Постанова
від 29.10.2007 по справі 16/378
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/378

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "29" жовтня 2007 р.       Справа №  16/378

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коротченко Л.С. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 16/378

за позовом: управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі, м. Гайворон Кіровоградської області  

до відповідача: приватного сільськогосподарського підприємства "Обрій", с. Вікнено Гайворонського району Кіровоградської області

про стягнення 2 485,92 грн.

за участю секретаря судового засідання Котенко В.О.

та представників сторін:

від позивача - участі не брав;

від відповідача - участі не брав.

Час прийняття постанови - 11 год. 40 хв.

Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі звернулося до господарського суду Кіровоградської області з адміністративним позовом про стягнення з приватного сільськогосподарського підприємства "Обрій" заборгованості по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 2 485,92 грн.

Позивач надіслав до господарського суду лист № 1699/07-28 від        19.10.07 р., який містить клопотання про розгляд справи без участі представника Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі, в зв'язку з скрутним фінансовим становищем.

Господарський суд протокольною ухвалою від 29.10.07 р. клопотання позивача задовольнив.

Відповідач в судовому засіданні 29.10.07 р. участі не брав, адміністративний позов не заперечив, однак про дату, час і місце проведення судового засідання належним чином повідомлений, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 2235002 (а.с. 31).

Відповідно до ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які не прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи господарський  суд встановив наступне.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 р. № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків.

Пунктом 4 цього ж Положення, Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо стягнення, з метою накопичення коштів в бюджеті Пенсійного фонду України, у передбаченому законом порядку несплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, та з метою недопущення утворення дефіциту бюджету та використання акумульованих коштів для виплати пенсій одній з самих незахищених верств населення.   

Відповідно до Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.02 р. за № 442/6730 (далі - Положення), управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі є органом Фонду, підвідомчим головному управлінню Фонду в Кіровоградській області, що разом утворюють систему органів Фонду, яке здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення в межах міста.

Згідно п. 6 ч. 2.2 Положення управління контролює надходження збору та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-господарської діяльності платників щодо правильності нарахування і сплати страхових внесків та цільового використання  коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Відповідно до п. 6 та п. 7 ч. 2.3 Положення Управління має право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків; застосовувати фінансові санкції, передбачені законом.

Таким чином, управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі, звертаючись із позовом до суду про стягнення заборгованості по виплатах сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, діє як орган державної влади при здійсненні управлінських функцій і відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.03 р. № 1058-IV (надалі - Закон) страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.

До страхових внесків згідно статті 1 Закону, відносяться кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Згідно п. 2 ст. 20 Закону сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі  шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду України.

Відповідно до статей 18, 19, 20 п.п. 1 п. 8 Розділу 15 Закону страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначеному цим Законом, та у розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 № 400/97, тобто платник нараховує та сплачує страхові внески у встановлений граничний термін за визначеною ставкою відповідно до Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” (до 31.03.2005р. - 32%, з 31.03.2005 р. - 32,3%, з 01.01.2006 р. - 31,8%) від суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників і відраховує та перераховує страхові внески від об'єкті оподаткування застрахованих осіб - найманих працівників за ставкою 1-2 % від їх сукупного оподатковуваного доходу.

Згідно з пунктами 6 та 12 ст. 20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески нараховані за відповідний базовий звітний період (календарний місяць), не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий період дорівнює 1 календарному місяцю. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Відповідно до п. 2 ст. 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальником у визначені строки вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків.

Приватне сільськогосподарське підприємство "Обрій" зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України, а тому відповідно до цього є платником по платежах до бюджету управління.

Згідно поданих позивачем копій розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті приватним сільськогосподарським підприємством "Обрій" за лютий - липень 2007 року відповідач повинен сплатити 2 485,92 грн. (а.с. 17-28).

05.04.07 р., 04.05.07 р., 04.06.07 р., 05.07.07 р., 03.08.07 р. та 05.09.07 р. відповідачу були виставлені вимоги про сплату боргу: № Ю-22 на суму              373,95 грн., № Ю-31 на суму 362,37, № Ю-31/1 на суму 54,00 грн., № Ю-31/2 на суму 458,40 грн., № Ю-31/3 на суму 404,40 грн. та № Ю-31/4 на суму                 832,80 грн. (а.с. 13, 14, 15, 11, 12 та 16 на зворотах). Зазначені вимоги отримані відповідачем та не оскаржені у встановленому законом порядку.

На день звернення до суду відповідач вказану заборгованість в сумі                        2 485,92 грн. не сплатив, у зв'язку з чим Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі звернулося до господарського суду Кіровоградської області з даним адміністративним позовом.

Позивач надіслав до господарського суду докази повернення державною виконавчою службою вищезазначених вимог про сплату боргу без виконання на суму позову - 2 485,92 грн. (а.с. 33-42).

Відповідач не надав суду доказів сплати боргу в сумі 2 485,92 грн., в матеріалах справи вказані докази відсутні, а тому позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 186, ч.ч. 1-4 ст. 254, п. 6 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

                                       

                                        П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства "Обрій" (Кіровоградська область, Гайворонський район, с. Вікнено, р/р 26008052901048 ТОБО КФ "Приватбанк", МФО 323583, код 31826882) на користь Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі (26300, Кіровоградська область, м. Гайворон, вул. Карла Маркса, 20/10, р/р 256033011224 ВАТ "Державний ощадний банк" м. Кіровоград МФО 323475, код 20650013) заборгованість в сумі 2 485,92 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили  після закінчення цього строку.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі  відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Копії постанови надіслати сторонам у справі.  

Суддя

  Л. С. Коротченко

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення29.10.2007
Оприлюднено02.11.2007
Номер документу1076949
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/378

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 23.12.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Шпакович О.Ф.

Ухвала від 08.02.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Шпакович О.Ф.

Ухвала від 06.03.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Шпакович О.Ф.

Рішення від 21.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 05.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 02.04.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Ухвала від 21.02.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Шпакович О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні