Справа № 2- 648\2010р.
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2010р. смт . Чернігівка
Чернігівський районний с уд Запорізької області
у складі: головуючого - судд і Поди Н.М.
при секретарі - Синяк Л.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільн у справу за позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійног о фонду України в Чернігів ському районі Запорізької області про зобов' язання нарахування та виплати недо плаченої щомісячної державн ої соціальної допомоги як д итині війни за 2007 - 2009рр. ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 звернувся до суду з цивільни м позовом до Управління Пенс ійного Фонду України в Черні гівському районі Запорізь кої області про зобов' яза ння нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну держа вну соціальну допомогу як ди тині війни за 2007-2009 роки в розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що йо го віднесено до категорії ді тей війни згідно Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни». Знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Ч ернігівського району Запо різької області та одержує пенсію за віком. З 01.01.06 р. має право на отримання щомісячно ї доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м. Натомість, відповідач всуп ереч вимогам вищевказаного З акону та Конституції України такої доплати не здійснював в повному обсязі, чим порушив його права. Просить зобов' язати відповідача зробити нарахування і виплатити щомі сячну доплату до пенсії в роз мірі 30% мінімальної пенсії за віком за 2007-2009 роки.
Позивач в судов е засідання не з' явився, на дав до суду заяву про розгл яд справи без його участі т а просив позов задовольнит и в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з' я вився, просив розглянути по зов без його участі, позов не визнав, просив в задовол енні позову відмовити, пояс нивши, що позивач має статус дитини війни, але в 2006 році Зако ном України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» було п ередбачено поетапне запрова дження виплат дітям війни в п орядку, передбаченому Кабіне том Міністрів України. Оскіл ьки такий порядок КМУ в 2006 році не встановлювався і кошти з б юджету на ці виплати не виділ ялися, відповідач не міг пров одити такі виплати.
В 2007р. відповідно до ст.111 За кону України „Про Державний бюджет України на 2007р.» бул о встановлено підвищення до пенсії або щомісячного гр ошового утримання чи держ авної соціальної допомоги, я ка виплачується замість пе нсії, відповідно до ч.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», інваліда м у розмірі 50% від розміру н адбавки, встановленої для у часників війни. ОСОБА_1 н е є інвалідом , соціальна до помога йому не нараховувал ася та не виплачувалася. У позивача виникло право на соціальну допомогу як дити ні війни з 09.07.2007р. після прийн яття рішення КСУ №6-рп/2007, яки м було визнано неконституц ійним припинення дії ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни». Однак п оложення ст.7 вищевказаного Закону визначено проведен ня фінансування соціальних виплат за рахунок коштів Державного бюджету України . За таких обставин Пенсійни й фонд не мав права проводи ти виплати за рахунок свої х коштів.
В 2008 році ст.41 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України» були внесені змі ни в Закон України «Про соціа льний захист дітей війни» і п ередбачено інший розмір допл ати до пенсії. На підставі цих змін відповідач проводив в 200 8 році виплати в межах фінансу вання із держбюджету в поряд ку, передбаченому Постановам и КМУ. Позивач отримав в 2008р. надбавку до пенсії як дити на війни в повному обсязі, тому свої дії вважає законни ми.
В 2009р. прожитковий мініму м встановлений в розмірах , що діяв в грудні 2008р. Позив ач отримав в 2009р. надбавку д о пенсії як дитина війни в повному обсязі. Вимоги пози вача щодо виплати недопла ченої допомоги як дитині війни є не обґрунтованими .
Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що по зов підлягає частковому задо воленню з наступних підстав.
Відповідно до Закону Украї ни "Про соціальний захист діт ей війни", до дітей війни відн есені особи, які є громадянам и України та яким на час закін чення Другої світової війни (2 вересня 1945 року) було менше 18 р оків.
Позивач, ОСОБ А_1 відповідно до положень З акону України "Про соціальни й захист дітей війни", набув статусу дитини війни та не є інвалідом, знаходиться на об ліку в УПФУ в Чернігівському районі Запорізької област і, що підтверджується пенсій ним посвідченням.(а.с. 8).
Відповідно до ст. 46 Констит уції України громадяни мають право на соціальний захист, щ о включає право на забезпече ння їх у разі повної, частково ї або тимчасової втрати прац ездатності, втрати годувальн ика, безробіття з незалежних від них обставин, а також у ст арості та в інших випадках, пе редбачених законом.
Таким чином, щомісячна допл ата до пенсії для дітей війни є формою соціального забезп ечення громадян, які відпові дно до спеціального закону, є дітьми війни. Тобто, фактично ця щомісячна надбавка є форм ою реалізації конституційно го права громадян, які є дітьм и війни, на соціальний захист .
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", який набрав чинн ості з 01.01.2006 року, дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.
Згідно з п. 12 ст. 71 Закону Украї ни "Про державний бюджет Укра їни на 2007 рік" з метою приведенн я окремих норм законів у відп овідність з цим законом, на 2007 р ік зупинено, дію ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни".
Рішенням Конституц ійного Суду України № 6-рп/2007р. від 9 липня 2007 року визнано не конституційними положення п. 12 ст. 71 Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к" № 489-Y від 19 грудня 2006 року та ви значено, що положення Закон у України "Про державний бюдж ет України на 2007 рік" не можуть скасовувати чи змінювати об сяги прав і обов'язків, пільг, компенсацій і гарантій грома дян, передбачених іншими зак онами України, не можуть внос итися зміни, зупинятися дії ч инних законів України, а тако ж встановлюватися інше (дода ткове) правове регулювання в ідносин, що є предметом інших законів України.
Суд вважає, що з урах уванням Рішення Конституцій ного Суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року Управління ПФУ повинно було з 09 липня до 31 гр удня 2007 року нараховувати і ви плачувати позивачу кошти, пе редбачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Протягом 2007-2009 років позивач щомісячно отримував певні к ошти відповідно до ст.6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", які в значній мірі є меншими від розміру ви значеного цим Законом (а.с. 10-13).
Законом Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року внесено зміни до ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" де вказан о що, дітям війни (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни. Ветеранам ві йни, які мають право на отрима ння підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошо вого утримання чи держаної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, відп овідно до цього Закону та Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту» таке підвищ ення провадиться за їх вибор ом згідно з одним із законів.
Зазначені зміни набрали ч инності з 01 січня 2008 року.
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку №10-рп/2008 ці зміни визнані не конституційними.
Таким чином, з 01 січня по 22 тра вня 2008р. застосуванню до спірн их правовідносин підлягали п риписи Закону України «Про д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни» від 28 грудня 2007 року.
За таких обставин, дії Упра вління ПФУ Чернігівського р айону Запорізької області с тосовно не нарахування позив ачці відповідних виплат у пе ріод з 01 січня до 22 травня 2008 рок у відповідали вимогам діючо го законодавства.
Однак, з урахуванням Рішення Конституційного Суд у України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 №2 Управління ПФУ Черні гівського району Запорізьк ої області не провело нарах ування та виплати коштів по зивачу передбачених ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни", з 22 травня до 31 грудня 2008 року.
Суд встановив, що цього відповідач не вчинив і продо вжував керуватися приписами Закону України «Про державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України» ві д 28 грудня 2007 року, які втратил и чинність.
Отже, Управління ПФУ Ч ернігівського району Запор ізької області у цей строк до пустило бездіяльність та, як наслідок, порушення відпові дного права.
Статтею 71 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2009 рік» КМУ надано пра во у 2009 році встановлювати роз міри соціальних виплат, які в ідповідно до законодавства в изначаються залежно від розм іру мінімальної заробітної п лати, в абсолютних сумах у меж ах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними п рограмами.
Названа норма передбачає встановлення в абсолютних с умах розмірів лише тих випла т, вихідним критерієм розрах унку яких є розмір мінімальн ої заробітної плати. Відпові дно її дія не поширюється на с пірні відносини, оскільки ро змір зазначених соціальних в иплат згідно із Законом Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни" залежить від розмі ру мінімальної пенсії за вік ом.
Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України "Про соціальни й захист дітей війни".
Судом встановлено, що Управ ління ПФУ Чернігівського ра йону Запорізької області пр отягом 2009 року цього не здійсн ювало, а виплати проводились на підставі п.8 Постанови Уряд у України «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» №530 від 28 т равня 2008 року.
Відтак, у зв' язку з неправи льним тлумаченням вимог зако нів відповідач допустив прот иправність дій та, як наслідо к, порушення права позивача.
При вчиненні цих дій Управл інню необхідно керуватись по ложеннями ч.1 ст.28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» з таких підстав.
Цією частиною статті Закон у передбачено, що мінімальни й розмір пенсії за віком вста новлюється у розмірі прожитк ового мінімуму для осіб, які в тратили працездатність, визн аченого законом.
Частино ю 3 ст.28 вищевказаного Закону в изначено, що мінімальний роз мір пенсії за віком, встановл ений абзацом першим частиною першої даної статті, застосо вується виключно для визначе ння розмірів пенсії, признач ених згідно з цим Законом.
Однак, у д аному випадку мінімальний ро змір пенсії за віком викорис товується не для визначення розміру будь-якої пенсії, а ли ше як коефіцієнт для вирахув ання розміру щомісячної допл ати, передбаченої ст.6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни".
Відтак, це ніяким чином не суперечить приписам ч.3 ст.28 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування».
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.213-215 ЦПК України, с уд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву ОСОБА_1 д о Управління Пенсійного фо нду України в Чернігівсько му районі Запорізької обла сті про зобов' язання нарах ування та виплати недоплаче ної щомісячної державної соц іальної допомоги як дитині війни за 2007-2009 роки - задоволь нити частково.
Зобов'язати Управлін ня Пенсійного фонду України в Чернігівському районі За порізької області нарахува ти та виплатити ОСОБА_1, ви плата яких передбачена ст.6 За кону України "Про соціальний захист дітей війни" за періо д з 09.07.2007р. по 31.12.2007 року, з 22 травня 2008року по 31 грудня 2009 року з ві драхуванням фактично отрима них коштів за цей же період.
Відмовити ОСОБА_1 задо воленні позову в іншій части ні вимог.
Рішення суду може бу ти оскаржене до апеляційног о суду Запорізької області протягом 10 днів з дня його про голошення.
Судя Пода Н.М.
Суд | Чернігівський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2010 |
Оприлюднено | 25.08.2010 |
Номер документу | 10803083 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області
Сульженко Леонід Петрович
Цивільне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Пода Наталія Миколаївна
Цивільне
Горохівський районний суд Волинської області
Черняк Владислав Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні