареєс трованому місцезнаходженню , керівник (заступник керівни ка) органу державної податко вої служби приймає рішення п ро направлення до відповідно го державного реєстратора по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17) для вжиття заходів, перед бачених частиною восьмою ста тті 19 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців".

Пунктом 8.6 розділу 8 Наказу ДП А України № 552 від 17.11.1998 року «Інс трукції про порядок обліку п латників податків» передбач ено, якщо платник податків не має заборгованості перед бю джетом, та у разі неподання пр отягом одного року в органи д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів бухгалтерської звітнос ті, то керівник органу держав ної податкової служби прийма є рішення у вигляді розпоряд ження про звернення до суду п ро скасування державної реєс трації такого платника подат ків і закриття банківських р ахунків.

Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 552 від 17.11.1998 року пер едбачено, якщо взятий на облі к платник податків не надав у встановлений термін податко вих декларацій, документів б ухгалтерської звітності, то підрозділи з оподаткування ю ридичних/фізичних осіб та пр имусового стягнення податкі в негайно зупиняють операції на всіх рахунках платників п одатків у банках, встановлюю ть факт відсутності платника податків за місцезнаходженн ям (фізичної особи - за місцем проживання) та передають мат еріали в підрозділи податков ої міліції на розшук керівни ків та засновників підприємс тв.

Відповідно до статті 8 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", з метою урегулювання окремих питань взяття на облік та зняття з об ліку платників податків Нака зом ДПА України від 24 липня 2006 р оку N 428 Затверджено зміни до Ін струкції про порядок обліку платників податків, затвердж еної наказом Державної подат кової адміністрації України від 19.02.98 N 80, зареєстрованої у Мін істерстві юстиції України 16.03 .98р. за № 172/2612 (у редакції наказу Д ержавної податкової адмініс трації України від 17.11.98р. № 552).

Відповідно до порядку 15 пун кт 8.2 розділу 8 Наказу ДПА Укра їни від 24 липня 2006 року N 428 перед бачено, що у зв'язку з проведен ням реорганізації чи ліквіда ції юридичної особи органом державної податкової служби приймається рішення про про ведення позапланової виїзно ї перевірки платника податкі в, який перебуває на обліку в т акому органі, у разі одержанн я хоча б одного з таких докуме нтів (відомостей): судових ріш ень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої ін формації щодо прийняття судо м рішень про порушення прова дження у справі про банкрутс тво чи визнання банкрутом пл атника податків, порушення с прави або прийняття рішення судом про припинення юридичн ої особи.

Пунктом 8.2.1 розділу 8 вказано го Наказу ДПА України від 24 ли пня 2006 року N 428 передбачено, що у разі прийняття рішення про п рипинення юридичної особи пр изначається та одночасно про водиться перевірка юридично ї особи та її не знятих з облік у відокремлених підрозділів .

Відповідно до пункту 6.1.1 розд ілу 6 Наказу ДПА України від 17 б ерезня 2001 року № 110 «Про затверд ження Інструкції про порядок застосування та стягнення ш трафних (фінансових) санкцій органами державної податков ої служби» вбачається, що у ра зі неподання податкової дек ларації у строки, визначені з аконодавством, платник подат ків сплачує штраф у розмірі д есяти неоподаткованих міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання.

Згідно пункту 6.1.1 розділу 6 На казу ДПА України від 17.03.2001 року № 110 передбачено, якщо платник податків не подає у встановл ені терміни податкову деклар ацію і контролюючий орган са мостійно визначає суму подат кового зобов' язання платни ка податків, то додатково за кожний звітний податковий період, в якому виникає подат кове зобов' язання, до штраф у, установленого п.6.1.1 цього пун кту, платник податків сплачу є штраф у розмірі десяти відс отків суми податкового зобо в' язання за кожний повний, а бо неповний місяць затримки податкової декларації, але н е більше п' ятдесяти відсот ків суми нарахованого податк ового зобов' язання та не ме нше десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян .

Згідно пункту 9 Наказу ДПА У країни від 17.03.2001 року № 110 передба чено, що зазначені в п.п. 6.1.1-6.1.6 ці єї Інструкції штрафні санкці ї застосовуються щодо подат ків, інших платежів і внесків , за якими встановлено обов' язкове подання органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій.

Пунктом 6.2 розділу 6 Наказу ДП А України від 28 лютого 2007 року № 110 «Про затвердження Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів держав ної податкової служби з пита нь реєстрації та обліку плат ників податків» щодо організ ації роботи щодо зняття з обл іку платника податків за ріш енням суду (господарського с уду) щодо припинення платник а податків передбачено, що пр ийняттю рішення про подання позову до суду має передуват и відповідна робота, зокрема , вжиття заходів для подання п одаткових декларацій, встано влення фактів наявності/відс утності ведення господарськ ої діяльності, зокрема, отрим ання інформації від фінансов их установ про відсутність р уху коштів по рахунках платн ика, повноти сплати податків , встановлення фактичного мі сцезнаходження та фактичног о місцезнаходження - прожив ання посадових осіб юридично ї особи, тощо.

Пунктом 6.1.8 розділу 6 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що разі прийн яття рішення про припинення юридичної особи призначаєть ся та одночасно проводиться перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокре млених підрозділів.

Згідно із пунктом 5.2.3 розділу 5 Наказу ДПА України від 28 люто го 2007 року № 110 передбачено, що пр ацівниками органу ДПС при ви конанні службових обов'язків , визначених пунктом 11.2 розділ у 11 Порядку обліку, здійснюєть ся або може здійснюватись пе ревірка місцезнаходження (мі сця проживання) платника под атків. Якщо за наслідками пер евірки встановлено відсутні сть платника податків за йог о місцезнаходженням (місцем проживання), то складається а кт перевірки місцезнаходжен ня платника податків та пров одиться робота із з'ясування фактичного місця розташуван ня (місцезнаходження) платни ка податків, відповідальних та афілійованих осіб.

Відповідно до пункту 5.2.8. роз ділу 5 Наказу ДПА України від 2 8 лютого 2007 року № 110 вбачається, що структурні підрозділи орг ану податкової служби при пр ийнятті рішення про припинен ня надають документи (довідк и) інформацію від фінансових установ, митних органів та ін ших контролюючих органів, як а підтверджує відсутність зд ійснення господарської діял ьності тощо).

У пункті 5.2.9 розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 зазначено, що з метою забез печення достовірності реєст раційних даних платників под атків підрозділи органу ДПС, які здійснюють перевірки пл атників податків, зобов'язан і протягом 5 днів після закінч ення перевірки надати до під розділу реєстрації та обліку платників податків інформац ію про виявлені в процесі пер евірки розбіжності облікови х відомостей з інформацією Є диного банку даних юридичних осіб у вигляді довідки, сформ ованої засобами АІС "Аудит" пі сля внесенні фактичних даних про платника податків, устан овлених в ході перевірки.

30.07.2010 року у судовому засідан ні досліджено облікову справ у платника податків. Отже дос лідженням матеріалів надани х відповідачем та облікової справи платника податків ПП «Поліс» встановлено, що пози вач самостійно не визначив с уму податкового зобов'язання платника податків за непода ння звітних документів, пода ткових декларацій, бухгалтер ських документів, не зупинив рух коштів по рахунках відпо відача, рух коштів не перевір ив, перевірку підприємства н е організував та не провів, шт рафних фінансові санкції не застосував, не вжив заходів щ одо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, а також встановлення ф актичного місце знаходження -проживання посадових осіб т а засновників, до адміністра тивної відповідальності не п ритягнув.

Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган самостійно не виз начив суму податкового зобов 'язання платнику податків за не подачу у встановлені стро ки податкових декларацій; не застосував штрафні санкції за порушення податкового зак онодавства, Інформацію стосо вно діяльності платника пода тку-юридичної особи щодо яко ї прийнято рішення про припи нення юридичної особина не в итребовував від фінансових у станов, митних органів та інш их контролюючих органів, яка підтверджує відсутність зді йснення господарської діяль ності з моменту подання оста нньої звітності, рух коштів п о рахунках не зупиняв, переві рка не призначалась та не про водилась, заходи щодо встано влення фактичного місцезнах одження платника податку та встановлення фактичного міс це проживання його посадови х осіб та засновників не здій снювалось, як передбачено На казом ДПА України від 17.05.2010 року № 336, який видано відповідно ви мог абзацу четвертого статті 2 та пункту 2 статті 8 Закону Укр аїни від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", статті 5 Закону Укра їни від 25 червня 1991 року N 1251-XII "Про систему оподаткування", розд ілу 11 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації Українивід19.02. 98N 80 (у редакції наказу Державно ї податкової адміністрації У країни від 17.11.98 N 552), із змінами, з м етою поліпшення організації роботи із встановлення місц езнаходження (місця проживан ня) платника податків.

Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) пере дбачено. що органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб'єкта підприємницько ї діяльності.

Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, нормативно право ві акти пов'язані з припиненн ям підприємницької діяльнос ті юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців за рішенн ям суду, що не пов'язане з банк рутством, можна дійти виснов ку, що позивач не довів правом ірності своїх дій щодо припи нення юридичної особи.

З урахуванням досліджених доказів, встановлених на під ставі них фактів та правовід носин, аналізу приведених но рм Закону, суд приходить до ви сновку, що вимоги позивача не відповідають вимогам частин и 3 статті 2 Кодексу адміністра тивного судочинства України та порушують вимоги ст. 19 Конс титуції України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

У ході судового розгляду сп рави Позивач, як суб'єкт владн их повноважень не довів нале жним чином правомірність вчи нених ним дій та не надав суду доказів правомірності прип инення юридичної особи.

Водночас, суд вважає за необ хідне констатувати, що за змі стом пункту 1 частини 1 статті Кодексу адміністративного судочинства України справа а дміністративної юстиції (адм іністративна справа) - публіч но-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вик онавчої влади, орган місцево го самоврядування чи їхня по садова чи службова особа

Разом з цим слід зазначити, що відповідно до пункту 1 част ини першої статті 17 КАС Україн и компетенція адміністратив них судів поширюється на спо ри фізичних чи юридичних осі б із суб' єктом владних повн оважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.

Відповідно до частини друг ої статті 124 Конституції Украї ни юрисдикція судів поширюєт ься на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суд и розглядають виключно спори , які виникають між учасникам и певних правовідносин.

У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.

За наведених вище обставин , суд вважає, що позов не підля гає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 8, 9, 69-71, 94, 86, 100, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеля ційної скарги, якщо вони не бу ли подані у встановлені стро ки. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-тр етьої, п' ятої статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, сторони які бе руть участь у справі, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повн істю або частково шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження та апеляційної скар ги до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Чернівецький окружний ад міністративний суд.

Заява про апеляційне оскар ження даної постанови подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України, з дня її с кладання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для її подання.

Постанову складено в повн ому обсязі 04 серпня 2010 р.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2010
Оприлюднено18.08.2010
Номер документу10748026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-596/10/2470

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 02.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Любашевський В.П.

Постанова від 30.07.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні